Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Banky nechtějí půjčit Liberci na projekty, odrazují je obří dluhy

Město Liberec shání peníze na evropské projekty za více než půl miliardy korun. Potýká se však s problémem - ani jedna banka nechce krajskému městu půjčit. Liberec potřebuje dvě stě milionů korun, jinak jsou projekty, jež mají život ve městě zpříjemnit, v ohrožení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Batthy

Rada zastupitelům.

Vážení zastupitelé,

zcela seriózně zvažujte, kam budete investovat.

Zda do oprav školních objektů nebo do zvelebení vězeňských komplexů.

Protože vy už do školy chodit nebudete...

+8/0
21.6.2012 16:04

Batthy

Opravdu?

Evropské dotace na cokoli je zlo samo. Jsou to tyto dotace, které motivují, a ve výsledku umožňují, promrhat neuvěřitelné peníze.

Princip je stále stejný. Syner přijde na radnici s "nápadem" na nějakou stavbu s argumentem "nebojte se, bude to sice stavba za 200 milionů, ale radnici to bude stát jen 40. A to se vyplatí, že ano. O zbytek se postaráme. Vy jen musíte zařídit, aby výběrové řízení na tuto - pro město "strategickou" (sic!) stavbu - vyhrála s námi spřízněná firma.

Bohužel zastupitelé na toto slyší, protože za svou "snahu" budou odměněni.

Rázem začnou na všechny strany tvrdit, jak je nezbytné opravit Soukenné náměstí (bylo to zcela jistě nejzanedbanější náměstí ve městě), jak je třeba přistavět bazén (pro nezbytné blaho obyvatel Liberce) nebo jak je teď ten pravý čas na kulturní rozvoj obyvatelstva zřízením nové galerie nebo muzea tramvají.

+7/0
21.6.2012 15:59

Batthy

Re: Opravdu?

A blb se nachytá. Rozumný a pragmatický člověk však jen kroutí nevěřícně hlavou, kde že to mají zastupitelé priority. Ale když jde do tuhého, nejen že město nemá peníze, ale nikdo mu už ani nechce půjčit, tak se začnou tahat takové slzy typu chátrající tělocvična nebo oprava divadla a vstupu do ZOO. Na tyto věci by peníze byly, kdyby..... ale to se jen a jen opakujeme.

+2/0
21.6.2012 16:02

LucyBlack

Re: Opravdu?

Což jsou mimochodem kecy, protože oprava divadla v tom projektu EU nebyla našim městem uznána. Nedávno jsme se tu rozčilovali, že místo toho postaví muzeum tramvají a pod... Takže jaký že nebudou peníze na rekonstrukci divadla, když žádná být neměla =D kecálci.

0/0
22.6.2012 12:52

kára11

Re: Opravdu?

LucyBlack, tuším, že už podruhé na tomto zpravodajském serveru vám posílám odkaz na aktuální indikativní seznam IPRM Atraktivní život v Liberci, ve kterém se můžete dočíst o opravě divadla v hodnotě 113 880 000, z toho je 96 798 000 dotace z EU. Tak už tady přestaňte lhát.

http://docs.liberec.cz/Odb_SR/IPRM%203/Aktualizovan%C3%A1%20podoba%20indikativn%C3%ADho%20seznamu.doc

0/0
22.6.2012 17:48

LucyBlack

Re: Opravdu?

Je mi líto tento odkaz mi nebyl nijak doručen. A dokonce na tomto zpravodajském serveru byl kdysi rozhovor s paní Zuzanou Kocumovou, která rozhodovala o tom, kam peníze z dotací na zlepšení situace v Liberci půjdou a ta prohlásila, že proti rekonstrukci divadla má velké výhrady :( viz zde http://liberec.idnes.cz/v-liberci-se-o-evropske-stamiliony-utkaji-divadlo-muzeum-i-vodni-dum-1gx-/liberec-zpravy.aspx?c=A120119_190145_liberec-zpravy_alh)

Dále se zde psalo již jen o tom, že bylo schváleno muzeum tramvají, které sebere z dotací většinu peněz. Více informací nemám. Takže buďte tak laskav a neříkejte mi lhář. Nejžu jen poskytování informací od našich médií je očividně nedostačující. Možná to bude tím, že čtu pouze Idnes. Očividně se jim hodí pouze něco co lidi rozdráždí.

