Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Poláci zrychlí osobní vlaky do Krkonoš. Skvělá zpráva pro české lyžaře

Po více než roční rekonstrukci duní znovu vlaky na horské trati mezi polskými Pěchovicemi a Sklářskou Porebou. Navazuje na ni železnice do Jakušic, kam v zimě míří na běžky tisíce lidí. Jakušice totiž leží těsně u hranice na česko-polské lyžařské magistrále.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P37e92t47r 17N29e37c93h59a89n83i58c52k51ý 7333526858950

Možná by novináře zajímalo, že provoz je opět zastaven, kvůli dvěma shnilým mostům a poláci se nemůžou dohodnout, kdo to opraví.

0/0
28.11.2013 17:56

M61a24r72t29i82n 64M83u88s10i32l 4850191363591

Harrachov i pro sjezdaře? Všechno už tu bylo, říkám si s nadsázkou a vzpomínám na vážně zvažovaný návrh protažení kolejí do centra Harrachova. Naposledy byl ve hře myslím před leteckým MS 1983.

Ale jak se tu píše všude okolo, nedělám si iluze v tom našem železničními plánovači zapomenutém koutě.

+2/0
26.11.2013 11:55

P77e30t48r 19N54e83c32h16a63n74i32c23k40ý 7313336838550

Z novodobých plánů tohoto tisíciletí můžeme vzpomenout plán (Liberec-) Harrachov - Rýžoviště - (tunel pod Studenovem) - Rokytnice - Rokytnice nádraží (-Jilemnice) nebo vedení trati z Rokytnice podél "Planýrky" někam ke Kořenovu s napojením na zubačku, takhle to chtěl i hrabě Harrach. Z nápadu sešlo, když si někdo vymyslel imaginární přehradu ve Vilémově

+1/0
26.11.2013 16:02

J57i30ř41í 25E83r86b48e53n 1383634286287

Krajane, trochu bych to upravil, z Liberce přes Harrachov do Rokytnice a Jilemnice to měla být spíš vlakotramvaj než standardní železnice, což mělo znamenat lehčí a snazší trasování i výstavbu. A vilémovská přehrada na zamítnutí vliv neměla - tam šlo spíš o náklady, ty skoro dvě miliardy se na to nenašly už před deseti lety...

0/0
27.11.2013 19:22

P15e18t49r 63N33e79c32h12a23n97i12c73k54ý 7603966958690

Jo o tom jsem slyšel, ale asi nic co by dnešní RS-1 nezvládly, ale to je ta s tím tunelem pod Studenovem. Ještě před tímhle plánem jsem slyšel o jistých "tendencích" to vést podél Jizery, ale to se rozplynulo rychle i díky té "přehradě". Škoda, přímo jsem četl jak hrabě Harrach měl naplánováno, že se dnešní zubačka povede do údolí a na dnešní křižovatce "Na Mýtě" se do ní připojí dnešní trať 042 (obě tratě se tehdy stavěly skoro souběžně).

0/0
27.11.2013 19:42

P33e61t64r 26N76e37c87h93a43n93i42c10k65ý 7253306148860

Ale i tak...zajištění solidních skibusů od nádraží přece nemůže být takový problém a ve spojení se Stadlery jde o komfortní přepravu. Mohly by být i nízkopodlažní a s větším prostorem ke stání, aby se tam vešlo co nejvíc lyžařů. Stále lepší než se trmácet autobusem až z Liberce nebo odjinud. Každopádně zatím má Liberec větší šanci na ICE do Frankfurtu n.M. než na expres do Prahy

+1/0
26.11.2013 16:10

V57á66c81l58a16v 50J10í80r41a 5592287672695

Tak fajn, aspoň Poláci! Nevím proč tady hrajeme v kraji se železnici v posledních mnoha letech neustále betla. Všude kolem se uvažuje o koridorech, rychlost se zvyšuje, jenom oblast kolem Liberece nemá v podstatě spojení s Prahou. Po čem se jezdí do Jablonce raději nechtít vidět a Stadlery to nezachrání. Nevím proč není možná spolupráce na elektrifikaci  a rekonstrukci aspoň trati Liberec - Sklarzska Poreba. V tomto horském kraji by byla elektrifikace víc než užitečná. A taky je mi záhadou, proč elektrická trakce musí končit v Jaroměři nebo Děčíně.:-/

