Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Chceme u nás víc Poláků, zní z kraje. Pomohly by i přímé vlakové spoje

Liberecký kraj chce přilákat víc polských turistů a prostředníkem má být opravená trať do Sklářské Poreby. Rozvoj ale stále brzdí komplikace při přepravě vlakem. Cestující musí například během jízdy platit jízdenky ve dvou měnách. Česká i polská strana chtějí potíže společně řešit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L37u13k22á29š 91H47l21o28u68c37a59l 6132900231454

co to psalo za tatara?

"Liberecký kraj chce přilákat víc polských turistů a prostředníkem má být opravená trať do Sklářské Poreby. Rozvoj ale stále brzdí komplikace při přepravě vlakem."

v první větě článku napíše řešení a až v další větě "oznámí" že se jedná o vlak. úroveň liberecké MF-Dnes není jak před lety :-(

0/0
1.2.2014 3:27

M97a14r67e55k 46V30y43m77a92z49a36l 5728566842540

[>-] Turisti z Polska, jsou pro kraj jen a jen přínosem. V loni na jaře jsem byl v Adršpachu a za hodinu, co jsem pil kafe a relaxoval naproti vstupu do skal, přijelo 8 autobusů. Všichni šli na prohlídku a určitě utratili i něco navíc....jestli tohle nechápou ti křiklouni, co na ně nadávají, tak jsou jen a jen sami proti sobě. Takovýchto turistů si musíme vážit. Je přece jedno odkud jsou. Utrácejí tu svoje peníze....a ty se otočí v naší,české ekonomice...Němci a Nizozemci sem už moc nejezdí, tak díky za každého polského turistu....

+11/0
31.1.2014 21:24

L20u84c92i69a85n 69P55a32p41a49z81i88a29n 5984947661795

To polské horské městečko se česky jmenuje Sklářská Poruba. Mějme úctu k češtině a také pokoru k našim předkům! Proč v českém textu od novinářů, kteří za svou práci berou peníze mám pořád upozorňovat na základní neznalosti uváděných informací?

Jinak je samozřejmě výborné, že toto spojení existuje, ale pro Liberecký kraj by bylo vhodné také provést vlakové spojení pro osobní dopravu i na dalších místech, třeba i na Habartice, protože to je chudá, ale krásná část českého Frýdlantska, kam by se aké velmi hodilo, kdyby sem jezdilo více turistů z blízkého zahraničí.  A našinci zase mají sen, že by mohli jet vlakem až do Jelení Hory, Boleslavce bez komplikovaných nenavazujících spojení. A vychvalovaná trať do Źitavy je sice co se týče jízdenka vyřešena, ale polský tranzit je katastrofou a stále v Polsku chybí zastávka ač o to usilují nejen Poláci. Liberecký kraj sám na vše nestačí, doufám, že nové vedení českého ministerstva dopravy bude více pomáhat těmto přeshraničních projektům, že nebude brzdit spolupráci jako to bylo za éry vlády pravice. Zajímají nás činy, nejen řeči! V každém případě mám radost, že vedení Liberecka si konečně uvědomuje význam tratí do Polska! Třeba se zase jednou dočkáme přímého spojení Liberec, Frýdlant - Zhořelec nebo Liberec - Vratislav.

+3/−3
31.1.2014 21:11

M29a15r17e64k 53V28y38m67a44z63a84l 5568446612650

[>-] Jsem v názoru plně s Vámi pane Luciane, ale vzhledem k minulosti nového ministra nečekejte nic pozitivního pro železnici. Nechal se slyšet, že prioritou budou jen dálnice.Ještě nikdy v našich novodobých dějinách, se žádný ministr nestaral o rozvoj českých železnic, jak by zasloužili. Finančně podhodnocené a bez koncepce rozvoje. Máme nejhusší železniční sít na rozlohu v Evropě a nedokážeme toho využít. Pak se není divit, že se modernizuje tak pomalu. Škoda...

+2/−1
31.1.2014 21:18

F17a83b43i89o 26S31g66a23t66t63o85n65i 9271300477210

To jste s tou tratí do Žitavy pěkně vedle, Poláci tam totiž zastávku odmítli a trať by samozřejmě opravili - pokud jim to ČR a Němci zaplatí. Oni jenom vybírají výpalné (pardon, peážné) a na trať zvysoka kašlou. ;-O

