Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Liberec je na pokraji bankrotu. Za letiště chce nejméně 106 milionů

Liberec znovu prodává letiště. Už si jej nechalo ocenit a za areál o rozloze bezmála 60 hektarů chce radnice nejméně 106 milionů korun. Provoz letiště musí i nadále zůstat, radnice si chce také ponechat předkupní právo na dvacet let za původní kupní cenu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V75l67a25s62t36i32m13i15l 93H13a41l35b61i38c24h 8793495446508

Kdy zavřou Kittnera?

+1/−1
9.1.2013 13:07

K92a57t13e35ř49i80n36a 55P48é17r15o28v97á 6181781945976

aby nakonec nemuseli prodávat i svoje úřednice!

+2/0
9.1.2013 2:22

M42a22r88e52k 62M14a62r48t11i21n 8629744936820

Jasně, Šolci, všechno to tu prodej, ať po tobě nezůstane jediný podnik ve vlastnictví města. Aneb po mně potopa

+4/0
8.1.2013 21:50

V48l30a76d21i54m34í73r 67J58e11s82e31n78i47c64k34ý 9308438395150

To budou obyvatelé Dolního Hanychova, potažmo Františkova a okolí štěstím bez sebe! Noční provoz...8-o

+6/0
8.1.2013 15:45

Z11d53e46n17e79k 67V59r71b44a 8289875533377

To je zase histerie. I pokud by někdo dokázal do tohoto jít a ufinancovat to, tak Liberec nikdy nebude schopen přijmout větší letadla (B737, A319)  Není k dispozici prostor pro vybudování tak dlouhé dráhy, nehledě na fakt, že by sem stejně nikdo s tak velkým érem nelétal, protože by ho neměl čím naplnit. Reálně tak zbývá klasický GA provoz a sem tam nějaký ten tryskáč s hlavouny do průmyslové zóny. Pár letadel denně. Řekněme do 5 a to asi ještě budu hodně velikánský optimista. Reálně tedy nic, co by nějak zvláště zatěžovalo. A ten noční provoz je myšlen spíše v zimě, kdy je již ve 4 odpoledne tma. Kdo nutně nemusí v noci nelétá. Když se podíváte na provoz třeba v Českých Budějovicích a to tam mají dráhu schopnou teoreticky přijmout i B747, tak tak létá nula, nula nic. Létá se tam pro zábavu a komerční tryskáč tak jednou za měsíc. To samé Hradecké Letiště, které trochu žije jen díky výcviku pilotů. Ekonomicky to je naprostá šílenost, ale průmyslové město velikosti Liberce by mělo letiště s pevnou dráhou pro malá letadla mít. Je to nutnost a známka civilizace asi jako telefon, pošta nebo silnice.

+7/0
8.1.2013 19:40

T53i39b33o25r 68B58a28t85t86h86y25a84n14y 6129795269328

Budějkám na Jumbo chybí 700 metrů, to u nás přistane jen na RWY 06/24 na Havlovi, ale jinak souhlas.

0/0
9.1.2013 15:43

Z72d97e50n73e48k 18V24r75b67a 8189265923107

To je tak trochu nesmysl. Potřebná délka pro start nebo přistání závisí na mnoha faktorech, včetně přesného typu stroje, teploty, rychlosti větru, nadmořské výšce letiště, hmotnosti letadla atd. Dost složitý výpočet. Říci, že chybí přesně 700m je dost mimo.  Ale 747 lze spatřit občas i v Brně a všechna tato bývalá vojenská letiště (až na vyjímky - mošnov) měla téměř stejně dlouhé dráhy, z čehož jsem vycházel. Brno 2650m, Budějky 2500m. Prázdná 747 je schopná vzletět a přistát na dráze i kratší jak 2000m. Samozřejmě plně naložené 747 na MTOW nebude těch 2500m stačit.  Nicméně udával jsem to jen jako extrém aby bylo vidět, že ta letiště mají pro běžné dopravní stroje typu 737 zcela dostačující parametry a přesto se tam nelétá. V porovnání s tím co by i v nejdivočejších snech mohlo vzniknout v Liberci to je naprosto neporovnatelné a představa nějakého obrovského provozu a velkých strojů je naprosto zcestná.

0/0
9.1.2013 16:25

M98a39r47t13i89n 92M36u79s90i19l 4240451523351

Betonová dráha? Tu bych letišti přál. Stejně jako celoroční provoz. I když mám silné obavy pokud jde o přízeň počasí. Kolik dní bude třeba mlha a nepoletí se.

   A také škoda, že dráha asi nikdy nepovede až daleko za silnici, tedy někam ke Karlovu ;-)

+2/0
8.1.2013 15:45
Foto

L60u29k92á52š 74K67o42b48e70r31a 3634553878

Proč by se v mlze nelétalo? Třeba vybudují infrastrukturu pro přístrojové přiblížení...

+1/−1
8.1.2013 15:56

Z59d75e60n43e52k 27V78r70b31a 8839145723417

V dohledné době nevybudují. Náklady jsou astronomické a předpokládaný provoz (max. malá trysková letadla manažerů) to nikdy nezaplatí. Sice by to zvýšilo užitnou hodnotu letiště, ale provoz by se výrazně nezvedl. Ekonomicky to je obrovský nesmysl. Letiště má smysl jako známka civilizovanosti města - možnost letecké dopravy manažerů do průmyslové zóny je velké plus. Přínos pro rekreační létání by byl též velký - Liberec a Jablonec jsou velká města a dnes piloti jezdí létat jinam, protože nejasný osud letiště odrazuje kohokoliv, kdo by tu chtěl jakkoli podnikat (provozovat leteckou školu, vyrábět/opravovat letadla atd...) Liberec nikdy nebude mít letiště schopné přijmout velká dopravní letadla a tím se celá ekonomická soběstačnost tohoto projektu jeví jako značně záporná.

0/0
8.1.2013 19:51

K23a41t78e70ř70i82n39a 92P77é33r42o57v96á 6101571335716

teda právě s tou mlhou to funguje jinak. když je mlha normálně všude, tak v liberci zrovna ne

+1/0
9.1.2013 2:12
Foto

J15a64n 29Š71p72e33c12i58á48n 7848187815422

Tak to pěkně dopracovali doufám,že se za to bude někdo zodpovídat Drda nebo Kitner?Rv!!

+4/−2
8.1.2013 15:41
Foto

V50l31a30d90i62m68í16r 57N88á84p84r27a76v45n66í64k 1298842300735

Pane Špecián už jste někdy slyšel a nebo viděl,že by verbež pod názvem ODS za něco odpovídala ? Kittner je v pohodě a dnes pobírá z veřejných prostředků 170.000Kč. Kolik pobíráte Vy ?Rv!!Rv!!Rv!!;-O

+7/−3
8.1.2013 16:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.