Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Inspektoři se zaměří na uhlí z Polska. Prý vůbec nepatří do kamen

Česká obchodní inspekce se zaměří na kontrolu dovozců nekvalitního hnědého uhlí z Polska. Není určeno pro domácí kotle, patří jen do kotlů elektráren. Přesto je obchodníci domácnostem prodávají jako běžné hnědé uhlí. Přitom špatně hoří a mnohem více znečišťuje ovzduší.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

StandaU

Polské uhlí,

můžete si koupit polské uhlí z oblasti Bogatynia kopalna Turow, za cca 1/2 ceny, které mají Severočeské doly a.s. nebo Litvínovská uhelná a.s. Polské uhlí z Turowa, které má o cca 1/3 nižší výhřevnost tj.:12,5 procent, o polovinu nižší obsah síry tj.: 0,42 procent, obsah popelu je na 7,2 procentech, má vyšší obsah vody tj.:46,2 - podstatné je že stojé od 90 do 200 Kč za 100 kg. Sám topím polským uhlím, ale bohužel stojí 206 Kč/q. Čísla, která uvádím jsou pro méně chápavé, jestli zd eněkdo prodává prach jako ořech nebo kostku, tak je to problém kupujícího, který není schopen rozeznat prach od kostky/ořechu. To je stejné: sousedka koupila pilu od cikána za 1500 Kč, prodávající ki říkal, že je to nová Stihl, sousedka si myslela, kdovíjak néní chytrá. Myslela si to cca 8 dní než chtěla nabrousit řetěz u živnostníka, který ji rychle vyvedl z omylu nad její chytrostí. Tak je to vážení.

0/0
29.11.2010 10:00

masaj

Ja bych to upresnil

Cokoliv od PŠONKŮ nepatří do ČR!! Stačí se například podívat na ten shit v potravinách! Viz řetězce Billa apod!!

Zcela zásadně nekupuju nic co vyrábí poláci, páč to stojí na 99% za naprostý prd!

0/0
29.11.2010 9:44

Jedenasedumdesatihodinovy.Ahmed

Re: Ja bych to upresnil

Nedávno jsem dostal nějakou čokoládu z Polska. Jedno kousnutí, chutnla jako papundekl omočený ve velmi levném nugátu. Humus.

0/0
29.11.2010 10:53

blumblum

Re: Ja bych to upresnil

Když nějakej místní takypodnikatel zajede do polska a nakoupí haldy šuntu, kterej tady prodává? Obchodní řetězce v česku jsou známy svojí lačností po lacinejch šmejdech a nakupují v Polsku zboží 2 a 3 kategorie a vy se tady snažíte na základě tohoto Polsko kritizovat? Jděte do zadní části těla a namažte si hlavu indulonou aby to lépe klouzalo. Zajeďte za hranice a jukněte do normálních obchodů a už u potrvin zjistíte že tady v čechách všechno sjelo do bahna marasmu. "Vy kritici"

0/0
29.11.2010 14:08

ztrewq

prečo nenapíšu "nekalá konkurencia"?

ak si myslia, že ľudia budú kupovať drahšie iba preto, že je to "vlastenecké", tak sa mýlia. únia zakazuje zakazovať "voľný pohyb" a tak utrú drahší hubu.

ps aj spaľovanie dreva, akokoľvek "tvrdého" a akokoľvek "vysušeného" je cítiť, nie je to vôňa, ale DYM. oproti plynu ...

pps pamätám si kúrenie v krbe (celé siahovice), hnedým, čiernym uhlím aj koksom ... ak bola hmla, pršalo, tak sa dym plazil a nedalo sa s tým nič urobiť.

0/0
29.11.2010 9:34

Robles

Tohle není o bavení se na úkor druhých

jak někdo napsal v diskuzi níže. Většina lidí by byla ráda za ty správné. Tohle je o penězích. Bydlet v domku a topit si sám není žádná sranda a ne každému vede kolem plotu horkovod nebo plyn. Umím si představit, že jsou lidé v situaci, kdy si zatopí buď nekvalitním palivem a nebo budou mít zimu. A teď si představ, že máš doma malé děti.