+5/−1
31.1.2014 21:30

P23e29t31r 64N91e41c36h81a27n58i15c11k22ý 7203696748410

Poláci zastávku odmítli, protože se nechtějí o trať starat. Na druhou stranu včera se po té trati jelo o něco lépe než dříve. U Frýdlantska je to škoda. Trať je díky časté nákladní dopravě ve vynikajícím stavu jak na českém tak na polském území. Nelze sice přes výhybnu Witka jet do Německého Zhořelce (ale opravit nějakých 300 metrů trati by je fakt nezabilo a i tak by to vyžadovalo úvrať), ale do Polského Zhořelce a dál na Weglinec a Žary / Boleslavec a Vratislav nebo přes most do Görlitz to jde. Vlaky z Liberce by mohly jezdit jako přípoje RE Dresden - Wroclaw v Polském Zhořelci (tam stačí jen přejít nástupiště do jiného vlaku), ale končily by v Německém, čímž by vzniklo slušné množství vazeb na mnoho míst v Polsku i Německu. Liberec - pl. Zhořelec je naprosto reálné zrychleným vlakem za 1h max 1h10min (trat i na území PL je udržovaná a hojně využívaná nákladními vlaky). RE jede z polského Zhořelce do Vratislavi 1h51min. Takže tu máme potenciál na Liberec - Vratislav za 3 hodiny po funkční trati s jedním jednoduchým přestupem ve Zhořelci :-)

+4/0
31.1.2014 22:03

G97e54o38r82g 72K98o65m62b50e31r97e36c 9974891556311

polaci to je nestesti pro Evropu. Kazdy rok dostavaji od EU dotace ca. 330.000.000.000 slpvy tristatricet miliard korun a stale jim to je malo. Berou nejvetsi dotace ze vsech zemi unie. Tenhle narod cibularu nebude nikdy makat. Jo kseftovani a nejaka corka tom jim jde. Bodet ne maj to uz po staleti v krvi. Proc to funguje Liberec-Zitava a tady to nejde? to zas ceka nekdo s naprazenou prackou na Eura z Unie.

+1/−10
31.1.2014 19:06

P43e62t90r 52N30e39c35h66a84n83i25c18k56ý 7533906318860

Protože ČD prohlásilo, že nehodlá provozovat dopravu do Sklarzske Poreby. Uniká vám fakt, že to Poláci opravili tu trať, ČR opravila jen asi 2 kilometry na našem území.

+5/0
31.1.2014 20:37

J20i87ř47í 73E21r56b66e79n 1433924156377

Jenže Polákům to taky trvalo přes dvacet let, než se s tím uráčili něco udělat. Z naší strany byl zájem od roku 1990.

+1/−1
31.1.2014 21:43

P90e70t36r 70N47e31c66h49a44n16i40c69k53ý 7663636528210

U nás by se případů, kdy něco trvá přes 20 let našlo habaděj :-)

+2/0
31.1.2014 22:10

Z70b29i43g86n47i59e25w 43K73o76l82a56n58o 9246114432941

Ubozaku, v prepoctu na 1 obyvatela CR dostava od EU vice nez Polsko a pamatkova D1 dale neopravena,.

+2/−1
1.2.2014 0:54

P57e23t77r 86N88e14c56h25a56n50i43c79k19ý 7683446958600

To je skvělé, že snaha je a naděje neumírá. Ta trať má obrovský potenciál a já věřím, že bude využit. Už teď jezdí do Sklarzske Poreby vlaky z celého Polska, tak by bylo pěkné, kdyby na ně navazovaly vlaky přinejmenším do Liberce :-)

+2/0
31.1.2014 18:23

A98n15t66o76n74í36n 62K93a64t73z18e34r 8422713456210

To tady bude zase Polských zlodějů jako much v červenci.To aby se lidi báli vylést po setmění z baráku či paneláku.

+1/−13
31.1.2014 17:19
Foto

J40a88n 76K62ř17í24ž 3149861461131

tak zůstante doma. v každém státě jsou zloději, ale vše svádět na poláky? No fuj

+3/0
31.1.2014 17:23

N79i15n73a 38P80a31n57o53ž57k34o68v67á 9947285235228

Možná, že kdybyste po povodních zažil jejich nájezdy, tak byste mluvil jinak...:-/

0/−3
31.1.2014 18:53

L80u79c23i52e 20H38a13v90l42í15č37k80o56v22á 2680631964697

Jojo, ale ať si jezdí tím vlakem, protože co tady Poláci předvádějí za prasečiny na silnicích, to je síla....

+1/−7
31.1.2014 16:42
Foto

J61a33n 23K42ř26í64ž 3769181131761

češi jsou větší prasata, než polácí. jsem autodopravce, tak vím o čem mluvím.

Jinak super nápadR^

+2/−2
31.1.2014 17:20

V26á22c74l64a81v 37Z10a60j75í18č10e87k 4720671118986

Výborný nápad. Příhraniční styk je třeba rozšiřovat a občanům usnadňovat.

+11/0
31.1.2014 15:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.