Diskuze

Lidem ve vytopené Chrastavě pomůže přes řeku transbordér. První v Česku

Lidem v Chrastavě poničené srpnovou povodní pomůže přes řeku transbordér. Přepravní systém, který vypadá jako lanovka. Nabídl jim ho náměstek pražského primátora Pavel Klega s architektem Martinem Rajnišem.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
M

mnbmnbmnb

6. 10. 2010 21:53
Je třeba se ptát

nejen kolik stojí pořízení, ale také provoz. V případě této technické hračky je to elektřina, pravidelná a oproti lávce násobně dražší údržba, revize a taky je náchylnější k poškození vandaly. Kolik může stát jednoduchá lávka 20m dlouhá? Myslím tím nějakou typovou příhradovou konstrukci, neživit na tom všelijaké architekty, krajináře a podobné estéty.Jestli na tohle Chrastava kývla, tak jsou zastupitelé hloupí, nemůžu si pomoci. Chrastava není Praha, která např. pro městskou policii může živit vznášedlo, Hummera, koně apod.

0 0
možnosti
MG

bitkar

7. 10. 2010 9:35
Re: Je třeba se ptát

no je fakt, ze to vypada konstrukcne dost prihnane, lavka je jednodussi. Ale elektrinu to nepotrebuje ;)

0 0
možnosti
DJ

superkutil

6. 10. 2010 17:10
To si zase chce někdo naplnit kapsu.

Proč raději nepostaví klasický lanový most. 3 nebo 4 lana a pár prken. Na březích ukotvené přes dřevěné nebo kovové kozy do betonu. Vydrží i povodeň a bude stát výrazně levněji. Např tento je v Norsku (NP RAGO) http://i3.cn.cz/1196169726_12.jpg a přežívá vše.

0 0
možnosti
ZH

Porsche911

8. 10. 2010 23:16
Re: To si zase chce někdo naplnit kapsu.

Zrovna nedávno jsem viděl video z něčeho podobného, a ani toho dřeva není potřeba tolik :-) . http://www.stream.cz/video/517156-lavka-pro-odvazlivce . Myslím, že by to opravdu v trochu víc naší podobě stačilo a bylo výhodnější.

0 0
možnosti
H

hafusak2

6. 10. 2010 16:09
V ČR ještě existuje několik tzv Bailey bridge z války.

Je to velice jednoduchá konstrukce svařovaná z běžných profilů. Ve své době musel most unést tank Sherman a v r. 1968 pamatuji, jak v HK přejížděli Rusové tento už značně starý a opotřebovaný most s transportéry BTR 60 /11 tun/ a most vydržel. K jeho postavení stačil autojeřáb s navijákem a četa ženistů stavěla rychlostí 30 stop za hodinu. Patentová práva už určitě budou desítky let propadlá a stejně jako dříve mohou ty jednotlivé díly svařovat malé místní zámečnické dílny. Co vlastně brání tomu, aby se toho někdo chopil a začal ty díly znovu dělat? Jako náhrada za různé lávky a menší mosty pro místní dopravu mohou ty nově postavené také desítky let sloužit a věřím, že by to bylo i docela levné řešení, rozhodně lepší než nějaké transbordéry.

0 0
možnosti
MG

bitkar

7. 10. 2010 9:37
Re: V ČR ještě existuje několik tzv Bailey bridge z války.

mam pocit ze obcas neco podobnyho pouzivaj silnicari pri opravach mostu. Jednoduse vedle vyroste takovejhle podobnej docasnej nez postavi ci zrekonstruuji ten puvodni stalej.

0 0
možnosti
AT

topič elektrárenský

6. 10. 2010 15:06
Je pěkné číst, že stavba jednoduché lanovky

bude trvat pouhých 26 dní. Naši předkové před více, jak sto lety, s minimem mechanizace, vyměnili třídílný železniční most přes Vltavu v Praze pod Vyšehradem za 24 hodin, přičemž výluka železničního provozu trvala celých 36 hodin. Při pohledu na ten obrázek u článku marně přemýšlím, co tam budou těch 26 dní budovat. Asi budou 25 dní shánět potřebná povolení a razítka a pak to za den postaví.

0 0
možnosti
JK

Gunter von Bahnhof

6. 10. 2010 15:47
Re: Je pěkné číst, že stavba jednoduché lanovky

no, pokud by to trvalo kratsi dobu, tak se tezko obhajuje vyssi cena

0 0
možnosti
JP

Jiří Pěnička

6. 10. 2010 14:59
a co visutá lávka

Tak to mi neříkejte, že pár lan a případně i pár prkýnek by bylo dražší řešení.

.

Trocha inspirace: http://www.google.com/images?q=hanging+bridge

0 0
možnosti
E

edcd96f7

6. 10. 2010 14:59
Je transbordér výrazně levnější než lávka?

Protože snad není pochyb o tom, že je výrazně horší.

0 0
možnosti