0/0
22.6.2012 18:52

LucyBlack

Re: Opravdu?

Takže nashledanou. A pokud jste člen týmu Idnes, tak prosím o vylepšení diskuzních fór o možné nahlédnutí do historie příspěvků a jejich vláken a ne pouze v případě, že je příspěvek smazán z jakéhokoliv důvodu. Děkuji

0/0
22.6.2012 18:54

pjotrrrr

Tam nevládla ODS ale SYNER

;-ORv

+1/0
21.6.2012 15:58

agnostik

Rada MUDr.Ratha kolegům zastupitelům v Liberci

Vážení kolegové zastupitelé, nedoporučoval bych za současného stavu postupovat v přípravě evropských dotací. Jak jsem se za stejné situace a nápadu, jako na to jdete Vy, dozvěděl, hrozí 5-10 let za zločin dotační podvod a zločin poškození zájmů evropské unie. Kolektivní rozmělnění viny za společné hlasování Vám dnes už moc nepomůže. Je známé, že jste navýšili ceny všech projektů minimálně o 15%,aby byla doma dotace plus bakšiš pro zainteresované (př: sokolovna Vratislavice pův.24 mil. nyní 41,5mil.,Kino

Varšava 29mil. na 79mil., sokolovna ve Vesci pův.24mil. na 26mil.,tělocvična Ruprechtice pův.11mil.na 14 mil.,nádražní hala na tělocvičnu (nádražákům?) z 10mil. na 14 mil.,ZŠ

Sokolovská z18mil.na34mil., In-line dráha letiště pův.33mil. na 39 mil., dětské hřiště u Domoviny 19mil. na 34mil). Úmyslné přestřelení ceny není dobrý nápad. Dnes už to vím. V Severních Čechách nejsou státní zástupci a policisti takový blbci, jak jsem si dříve myslel. Váš, David Rath, Vazební věznice Litoměřice

+2/0
21.6.2012 15:55

zetkaa

Re: Rada MUDr.Ratha kolegům zastupitelům v Liberci

Milý agnostiku, pokud se pohybujete v prostředí operačních programů a dotací z EU, jistě dobře víte, že EU nedává dotace na odhadovaný rozpočet, ale skutečné náklady projektů, vzniklé z veřejné soutěže (pokud je cana nižší). Pokud je ovšem cena z veřejné soutěže vyšší, než rozpočet uvedený v projektu, je základem pro přidělení dotace právě rozpočtovaná cena v projektu a případné navýšení ceny jde plně k tíži příjemce dotace (nositele projektu). Proto je naprosto logické, že se v rozpočtu vytváří určitá rezerva (může se stát, že se rozpočet zpracuje chybně a důsledkem jsou vyšší náklady na spolufinancování ze strany žadatele - nositele projektu).

Zvlášť u projektů rekonstrukce starých objektů je vysoká pravděpodobnost, že se objeví neočekávané problémy, které navyšují cenu (v případě rekonstrukce Lázní např. existence dvou původních bazénových van nad sebou, o nichž neměl projektant tušení, jak uvedla některá média, mj. i iDNES.cz).

0/0
21.6.2012 16:42

agnostik

Re: Rada MUDr.Ratha kolegům zastupitelům v Liberci

Milá Zetkoo,to,že takto systém funguje,neznamená,že je to etické.V dotacích nepracuji.Laicky:někdo rozpočet vytváří (projektant, architekt), tento člověk by měl být odpovědný za jeho výši a nahradit případnou škodu. Ten by měl počítat s rezervou.Není však správné,když je vypracován někým projekt a cizí lidé (spojení s budoucími výtězi) si sami nadsazují předpokládaný objem zakázek. Veřejné soutěže nefungují (v Liberci obzvlášť, soutěže vysoutěžili pravidelně vyšší než očekávanou cenu (tzv.Kittnerův paradox)). Nadsazování ceny, o kterém mluvíte jako o standardu a dle tónu snad i particiupujete, je nejen nemravné, ale přímo vytváří korupční prostředí. V Liberci není však třeba takové prostředí vytvářet, zde již léta existuje.P.S.Rath taky jen vytvořil rezervu k obvyklé ceně na zámek v Buštěhradu, když o 60mil napálil původní cenu rozpočtovou, aby se pak do ní s kolegou MUDr. Kottem vešli. EU nás za Váš způsob tvorby cen projektů kritizuje a čeští politici stále tvrdí,že to tak není.