+7/0
25.11.2013 19:34

P33e89t52r 82N14e11c62h12a38n79i61c68k89ý 7853896128560

Tak tak, jen doplním ty jisté důvody: Liberec není na tranzitu, za Libercem je nejchudší část Polska i nejchudší část Německa zároveň, od vyhnání Němců je to země nikoho. Že v Lib.Aglomeraci žije rozhodně víc lidí než na Chebsku kam s velkou slávou dotáhli koridorovanou jednokolejku už nikoho nezajímá ani to, že v turistických sezonách se ty auta už vážně nikam nevejdou a R10 začíná připomínat Bělorusko. Do Jablonce rekonstrukce bude, v roce 2014 http://www.financninoviny.cz/zpravodajstvi/doprava/zpravy/szdc-chysta-modernizaci-trati-liberec-tanvald-za-740-mil-kc/1011220

trati Liberec - Tanvald se věnuje v posledních letech mnoho pozornosti, má asi největší potenciál v kraji. Elektrifikace by byla super. S modernizací v Polsku mohly vyplout opět plány na regiotram Zittau - Jelenia Gora, ale držel bych se při zemi, pro mě je důležité to po čem to jezdí (a že to nehnije pod koly a nerozežírá to rez), než pod čím to jezdí a pro začátek by rekonstrukce svršku a přímé vlaky Liberec - Sklarzska Poreba byly dost velkým skokem. Takový regional Express Dresden - Jelenia Gora nebo nedej bože Liberec - Wroclaw by kraji maximálně pomohly, ale to si ještě dlouho necháme zajít chuť, už tak je zázrak, že se povedlo přeshraniční spojení obnovit. Trakce v Děčíně nekončí, pokračuje do Hamburgu ;-) V Jaroměři končí, protože tu byly megalomanské plány, které se neuskutečnily... Až někdo z těch co rozdělují prachy najde liberecký kraj na mapě, tak se možná dočkáme i zrychlení (narovnání, zatunelování) Liberec - Turnov a Milovické spojky, což pro kultivované spojení Liberec - Praha by stačilo více než královsky...

+5/0
25.11.2013 22:54

L81u80c69i66a12n 39P23a21p27a20z63i44a44n 5774687361725

Je vidět, že víte o čem píšete. I já mám podobné pohledy na danou problematiku, je smutné, že není využívana trať z Liberce do Zhořelce pro osobní dopravu přes Frýdlant, je škoda, že i další regionální trať mezi Českem a Polskem a to Trutnov - Lubavka je v tak dezolátním stavu a prakticky nevyužívána, je smutné, jak funguje spojení z Jeseníku do Glucholaz, kdy se dočkáme dohod, kdy jízdenky budou stejně drahé jako vnitrostátní, kdy zahraničí v rámci EU není žádným zahraničím. K Vašemu textu bych jedině doporučil používat více české názvosloví, když se jedná o český text,  takže Zittau je Žitava, Sklarska Porebe je Sklářská Poruba, Jelenia Góra je Jelení Hora, Dresden jsou přece Drážďany a Wroclaw, to se česky řekne krásně Vratislav.

+1/0
25.11.2013 23:54

P69e51t56r 81N20e29c50h84a29n85i30c88k26ý 7633206788830

Tratě z Liberce do Zhořelce je škoda, mohlo se jezdit přes polský Zhořelec do německého, ale pro Poláky to zajímavé není. Dva příklady jsou trať u Pojarówa, jak na ni nikdo ani nesáhne a výhybna Witka, kvůli které jezdí náklady 2km navíc na úvrať. Poruba měla štěstí, je v turisticky zajímavé oblasti a protože 70% PL je placka, tak je tahákem. Za názvosloví se omlouvám, ale oni pak někteří neví o čem je řeč.

