„Billboardy ČSSD mají velmi dobrou šanci oslovit voliče,“ řekl politolog Jan Kubáček. „Odlišují se, a tak vyniknou mezi statickými hlavami politiků.“
Liberecký grafik Ota Pohořalý vyobrazil kandidáty ČSSD tak, aby vypíchl jejich profese. Primáři urologie Janu Mečlovi visí na krku fonendoskop, hasiče Jana Čmuchálka navlékl grafik do stejnokroje.
Za primátorkou Martinou Rosenbergovou je radnice. Advokát Martin Hanke stojí před budovou krajského soudu. Pouze karikatura Jiřího Suchánka se netýká jeho povolání.
Chceme jít do kampaně s radostí a uvolněně
Pohořalý ho nenakreslil jako instruktora soběstačnosti v nemocnici, ale jako paralympionika z her v Londýně 2012. Tedy s pingpongovou pálkou a míčkem.
„Chtěli jsme jít do kampaně s radostí a uvolněně,“ uvedla Rosenbergová.
„Už si ani nepamatujeme, koho z nás karikatury napadly. Modelem jsme grafikovi nestáli, udělal nás podle fotografií.“
Podle Kubáčka karikatury odlehčí stranickost ČSSD, jež odrazuje některé nevyhraněné voliče.
„Grafická forma navíc velmi úspěšně představuje profese kandidátů,“ prohlásil politolog.
„Takový typ prezentace může také napomoci snazšímu zapomínání voličů na přehmaty dřívějšího vedení ČSSD v Libereckém kraji,“ dodal Kubáček.