Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stavba tramvajové trati na sídliště v Liberci se odkládá, chybí peníze

Stavba tramvajové trati, která měla vést až do největšího libereckého sídliště Rochlice, se odkládá. Podle libereckého Dopravního podniku by získané evropské dotace nepokryly náklady na celou stavbu za půl miliardy. Místo toho chce tyto peníze použít na opravu tratě do Vratislavic nad Nisou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Petr Čihák

Vedení trasy mi nepřijde šťastný

Já už od prvopočátku plánovaní trasy do Rochlice, nějak nemůžu pochopit, proč se vede touto trasou. Naprosto souhlasím s lidmi žijícími na sídlišti Broumovská, těm toto vedení trati rozhodně nepřinese užitek. Těch otázek je více. Proč se spíše nenavázalo na historii, kde tramvaj vedla po Tř. Dr. Milady Horákové, odbočit do ulice Melantrichova, U Močalu, Dobiášova po celém úseku až do Zeleného údolí, rozhodně by to obsloužilo rozsáhlejší množství obyvatel. Po ulici Krejčího skutečně stačí autobusy, vždyť blok domů na sídlišti Zelené údolí není po docházkové vzdálenosti tak daleko na trať Vratislavickou + obslužnost autobusových stanic v ulici Krejčího. Toto vedení trati mi přijde jako docela drahý luxus, který nepřinese takovou obslužnost jakou si kdo představuje. Výsledkem bude stále stejný obrázek. Ve špičce nenastoupí lidé do autobusu ve stanici Horní Kopečná a U Močálu. No uvidíme, uvidíme...

0/0
11.8.2011 23:24

zetkaa

Re: Vedení trasy mi nepřijde šťastný

O vedení trasy se diskutovalo dlouho. Tato byla vybrána z důvodu obsluhy většího území co do počtu obyvatel (sídl.Broumovská, H. Kopečná, Rochlice) při možnosti výraznějšího omezení autobusové dopravy. Úsek Fügnerova - U Lomu se stejně musel rekonstruovat kvůli spojení do Vratislavic a Jablonce. Vedení ulicí tř. M.Horákové je sice možné, ale z velké části by tramvaj projížděla územím s min. počtem obyvatel a nejspíš by musela být připojena na páteřní trať až na Rybníčku. Navíc z hlediska tech. parametrů tratě (šířka koridoru, stoupání) je velmi složitý úsek vedený ul. Melantrichovou ulicí, U Močálu až po Dobiášovu. Samozřejmě i navržená varianta má své nedostatky: autobusy (v omezeném rozsahu) by musely z hlediska doporučených docházkových vzdáleností vykrýt část území při ul. U Močálu, oblast Zel. Údolí a část sídl. Broumovská směrem k Plátenické. Na druhou stranu by tramvaj nabídla vyšší přepravní kapacitu a při možnosti vedení až na točku Viadukt i přímé spojení s vlakovým nádražím.

0/0
12.8.2011 9:50

pescha

Peníze

Jeden argument tu nepadl - co říkáte na to, že kvůli trati do Rochlice Liberec odkoupil mnoho pozemků za miliony, k tomu došlo bez problémů, pozemky jsou prodané..proč tedy stavět dál trať..

+1/0
11.8.2011 13:23

zetkaa

Re: Peníze

... a to máš odkud? Z agentury JPP (jedna paní povídala)? :-P Tramvaj by byla dobrá, ale přijde mi, že je trochu nadstandardně řešená - podle té vizualizace s opěrnými a protihlukovými zdmi, tunely a kruhovými křižovatkami - tudíž i zbytečně drahá. Do budoucna je oddělení tramvajového tělesa od silnice určitě výhodou, protože individuální doprava bohužel bude houstnout a jízdní doba autobusů se určitě prodlouží.

Z příštího programovacího období EU určitě nevypadne tolik peněz jako z toho stávajícího (postupně se ČR stane větším plátcem než příjemcem), takže co se týče financování z fondů EU po r. 2013, jsem bohužel spíš skeptik.

0/0
11.8.2011 14:37

mana-žer

liberec není praha

za soudruhismu měli naplánovanou tramvaj odbočku od lázní kolem kasáren do Pavlovic k hokejce

potom zase regiotram do Krkonoš

pak taky zprovoznit letiště

ted´ zase vlak do Prahy za hodinu

akorát zlatý voči

0/0
11.8.2011 10:59

Zaraoi

Jedině dobře!!!

To je taky jedině dobře. Valnou část problémů odnese sídliště Broumovská, kterému to vůbec nic nepřinese a většina lidí tam žádnou tramvaj nechce ( bohužel se v Liberci jako obvykle nikdo nikoho neptá ). Tramvaj hned vedle domů? Zničený poslední kousek přírody mezi několika sídlišti? Velké dopravní komplikace s budováním trati? Hluk ze stavby, hluk z tramvaje? Kdo by o to proboha stál??? A proč? Na Broumovskou bohatě stačí autobus a proč máme mít zničené okolí kvůli Rochlici??? Však tou tramvají stejně nebude nikdo jezdit, když to zapíchne u zahrádek ( ostatně ani do Rochlice ne...bus 6 minut, tramvaj tak 20 ). U textilany není zrovna přelidněno a z jednoho konce sídliště na druhý si raději každý dojde pěšky. V Liberci jsou důležitější investice, než tahle pitomost k ničemu.

+1/0
11.8.2011 10:54

dr_x

Re: Jedině dobře!!!

Přesně tak! R^R^

0/0
11.8.2011 11:52

holystep

Naši plánovači

Jsem děsně zvědavej, jak se to bude EU líbit, že peníze, který dala na konkrétní projekt, teď dopravní podniky použijou jinde. Protože si to jako teď, přepočítali a vlastně jim to jako ňák nevychází nebo co?

0/0
10.8.2011 23:23

mauhur

to je mi zase překvapení

že na to nejsou prachy se vědělo už před půl rokem. to si jen loutková liberecká vláda chtěla nahonit triko a machrovala, že je seženou.

+1/0
10.8.2011 22:04

petr2212

dobré

mě by se to moc líbilo, sice jsem šalinou už asi 10let nejel, ale Liberci by to slušelo a pomohlo

0/0
10.8.2011 19:58

krčma

to bylo humbuku

to bylo humbuku a vizualizací, takže do Rochlice 12 a do Vraťáku luxusní trať

0/0
10.8.2011 18:55

Slain

Neprijde mi uplne koser,

ptat se nekoho zda mu prijde vhod rekonstrukce tramvajove trati primo pred barakem, to bych taky urcite hodnotil jako spravne rozhodnuti :-)

0/0
10.8.2011 17:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.