Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Víc spojů i s občerstvením. Vlaky z Liberce do Saska převezmou Italové

Oblíbené přímé spojení mezi Libercem a Drážďany bude od prosince příštího roku namísto Českých drah a Deutsche Bahn kompletně zajišťovat společnost Vogtlandbahn. Dopravce, kterého kapitálově ovládají italské státní dráhy FS, uspěl v soutěži.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V64á85c53l20a57v 18J61í32r14a 5232247802635

Hezká diskuse. Ale. Že je železnice v okolí Liberce "popelkou" včetně spojení do Prahy ví snad každy. Prohlédněte si někdy po čem se jezdí třeba do Jablonce.   Možná, že byste šli raději pěšky.  Jak dlouho se bude ještě Liberecko flikovat. Dobrá je snad pouze jmenovaná trať do Zittau (s vyjímkou krátkého území v Polsku). Elektrifikace končí v Jaroměři a Děčíně, že by taky zavítala na Liberecko? Kolik už jsme slyšeli pohádek o jakémsi koridoru. Že tu jsou nové Stadlery? Fajn, ale po čem jezdí. A není to v rámci republiky zas až takový "luxus".  Podívejte se v čem se jezdí, díky "operačním programům EU" třeba z Děčína do Mostu. A jakou, pane, rychlostí.

+3/0
16.10.2013 12:07

J83a33r29k17a 43P63r84o11s79e67c58k28á 1115981779353

a kdy bude něco nového na trase Praha-Pardubice-Česká Třebová-Brno?

Pořád ty opelichané vyžilé vagony a vlaky, min.30 let používané . Tomu, že tam dají nové sedačky a zbytek ignorují, neříkám modernizace.

0/−2
16.10.2013 9:41

J76a18n 20H63a41v94r40d18a 4420236379439

musíte se zeptat zejména pánů odborářů, to jsou (ne)hybatelé.

Včera o nich psali, jak tito soudruzi opět budou prosazovat odložení více konkurence na kolejích. Takže jelikož tyto sockomouše lidi podporují, podle toho to pak vypadá

+2/0
16.10.2013 9:56

R49a70d74e49k 81J43a39n92a53t24a 9825526154782

Odbory sice mohou prosazovat odložení konkurence na kolejích, ale skutečnou moc nad tím nemají.

Asi moc věříte novinových článkům.

0/0
16.10.2013 10:13

J83a28n 93H90a55v18r82d95a 4370156149269

tak to byste se celkem dost divil

0/0
16.10.2013 11:46

R31a87d92e20k 73J30a35n50a60t18a 9915196464672

Jedině, pokud jim vláda půjde "na ruku". A to pak záleží, jaká to bude vláda.

0/0
16.10.2013 12:37
Foto

J69i84ř81í 61Š35r66á57m61e21k 3228237519671

Jenže vláda, která jim "půjde na ruku" se velmi reálně rýsuje

+1/0
16.10.2013 15:06

P28e60t52r 43N69e44c64h21a50n10i42c49k62ý 7273646278750

Myslíte, že motorák použitý na trasu odpovídající vzdálenosti Praha - Choceň jedoucí však dobu odpovídající Praha - Svitavy, je komfortnější než pořádný vlak s kupé? Máte tam mimochodem možnost využít docela pohodlných a téměř vždy prázdných vozů 1. třídy :-)

0/0
16.10.2013 11:04

M35a84r54e87k 48P97a24l74i78c47k67a 1695769791963

Zaprvé netuším, co vám vadí na současných EC vozech na trase Praha - Brno. Zadruhé, pokud byste se aspoň trochu zajímala o dění na dráze, víte, že od příštího roku tam začnou jezdit Railjety.

+1/−1
16.10.2013 11:18

P32e61t16r 89N18e74c32h73a80n55i29c84k48ý 7213716498920

Mám pocit, že slečna cestuje mezi stanicemi, kde EC nestaví (Choceň, Svitavy, Přelouč,Blansko...)

+2/0
16.10.2013 17:11

M43a45t86ě37j 95V78o79n62d37ř67i89č96k95a 4514720298456

Patrně ano, zlepšení by snad mohlo nastat po koupení 90 de facto nových vozů od ÖBB a nasazení právě Railjetů.

0/0
16.10.2013 21:35

P26e10t20r 74Č19i10h12á21k 7721410294227

Myslím že Vogtlandbahn je výborná volba mezi Libercem a Hrádkem jsem si dost zvykl auto je doma a já jezdím vlakem občas i do Zittau. Dresden jen o Vánocích ale třeba budu jezdit častěji;-) Stejně je zárážející že máme z Liberce lepší železniční spojení než do hlavního města ČR.