+1/0
21.6.2012 18:05

zetkaa

Re: Rada MUDr.Ratha kolegům zastupitelům v Liberci

Nechápu, co mi tady podsouváte! nejsem žádný korupčník a když jsem psal o vytváření rozpočtové rezervy, tak jedině za účelem eliminace dopadů případného objektivního navýšení ceny v důsledku špatně zpracovaného rozpočtu (třeba z důvodu méně kvalitních podkladů z projektové  dokumentace či časového tlaku). Bohužel každé navýšení proti ceně z projektové žádosti o dotaci jde k tíži nositele projektu (příjemce dotace), tj. v případě IPRM většinou Města Liberce.

0/0
21.6.2012 19:31

JP007

Re: Rada MUDr.Ratha kolegům zastupitelům v Liberci

Milá Zetkoo, divil bych se, kdybyste korupčník nebyla. Vždy a za všech okolností zde obhajujete Syner a jednání města. Klamání ohledně uvádění nepravdivých údajů v projektu (nadhodnocení rozpočtu) zde drze vydáváte za vytváření rezerv (účetně se vytváří legální rezervy zcela jinak). Mimochodem, pokud by Vámi uváděné jednání bylo použito např. při jednání s bankou v souvislosti s žádostí o úvěr, jednalo by se o naplnění skutkové podstaty trestného činu úvěrový podvod.

0/0
22.6.2012 9:38

zetkaa

Re: Rada MUDr.Ratha kolegům zastupitelům v Liberci

Komu není rady, tomu není pomoci. Když se chápat nechce, tak se nechápe. Už tu bylo uvedeno, že dotace se poskytuje procentem z vysoutěžené ceny, maximálně však do úrovně ceny stanovené rozpočtem. To znamená, že když rozpočet podhodnotíte, tak musíte víc doplácet ze svého. EU vám víc peněz nedá. Tak mi prosím vysvětlete, v čem je princip opatrnosti (tj. vytvoření minimální rezervy) špatný... Obviňovat anonymně z korupce můžete na netu kde koho, v reálu však musíte mít důkazy. A to, že mám jiný názor, než Vy, neznamená, že jsem korupčník. Howgh!

0/0
22.6.2012 17:32

meeddaa

!

Děkujeme Kittnerovi a jeho bandě (vč. ČSSD) za dobře odvedenou práci!

+2/0
21.6.2012 15:02

Za pět minut dvanáct

Re: !

nezačalo tohle už za Drdy?

0/0
26.6.2012 13:56

baghira21

Nejvyšší čas...

...předat město do rukou insolvenčního správce, bez politického vlivu. Jinak se město z dluhů nevydrápe...

+2/0
21.6.2012 14:06

LucyBlack

Re: Nejvyšší čas...

souhlasím

0/0
22.6.2012 12:54

Borovka2011

Šolci, přestaň vymejšlet kraviny

a definuj jednu až dvě priority na které město musí bepodmínečně sehnat peníze. Je to určitě např. tramvaj do Rochlice a Vratislavic n.N. Vchod do ZOO nebo Museum tramvají za 80 mega při vší úctě počkaj. Zamez tunelu s nazvem Geotermalni cetrum, zastav tunel s nazvem Pristavba bazenu a rekonstrukce lazni a hned budes mit penize. A při megadluhu za arenu tvuj soukmenove Kittner říkal, že Svijanskou díky tomu bude možno zbourat, tak jakych 120 mil. a hlavne pro koho? Pokud to neumis, delas to spatne a prohloubis akorat potize mesta RvRv

