- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
nejen kolik stojí pořízení, ale také provoz. V případě této technické hračky je to elektřina, pravidelná a oproti lávce násobně dražší údržba, revize a taky je náchylnější k poškození vandaly. Kolik může stát jednoduchá lávka 20m dlouhá? Myslím tím nějakou typovou příhradovou konstrukci, neživit na tom všelijaké architekty, krajináře a podobné estéty.Jestli na tohle Chrastava kývla, tak jsou zastupitelé hloupí, nemůžu si pomoci. Chrastava není Praha, která např. pro městskou policii může živit vznášedlo, Hummera, koně apod.
no je fakt, ze to vypada konstrukcne dost prihnane, lavka je jednodussi. Ale elektrinu to nepotrebuje ;)
Proč raději nepostaví klasický lanový most. 3 nebo 4 lana a pár prken. Na březích ukotvené přes dřevěné nebo kovové kozy do betonu. Vydrží i povodeň a bude stát výrazně levněji. Např tento je v Norsku (NP RAGO) http://i3.cn.cz/1196169726_12.jpg a přežívá vše.
Zrovna nedávno jsem viděl video z něčeho podobného, a ani toho dřeva není potřeba tolik . http://www.stream.cz/video/517156-lavka-pro-odvazlivce . Myslím, že by to opravdu v trochu víc naší podobě stačilo a bylo výhodnější.
Je to velice jednoduchá konstrukce svařovaná z běžných profilů. Ve své době musel most unést tank Sherman a v r. 1968 pamatuji, jak v HK přejížděli Rusové tento už značně starý a opotřebovaný most s transportéry BTR 60 /11 tun/ a most vydržel. K jeho postavení stačil autojeřáb s navijákem a četa ženistů stavěla rychlostí 30 stop za hodinu. Patentová práva už určitě budou desítky let propadlá a stejně jako dříve mohou ty jednotlivé díly svařovat malé místní zámečnické dílny. Co vlastně brání tomu, aby se toho někdo chopil a začal ty díly znovu dělat? Jako náhrada za různé lávky a menší mosty pro místní dopravu mohou ty nově postavené také desítky let sloužit a věřím, že by to bylo i docela levné řešení, rozhodně lepší než nějaké transbordéry.
mam pocit ze obcas neco podobnyho pouzivaj silnicari pri opravach mostu. Jednoduse vedle vyroste takovejhle podobnej docasnej nez postavi ci zrekonstruuji ten puvodni stalej.
bude trvat pouhých 26 dní. Naši předkové před více, jak sto lety, s minimem mechanizace, vyměnili třídílný železniční most přes Vltavu v Praze pod Vyšehradem za 24 hodin, přičemž výluka železničního provozu trvala celých 36 hodin. Při pohledu na ten obrázek u článku marně přemýšlím, co tam budou těch 26 dní budovat. Asi budou 25 dní shánět potřebná povolení a razítka a pak to za den postaví.
no, pokud by to trvalo kratsi dobu, tak se tezko obhajuje vyssi cena
Tak to mi neříkejte, že pár lan a případně i pár prkýnek by bylo dražší řešení.
.
Trocha inspirace: http://www.google.com/images?q=hanging+bridge
Protože snad není pochyb o tom, že je výrazně horší.