- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Já už od prvopočátku plánovaní trasy do Rochlice, nějak nemůžu pochopit, proč se vede touto trasou. Naprosto souhlasím s lidmi žijícími na sídlišti Broumovská, těm toto vedení trati rozhodně nepřinese užitek. Těch otázek je více. Proč se spíše nenavázalo na historii, kde tramvaj vedla po Tř. Dr. Milady Horákové, odbočit do ulice Melantrichova, U Močalu, Dobiášova po celém úseku až do Zeleného údolí, rozhodně by to obsloužilo rozsáhlejší množství obyvatel. Po ulici Krejčího skutečně stačí autobusy, vždyť blok domů na sídlišti Zelené údolí není po docházkové vzdálenosti tak daleko na trať Vratislavickou + obslužnost autobusových stanic v ulici Krejčího. Toto vedení trati mi přijde jako docela drahý luxus, který nepřinese takovou obslužnost jakou si kdo představuje. Výsledkem bude stále stejný obrázek. Ve špičce nenastoupí lidé do autobusu ve stanici Horní Kopečná a U Močálu. No uvidíme, uvidíme...
O vedení trasy se diskutovalo dlouho. Tato byla vybrána z důvodu obsluhy většího území co do počtu obyvatel (sídl.Broumovská, H. Kopečná, Rochlice) při možnosti výraznějšího omezení autobusové dopravy. Úsek Fügnerova - U Lomu se stejně musel rekonstruovat kvůli spojení do Vratislavic a Jablonce. Vedení ulicí tř. M.Horákové je sice možné, ale z velké části by tramvaj projížděla územím s min. počtem obyvatel a nejspíš by musela být připojena na páteřní trať až na Rybníčku. Navíc z hlediska tech. parametrů tratě (šířka koridoru, stoupání) je velmi složitý úsek vedený ul. Melantrichovou ulicí, U Močálu až po Dobiášovu. Samozřejmě i navržená varianta má své nedostatky: autobusy (v omezeném rozsahu) by musely z hlediska doporučených docházkových vzdáleností vykrýt část území při ul. U Močálu, oblast Zel. Údolí a část sídl. Broumovská směrem k Plátenické. Na druhou stranu by tramvaj nabídla vyšší přepravní kapacitu a při možnosti vedení až na točku Viadukt i přímé spojení s vlakovým nádražím.
Jeden argument tu nepadl - co říkáte na to, že kvůli trati do Rochlice Liberec odkoupil mnoho pozemků za miliony, k tomu došlo bez problémů, pozemky jsou prodané..proč tedy stavět dál trať..
... a to máš odkud? Z agentury JPP (jedna paní povídala)? Tramvaj by byla dobrá, ale přijde mi, že je trochu nadstandardně řešená - podle té vizualizace s opěrnými a protihlukovými zdmi, tunely a kruhovými křižovatkami - tudíž i zbytečně drahá. Do budoucna je oddělení tramvajového tělesa od silnice určitě výhodou, protože individuální doprava bohužel bude houstnout a jízdní doba autobusů se určitě prodlouží.
Z příštího programovacího období EU určitě nevypadne tolik peněz jako z toho stávajícího (postupně se ČR stane větším plátcem než příjemcem), takže co se týče financování z fondů EU po r. 2013, jsem bohužel spíš skeptik.
za soudruhismu měli naplánovanou tramvaj odbočku od lázní kolem kasáren do Pavlovic k hokejce
potom zase regiotram do Krkonoš
pak taky zprovoznit letiště
ted´ zase vlak do Prahy za hodinu
akorát zlatý voči
To je taky jedině dobře. Valnou část problémů odnese sídliště Broumovská, kterému to vůbec nic nepřinese a většina lidí tam žádnou tramvaj nechce ( bohužel se v Liberci jako obvykle nikdo nikoho neptá ). Tramvaj hned vedle domů? Zničený poslední kousek přírody mezi několika sídlišti? Velké dopravní komplikace s budováním trati? Hluk ze stavby, hluk z tramvaje? Kdo by o to proboha stál??? A proč? Na Broumovskou bohatě stačí autobus a proč máme mít zničené okolí kvůli Rochlici??? Však tou tramvají stejně nebude nikdo jezdit, když to zapíchne u zahrádek ( ostatně ani do Rochlice ne...bus 6 minut, tramvaj tak 20 ). U textilany není zrovna přelidněno a z jednoho konce sídliště na druhý si raději každý dojde pěšky. V Liberci jsou důležitější investice, než tahle pitomost k ničemu.
Jsem děsně zvědavej, jak se to bude EU líbit, že peníze, který dala na konkrétní projekt, teď dopravní podniky použijou jinde. Protože si to jako teď, přepočítali a vlastně jim to jako ňák nevychází nebo co?
že na to nejsou prachy se vědělo už před půl rokem. to si jen loutková liberecká vláda chtěla nahonit triko a machrovala, že je seženou.
mě by se to moc líbilo, sice jsem šalinou už asi 10let nejel, ale Liberci by to slušelo a pomohlo
to bylo humbuku a vizualizací, takže do Rochlice 12 a do Vraťáku luxusní trať
ptat se nekoho zda mu prijde vhod rekonstrukce tramvajove trati primo pred barakem, to bych taky urcite hodnotil jako spravne rozhodnuti :-)