Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vlaky se po protestech do Nové Vsi vrátily, jenže staví jen některé

  17:10aktualizováno  17:10
Zhruba před půldruhým rokem lidé psali petici na záchranu vlakové zastávky v Nové Vsi u Jablonce. Rozlítilo je to, že po plánované opravě trati Liberec - Tanvald už neměly spoje na nádraží stavět a ještě víc to, že se o tom dozvěděli až z návrhu nového jízdního řádu. Spor skončil kompromisem.

Trať mezi Tanvaldem a Jabloncem nad Nisou. | foto: Ota Bartovský, MAFRA

Vlaky se na zastávku vrátily, ale jen některé. Teď hrozí, že se boj rozhoří znovu. Dopravní specialista, člen dopravního výboru Libereckého kraje a jablonecký zastupitel Jindřich Berounský totiž tvrdí, že by tu mohly stavět vlaky všechny, třeba jen na znamení.

„Časově to vychází. Díky automatizaci tratě se spoje zrychlily. Do požadovaného půlhodinového intervalu mezi Libercem a Tanvaldem ve špičkách se vejdeme,“ míní a chce změnu prosadit do jízdního řádu.

„Jediné problematické místo bylo právě mezi Jabloncem a Smržovkou, kde se vlak musel vejít do 15 minut. To dnes není problém,“ říká. Změnu by rád dostal už do červnové změny jízdních řádů.

Řešení by uvítal novoveský starosta Milan Fiala. „Zastávku využívají ve všední den lidé z okolí, kteří jezdí do Liberce do práce a hlavně studenti mířící do Liberce do školy,“ říká Fiala. „O víkendech to jsou zase turisté, kteří si dělají výlet na rozhlednu Nisanku a k pramenům Lužické Nisy. Určitě by byli rádi, kdyby tam zastavovalo vlaků víc,“ dodává.

S tím, aby zastávku obsluhovaly všechny vlaky, ale nesouhlasí Jiří Hruboň, ředitel společnosti Korid LK, která koordinuje dopravu v kraji. „To, že budou vlaky stavět na znamení, nic neurychlí, v grafikonu se musí počítat s tím, že tu budou stavět všechny vlaky,“ říká Hruboň. „Je otázkou, co by to přineslo.“

Je to nesmyslný nápad, zní také z Koridu

Podle jeho kolegy Pavla Blažka, jednatele téže společnosti, je to nesmyslný nápad.

„Ta zastávka obsluhuje jen málo lidí. Máme tu dvacet výstupů a nástupů denně proti průměrným více než dvěma stovkám na okolních zastávkách. Vlastně ani nejde o katastr obce Nová Ves, protože zastávka má podle něj jen název a ve skutečnosti leží v Jablonci. Novoveští využívají spíš místní autobusy a jezdí do Jablonce, kde přesednou na vlak,“ oponuje Blažek.

České dráhy do sporu nejspíš zasahovat nebudou a počkají až co na to Liberecký kraj.

„Požadavek na zastavování všech vlaků v Nové Vsi od objednatele, Libereckého kraje, nemáme. Vše je samozřejmě věcí dohody a je možné, že v budoucnosti, třeba s novým jízdním řádem, se zastavování upraví,“ říká Radka Pistoriusová z tiskového oddělení Českých drah.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Sedmihorské léto pořádá Jitka Maděrová s Josefem Šormem. Z jednodenního...
Dvorek v Českém ráji přitahuje legendy. Po Smokie zahraje Paddy Kelly

Nenápadný dvorek na dohled od Trosek působí dojmem, že se tu o víkendech konají leda svatby. Pod rozměrnou pergolu ale každý rok jezdí hudební a divadelní...  celý článek

Hlavní vjezd do areálu jablonecké nemocnice.
Jablonec chce pavilon intenzivní medicíny, poradí si i bez slíbené dotace

I když stát letos nepošle padesátimilionovou dotaci, Jablonec chce stavět nový pavilon intenzivní medicíny. Peníze je město připraveno dát i ze svého rozpočtu.  celý článek

Autobusy Flixbus a Regiojet
Jako ve vzduchu. Autobusy přecházejí na pohyblivé ceny po vzoru letadel

Cenový boj mezi autobusovými dopravci začíná. Žluté autobusy RegioJetu snižují své ceny na šesti linkách, kde jim nově začínají konkurovat zelené autobusy...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.