Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V Pertolticích vládne bezmoc. Sotva vysušili domy, přišla další povodeň

Vody v Libereckém kraji stále přibývá. Třicet lidí z Vísky a Předlánců, které evakuovali kvůli stoupajícím hladinám, se tak zatím nemůže vrátit domů a zůstanou zřejmě až do středečního rána u známých a příbuzných. V Jizerských horách, odkud voda stéká do nížin, navíc stále drobně prší.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Richard Horecký

Vodu na Vás

Když jsi tu tak pročítám tu celkem nenávistnou diskuzi, podepsanou anonymními ovcemi z davu, je mi z toho zle. Spousta z Vás si nedokáže ani změnit banku či dodavatele elektřiny, chodí stále do stejných Kauflandů a Lidlů a tady radí lidem, ať se odstěhují. Vodu na Vás.

0/0
29.9.2010 19:40

deviv

Re: Vodu na Vás

nebojte ona ta voda jednou dojde i k těmto, dnes to není problém řek, to jim asi uniklo, že zdevastovaná krajina nemá čím zadržet vodu ani na kopci a přijde pak nečekaně z míst, kde jí člověk nečeká. Ale škoda mluvit, to je ta "budoucnost národa", pěkný obrázek, jen co je pravda, člověk aby se pomalu bál říct, že je mu těch lidí prostě a jednoduše strašně líto aby nezačali házet kamením! Na rovinu, kdyby vyplavila voda po takhle mě, asi bych si hodila mašli a jak sem si všimla nikdo z těchto lidí do kamery nebrečel "pomooc" zachraňte mě. Tito lidé mají v sobě víc síly, než si dokážu vůbec představit a tato "komentátorská generace" jednou spláče nad výdělkem, dejme jí čas ;-)

0/0
29.9.2010 23:04

Bůh Nejvyšší (34)

Kdy už jim to dojde, že barák má stát na kopci?!

Najel bych tam s buldozerama a srovnal to se zemí. Ti lidi jsou na palici.

0/0
29.9.2010 1:33

TF209

Re: Kdy už jim to dojde, že barák má stát na kopci?!

zas ten kopec nesmí být moc prudký .Vím o čem mluvím . Pořád je sucho .

0/0
29.9.2010 1:47

Bůh Nejvyšší (34)

Ideálně 20-100 m nad hladinou řeky, na mírném svahu.

Půdní sesuvy nejsou taky nic moc.

0/0
29.9.2010 2:09

Mončí2

Re: Kdy už jim to dojde, že barák má stát na kopci?!

Víte o tom,že záplavy jsou už i na místech kdy nikdy nebyly?Že třeba potůček o šíři 50cm se rozvodní na řeku?

0/0
29.9.2010 4:52

Diskutovat na iDmůžete neomezeně

Re: Kdy už jim to dojde, že barák má stát na kopci?!

nebyly, už jsou, časy se mění

ale lidi se nepoučí

koupit si do baráku s vysokou pravděpodobností vyplavení, novou výbavu, to už musí bejt dobrá adrenalinová zábava

0/0
29.9.2010 18:37

mirass74

Re: Kdy už jim to dojde, že barák má stát na kopci?!

Na palici jseš ty vůbec nic nechápešRv

0/0
29.9.2010 7:58

mirass74

Re: Kdy už jim to dojde, že barák má stát na kopci?!

podle tebe všichni na koepc? a co budeš navrhovat až budou všude sesuvy

0/0
29.9.2010 7:59

p.o.h.o.d.a

Re: Kdy už jim to dojde, že barák má stát na kopci?!

Pokud bude sesuv, tak je úplně jedno, jestli ti barák z kopce sjede, nebo jestli bude v údolí zavalen. Také si myslím, že pokud se někomu dostala za rok 2-3x voda do baráku, měl by začít přemýšlet o tom, že asi nestojí na správném místě.

0/0
29.9.2010 10:59

TF209

Odlehčím.