+2/0
15.10.2013 17:56

P74e63t17r 97B74e35z41s92t68a36r82o36s36t79i 2179416753841

Ano, opravdu Liberec je jedinne krajske mesto, kam nezajede primy spoj z Prahy (vim proc) a zaroven to je jedinne mesto, kam jde zajet vozem prvni tridy jedine z Reichu, nikoliv z vnitrozemi...

+2/0
15.10.2013 19:38

P13e55t64r 12N93e71c38h27a34n44i83c26k33ý 7463606498620

S VGB bych tipoval, že jednička skončí a Liberec bude jedinné krajské město bez 1. třídy. Zároveň DD jsou jediná dálková relace z Liberce konkurence schopná autu. Liberec je jedinné krajské město, které je komplet na jednokolejkách a bez dosahu elektrifikace (Zlín opravdu počítat nelze) a jedinné krajské město kam nezajíždí rychlíky klasické konstrukce, Celý kraj je zároveň jedinný bez elektrifikace...občas se nářkům lidí jezdících z Ovy do Prahy musím smát, že na 3 hodinách dostali studenější kafe ;-D

+5/0
15.10.2013 21:17

J14a82n 98Š31p26e40c36i76á89n 2270830479389

Do hlavního města to vlakem nejde. Jet 3,5 hodiny vlakem, kdyz busem to máte hodinu.

+1/0
15.10.2013 22:04

R91a70d44e87k 38J72a57n72a68t44a 9685566104952

Vlak nejede 3,5 hodiny, ale 2 hodiny 32 minut. A autobus nejede hodinu, ale hodinu a 5 minut, a ne do Prahy, ale na Černý Most. Tím neříkám, že je vlak rychlejší. Ale rozdíl není takový, jak píšete.

+1/0
16.10.2013 9:23

J19a52n 12H45a74v86r27d13a 4580766629869

Doplnil bych ale, že je to s přestupem, takže stačí, aby se jeden vlak zpozdil a jedou všichni pozdě...

A ještě jedna podstatná věc: podívejte se na tu cenu... Pokud jako obyč.zákazník mám jet za 191 korun, jakou dopravu si asi vyberu, když busem jsem v Praze za 95 korun a navíc tedy za méně jak poloviční dobu, jak už tu ostatně zaznělo.

Celkový čas 2 hod 32 min, vzdálenost 140 km, cena 191 Kč / IN50 96 Kč / IN25 143 Kč

0/0
16.10.2013 10:01

R24a38d35e14k 54J54a79n94a52t23a 9805456184862

Jako "obyčejný zákazník", který ale má internet (jak jinak byste se tady na iDnes objevil :-) ) máte v eshopu cenu 120 Kč, při nákupu v předstihu i 100 Kč.

+2/0
16.10.2013 10:11

J90a88n 44H48a40v73r25d44a 4270346879809

je že to je právě to, co jsem nazval "obyč.".

Dobře, tak to nazvu "náhodně příchozí". Takový náhodně příchozí, který se ráno rozhoduje, čím pojede, přijde, zaplatí a jede. Na nějaký e-shop vám v tu chvíli kašlu, stejně tak jako kašlu na nějakou IN Kartu, kterou si prostě nemám zájem pořizovat kvůli několika nahodilým cestám...

A když přijdu k pokladně a dozvím se cenu 191 Kč, odcházím na bus, rozumíme?

Navíc, autobus jede každou hodinu, někdy i častěji.

Nejsem žádný "absolutní popírač" železnice, občas vlakem jezdím z práce, ale prostě tady u nás a zejména směrem z Lbc na Turnov (Pha / Pce) je to téměř nepoužitelné, a to jak časově tak peněžně (nepočítám používání Opus karty v regionu, kde je cena pro bus a vlak stejná).

A když ještě započtu postupy ČD (např. při nastalé krizové situaci, jíž jsem byl nedávno přítomen), tak promiňte, ale nikam s ČD nejedu, pokud můžu jet jinak (a ještě k tomu výhodněji).

0/0
16.10.2013 11:57

R18a59d21e88k 21J67a34n50a58t29a 9465636884232

Myslím, že jste srovnával s autobusem, zde tedy s firmou StudentAgency. A většina jejich prodaných jízdenek je přes internet. Proč by tedy ten samý člověk nezvládl internetový nákup u ČD?

