Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

EU pošle kraji 260 milionů na likvidaci škod po loňských povodních

Evropský parlament schválil vyplacení 260 milionů korun Libereckému kraji. Peníze mají pomoci alespoň částečně uhradit škody, které v kraji napáchala velká voda v roce 2010. Dohromady převyšují škody způsobené povodněmi deset miliard korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

vencac

Trochu o tocích hlavně pro toho de..., který zde jednostraně

odsuzuje lidi bydlící v záplavových oblastech.

1. Většina plánků o záplavových oblastech se po listopadu 89 rozkradli a pozemky se podle nich necenily. Spíše je naše realitní a developerští podnikatelé prodávali bez upozornění na toto nebezpečí. Podle vašich pravidel bych prvně překontroloval všechny smlouvy o těchto pozemcích a kde se o zápl oblasti nepíše tam by páni podnikatelé musely vrátit peníze 50% jako slevu a 50% jako odškodnění.

2. Díky práce na korytech a umělé úpravě se dost často stává, že přestavování hrází prostě posouvá záplavové oblasti dále po proudu a tak se zaplavují i oblasti, které nikdy zaplavené nebyly.

3. hodně povodní není jen živelným problémem ale porblémem naši rybářských podnikatelíčků. kteří přeci nebudou odpouštět před děštěm rybník, a proto většinou ty nejhorší povodně jsou způsobeny přetrženou hrází. Reakce na vás opět jse nikdy nevyděl, že by ten daný podnkatel byl hnán před soud, jeho majetek skonfiskován a on pro obecné ohrožení uvězněn až zčerná.

0/0
6.7.2011 20:44

Kristoff

Re: Trochu o tocích hlavně pro toho de..., který zde jednostraně

ad 1, před listopadem 89 jsem takové povodně nikdy nezažil a kolem vody se motám již 35 let, nevím zda a v jakém stavu byly nějaké plány. Pravdou však je že různá protipovodňová opatření, které vybudovali lidé před oběma válkama bohužel vzala za své (frýdlantsko).

Např. v dnešní rezervaci "Meandr Smědé" nebyl v roce 1936 žádný vzrostlý strom....

ad 2, z doby před listopadem 89 si pamatuji pravidelně co dva roky přijel "Stalinec" (pro mladší buldozer sovětské výroby) a nějakým způsobem řeku "vyčistil" - asi to není ten nejlepší způsob hospodaření s vodou

ad 3, souhlas, ale nad každým rybníkem je vodoprávní úřad, a majitel rybníka má kromě práv i spoustu povinností mimo jiné musí mít i jakýsi "Provozní Řád"

0/0
11.7.2011 11:32

kámo

EU se snazí pomoci

ale, jsem zvedav, kde ty peníze skoncí!!

0/0
6.7.2011 6:25

Bijec modrých kanců a VeVerek

Žabaři ...to Kalousek

vzbere pro tyto zatopené chudáky Více, otázka je zda to bude stačit na jeho sekeru v PromoPro

0/0
5.7.2011 22:33

sombreri

Nic ve zlym..

Ale lide bydlici v zaplavovych oblastech jsou naprosti idioti. Pokud bydlim v oblasti, kde se vi, ze jednou za 100 let bude zaplavena, tak premyslim dal nez na mesic dopredu a zaridim se podle toho. Ale to ne a pak se vsichni divi, jejda me to zatopila barak... Pomoc...

Nic bych jim nedal, je mi lito. Je to jejich problem a ne muj, ze si vyberou levnejsi pozemky, kde je cena uzpusobena podle nebezpeci, oproti prave zminovanemu bezpeci.

+1/0
5.7.2011 19:21

katano

Re: Nic ve zlym..

Nemáte pravdu a za Vaše názory se - STYDÍM.

        PS : člověče, vzpamatujte se a neurážejte lidi, kteří často BOJOVALI i o holý ŽIVOT  ! ! !

0/0
5.7.2011 19:41

sombreri

Re: Nic ve zlym..

Pokud by nebyli idioti, jak jsem napsal vyse, tak o zadny holy zivot bojovat nemuseli. Je mi lito.

Pokud si nekdo nedokaze spocitat 1+1 tak je skoro nesvepravny a bude mit velmi tezky zivot. Stejne tak kdo si nedokaze dat dohromady ze bydli v zone se stoletou vodou (napr.) a uz 70 let tady zadna nebyla, tak jaka je pravdepodobnost, ze prijde? V tom pripade ma smulu a ja (se opakuji) odmitam platit neci blbost.

0/0
6.7.2011 12:30

jimmycek

Re: Nic ve zlym..

Je opravdu hrozné jak tyto lidi odsuzujete. Mnoho z nich zde bydlí již od narození tak nevidím důvod proč se stěhovat, když to tam mají rádi. A co je nejhorší věřím tomu že kdyby jste tam bydlel vy tak tak tady tohle nenapíšete, protože by jste moc dobře věděl čím si tam museli ty lidi projít. A věřte že to nic lehkého nebylo.:-(:-(:-(

0/0
5.7.2011 20:03

karelvesely

Re: Nic ve zlym..