+6/0
21.6.2012 14:06

zetkaa

Re: Šolci, přestaň vymejšlet kraviny

Můžete laskavě doložit svůj výrok o "tunelu Přístavba bazénu a Rekonstrukce Lázní"? Mediální tlachání a goebbelsovsky laděnou propagandu Změny pro Liberec si nechte od cesty. Buď předložíte fakta, nebo držte h*bu. Soustavné zpochybňování realizovaných a připravovaných projektů IPRM, spolufinancovaných z  operačních programů EU a očerňování postupu Města v médiích má za důsledek jen další a další audity a kontroly z EU a pozastavení toku peněz. Konzervativní bankovní sektor je na takovouto negativní publicitu velmi citlivý a Městu to způsobuje fatální problémy ve financování. Díky Vám a Vám podobným může Město přijít o 1,2 mld. z EU a žádné projekty z IPRM se už realizovat nebudou! Občan nechť vidí, komu za může poděkovat! Styďte se!!! ;-€

0/0
21.6.2012 15:23

meeddaa

Re: Šolci, přestaň vymejšlet kraviny

Ále, tady se nám někdo rozohnil. Proč tady házíte vinu na někoho, kdo poukáže na nepravost - a jak sám píšete - když se provedou audity a na ty sviňárny se přijde, tudíž přívod peněz se zastaví, tak je to chyba těch, kteří na to upozornili? Do háje zelenýho jděte sám, truhlíku ;-D

0/0
21.6.2012 15:27

meeddaa

Re: Šolci, přestaň vymejšlet kraviny

Na takovýhle kecy jakože "držte hubu, nebo kvůli vám přijdu o peníze" nejsem (bohužel kvůli osobní negativní zkušenosti) opravdu zvědavej!

+1/0
21.6.2012 15:28

zetkaa

Re: Šolci, přestaň vymejšlet kraviny

Neříkejte mi truhlíku (ovce jsem s Vámi nepásl) a laskavě předložte nějaké důkazy!!! Co je ta Vaše "osobní negativní zkušenost"? Nepodařilo se Vám snad získat evropské peníze na nějaký (zřejmě ne příliš vydařený) projekt? ... Pokud je Vaše filozofie taková, že "když nedostanu já, nedostane nikdo", tak se s nějakými penězi z EU opravdu Liberec může rozloučit! Rv

0/0
21.6.2012 15:34

meeddaa

Re: Šolci, přestaň vymejšlet kraviny

Božemůj... já o žádný dotace nikdy nežádal, protože nemám na co. Jen znám pár podnikavců, který jdou přes mrtvoly a když se postavíte k jejich podvodnýmu jednání čelem, tak maj stejný kecy jako vy.

0/0
21.6.2012 15:38

zetkaa

Re: Šolci, přestaň vymejšlet kraviny

... nějak pořád postrádám tu "osobní negativní zkušenost"... na tlachání o ničem opravdu nejsem zvědavý! 

A laskavě uveďte ty (dle Vašeho vyjádření) "sviňárny" .  Co je za "sviňárnu" třeba rekonstrukce budovy divadla?! Zázemí je otřesné, rekonstrukce je potřeba jako sůl. V sousedním Jablonci bylo divadlo komplexně zrekonstruované, včetně zázemí, v Liberci se dělaly jen nejnutnější úpravy a budova je v nevyhovujícím stavu. Když je šance získat na rejkonstrukci víc než 100 mil. Kč z EU, tak se díky "snaživcům" jako jste Vy a Vám podobní, zastaví financování IPRM a nebude nic...

0/0
21.6.2012 15:48

meeddaa

Re: Šolci, přestaň vymejšlet kraviny

Tak jestli na základě auditu dojde k pozastavení plateb, tak to asi není samo sebou ;-D Jinak moje osobní negativní zkušenost je opravdu mou osobní zkušeností, na kterou není nikdo zvědavej, jen nemám rád, když někdo někomu v téhle souvislosti píše "držte hubu", nechápu, co na tom nechápete ;-)

0/0
21.6.2012 15:57

zetkaa

Re: Šolci, přestaň vymejšlet kraviny

Žádný výsledek auditu na zmiňované projekty rekonstrukce Lázní a dostavby bazénu zatím není, ale platby jsou pozastaveny do doby, než bude audit dokončen. Spíš jde o to, proč se vůbec audit na tyto projekty dělá. Pravým důvodem je právě negativní mediální publicita ze strany ZpL a jejich příznivců, protože nesouhlas s těmito projekty zimní exprimátor naprosto falešně uvedl jako důvod svého odvolání. Důsledkem ovšem je, že nemohou být realizovány průběžné platby za jednotlivé etapy a Město nemá zdroje na financování pokračování staveb.