Navíc tzv. včasnou jízdenku (která stojí těch 120 Kč) lze zakoupit i v automatu nebo i v té pokladně (tam je ale podmínka koupit to alespoň 1 den předem).

+1/0
16.10.2013 12:40
Foto

J76i14ř53í 95Š70r66á36m86e95k 3378677209461

Nejsem ufňukaný Ostravák, který kňourá, že na tříhodinové cestě do Prahy musel čekat čtvrt hodiny na kafe. Jsem ochoten si za jízdu slušným vlakem připlatit. Jenže tu možnost prostě nemám. Žádné takové spoje u nás na Liberecku neexistují. Na mnoho mých dotazů proč tomu tak je, nepřišla vůbec žádná odpověď (SŽDC, ČD, KÚ Lb kraje...). Nejlepší reakce chodí od ČD "reakce na Váš podnět / dotaz je v příloze tohoto e-mailu", ale e-maily nikdy přílohu neobsahovaly.

0/0
16.10.2013 14:29

P88e70t79r 21N10e25c72h46a29n83i63c11k23ý 7203666388710

Neexistují a proč tomu tak je, bude nejspíš dáno trasováním tratí z dob Císařských železnic a složitými sklonovými podmínkami. Liberecko má asi nejlepší "motorákový" vozový park v ČR. Stadlery na jizerskohorské železnici jsou solidní a pohodlné, desira na Zittau také. Intervaly také dobré. Regionovy na Lípu by po výluce měly vypadnout. Nic slušnějšího se bohužel na liberecko nevyplatí posílat a už vůbec ne v dálkové dopravě. I kdybyste si nechal vyrobit superstřelu u Siemensu s kinosálem, masážníma sedačkama a maximálkou 200km/h, tak stejně nedosáhnete lepších výsledků. Jediné "dálkové" tratě na Ústí a Turnov jsou trasované šílenými oblouky kolem světa oproti rovné silnici, trasa na Pardubice vede málem přes Krkonoše (vidět Sněžku cestou z Liberce do Hradce Králové je opravdu zvláštní...). Řešením bude jedině narovnání těch oblouků a protože to vyžaduje mosty a tunely a Liberec není tranzitním místem pro cestu do zahraničí (prostě tímhle směrem v Polsku a Německu nic není), tak není motivace ze strany státu (joo slepá kolej do Chebu to jo ;-D ). Na druhou stranu podívejte na jízdní doby Turnov - Semily, Železný Brod - Dvůr Králové nebo Stará Paka - Malá Skála apod. mám pocit, že tady si železnice i proti autu stojí více než slušně, ale nejsou to klíčové relace :-)

+2/0
16.10.2013 17:30
Foto

J51i79ř58í 26Š95r21á89m31e62k 3318537309631

Rozumím a souhlasím. Je mi jasné, že problém není ani tak v tom, co zde jezdí, ale po čem to jezdí. Jedu-li na chalupu a nechci jet autem, je vlak výhodnější, než bus (Lb - Horka u Staré Paky). Jenže bych chtěl vlak využívat i pro cesty ne větší vzdálenost, což, vzhledem ke stavu infrastruktury, nelze (resp. lze, ale stojí to za ***n*). To, co mne zajímá, je výhled do budoucna. Jak a kdy - jestli vůbec - se něco změní k lepšímu. Jenže nějak to světlo na konci tunelu nevidím.

+1/0
16.10.2013 17:49

P82e30t11r 30N45e79c78h17a46n48i25c76k57ý 7303896938570

S inkartou cena klesá, a pokud cestujete dál za Prahu (směry Plzeň, Kladno, České Budějovice nebo něco na linkách S), pak najednou autobus vychází dráž, nepohodlněji (cesta narvaným metrem dost dlouho) a nejistěji (přípoje). Přípoje jsou na této relaci v pohodě, protože z Liberce je to do Turnova kousek a vlak tam nemá skoro co zpozdit (pokud je kalamita, tak je stejně všude), obráceně je riziko vyšší, ale většinou to čeká. Nechci tím relaci Liberec-Praha obhajovat, je to ostuda (Praha-Ostrava 3h, Praha-Liberec 2,5h, Praha-Brno 2h40min to je prostě donebevolající), ale tohle myšlení, že vlak jede z Liberce do Prahy půl dne akorát způsobuje, že se s tou tratí nic dělat nebude, protože "to nemá cenu a nikdo by tím stejně nejel" a pak se s tím fakt nic nedělá, přitom některé drobné úpravy by dokázaly pozvednout trať alespoň na Liberec - Praha hl.n řekněme 1h50min. což je po započtení cesty z ČM už pro mnoho lidí, především těch, jenž autobus opravdu nemají v lásce, ale tady prostě musí, k zamyšlení (pokud budou nasazeny pohodlné jednotky).