+4/0
26.11.2013 8:03

V76á47c97l12a30v 60J39í71r86a 5892977662935

Děkuji za reakci i vyjasnění. Protože železnici fandím, moje úvahy se ubírají podobným směrem. I o spojení se Zhořelcem přes Frýdlant. Máte pravdu, německý Zhořelec je dnes hlavně městem důchodců a zájem Polska o oblast kolem hranic našeho kraje? - však víme. I o Hamburku mám ponětí, jen jsem to myslel z pohledu našeho kraje.;-) Tak doufám, když už k rekonstrukci dojde, že to nebude zase flikovaná a po pár měsících to nebude znovu drnčet "dvacítkou" aniž by se mohl cestující bez "pobryndání" napít. Pokud vím, tak Stadlery dovedou 100!:-)

0/0
26.11.2013 11:01

P12e91t42r 26N25e47c54h74a70n61i28c81k82ý 7533916318100

Rádo se stalo ;-) Zhořelec bude asi demografický problém, protože do těchto končin byli nastěhování po odsunu lidé z míst dnešní Ukrajiny a Běloruska, kteří nevěděli ani co je elektřina a co neznali to prostě rozflákali. Vztah k tamějšímu kraji tak pravděpodobně přetrvává do dnes a prý i mezi Poláky tahle oblast není moc populární. Proto se obávám, že zkvalitnění železnice na tom území by pravděpodobně nikdo neocenil (odmítli i nechat si vybudovat zastávku v Pojarówě na trati Liberec - Žitava, zatímco tam nejednou potkáte děti házící kamení nebo sněhové koule na projíždějící vlak).  Jasně, jsem nad tím tak z počátku neuvažoval :-) Zas to bude asi tím, že nejsme tranzitní a frekvence nákladní dopravy tu asi nebyla dost silná a tak nebyl důvod nám tu elektriku budovat. Po revoluci, kdy se mohly hnout ledy, pro změnu všichni s radostí naskákali do aut pod heslem, budeme žít jako v "jů-es-ej" (a jak tam železnice dopadla víme...), takže až v posledních letech se naše železnice probouzí ze zimního spánku a trochu se něco děje... Rekonstrukce by mohla  přinést hodně (však se od ní slibuje i zavedení 30-min. taktu, který dnes možný není), stovku v těch zatáčkách nikdy nečekejte, ale to u téhle tratě ani nevadí. Hlavně, když se rychlost bude držet na té šedesátce (v těch nejprudších obloucích) nebo vyšší u rovnějších úseků (mezi Libercem a Jabloncem je max. 50 nyní), odstraní se nechráněné nepřehledné přejezdy, kde vlak jede tou dvacítkou nebo míň a houká (hlavně jeden v Proseči je obzvlášť nepříjemný) a člověk nebude mít pocit, že vlak se snaží za každou cenu opustit trať. Když vidím jak se povedle rekonstrukce mezi Tanvaldem a Smržovkou, kde opravdu ještě v dobách Šukafonů to cestujícího málem vyhodilo ze sedačky, tak věřím, že by z toho lokálka 21. století vzniknout mohla.

+1/0
26.11.2013 11:18

P55e53t64r 59N10e31c38h69a49n90i27c20k33ý 7383516288340

Tenhle moment je hodně důležitý pro Liberecký kraj a jeho spojení se světem. Po modernizaci Jelenia Gora - Wroclaw je šance na kvalitní spojení Liberce s Wroclawí. Háček je jen v tom přejezdu hranice, kdy ČD odmítají za čáru provozovat vlaky ať se kraj nebo kdokoli jiný třeba staví na hlavu. Přeskakování z vlaku na vlak v Kořenově a Porebě může leckoho odradit. Tarifní složitost také nepatří mezi user-friendly (naštěstí je tu starý dobrý LIBNET+). Přesto si určitě zákazníky trať získá, protože silnice Jakuszyce - JG je otřesná jak zatáčkama, tak vesničkama a ze všeho nejvíc hodně hustým provozem. Tak už má Liberec dobrou trať do Drážďan a do Jelení Hory, teď by mohla přijít na řadu nějaká vnitrostátní relace :-)

+6/−1
25.11.2013 15:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.