- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Vsadím se, že tu stavební zakázku vyhraje Syner
Pan Mečl mě pobavil. Člověk který hází peníze otevřeným oknem si bude hrát na odborníka pro rozvoj? Spíš by nám měl spočítat, na kolik milionů či spíše desítek milionů vyjdou jeho létající doktoři, kteří přijedou párkrát za měsíc, ale odměny se jim počítají na deseti tisíce. A protože jich není asi dost, tak si pro změnu pár pánů z Brna budeme zvát na nové soudní. To se přece musí vyplatit, ne?
Sice na to nebudou v nejbližších letech či desetiletích peníze, ale.. No konečně s tím taky někdo přišel! Plašil Provizorní umístění ve stísněných podmínkách centra a vilové čtvrti dlouhodobě udržet nejde. Chybí parkování, heliport, ruší to obyvatele a je zcela evidentní že nemocnice se nerozvíjí, ale spíš stagnuje. Fakt, že teď nemáme ty peníze neznamená, že nemůžeme ten přestun postupně plánovat a připravovat a ve vhodný okamžik provést.
Jinak si myslím, že centrum se nevylidní, už proto že v ideálním případě se část budov obsadí nájemci, část se třeba změní na sociální bydlení nebo třeba startovací byty, část se prodá či převede technické univerzitě (je to blízko ke kolejím i areálu TUL), a obludný panelák se ideálně zbourá..
Město je živý organismus a pokud se nerozvíjí, umírá. Myslím že poslední dvě dekády byly z pohledu města úspěšné, proč na to nenavázat?
Podobný perojekt už jednou zkrachoval, ale budoucnost může být zcela jiná. Jenže jet tramvají do Ostašova z Ruprechtic, to je minimálně hodina cesty, do centra čtvrt hodinka a až do ordinace max půl hodinky. Za komunistů se malovaly kroužky, jak daleko budou mít hospodyňky do sámošky a podle toho se stavěly. Dnes je situace trochu jiná, ale přesto jet MHD z Králova Háje do Ostašova je poněkud zdlouhavé. Hodonín má nemocnici až úplně za městtem, jenže rozdíl je ve velikosti města a četnosti dopravy. Pokud by byla nějaká dopravní osa severojižní a navázala by na osu, která má hlavní tepnu okolo nádraží, případně by vcznikla druhá tepna o něco výš. pod Ještědem, bylo by vše rychlejší. Velkých projektů bych se nebál Ledacos se dá postavit i za málo peněz. Jenže firmny by neměly být nenažrané a zároveň bez korupčních milionů.
Liberecká nemocnice by měla hlavně zapracovat na chování k pacientům a na nějakém plánování zákroků. Liberec už raději nikdy více.
To je fantasmagorie v jednom článku! A co tu tramvaj nahradit metrem? je to stejně reálné
Liberec se někdy ve svých megalomanských plánech chová, jako kdyby to nebylo stotisícové město, ale jako velkoměsto s 10.000.000 obyvateli. To co máme stačí a měla by se rozvíjet ta současná, nikoliv budovat něco nového. Já vím, že spřátelené stavební firmy pláčou že se Liberci už nedaří tak jako v minulosti, ale co naplat co se v tomto městě nakradlo se jen těžko vrátí.
Jenomže rozvíjet krajskou nemocnici na trojúhelníku 370×340×300 m, na kopečku v centru města, taky nejde donekonečna. Takže pokud se teď začne připravovat projekt úplně nové stavby nemocnice mimo centrum, je to jen dobře.
Nikdo přeci neříká, že se příští rok začne stavět. A právě proto je ideální čas na zajištění pozemků a podpůrné infrastruktury tak, aby vše bylo připraveno k tomu, že by se začalo stavět kolem roku 2020...