+1/0
16.10.2013 11:13

J55a68n 58Š33p84e86c60i29á91n 2590890899469

Ano uznávám

0/0
16.10.2013 21:32

R93i28c25h64a10r42d 10M91e74r86h59a63u15t 4416426487480

Vyyyyyyyyyyyyyborne.Jen tak dal.Jen tak dal.

+3/−2
15.10.2013 16:27

P89e98t36r 15N75e84c70h40a97n42i49c11k53ý 7303876278980

Tak nevím, to desiro Vogtlandbahnu mi moc nevyhovuje, desiro DB mi přijde pohodlnější a je škoda, že na tu relaci nedají 612, pořádný stoleček a pohodlná sedačka by špatná nebyla na nejlepší relaci z Liberce.

+1/0
15.10.2013 15:51

P95e60t91r 30B56e93z65s79t81a98r68o78s55t28i 2799526693891

Pane Nechanicky, mam podobny nazor, ale napriklad co bych dal za propojeni ramene DD-LBC s ramenem LBC-PCE a jezdit to durch s 612, protoze se stejne do budoucna planuje rameno na PCE hodit na Suda:3X z S:02

+1/0
15.10.2013 19:46

P62e41t28r 43N53e33c11h10a60n90i31c65k70ý 7463166878460

JSTE MŮJ ČLOVĚK ! Jezdil jsem a jezdit budu LB-PCE takřka víc než 5 let a kdykoli jsem seděl v 612 při cestě někam do Německa, tak si říkal jak je to super vláček na cestu do Pardubic.

+1/0
15.10.2013 19:56

P87e55t68r 51N42e49c94h12a71n71i28c86k31ý 7303106608970

Mimochodem to přehození ramena udělá docela bordel v dopravě ne? Znamená to třeba rozhození uzlů v ŽB a Dvoře Králové? Návaznost na rychlíky na Trutnov v Jaroměři, rozhodí to spěšnáky v Pace (souvisí to se změnou křižování spěšnáků do Kunčic n.L.?), pak co návaznost na Prahu, v MB na Kolín, v Kolíně na EC na jih...to vypadá na přesekání celého severovýchodního kvadrantu

+2/0
15.10.2013 21:13

J64i66ř34í 61E17r67b29e56n 1433744576257

Ve Dvoře je nějak významný uzel? Spíš bych tipoval na problémy v kříženích Turnov, Stará Paka, Jaroměř. Železnobrodský uzel se dá doladit bez větších problémů, prahotanvaldská trať je s pardubickolibereckou částečně v peáži...

0/0
16.10.2013 10:44

P38e32t71r 66N81e91c95h10a47n29i91c33k41ý 7813616828220

Ve Dvoře je autobuso-železniční uzel, otázkou je jestli rozhození křižování zachová kvalitu přestupů v současné podobě. Na druhou stranu křižování v Pace by konečně umožnilo kvalitní cestování z Liberecka do oblasti trati 040 a to na obě strany. Ta peáž může být i problémem, pokud by křižování proběhlo v Turnově, musí jet pardubický R a pražský R za sebou (nebo pražský R přijede dřív a čeká). ŽB uzel by se musel vyřešit častější nabídkou spojení ŽB-Tanvald. No uvidíme, pokud se trať i zrychlí, některé problémy zmizí :-)

0/0
16.10.2013 11:00

J38i69ř31í 15E71r80b49e62n 1833804866497

Mezi Turnovem a ŽB je ještě výhybna Malá Skála, předkové to pro křižování vypočítali velmi dobře :-)

http://www.youtube.com/watch?v=mxCsijC2Qko

0/0
16.10.2013 11:10

P94e98t73r 46N85e43c48h55a29n48i37c13k59ý 7593446738110

Vyhýbáním se v Malé Skále uděláte takovou minimálně 20min. (odhadem) sekeru mezi příjezdem vlaku z Liberce a odjezdem rychlíku do Prahy. Nebo myslíte, že by se posunulo křižování perníkových R do MS ? Tam nevím jestli s ohledem na tak zásadní posun to vyjde...ale třeba jo :-)

0/0
16.10.2013 11:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.