Tak jsem proběhla diskusi a říkám si : máme chytré schopné odborníky a je na ně spoleh . Jen doufám :-)Za pár jar tu nebudeme řešit sucho .;-)

0/0
29.9.2010 1:23

papazian

Tyto domy zbourat a postavit jinde výš od řeky!

Na tento krok by stát měl těmto nešťastníkům  přispět! K čemu také takový stát má být? V nozi má lidem pomoci! Jenže to s politikou nejlevnější pracovní síly ve střední Evropě s mizivými daněmi pro velkokapitál dost dobře nejde! Ždímat daně z obyčejných lidí moc nepomáhá, protože berou velmi nízké mzdy, takže se vybere stejně velmi málo oproti okolním zemích, kde narovnaly deformace v mzdových nákladech - z vyšších mezd i stát vybere adektátnější částku, kterou při správně nastavených zákonech a kontrolních mechanismem rozhodně neprohýří, naopak je využije pro nás všechny!  V zemích, kde se platí nemalé daně je obyvatelstvo přesto spokojené, jen naše propaganda vytvořila iluzi - fetiš být za každou cenu nejlevnější! Nyní sklízíme hořké plody této hloupé politiky. Vše se jen tak štrikuje, vše stojí na dřevěných nohách, funguje jen na oko!

0/0
29.9.2010 0:34

maryfox

Re: Tyto domy zbourat a postavit jinde výš od řeky!

Z čeho má chudák stát přispívat nešťastníkům, když úředník, který pro ně má pracovat, si vybaví kancelář za 4 miliony ? Nechala bych ho to všechno zaplatit z vlastní kapsy.   ;-€;-€;-€

0/0
29.9.2010 3:15

Host8

Re: Tyto domy zbourat a postavit jinde výš od řeky!

Je škoda, že se nevyužilo 15 miliard z dotace zelená úsporám na stavbu menších pasivních domků či bytovek pro lidi v těchto oblastech, aby se mohli přestěhovat mimo záplavové oblasti. Nějak zmizely a nevíme kam.

I vlastní rušení Zemědělské vodohospodářské správy nepřispěje. Zůstanou pouze povodí a o malé toky, působící tolik zla se už nikdo nebude zajímat. Tento způsob rozhazování na jedné straně a podivného šetření na straně druhé mi přijde velmi nešťastný.

0/0
29.9.2010 13:31

Doubin

Krajina je tak zdevastovaná, že se to bude opakovat stále

i několikrát ročně. To nikdo nevydrží věčně. Termíny 5tiletá, 10ti letá, 50ti letá a 100letá voda je už jen pojem. Realita je jinde - 100letá voda i 4x ročně. S tím se nedá bojovat. Děláme si to ale samy. Od roku 1912 při narovnávání říčních koryt a potoků jsme je zkrátili o 1300km a to není zrovna málo. Ta voda se tam zkrátka nevejde. :-/

0/0
28.9.2010 23:06

Roko Blábola 7

Re: Krajina je tak zdevastovaná, že se to bude opakovat stále

Všimni si, že poslední povodně se dějí na přítocích, leckdy i na malých potocích, které nikdo nikdy nereguloval. Naopak, zádržná kapacita a regulace průtoků na hlavních, respektive splavných tocích je nyní vyšší, než bývala. Mám někde fotky např. z Kolína ještě za Rakousko-Uherska a taková povodeň se tam již nikdy neopakovala.  Nyní jde spíše o zemědělsky devastovanou krajinu (např. rozorané meze, osev po svahu, nesprávné zalesnění apod. v kombinaci s periodickými změnami v klimatu a "hurá" poválečnou i současnou výstavbou z zátopových oblastech. Taky je evidentní např. podle nevelety železnic z Rakouska i první republiky, s jakou vodou bylo počítáno. Zkrátíš-li řeku např o meandr, nesnížíš tím její kapacitu, protože při zvýšení hladiny se do toho původního meandru opět vlije. Naopak splavněním se podstatně navýšila průtočnost. Např nyní v Chvatěrubské úžině se po dokončení prohrábek při průtoku vyšším o 50 m3/s  než před rokem snížila hladina o cca 30 cm, což stačí k nezaplavení domů.