P.S: a nejvíc kritizují Ti, co jsou v bytě a stačí jim otočit kohoutkem u radiátoru.

0/0
29.11.2010 8:54

RomanL

Koho by napadlo,

že to není kvalitní? Dyť řikali normálni uhli za polovic! Jak je to možny? ;-D

0/0
29.11.2010 8:44

kosatice

uhlí

Asi by to chtělo živočišné uhlí to budeme používat po Novém roce na jiný účel;-D:-)

0/0
28.11.2010 0:46

Robles

Re: uhlí

a někdo po něm sáhne do lékárničky už na Sylvestra!

0/0
29.11.2010 8:55

anellus

I mosteckým hnědým uhlí se dá ekologicky topit.

Ovšem musíte mít  běžná kamna s šachtou, něco jako byly Klubky a pod. V podstatě se postupuje tak, že se do vyčištěných kamen nasype kbelík uhlí (ořech 1) a na něm navrchu se pomocí papíru, třísek a pár kousků suchého dřeva  rozdělá oheň.  Po krátké době chytne i uhlí (díky tomu, že plynuje a odhořívá postupně odshora a tedy bez kouře, přičemž oheň regulujete jen spodní vzduchovou klapkou. Takto necháte vyhořet bez jediného čmoudíku nad komínem celou náplň, což trvá cca 12-14 hod. Chcete-li být kór ekologičtí, tak již nepřikládáte a nebo jen dřevo. Ráno  si celý proces zopakujete. Takto se dá použít i ledvický ořech - je taktéž plynující. Samozřejmě vím, že pro majitele kotlů na uhlí to není řešení.

0/0
27.11.2010 22:14

profesoralbertprazak

zkusenost

me se s nim celkem dobre topi

0/0
27.11.2010 19:56

dual_tip2

Re: zkusenost

mne/me zopakujte, panpresore ... provokovat s tim, ze clovek topi svinstvem na ukor druhych, inu kdyz vas to bavi

0/0
28.11.2010 10:57

Jedenasedumdesatihodinovy.Ahmed

Re: zkusenost

No a co, jaký ovzduší, jaká ekologie. Mě je tohle naprosto ukradený.

0/0
29.11.2010 10:55

Smarty

Re: zkusenost

Když chceš dělat rozumy, tak u něčeho čemu opravdu rozumíš. Ve druhém pádu může být mě / mne.

0/0
29.11.2010 12:11

Mr_R

Re: zkusenost

jste si jist tím druhým pádem?

0/0
30.11.2010 9:19

wrah

Cena uhlí

A co se dá čekat, když pár ulhobaronů (Bakala a spol) spolu s ekofašisty vyhnali cenu našeho uhlí tak vysoko, že se cena za topení blíží ceně topení plynem? Kdo sežene levnější uhlí ten je spokojený, i jestli trochu hůře hoří.

0/0
27.11.2010 18:27

Robles

Re: Cena uhlí

přesně, tohle je o finanční dostupnosti. Kdyby naší pseudo-ekologové místo dotace nových oken a  izolací zadotovali raději kvalitní palivo a ceny dobrýc kotlů, bylo by to užitečnější.

0/0
29.11.2010 8:58

Více takových Kožených

Bydlím na Liberecku

a už chápu, proč všechny komíny kouří nažloutlým dýmem a nedá se otevřít kvůli tomu večer před spaním ani okno pro výměnu vzduchu v místnosti. :-/ Další poznatek je, že Poláci ukradli vzor obalu másla, které se prodávalo ještě za totáče (mlékárna Trutnov, stříbrný obal s modrými linkami) a lidé toto máslo kupují v důvěře, že jde o české máslo. Pak neskutečně levná "kuřata" prolezlá salmonelou atd.  Rv

0/0
27.11.2010 12:08

prazakm

Re: Bydlím na Liberecku

Ty jsi ale chytrolín. Z českého uhlí podle tebe není nažloutlý smradlavý dým?

