Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dálnici tady nechceme, protestuje Turnov proti stavbě R35

Zastupitelé Turnova se postavili proti plánu Libereckého kraje vést jejich městem plánovanou rychlostní silnici R35. Zda kontroverzní silnice povede přes Semilsko, Turnov či po jižním okraji Českého ráje musí rozhodnout vláda. Letos to však zřejmě nebude.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

goz

Dovolím si nesouhlasit, že 4 proudá dálnice není potřeba

netuším jak často odpůrci této variantě jezdí směrem na Jičín a Hradec, ale je to pekelné. Často je to souvislá kolona a troubové, kteří se snaží předjíždět ještě ohrožují ostatní.

0/0
5.9.2011 14:36

macarát

Re: Dovolím si nesouhlasit, že 4 proudá dálnice není potřeba

Tak troubové budou ohrožovat vždycky. Trouby je potřeba eliminovat, nikoliv se jim přizpůsobovat.

0/0
8.9.2011 13:29

Ramon68

Jižní varianta

Ono to je těžké na superseverní variantu nebudou peníze, né že by na ostatní bylo, ale třeba jižní varianta je vysloveně utopie a vyhozené peníze, protože po ní nikdo jezdit nebude. Je delší jak na km tak časově a nemluvě o poplatcích za užívání, takže žádná navigace cizí kamion na tuto trasu nenavede a ty co to znají tak budou vědět, že po staré Jičínce to bude rychlejší a ještě bez poplatků (než je zavedou i na silnicích I. tř) Osobně bych dal jižní variantě 0% severní 40 a superseverní 60% protože by se zlepšila silniční síť poblíž hor, ale nesmělo by se koukat na finance.

+1/0
5.9.2011 12:33

Muf007

Re: Jižní varianta

Dovolím si nesouhlasit s preferencí superseverní trasy (SST). Jsem jenom rád, že na tuto nebojím se říci "zelenou truc variantu" nebudou peníze. To co by udělala s chráněnou lokalitou Maloskalska a dalších oblastí kudy by vedla se naprosto nedá srovnat s průchodem vesměs volnou krajinou mezi Turnovem a JC. Tím, že o ní paní Pokorná vůbec mluví dokazuje, že jejím zájmem je pouze vytlačit dálnici od svého domu a ne chránit přírodu. Negativa SST josu dobře známa  -náklady na stavbu a časem realizace počínaje a náklady za údržbu konče. Navíc je jasné, že doprava v trase Tu-Jc nikdy zásadně nezmění své návyky a čím bude trasa R35 dál od tohoto koridoru, tím více jí tam zůstane. Osobně nemám nic proti tomu stavět R35 v polovičním profilu (2pruh) a v případě potřeby ji, klidně po etapách rozšiřovat. Stávající stav je v obcích po trase neudržitelný !! Bohužel především díky tzv. ekologům.

+2/0
5.9.2011 12:52

Ludvík Hátovský

Re: Jižní varianta

Supersever není žádná zelená truc varinata, ale výsledek toho, že obce ležící na superseverní chtěli dálnici přiblížit a ne se napojovat až u Turnova. Viz připomínky ke konceptu úp kraje z roku 2003. Nikdo netvrdí, že z hlediska vlivu na žp je výhodná, naopak kdybyste si prostudoval příslušné studie, tak byste zjistil, že pro životní prostředí je nejvýhodnější jižní v. Zatímco supersever by zničil Maloskalsko, sever vede mezi dvěma částmi CHKO a zničil by mj. pohled ze Zlaté stezky Českého ráje vč. Valdštejna, Hrubé Skály a Trosek (národní kulturní památka). Lidé na superseveru jsou ale poměrně hysteričtí, což dokazují články jakési paní Rákosové, které píše všude možně. Na tento článek reagoval také hejtman LK Eichler, tj. že dáklnici povede tudy, kde bude nejmenší odpor. V tom smyslu chápu vyjádření paní Pokorné, že je třeba se bránit na severu - a to samé mohou koneckonců dělat i obce na superseveru, kapacity na to jistě mají.

0/0
5.9.2011 13:06

Ramon68

Re: Jižní varianta

Na druhou stranu by si Železný Brod, Semily, Lomnice atd. zasloužili taky slušnou komunikaci a při provozu, když najíždějí Němci na naše hory by se fakt hodila, to nemluvím o tom, že by tomuto relativně chudšímu regionu prospěla i finančně jak při stavbě tak následným používíním. Navíc si nejsem jist, ale SST by neměla vést přes Malou Skálu, ale až kolem Splzova na Železný Brod takže pouze okrajem CHKO Maloskalsko.

0/0
5.9.2011 13:31

Muf007

Re: Jižní varianta

Protože silnicí R35 nežiji, znovu jsem si vytáhl dostupné materiály, články a rozhovory. Musím se opět ohradit proti SSV, která by mj. velmi brutálně zasáhla do údolí Jizery mezi Malou Sk. a Ž.Brodem. Podle mého mého více, než případný průchod SV. Přeji sice Semilům nebo Brodu kvalitní komunikační napojení, ale těžko ho vyřeší R35. Její přirozený koridor je právě na trase severní varianty. Rozumím nářkům nad zásahem SV do výhledových oblastí, ale mě v Ráji stačí mrknout na pískovnu, abych věděl, že je to zástupný argument. Osobně považuji navrženou SV trasu, díky navrženým tunelům za velice citlivou. Podstatné je, jedině SV může řešit problém průtahu obcemi v linii Turnov-Jičín. Obcí zahlcených stovkami kamionů a tisíci aut, která odtud zmizí pouze pokud v blízkosti povede kvalitní přeložka (obchvat). Proto se tím fakticky vylučuje SSV, o JV nemluvě.