0/0
28.9.2010 23:56

Diskutovat na iDmůžete neomezeně

Re: Krajina je tak zdevastovaná, že se to bude opakovat stále

a přispěje k tomu i to zabetonovávání půdy - ta voda, co se měla vsákout, jen tak nezmizí

0/0
29.9.2010 18:39

seveřanka jižní

....

Podívala jsem se na část diskuze dříve a zareaguju příspěvkem zvlášť.  Pro řadu letos zaplavených domů platí, že ač v blízkosti potoka, takovou vodu nikdo z místních nepamatuje, ani moje babička, která u Panenského potoka žije od 40. let.Řeči typu jednou povodeň a jít jinam ať si pán nechá od cesty, pokud dům je řádně zajištěný pojistkou a je to první zkušenost s vodou toho rozsahu, člověk samozřejmě své bydlení obnoví, navíc málokdo má ve štrozoku či bankovním ústavu k dispozici prostředky na vybudování kompletního nového bydlení.   Do hry vstupuje neprodejnost stávající nemovitosti, na které lidé mohou mít i dřívější závazky, problém s přesídlením starých lidí a podobně. Prostě není to jednoduchá věc. Samozřejmě pokud dům je na demolici nebo se záplavy začnou opakovat, případně se rozhodují mladší lidé, je to už něco jiného. Poznámka ke stavění na kopci a ke stavění u toků - novostavby se tak blízko vody nestaví, lidé mají rozum a nově staví na vyšších místech, tyhle domy u vody..

0/0
28.9.2010 22:55

AMCPP

Re: ....

"novostavby se tak blízko vody nestaví, lidé mají rozum" - takhle jsem se dlouho nezasmál... Zajeďte se podívat do Tábora k Lužnici.

0/0
28.9.2010 23:05

seveřanka jižní

Re: ....

Komentuji svoji zkušenost a to je v těhle dnech dotčená oblast, jestli si někdo postaví v záplavové zóně notabene přímo u vody novostavbu, tak je to blázen a ještě hůře, s tím souhlasím

0/0
28.9.2010 23:08

seveřanka jižní

Re: ....

... tyhle domy u vody ( nebo dále , ale nízko )  byly vystavěny před více generacemi, některé vesnice jsou celé situované kolem komunikací , které jsou souběžně s vodou, tak se prostě dříve stavělo. Pokud by lidé měli odejít, tak vysídlíte půlky vesnic. Není problém ani tak to, že tam ti ĺidé zůstávají bydlet stejně jako předchozí generace, ale to, co způsobilo záplavy posledních let (hovoří se o půdním hospodářství, zemědělství) . Mimochodem Panenský potok je zanešený nánosy a povodí to zjevně nezajímá.    

0/0
28.9.2010 23:06

luban12

Přispěje ještě někdo na pomoc zaplaveným?

Několikrát jsem dal peníze na pomoc při záplavách,ale už jsem asi skončil.Pokud nemá stát na to,aby se předešlo záplavám,tak by ti postižení měli udělat nějakou dohodu s pojišťovnou a jít někam,kde záplavy nehrozí.Možná,že by se mohli spojit finance pojišťovny,státu a majitele domku a postavit,nebo koupit domek jinde.

0/0
28.9.2010 22:05

Cocotus______Interruptus

Re: Přispěje ještě někdo na pomoc zaplaveným?

Taky konec; jsou nepoučitelní. :-/Rv

0/0
28.9.2010 22:36

halalik

heh

"Je to hrůza, minulý týden jsme konečně vysušili dům a dodělali podlahy. Můžeme začít znovu," potvrdila jedna z obyvatelek vesnice Věra Slánská.