Vám opravdu přijde normální, abychom neustále, při každé povodni, platili škody, protože to tam lidé mají rádi? 8-o8-o

0/0
5.7.2011 21:05

petr2212

Re: Nic ve zlym..

a napadlo tě ty troubo, že není vinou těch lidí, že se řeka rozlila ?? blbečku u řeky bylíme přes 100 let a loňská povodeň byla ta první, která nás zasáhla a víš proč ty hlupáku ??? ad 1 - napršelo za jeden den tolik vody jako za 9 měsíců běžného roku  ad2 - přehrady, které tomu mohli alespoň trochu zabránit byly naplněné až po okraj, protože tam byly vysazeny nové ryby (divíš se ?? já taky !!) ad.3  všechna vodní díla, včetně koryt samotných jsou neskutečně zanedbaná a jaká koliv údržba vodních toků je nuová - tak že ty chytráku  kdo asi může za to, že jsme byly pod vodou - přijeď nám to říci o očí a můžeme pokecat. jsi prostě ubožák

0/0
5.7.2011 23:13

sombreri

Re: Nic ve zlym..

Myslim, ze nemluvil konretne o Vas, ale vseobecne o povodnich a oblastech jimi ohrozenych. Samozrejme kazda povoden je necim jina a lidsky faktor ji muze (podle toho co jste popsal/a) byt velmi napomocny. Ale pokud neuvazuju to, ze opatreni proti povodni byla nedostatecna, tak clovek bydlici v povodnove zone, za predpokladu, ze se na ni nepripravi, je idiot. Otazka je jestli bydlim v zone s tisiciletou vodou a se stoletou vodou. To je samozrejme velky rozdil.

0/0
6.7.2011 12:27

sombreri

Re: Nic ve zlym..

Ok, ziji tam od narozeni, tak at si tam zustanou, ale setri si na nove bydleni. Neminim to platit.. Ja na jejich miste, se okamzite odstehuju pryc.

Je mi naprosto jasny, ze zaplavy jsou a budou vec, ktera je hrozna. Ale tim spis bych mel premyslet a vyhnout se ji. A ne cekam, kdy to prijde..

0/0
6.7.2011 12:21

martink077

Re: Nic ve zlym..

Když o Raspenavě a Frýdlantu nevíš nic tak nedělej aspoň chytráka. Ta povodeň byla tzv. tisíciletá voda. Podle tvýho myšlení je neobyvatelná půlka Prahy, téměř cely středočeský kraj, severní Morava, jižní Morava...Už chápeš jak jsi blbej?

0/0
6.7.2011 2:11

sombreri

Re: Nic ve zlym..

Ocividne jste nepochopil smysl meho prispevku, coz je mi lito.

Pokud stavim v zaplavove oblasti, tak s nebezpecim povodne proste pocitat musim. Pokud jsem chytry clovek, tak se tomu prizpusobim, pokud ne, tak je to moje blbost. A ja odmitam platit za neci blbost.

0/0
6.7.2011 12:23

Kristoff

Re: Nic ve zlym..

Ty jsi pako, nebydlím v záplavovém území, přesto jsem 7.8.2011 musel kolem poledne vzít do ruky krumáč aby mi voda nešla do baráku. Bydlím na kopci, ve svahu, opatření proti přívalovým dešťům mám předimenzované, protože je dům na návětrné straně kopce, ale loni to byl opravdu extrém!

0/0
11.7.2011 11:24

karelvesely

-

kdo rychle dává, dvakrát dává ;-D

čím je pomoc rychlejší, tím je účinnější ;-D .....no nic, ať žije EU!!! R^

0/0
5.7.2011 19:10

katano

snad se to NEROZKRADE ................

Snad se to opět celé nerozkrade a do obcí se po přerozdělování DOSTANE, alespoň 100 milionů z 260.

        PS : ty postižené obce peníze totiž nutně  - POTŘEBUJÍ  ! ! ! :-P

0/0
5.7.2011 19:09

karelvesely

Re: snad se to NEROZKRADE ................

kraje ovládají socialisté, tedy není možné, že by se ztratila byť jen jedna jediná koruna. ;-DR^

+1/0
5.7.2011 19:12

katano

Re: snad se to NEROZKRADE ................

Bohužel krade jak levice, tak občas i pravice.

         PS : to je smutná - REALITA. :-P

0/0
5.7.2011 19:38

ministr/shš

Re: snad se to NEROZKRADE ................

Vůbec ne, všichni svatí z ODS a ČSSD v LB kraje to pohlídají, spřátelené svaté firmy to pak udělají skoro zadarmo!!! Jako na MS 2009 či jiných akcích...

0/0
5.7.2011 20:55

kroutimhlavou

Re: snad se to NEROZKRADE ................

A kdo podle tebe rozfrcal těch 100 míčů na Ještěd ? Snad ODS ? Vždyť socky dvě třetiny  z těch 100 melounůdoslova proj..li na poplatky ve zdravotnictví ! ;-ORv

0/0
6.7.2011 10:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.