Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Liberec chce koupit tramvaje za 320 milionů. Plýtvání, tvrdí opozice

Dopravní podnik města Liberce a Jablonce chce nakoupit osm nových tramvají za 320 milionů korun. Zároveň si je chce smontovat ve svých dílnách. Liberecká opozice ale nákup považuje za nepochopitelné plýtvání a poukazuje na řadu nejasností.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

zetkaa

Proč tu není vyjádření DPMLJ?

Na jiných zpravodajských serverech je zveřejněnoi vyjádření DPMLJ. Proč není součástí tohoto článku? Asi proto, že by autor musel přiznat, že se mu nehodí do krámu. Lepší je tu beztrestně zveřejňovat bludy, zvlášť, když jsou namířeny proti "neoblíbeným". Doporučuji přečíst zde: http://www.r1genus.cz/clanky/liberecko-4/prohlaseni-dopravniho-podniku-mest-liberce-a-jablonce-nad-nisou-k-udajnemu-nakupu-8-tramvaji-za-320-milionu-korun--10730/  nebo zde: http://www.nasliberec.cz/view.php?cisloclanku=2011090022

Jinak Liberec je v ČR naprostý unikát, protože jsou zde v provozu ještě tramvaje typu T2 z 50.let minulého století. Postupná obnova vozového parku tramvají je naprosto nezbytná. Podotýkám, že cana kompletní tramvaje "na klíč" od renomovaného výrobce dosahuje běžně dvojnásobku zde uváděné ceny.

0/0
19.9.2011 10:18

mana-žer

co je to teda za typu? když už

no a o to je za tramwaj? něco jsem přehlíd? nebo to je zase článek 'nemám čím,ale chtěl bych'

0/0
18.9.2011 21:10

Indigho

Tram

1) Ano, tramvaj Tatra RT6S je ve vozovně na věčné časy. Ale nevím, proč se tu probírá zrovna prototypová tramvaj zkrachovalého podniku ČKD. Tramvají se nejezdí kvůli nedostatku techniků, navíc na ní není tolik náhradních dílů (jelikož firma zkrachovala) a trpí pár dětskými problémy (prototyp). Dodám že šlo o velice dobrou tramvaj s kvalitní výzbrojí. [http://cs.wikipedia.org/wiki/Tatra_RT6S]

2) Nové tramvaje by byly levnější, daly by se případně prodávat do zahraničí (při dobrém managmentu, což je v našich končinách však problém) za slušný peníz. Tím vzniknou pracovní místa a městu se otevře nový trh, nehledě na to že DPMLJ by byl schopný se uživit bez dotací a ty by mohly směřovat jinam, což je pozitivum.

0/0
18.9.2011 12:25

Indigho

Re: Tram

3) Opravdu nevidím důvod jezdit v tramvajích starých 30+ let (a nezmiňuji radši ani naší T2ku což je pomalu unikát) a repasovat je stále dokola. Potřebujeme tišší, výkonnější,modernější a prostornější tramvaje (dodám že co se týče prostoru jsou T3 jedinečné, což je problém nových tramvají a pochybuju, že zrovna DPML dokáže vytvořit něco lepšího).

4) Co se týče výroby, na tramvaji by pracovali bývalí zaměstnanci ČKD což taky není k zahození a budu šťastnější mít tramvaj od "ČKD" než od Škody.

5) A nakonec osobní nesporná výhoda: Tramvaj se nedá rozpojit, takže bych se už nemusel mačkat v tramvaji po 8mé v naprosto přervané tramvaji, neboť by jezdila neustále tramvaj s plnou kapacitou (na druhou stranu by byli potřeba revizoři a zvýšila by se provozní cena, ale radši budu jezdit civilizovaně a platit, než jezdit jako slepice na popraviště).

0/0
18.9.2011 12:25

Shumway

Re: Tram

nesouhlasím, T3 můžou v Liberci jezdit ještě klidně dalších 2x30 let. ušetřené milony si k panu Kitnerovi cestu jistě najdou

0/0
18.9.2011 20:23

Indigho

Re: Tram

Takže radši budeme dávat miliony do (v tu dobu) 90 let starých tramvají, místo abychom pro příštích 50 let pomalu začali nakupovat nové? To je velice inteligentní =D

0/0
19.9.2011 12:47

ramese

ten

kittner je vsude. ted v nemocnic, jsem zvedavej co z ni zbyde nebo co podepise "vyhodne" pro nas lidi a vyhodne pro sebe a pak se zase dostane na jine lepsi mist. divim, se ze ho jéste trpime! :-/a za ty jeho podpisy nikde nevysetruje!

0/0
18.9.2011 10:09

tonycze

Proč raději nedostaví tram. trať do Rochlic?

Navíc by získali 150 000 000 Kč dotaci. Bylo by to mnohem rozumnější a hospodárnější. Také by to pomohlo lidem. Jenže o to radním vůbec nejde. Tunel na koupi tramvají jim vydělá víc..

0/0
18.9.2011 8:39

pescha

Re: Proč raději nedostaví tram. trať do Rochlic?

už tak je to tunel, tramvaj do Rochlice se nedostaví dřív jak po roce 2014, neboť teď na ní nejsou už vůbec peníze.. zato město ještě nešikovně (nebo pro někoho šikovně?) koupilo pozemky, které teď nepotřebuje.. tak o co vlastně šlo? ani bych se nedivil, kdyby nějaká strana, která teď má v moci DPMLJ (Čínská skvadra senilních domorodců) využila znovuoživení této vize před dalšími komunálními volbami.. ;-) :-/

0/0
18.9.2011 9:09

zetkaa

Re: Proč raději nedostaví tram. trať do Rochlic?

Může mi autor doložit, na základě jakých informací tvrdí, že se jedná o "tunel"? Nevýhodou anonymnícch internetových diskusí je, že se nikdo nemusí zodpovídat za důsledky svách výroků, že, pane Pešku?

0/0
19.9.2011 10:24

zetkaa

Re: Proč raději nedostaví tram. trať do Rochlic?

... z pozice autora komentáře to samozřejmě není nevýhoda, ale výhoda. :-P

0/0
19.9.2011 10:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.