Mě by zajímalo, kolikrát to bude tu babu muset ještě vyplavit, aby jí konečně docvaklo, že TAM ŽÁDNÝ PODLAHY ANI BARÁK NEMÁ SMYSL DĚLAT.

0/0
28.9.2010 21:27

BezPrace.com

Re: heh

Nedocvakne jí to nikdy, dokud jí bude stát přispívat na opravy, dokud ji budou bezplatně pomáhat hasiči, dokud bude stát vybírat povodňovou daň a takovým lidem ty peníze dávat, dokud budou jezdit dobrovolníci z celé republiky pomáhat jí uklízet, dokud budou lítat helikoptéry a zdarma zachraňovat postižené povodněmi,... 8-o

0/0
28.9.2010 21:59

BezPrace.com

Sotva vysušili domy, přišla další povodeň...?!?

Je to smutné, že někoho postihnou záplavy, ale božínku, lidi, to nemáte mozek? Na co čekáte, až zase na jaře přijde další povodeň? Stojí vám ty zaplavené baráky za to? Sbalte se a šup někam na kopec! Nemíním za vás stále platit "povodňovou daň", když já osobně jsem musel přitlačit na peněženku a vybudoval si barák na kopci!

-

Přece pro poučení stačí jedna povodeň, po druhé bych se už stěhoval!

0/0
28.9.2010 20:54

Cocotus______Interruptus

Re: Sotva vysušili domy, přišla další povodeň...?!?

R^R^R^

0/0
28.9.2010 21:01

Teletabis

Nechápu to

Pršelo delší dobu a předpověď to říkala ještě dříve. Tak která dobrá duše tam pověsila to prádlo? Je to logické?

0/0
28.9.2010 20:27

Deliveres

Proč asi naši předkové

stavěli domy na kopcích? Že by byli tak hloupí a chtělo se jim chodit do kopce? Nebo je to proto, že tam voda nedotekla?

0/0
28.9.2010 19:51

Huckelberry Švédd

Re: Proč asi naši předkové

no jo, ale nyní je už na kopcích narváno :-P

0/0
28.9.2010 20:35

AMCPP

Re: Proč asi naši předkové

Jo, svatá pravda... Namátkou taková Praha, Plzeň, Ústí nad Labem jsou na kopcích a hodně daleko od řek/y ;-D.

0/0
28.9.2010 23:07

generální tajemník ÚV KSČ

Hahaha prej povodně

Nemají mít baráky 10m od potoka, metr nad úrovní hladiny. To je pak jasný, že to spláchne každý větší deštík. R^

0/0
28.9.2010 19:07

TarasBulba

Nejhorší je, že jsou opět postižené stejné oblasti...

Čím to asi bude ?

0/0
28.9.2010 18:58

Cocotus______Interruptus

Re: Nejhorší je, že jsou opět postižené stejné oblasti...

Jistý soudruh vedle by ti vysvětlil, že se jedná o spiknutí odporných kapitalistických vodohospodářů - manažerů. ;-D

0/0
28.9.2010 19:11

Galanthus nivalisL

Re: Nejhorší je, že jsou opět postižené stejné oblasti...

;-D

0/0
28.9.2010 19:51

Cocotus______Interruptus

Logika vesničanů...

"Je to hrůza, minulý týden jsme konečně vysušili dům a dodělali podlahy. Můžeme začít znovu," potvrdila jedna z obyvatelek vesnice Věra Slánská.

Ano, madam, ještě si to tam postavte desetkrát. A pak si nezapomeňte postěžovat, že vás pojišťovna nechce pojistit a poproste Kalouska, jestli by nevypsal další povodňovou daň na vaši blbost. ;-D;-DRvRv

0/0
28.9.2010 18:48

Bílý rytíř

Re: Logika vesničanů...

