Diskuze

Desítky let jezdily výlukové autobusy od nádraží. Úředník to zakázal

Desítky let jezdily náhradní autobusy při výluce vlaků od hlavního vchodu do libereckého nádraží. Podle šéfa odboru dopravy na magistrátu to už nejde. V příštím roce se přitom na dráze chystají další výluky.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

aniž bych se zastával jakékoli strany:

Pokud s tím majitel (město) nesouhlasí, nedá se nic dělat. Pokud s tím město souhlasí a úředník tvrdí opak, měl by si ho starosta srovnat

Na druhou stranu by mi přišlo logičtější, aby busy jezdily z místa, kde vlaky končí/začínají v případě výluky

0 0
možnosti

V demokracii nelze bez souhlasu vlastníka zasahovat do jeho pozemku, to pro dopravu umožňoval pouze bývalý komunistický režim. Úředník postupoval správně.

1 7
možnosti
MR

Teda až na ten veřejný zájem, že ano.

8 0
možnosti
AK

Je pravda, že autobusové nádraží je od vlakového, co by tuberák kamenem dohodil, ale stejně. Proč to dělat jednoduše, když to jde složitě.

8 1
možnosti
JB

Kdo chce, ten hledá způsoby. Kdo nechce, ten hledá důvody a výmluvy...

6 2
možnosti
BK

http://goo.gl/maps/2eYfC - jeden autobus by se tam bezpečně vešel, druhý už by bránil výhledu u přechodu, pak ještě by se dalo zrušit taxistanoviště a několik míst v oranžové parkovací zóně, ale aby tam rok ve dne v noci postávalo pět šest autobusů, jako to tam při výlukách bývá, to asi oficiálně schválit nejde.

4 0
možnosti
PN

Mě zaujala ta slečna stojící u taxíku

0 0
možnosti
BK

Ona to primárně nemusí být ani tak zvůle úředníka, jako spíš nové podmínky, na které úředník musí reagovat. V roce 1994, kdy byl zákon o silniční dopravě přijatý, se rozhodnutí o licenci de facto rovnalo rozhodnutí o fyzickém zřízení zastávek, což fakticky znamenalo toliko zapíchnout mikulášskou hůl do pangejtu na místě, které odsouhlasí policajt. Jenže od té doby se praxe poněkud posunula, takže rozhodnutím dopravního úřadu už nelze nahradit rozhodnutí silničního správního úřadu jakožto speciálního stavebního úřadu a v licenčním řízení se stanoví pouze zastavování linek v zastávkách, které fyzicky jsou zřízeny nezávisle na licenci, o čemž pochopitelně rozhoduje primárně vlastník komunikace. Ostatně dopravní úřad dnes musí schválenou licenci a jízdní řád zadat do databáze a přiřadit ke konkrétním evidovaným zastávkám, ne jako v roce 1995, kdy se tatáž zastávka jmenovala pro každého dopravce a pro každou linku jinak. A jakmile by pan Rychetský zastávku do databáze oficiálně zavedl, tak si zítra Jančura nebo ČSAD nebo BusLine zažádá, aby odtud vedly jejich dálkové linky do Prahy nebo do Hamburku a za chvilku bude z ulice před nádražím autobusové nádraží, zatímco z toho skutečného už nebude jezdit nikdo. Snad to České dráhy přiměje k tomu, aby si po celé republice vyřešily umístění a označení zastávek náhradní dopravy.

5 0
možnosti
AK

Pokud by z toho vlakového nádraží dnes jezdily VLAKY pana Jančury nebo jiných do hamburku, tak opravdu nevidím důvod, proč by v případě výluky na kolejích nemohl náhradní autobus stavět před nádražím.

2 0
možnosti
JB

Umístil jsem sem svůj názor: "Dej blbci funkci a pak se nediv. Teď jde jen o to, zda se najde někdo, kdo uzná chybu magistrátu. A nebo budou i nadále ze sebe dělat trouby." Měl poměrně dost "plusek", ale náhle zmizel. Ptám se administrátora, proč ho smazal - nebyl ani vulgární, ani urážlivý. Nebo to bylo na pokyn magistrátu Liberce? Důvod administrátora by mne dost zajímal, e-mail zjistí na mém účtu, je-li i v tomto šikovný....

6 0
možnosti
BK

Ještě před pár minutama tu ten příspěvek byl. Asi se zdejší pan cenzor z nějakého důvodu měl potřebu zastat určitého typu lidí, kteří dostali funkci. Třeba se ho to nějak osobně dotklo.

7 0
možnosti
BK

On je primární problém v tom, že tři související zákony - o pozemních komunikacích, o silničním provozu a o silniční dopravě - jsou spolu navzájem nekompatibilní. Třeba právě to rozhodování o umístění zastávek v licenčním řízení podle ZSD je obtížně slučitelné s rozhodováním o místní úpravě provozu podle SZP a s postavením vlastníka komunikace podle ZPK. Nehledě na to, že podle ZSP stejně nesmí žádné vozidlo v zastávce zastavit ani stát, ani kdyby mělo deset licencí podle ZSD.

3 0
možnosti
Foto

V84l81a21d39a 75V52a75n71e51k

12. 12. 2013 13:51

Překombinovaná správa ! Všeobjímající socialistická buzerace,si vybírá daně ! Zdravý selský rozum nestačí !Na "vše" bruselské normy! Že je to to  k ničemu? Nevadí , úředník má výmluvu !!Rv

0 3
možnosti
BK

"Licence k provozování náhradní autobusové dopravy dočasně přerušenou drážní dopravou"? To jako že trvale tam jezdí náhradní autobusová doprava, ale kvůli drážní dopravě byla přerušená? Nebo že dočasně přerušená drážní doprava dočasně přerušuje náhradní autobusovou dopravu? Tak takovou negramotnou žádost o licenci zamítnout museli!

0 0
možnosti
VP

není to zvláštní,že to zakazuje bejvalej nádražák ....

1 0
možnosti