+1/0
6.9.2011 14:39

peta_lbc

Re: Jižní varianta

Myslím si to samé. Dálnice přes Maloskalsko by oblast devastovala nesrovnatelně víc, než např. průchod dálniční trasy v oblasti Rovenska nebo Libuně (navíc z části zahloubený). Myslím, že varianta super-severní se objevila v době, kdy měli turnovští zelení svého koně na ministerstvu ŽP. A protože jižní var. je pro LB kraj fakticky nepřijatelná, byla vymyšlena trasa přes Semily. Ano, základní zaklínadlo znělo "podpoříme chudý a nezaměstnaný východ kraje". S ohledem na to kudy a jak je to namalované, tam však jasně zní "pryč od nás za každou cenu". Mrzí mě, že z kroků sl. Pokorné se dávno vytratil boj o Český ráj a jeho obyvatele. Pozoruji jen snahu hodit to smetí za svůj plot. A zastupitelé Turnova? Kdo z nich bude hlasovat racionálně, třebas pro výslednou úlevu od dopravy v centru? Vždyť mu před příštími volbami plivnou protivníci do tváře, že jde o toho kdo chce zničit město dálnicí. Pro rozumný argument prostor nebude.

0/0
7.9.2011 9:40

Ludvík Hátovský

Ničit Turnov dalším průtahem je pitomost

Je logické, že Turnov dálnici na svém území nechce, má již jeden 4pruhový průtah vedený středem města a nově navržená trasa bude od něj vzdálena v nejužším úseku jen několik set metrů. Nejedná se o žádný obchvat, ale o vedení 4proudovky zastavěným územím města a Českého ráje. Semily se nejsnáze a nejblíže napojí tzv. superseverní trasou, která přes ně vede.

0/0
5.9.2011 11:59

Dr. Fe(14)

Re: Ničit Turnov dalším průtahem je pitomost

No vždyť právě doprava z toho stávajícího průtahu vedoucího přímo zástavbou by měla být z velké části převedena na nový obchvat (průtah), který sice taky není ideální (ono tam bohužel není kudy jinudy ho vést), ale oproti stávajícímu stavu je to zlepšení o několik řádů. Proto na odporu Turnova narozdíl od Vás nic logického nevidím.

+2/0
5.9.2011 12:29

Ludvík Hátovský

Re: Ničit Turnov dalším průtahem je pitomost

Nemyslím si, že by bylo vhodné postavit kolem jednoho sídliště (dosud klidného) dálnici, abychom odlehčili jinému sídlišti. Ano, Turnov je takové město, že není kudy ten obchvat postavit, což nutně nastoluje myšlenku, zda pohřbíme Turnov nebo najdeme jinou trasu, která nepovede přes město zastavěným územím. Je nutné si však uvědomit, že nová dálnice by kromě hluku a emisí Turnovu nic nepřinesla, dálnice nebude řešit mnístní tranzit.

0/0
5.9.2011 17:55

liptoncz

Cesta z Hradce Králové do Liberce je šílená.

Cesta z Hradce Králové do Liberce je šílená. Už s tím něco udělejte. Strašná je i cesta z Liberce do Nového Boru a Děčína. Neprďte se jen kolem Liberce.

0/0
5.9.2011 11:50

net.Xtreme V.

To máme dost mizernou normu

když čtyřproudé silnice nemáme stavět pár let s předstihem nebo jen aby se zabránilo nebezpečnému předjíždění a dlouhým kolonám...

Jinak kdo by chtěl mít u sebe dlnici nebo rychlostní silnici na druhou stranu někde by vést měla.

0/0
5.9.2011 11:45

zetkaa

Protestují, ale potřebují

Chápu Turnovské, že nechtějí vedení R35 přes katastr Turnova, protože nárůst dopravy samozřejmě přináší doprovodné negativní jevy (hluková zátěž, exhalace...). Jiné vedení trasy (tzv. "jižní" a "superseverní") však problémy Turnova nevyřeší. Optimální napojení Semil na páteřní síť komunikací I.třídy lze realizovat jen s využitím severní varianty R35 (variantní napojení nové spojnice na Semily na nový úsek R35 v prostoru mezi Turnovem a Ktovou). 

Ideální řešení neexistuje, ale je vždy lepší nějaké řešení, než žádné (tzv. "nulová varuianta"). V dohledné době s ohledem na možnosti financování státní silniční sítě stejně výstavba v úseku Turnov - Jičín nepřipadá v úvahu a cca za 15 let už budou odhady vývoje budoucí dopravní zátěže určitě přesnější.. a dle mého přesvědčení dají za pravdu zastáncům realizace severní varianty ve čtyřpruhovém uspořádání. V této fázi je koridor budoucí trasy třeba územně chránit a schválit jej v Zásadách územního rozvoje Libereckého kraje.

+3/0
5.9.2011 11:42

liptoncz

Re: Protestují, ale potřebují

Souhlasím.... R^

0/0
5.9.2011 11:56

znám 001 dívku, nemá dukáty

Re: Protestují, ale potřebují

Mimochodem, kolik je v ČR okresních měst bez napojení alespoň silnicí 1. třídy? Kromě Semil mě napadají ještě Prachatice, Blansko a Tachov.

+1/0
5.9.2011 13:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.