Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Liberecký kraj chce železniční trať do Prahy, cesta by trvala hodinu

Cesta vlakem z Liberce do Prahy dnes trvá minimálně dvě a půl hodiny. Liberecký krajský úřad to chce ale změnit. Spolu se Středočeským krajem začal tlačit na politiky, aby prosadili vybudování železničního koridoru mezi krajským a hlavním městem. Cesta by pak trvala jen hodinu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Pravda stojí dukáty

To už tu bylo

Projekt 5. koridoru tu byl mnohokrát, včetně plánů propojení Milovic s 071 a zavedení S-ka do Boleslavi. Jenže ,jak už tu někdo psal, pokud se podkopeme pod Ještědem, tak kam dál? Slepé koridory nejsou ani ve světě zvykem (max. rychlodráha na letiště). To radši postavit koridor pro expresy Wien - Dresden jak jezdily do konce války. Takže Kolín - Turnov - Liberec - Zittau - Dresden nebo ještě utopičtější Praha - Turnov - Tanvald - Jelenia Góra - Wroclaw s odbočkou na Liberec, ale s poláky se v životě nedohodneme.

0/0
4.6.2011 12:37

Norkey

plány byly, jsou a budou..

Aby to neskončilo jako Regiotram.. Jinak plány na spojení obou už byly v 90. letech, škoda že politici v parlamentu na Severočeskou metropoli kašlou dlouhodobě. Je čas vzít svůj osud do vlastních rukou, vyhlásit autonomii Sudet a navázat na po válce přerušený vývoj.. jinak k článku, v jednom odstavci se hovoří o napřímení tratě mezi MB-T a T-L a v dalším je uvedeno něco ohledně nemožnosti výkupu pozemků v Praze?? Měl jsem za to, že když ne mezi Prahou a Boleslaví, tak alespoň v Praze samotné je stávající železniční síť adekvátní a Libereckou odbočku by stačilo pouze napojit? Já osobně bych si přál lepší spojení s Berlínem a Vídní (a Vratislaví), koneckonců, první trať vedla do obou měst a NE DO PRAHY. Na to je taky potřeba navázat. Kraj který byl průkopníkem železnice i automobilismu teď trpí pod nadvládou pražáků.. ;-€

0/0
2.6.2011 21:03

Norkey

Re: plány byly, jsou a budou..

a ještě nám ukradli mnichovohradišťsko i šluknovsko při všech těch 'administrativních' děleních. Hanba českým politikům! :-(

0/0
2.6.2011 21:04

zetkaa

Re: plány byly, jsou a budou..

V Praze se situace na železnici přestavbou výrazně zlepšila, bohužel spojení s Mladou Boleslaví přes Neratovice a Všetaty je ve stavu jako za císaře pána. V navržené studii jsou 3 varianty tratě - jen jedna kopíruje tu současnou, druhá vede přes Lysou nad Labem a Milovice novou Vlkavskou spojkou na železnici Nymburk-Mladá Boleslav a třetí (nejrychlejší a zároveň i nejdražší) vede úplně novou trasou přes Brandýs nad Labem a přibližně kopíruje silnici R10. Kvalitní železniční spojení je výhodou, ale obávám se, že bez návaznosti do Polska a SRN (a evropského financování) je to utopie.

0/0
3.6.2011 9:26

prchz

Naivní představy a naivní politici.

Osobní vlaková doprava zajde na ceny, které dráha požaduje. Dnes je asi 2krát vyšší než autobus a pochybuji, že by se ten poměr v budoucnosti příliš měnil. I cesta autem obsazeným více pasažéry vyjde levněji než vlak. Do vlaků se cestující, co zkusili jezdit jinak, už nevrátí. A v nákladní dopravě na tom, jestli cihly a písek dojedou do Prahy za hodinu nebo za 4 hodiny příliš nezáleží.

0/0
2.6.2011 16:47

Leinad

Re: Naivní představy a naivní politici.

Náklaďákům také záleží na rychlosti. Cihly možná počkají, ale kamiony vozí i potraviny.

Otázkou spíše zůstává, proč vozit věci vlakem, když kamion (i s mýtem a silniční daní) je levnější.