Nebudou-li k dispozici revolvingové úvěry na profinancování projektů z IPRM (Město musí projekty předfinancovat a peníze z EU získá až následně), hrozí zastavení projektů a s největší pravděpodobností přealokace již schválených finančních zdrojů na oba IPRM Liberec na jiné projekty v rámci celého NUTS II. Kdo na to doplatí, Samozřejmě občan města Liberce! ;-€

0/0
21.6.2012 16:31

vths111

Re: Šolci, přestaň vymejšlet kraviny

Správně, takže je třeba držet hubu a krok a tvářit se strašně šťastně, ty truhlíku

0/0
22.6.2012 8:30

meeddaa

Re: Šolci, přestaň vymejšlet kraviny

Ten truhlík je za to "držte hubu", jestli vám to nedošlo.

0/0
21.6.2012 15:39

zetkaa

Re: Šolci, přestaň vymejšlet kraviny

Jinak tramvajová trať do Rochlice či rekonstrukce trati do Vratislavic jsou významné priority, bohužel je z IPRM financovat nelze. Zahájení rekonstrukce TT v úseku Fügnerova - U Lomu bylo financováno z jiné oblasti podpory v rámci Regionálního operačního programu a tam už žádné zdroje nejsou. Zastavení financování IPRM v Liberci bude mít jediný důsledek: prostředky alokované do Liberce (celkově jde o cca 1,2 mld. Kč) se přesunou z Liberce na jiné  projekty v rámci NUTS II Severovýchod (mj. Královéhradeckého a Pardubického kraje) nebo se nevyčerpané vrátí do Bruselu... a Městu Liberci a jeho občanům zbudou jen oči pro pláč! ;-€

0/0
21.6.2012 15:30

meeddaa

Re: Šolci, přestaň vymejšlet kraviny

Když jste tak informovanej, proč nenapíšete, kdo zavinil tyhle děsný dluhy? Kdo zavinil důvody k zastavení financování IPRM v LB? Joahá, ty, který o tom rozhodujou, si tady čtou diskuze a podle toho jednají.. tak to pak joo

0/0
21.6.2012 15:33

zetkaa

Re: Šolci, přestaň vymejšlet kraviny

Bohužel na negativní publicitu evropské orgány slyší a každá "úspora" v důsledku zastavení dotací se v současné krizi Eurozóny Evropské komisi hodí. To, že se někde reálně objevují problémy s projekty financovanými z operačních problémů, ještě neznamená, že je všechno a všude špatné, jak se tady snažíte prezentovat. Bohužel u nás je v kurzu "čecháčkovské" : "Ať sousedovi koza chcípne, když ji nemám já".  Když nedopadl  můj projekt, tak ať jdou do kytek všechny, že?! ;-ORv

0/0
21.6.2012 15:41

meeddaa

Re: Šolci, přestaň vymejšlet kraviny

Tak naposled: já žádný projekty nemám a mít nebudu. Za druhý, nikde jsem nepsal, že je všechno a všude špatný, takže se laskavě uklidněte, ok?!!

0/0
21.6.2012 15:48

panna z medvěda

Re: Šolci, přestaň vymejšlet kraviny

asis píchs do vosího hnízda

+1/0
21.6.2012 19:27

LucyBlack

Re: Šolci, přestaň vymejšlet kraviny

Co jste to za inteligenta? Proč by za to mohla kritika občanů? Nemůže za to snad spíše to, že tam je opravdu něco špatně? Jen ať ten audit přijde. Doufám, že je tam všechny zavřou a bude zase na chvíli klid. Rekonstrukce divadla byla zamítnuta a místo ní mají být peníze použity na výstavbu muzea tramvají. A na to si myslím fanoušci pokolejního vozidla jistě rádi počkají.

0/0
22.6.2012 13:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.