0/0
27.11.2010 18:11

Robles

Re: Bydlím na Liberecku

na to máslo si pamatuju, jsem tady z Trutnovska. No tady je jednoduchá rada: nekupuj si to a šiř informaci dál!!!;-D

0/0
29.11.2010 9:00

ujko.straka

To jsou argumenty

U nás máme jednoho ptáčka podnikajícího v plastech, chudobou rozhodně netrpí  ale plastový piliny s vyjetým olejem v petkách to je jeho hobby. Stejně tak jako další borec, co si měnil střechu bo stará už se mu nelíbila, okna taky bo to musí ladit, nový LCD 120cm bo 88 už je málo, 3x digi satelit ale topí starýma rámama z oken co zbydou po výměnách v panelácích. Samozřejmě že jsou lidé kteří na topení plynem nedejbože elektrikou prostě nemají ale v dobře seřízeném roztopeném kotli s vyčištěným komínem i hnědé uhlí kouří minimálně, jenže tady nastupuje shnilost kdy je jednodušší hodit dolů trochu papíru na to pár kousků dřeva a celý to zasypat uhlím a děj se vůle boží však ono se to časem roztopí. A pak se kotel trápí, dýmí to jak sviňa, ale hlavně že semůžu koukat na růžovku a nemusím podruhé do sklepa. Není to o penězích ale o lidech. Ostatně tak jako vždy.

0/0
26.11.2010 22:28

von-bis

Re: To jsou argumenty

Přesně jak říkáš. Ti co topí takovým bordelem rozhodně nejsou žádní chudácí, co nemají na topení. Znám taky takového topiče, který topí vyjetým olejem a nejrůznějšími plasty. Kdyby se důsledně dodržovaly vyhlášky o chraně ovzduší, tak by k tomu nedocházelo. Stačilo by jen projít veškeré autoservisy, garážníky a těch kamínek na vyjetý olej by se našlo kvanta. Stejně tak se mrknou na utiskované asociály palící izolaci z kabelů, ekologicky rozebírající stará auta a elektrospotřebiče.;-O

0/0
27.11.2010 9:41

roby

na dražší uhlí nemají

proč by se lidé měli stydět za kouřící komín když se prodejci nestydí naše uhlí předražovat

0/0
26.11.2010 21:04

Svent

Re: na dražší uhlí nemají

vol komouse exote, ty ti daj uhli zadarmo

0/0
27.11.2010 16:23

kk33

Re: na dražší uhlí nemají

Ono to tak asi dopadne

0/0
28.11.2010 16:16

RomanL

Re: na dražší uhlí nemají

Jo jo, až tě pošlou na šachtu, můžeš si narubat. Jenom aby to nebylo do Jáchymova... ;-D

0/0
29.11.2010 8:46

kk33

Re: na dražší uhlí nemají

R^R^R^!!

0/0
28.11.2010 16:15

Qíteček na hrob cenzora

Dyť je to blbost...

Nejhorší zplodinou je přece CO2...

0/0
26.11.2010 19:59

Oranžová vyžírka

Re: Dyť je to blbost...

nikoliv. Horší je SO4, který vzniká spalováním síry a řada dalších. Při spalování takového uhlí v elektrárnách samozřejmě vzniká také, ale je následně z kouře zachycen. O odsiřování elektráren jsi neslyšel?

P.S. Polsko je významným vývozcem právě síry.

0/0
26.11.2010 21:00

Mr. Dalby

Re: Dyť je to blbost...

Mýlíte se. Klimaalarmisti říkají, že je to CO2, tak to prostě musí být CO2. Gore se nemůže mýlit, vždyť dostal Nobelovu cenu.;-D

0/0
26.11.2010 23:29

Standa.Trn

Re: Dyť je to blbost...

