„Může se zdát, že veřejná doprava je segment strnulý, ale my pořád zavádíme moderní technologie a postupy, jako jsou třeba digitální informační panely na každém stanovišti, nebo právě teď nejmodernější typ automatu na jízdenky,“ řekl Luboš Wejnar, ředitel dopravního podniku.
Automat je prvním svého typu v Liberci, podle Wejnara ale rozhodně ne posledním. Přišel na 250 tisíc korun, podnik zaplatil 90 tisíc, zbytek byla investice ČSOB a Master Card.
Stroj umí přijímat karty, ale bere i mince. Nákup kartou je omezen částkou 500 korun. Je vybaven i dalšími pokročilými funkcemi.
Stroj sám hlásí, že je v pořádku
„Každou půlhodinu vysílá signál servisnímu středisku, jestli je v pořádku. Dokáže sám identifikovat závadu a ohlásit ji technikům,“ popsal zařízení Wejnar.
Podle předsedy představenstva dopravního podniku Romana Šotoly uvítají automat na karty zejména cestující, kteří nevyužívají předplacené Opuskarty.
„Jízdenky prodává vedle českého jazyka i v angličtině, němčině a polštině, což v turisticky navštěvovaném Liberci mohou uvítat tradiční návštěvníci z Německa a Polska,“ vyzdvihl Šotola.
Bezkontaktní placení umožňuje i nápojový automat, který stojí na terminálu hned vedle jízdenkového automatu. V jeho případě jde o modernizaci, kterou provedla firma Delikomat. „Je tu umístěn záměrně, jako doplněk. Chtěli jsme bezkontaktní automaty soustředit na jedno místo k sobě,“ dodává Wejnar.