Česká spořitelna končí v Hejnicích na konci ledna 2017. (ilustrační snímek)

Česká spořitelna končí v Hejnicích na konci ledna 2017. (ilustrační snímek) | foto: MAFRA

Hejnice přijdou o jedinou banku ve městě. Spořitelně se pobočka nevyplatí

  • 10
Obyvatelé Hejnic na Liberecku přijdou na konci ledna příštího roku o jedinou banku ve svém městě. Česká spořitelna zruší zdejší pobočku, kterou nahradí bankomatem.

„Postupem České spořitelny nejsme nadšení. Když vidím, s jakými miliardovými zisky spořitelna hospodařila, tak tohle je prostě zklamání,“ říká k rušení pobočky starosta Hejnic Jaroslav Demčák. „Je smutné, když ve větších městech, jako je třeba Liberec, bude poboček víc, ale v menších budou mizet,“ podotýká.

Česká spořitelna svůj odchod z Hejnic zdůvodňuje tím, že klienti obecně navštěvují pobočky stále častěji tam, kde tráví více času, například v obchodních centrech.

„Nechceme mít pobočky, které jsou prázdné. Po pečlivé analýze jsme se proto rozhodli uzavřít do konce roku ty, které klienti téměř nevyužívají. Typicky se jedná o pobočky s dvěma až třemi zaměstnanci, které jsou otevřené jen několik dní v týdnu, navštíví je zhruba tři klienti za dva dny a z 90 procent v nich provádí pouze hotovostní operace,“ vysvětluje mluvčí České spořitelny Kristýna Havligerová.

Obyvatelé města tak mohou od února své bankovní operace osobně řešit nejblíž v deset kilometrů vzdáleném Frýdlantu. „Ne všichni mohou využívat veřejné dopravní prostředky nebo automobily,“ upozorňuje Demčák.

Zvláště pro starší obyvatele je problém i elektronické bankovnictví. „Navíc ne celé město je pokryté internetem,“ přibližuje Demčák.

Lidé mohou využít bankéře na telefonu, říká spořitelna

Podle České spořitelny ale právě tito lidé mohou využít takzvaného telebankingu.

„Ten jim umožní provádět platby a mít nepřetržitý přístup k účtu v České republice i v zahraničí jen díky telefonu. Pokud klient nemá přístup k internetu a nechce se mu kvůli zjištění zůstatku na účtu nebo zvýšení limitu na platební kartě do pobočky, stačí, aby zavolal na číslo telefonního bankéře. Po zavolání si vybere, zda chce mluvit s profesionálním bankéřem nebo mu vyhovuje automatická hlasová služba. Při přihlášení zadá své bezpečnostní údaje a může provést svůj požadavek,“ Havligerová.

Pro všechny případy v místně dnešní pobočky zůstane alespoň bankomat. „Rozumíme tomu, že lidé ze zavírání poboček radost nemají a samozřejmě sledujeme, co se v místech, kde pobočky zavíráme, děje. Tam, kde dochází ke zrušení pobočky, se vždy snažíme zachovat bankomat, případně nabízíme možnost využít takzvaného bankéře v terénu,“ dodává Havligerová.