Ta sloučenina je SO3 a nikoli SO4. Vzniká z ní reakce sloučením s vodou: SO3+H2O=H2SO3 (kyselina siřičitá) SO3 je kysličník siřičitý. Kyselina siřičitá je slabá kyselina, která leptá sliznice.

H2SO4 je kyselina sírová, silná kyselina používaná například v akumulátorech automobilů ale ta je smrtelně jedovatá v malém množství zatímco kyselina siřičitá smrtelně jedovatá v malém množství  není ale nebezpečná je protože se s ní setkáváme spalováním síry obsažené taky v uhlí čímž vznikají zdravotní problémy.

Ve větším množství je smrtelně jedovatá, například vysiřování sudů, pálením síry a vdechováním reaguje se slinami čímž tato kyselina vzniká.

0/0
28.11.2010 20:46

Standa.Trn

Re: Dyť je to blbost...

Kysličník siřičitý je nebezpečný taky pro rostliny, neboť reaguje s chlorofylem a narušuje tak fotosyntézu. V ovzduší pozvolna oxiduje vzdušným kyslíkem za přítomnosti vody na kyselinu sírovou, která je spolu s kyselinou siřičitou příčinou kyselých dešťů

0/0
28.11.2010 20:54

Robles

Re: Dyť je to blbost...

oxid siřičitý - to je SO2. Pokud si vzpomínám tak koncovky -ný, -natý, -itý a -ičitý = ox číslo 4, což se vykrátí s ox číslem kyslíku -2 práve na SO2. Ve vodném prostředí SO2 + H2O dají H2SO3

Jinak problém SO2 u nás se týká doby před rokem 1995, pak se situace začla rychle zlepšovat.

0/0
29.11.2010 9:05

blumblum

Re: Dyť je to blbost...

SO3+H2O=H2SO4 a ne H2SO3 takže máš chybku na vstupu. A nebo neumíš sčítat. I to je možnost.

0/0
29.11.2010 14:01

Brácha Jardy

No

a paradoxně všechno ostatní z Polska do kamen patří.. Jó, Polsko. Čína je proti tomu kategorie 10.

0/0
26.11.2010 14:52

mr.gambrinus

samé prý

Ta paní slepičková z té jejich slavné inspekce neví o čem mluví.Raději v každé druhé větě použije slovíčko možná a prý, aby ze sebe neudělala .....Pokud stát vybíráza toto uhlí ekodaň, nemůže být jeho prodej nelegální- to by se stát sám podílel na porušování zákona.A věřte mi, že celníci jdou po ekodani jako vzteklí!

0/0
26.11.2010 14:20

istvan kada

Snad všechno co je z PLR

.. je špatné kvality.

Počínaje řidiči - lidmi, uhlím nekonče. Rv

0/0
26.11.2010 12:59

Škubi

Re: Snad všechno co je z PLR

R^

0/0
26.11.2010 13:09

Don_Alex

Re: Snad všechno co je z PLR

no s těma řidičema si rozhodně nemáme co vyčítat, nicméně běžné spotřební zboží, potraviny atd jsou tam výrazně vyšší kvality než u nás (neberu v úvahu tržnice a podobné šejdíře)....

0/0
26.11.2010 13:18

von-bis

Re: Snad všechno co je z PLR

Přesně tak. Posuzovat kvalitu polských potravin podle těch největších dreků z Kauflandu a Lidlu je totálně mimo. Poláci dokáží vyrábět potraviny o dost levnějí než naši zemědělci, protože si také dokáží díky své velikosti vyřvat větší dotace. Dokáží vyrobit i ten nejlevnější šunt levněji, proto se to od nich dováží a řetězce se na tom pak pakují. Takový šunt co prodávají řetězce u nás, tak ve stejných řetězcích v Polsku neprodávají. Kupte si však třeba nějakou uzeninu u nich na krámě (nejlépe na trzích a u soukromníků) a je to kvalitativně i chuťově lepší než u nás. O ceně ani nemluvím. Co se týče zeleniny, tak např. žádná syntetická rajčata, papriky se tam nekonají.