0/0
3.6.2011 1:37

japato07

Chlapi a co metro Praha - Liberec

0/0
2.6.2011 16:11

Leinad

Re: Chlapi a co metro Praha - Liberec

Černý Most. Ukončete Prosíme výstup a nástup, dveře se zavírají. Psss bum. Příští stanice Doubí.

"Sakra, já zapomněl vystoupit. To se zase projedu"

0/0
3.6.2011 1:53

tp2597

"Odbornici"

"Oba kraje chtějí společně tlačit na stát, České dráhy nebo

Správu železniční a dopravní cesty. Přímé a rychlé spojení Liberce s

Prahou je prý dnes vysoce důležité. O vybudování nové dopravní

železniční trasy jednali před časem radní kraje s představiteli

Generálního ředitelství Českých drah." Z textu clanku bohuzel neni zrejme kdo je autorem tohoto vyroku, ale pokud je to ten d_b_l M.Sepp, tak me to neprekvapuje: proc debatovat s neschopnym dopravcem (CD a.s.) o vybudovani trate, kdyz je to zcela mimo jeho kompetenci? A k tomu ostatnimu nema smysl se vyjadrovat vubec, je normalni placani do vody!

0/0
2.6.2011 15:23

Leinad

Re: "Odbornici"

ČD a.s. sice nevlastní koleje, ale vlakoví dopravci můžou udělat tlak na SŽDC. Pokud předpokládám, že SŽDC staví koleje tam, kde předpokládá jejich využívání.

0/0
3.6.2011 1:40

Mr.Kef

hahaha

No, hoši se nejsou schopni dohodnout jak  a kudy udělat silnici 35 potažmop R35 z Liberce do Hradce a dále na Olomouc a už tu valí další hovadiny. Tato silnice je vytížená a řešení pořád v nedohlednu.

Ne, vlakový koridor Liberec nepotřebuje. A R10 to v pohodě utáhne (pokud nebudou jezdit Švýcaři moc často), protože žádný velký rozvoj kraje nehrozí.

K čemu mi bude vlak o půlnoci, když se po Liberci jinak než po vlastních nebo tágem nedostanu. Toto je hloupý argument.

0/0
2.6.2011 15:18

honza-v

To vypadá

na další tunel na obzoru!!

0/0
2.6.2011 12:59

Pro patria VII.

Nesmysl

Jediné co by to přineslo jsou obrovské investiční náklady. Pokud dnes to žluté busy stíhaj z Liberce za hodinu po až tak nevytížené R 10 nevidím důvod pro budování železnice. Liberec je hezké město, ale kam dál ? Leží mimo hlavní koridory.

0/0
2.6.2011 12:35

Franta-z-Masny

Re: Nesmysl

Nevytížená R10? Je to jedna z nejvytíženějších silnic v ČR.Jinak souhlas, dráha je nesmysl.

0/0
2.6.2011 19:07

Pro patria VII.

Re: Nesmysl

Houstne to až u Prahy.

0/0
3.6.2011 6:10

aji

Bylo by to fajn, škoda, že je to nákladné a s výkupem

pozemků by byl problém, je to dobrý nápad.

0/0
2.6.2011 12:13

baghira21

diletanti...

...nechte udělat za 80 miliard dálniční tunel skrz ještěd pro auta a budete v Praze za 35 minut...

0/0
2.6.2011 10:18

ivošek z gmailu

Re: diletanti...

Ten tunel už tam mají předpřipravený od Hitlera ;-D

0/0
2.6.2011 11:10

AAA2

trať, která by vedla paralelně s rychlostní silnicí na Prahu

hmm a ty kopce za Turnovem a Hodkovicema, ty bude vlak prejizdet jak?

0/0
2.6.2011 10:10

zetkaa

Re: trať, která by vedla paralelně s rychlostní silnicí na Prahu

Podívejte se do návrhu nového územního plánu Libereckého kraje (Zásady územního rozvoje), tam jsou varianty kolejových tras zakomponovány. Počítá se tam mj. s tunelem pod Ještědským hřebenem v oblasti Rašovky. Bylo by to sice hezké, ale s ohledem na obrovské náklady na výstavbu to v dohledné době určitě nebude. Pokud by se podařilo propojit tuto novou trať na sever do Plska a SRN (zařadit do páteřních transevropských železničních sítí), možná by se podařilo získat spolufinancování z Evropské unie.

0/0
2.6.2011 10:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.