Nelze, než souhlasit. Chápu, že je to těžké opouštět svůj dům, kde mnozí prožili podstatnou část života. Za slušnou cenu ho nikdo nekoupí, pojišťovny nepojistí, ale to se nedá nic dělat. Buď tam zůstat, při každém dešti trnout hrůzou, být stále připraven na tu hroznou dřinu a zničenou domácnost nebo i za cenu ztráty jít pryč. V případě první alternativy je ale pláč zbytečný a na špatném hrobě.

 

0/0
28.9.2010 18:56

Lajos Bacs - Budapest

Re: Logika vesničanů...

a přípravil ste pro ně v Praze volné kanalizační stoky ????

0/0
28.9.2010 18:57

lkonvalinkova

Re: Logika vesničanů...

a nebo při opravě domu přemýšlet, přízemí udělat "průtokové" a bydlet o patro výše. Jde to i jinde, tak proč ne na severu Čech?

0/0
28.9.2010 19:03

Cocotus______Interruptus

Re: Logika vesničanů...

I tak se dá stavět: http://bydleni.idnes.cz/dreveny-dum-se-zaplavovacimi-otvory-prezil-i-dvoumetrovou-proudici-vodu-1rs-/stavba.asp?c=A090629_135444_stavba_rez

R^

0/0
28.9.2010 19:45

lkonvalinkova

Re: Logika vesničanů...

Naprostý souhlas! Kdo chce bydlet u vody, musí počítat s rizikem. A pokud se mu to riziko nelíbí, musí si najít jiné bydlení. Jenže za takový názor si vysloužíte málo pochvaly a spoustu odsudků. Lidé tu za leta bolševismu zpohodlněli s zvykli si, že se o ně někdo postará. On by každý chtěl svobodu a peníze jako na západě, ale pečlivou péči matičky strany a nulovou zodpovědnost za vlastní existenci k tomu.

0/0
28.9.2010 19:02

lkonvalinkova

Tentokrát voda není žádné náhlé překvapení,

prší tam od soboty a ne málo. Rozumný člověk v takové situaci nenechá svůj majetek v přízemí. A pokud ano, pak si bohužel nezaslouží příliš lítosti. Je to daň za bydlení u vody, stejně jako musí člověk na horách počítat se závějemi.

0/0
28.9.2010 18:19

Huckelberry Švéd

Re: Tentokrát voda není žádné náhlé překvapení,

no ty jsi dobrá a poradíš jim také, jak odstěhovat dům ??:-/

0/0
28.9.2010 18:38

AMCPP

Re: Tentokrát voda není žádné náhlé překvapení,

Jako kostel v Mostě...

0/0
28.9.2010 23:08

statnidluh

to musí být strašné !!!!!!!!!!!!!!

přeji hodně sil ;-(

0/0
28.9.2010 18:02

pirátovo zlé dvojče

Re: to musí být strašné !!!!!!!!!!!!!!

No to je na lano že jo............................

0/0
28.9.2010 18:18

Galanthus nivalisL

Re: to musí být strašné !!!!!!!!!!!!!!

R^:-(

0/0
28.9.2010 19:56

Chudým bral, bohatým dával

Proč se ti lidé neodstěhují ? Na co čekají ? je kapitalismus

nebo čekají, až já prodám svůj byt a půlku peněz jim počlu,aby se mohli přestěhovat ? ;-DRv8-o

0/0
28.9.2010 18:01

Chudým bral, bohatým dával

Re: Proč se ti lidé neodstěhují ? Na co čekají ? je kapitalismus

lidi už se proberte, je kapitalismus , už nejsme v ČSSR Rv!!;-D

0/0
28.9.2010 18:03

Lavra

Re: Proč se ti lidé neodstěhují ? Na co čekají ? je kapitalismus

Jestli ti zbyde ta druhá půlka peněz a fakt nebudeš vědět, co s tím, tak já bych si je teda kdyžtak vzal. ;-D

0/0
28.9.2010 18:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.