0/0
27.11.2010 9:51

sama_pozitiva

Re: Snad všechno co je z PLR

Polko má hrozný všechno, od ty ušatý ženský přes výrobky po potraviny. Jediný co mají hezký jsou města, která ukradli Němcům.

0/0
27.11.2010 20:07

Villeneuve

Re: Snad všechno co je z PLR

Souhlas, uzeniny a ryby mají mnohem mnohem lepší než my. A ty jejich silné piva jsou taky fajn - mimochodem se našim desítkám dost smějou...

0/0
27.11.2010 23:30

male_zvire

Re: Snad všechno co je z PLR

Je pravda že německé výrobky mají punc šmejdu, ale občas se jim i zadaří. Třeba firma kde dělám si nechává v polsku svařovat rámy. Je to i so dopravou levnější a hlavně jsou mnohem kvalitnější ne ty, které jsme nechávali dělat v Blansku...

0/0
26.11.2010 14:36

Hamburg

Re: Snad všechno co je z PLR

a některé velké německé hotely si nechávají prát dokonce prádlo taky v Polsku, jelikož je to levnější. Vyplatí se i doprava špinavého prádla do Polska a čistého opět zpátky do Německa. Prostě Euromagorismus je neomezenej! ;-O

0/0
26.11.2010 15:18

von-bis

Re: Snad všechno co je z PLR

A třeba Ikea veškerý svůj nábytek z překližky vyrábí v Polsku v největší továrně na překližku v Evropě. Mimochodem dost dobrý dokument o Ikei na National Geographic Channel - Mechatovárny.

http://natgeotv.com/cz/megatovarny-2

0/0
27.11.2010 9:57

mattiCZ-2

Re: Snad všechno co je z PLR

R^:-/

0/0
26.11.2010 18:41

prazakm

Re: Snad všechno co je z PLR

Plzeňský Prazdroj jim taky moc nejde.

0/0
27.11.2010 18:15

žabiař

Hranice

asi dle některých dělí uhlí na kvalitní a nekvalitní,že?Cha...cha....cha....Kdo v devonu asi ty hranice určil???Stejně kvalitní uhlí je i v Polsku a jaké si objednáte,takové přivezou.Proto nedělejte ze sebe blbečky jak to vyhovuje našim lobistům,kteří za svůj celý život ještě nezjistili jak uhlí vzniklo!!!!!!

 A když někomu vadí,že své peníze utrácíme v Polsku a tak podporujeme jejich ekonomiku, ať se zamyslí nad rozhazováním našich vlád v posledních 20-ti letech.Už jsme za tu dobu mohli být mezi nejlepšími ekonomikami Evropy a nepatřili mezi nejzkorumpovanější státy světa!EU

0/0
26.11.2010 12:48

Muf007

Re: Hranice

Do Čech (na Liberecko) se povětšinou vozí uhlí z blízké lokality kvalitou na úrovni lignitu. U nás se nic takového nětěží už drahně let (Kristýna), stejně jako v okolí Žitavy (Berzdorf, Olbersd.). Jen Poláci to hrabou pro Turów. Proto je to tady na trhu a je to tak dostupné. Nečekejte nějaké černé uhlí ze Slezka ;-D , ale jen Bogatyňskou šotolinu.

0/0
26.11.2010 13:15

prazakm

Re: Hranice

Ale těží a velkém, na Mostecku. Čím by jinak topili v elektrárnách! Viděl jsem, co přivezli kamarádovi do baráku v Bílině, byla to také spíše hlína, než uhlí. A bylo to české, údajně tříděné.

0/0
27.11.2010 18:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.