- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
co to psalo za tatara?
"Liberecký kraj chce přilákat víc polských turistů a prostředníkem má být opravená trať do Sklářské Poreby. Rozvoj ale stále brzdí komplikace při přepravě vlakem."
v první větě článku napíše řešení a až v další větě "oznámí" že se jedná o vlak. úroveň liberecké MF-Dnes není jak před lety :-(
Turisti z Polska, jsou pro kraj jen a jen přínosem. V loni na jaře jsem byl v Adršpachu a za hodinu, co jsem pil kafe a relaxoval naproti vstupu do skal, přijelo 8 autobusů. Všichni šli na prohlídku a určitě utratili i něco navíc....jestli tohle nechápou ti křiklouni, co na ně nadávají, tak jsou jen a jen sami proti sobě. Takovýchto turistů si musíme vážit. Je přece jedno odkud jsou. Utrácejí tu svoje peníze....a ty se otočí v naší,české ekonomice...Němci a Nizozemci sem už moc nejezdí, tak díky za každého polského turistu....
To polské horské městečko se česky jmenuje Sklářská Poruba. Mějme úctu k češtině a také pokoru k našim předkům! Proč v českém textu od novinářů, kteří za svou práci berou peníze mám pořád upozorňovat na základní neznalosti uváděných informací?
Jinak je samozřejmě výborné, že toto spojení existuje, ale pro Liberecký kraj by bylo vhodné také provést vlakové spojení pro osobní dopravu i na dalších místech, třeba i na Habartice, protože to je chudá, ale krásná část českého Frýdlantska, kam by se aké velmi hodilo, kdyby sem jezdilo více turistů z blízkého zahraničí. A našinci zase mají sen, že by mohli jet vlakem až do Jelení Hory, Boleslavce bez komplikovaných nenavazujících spojení. A vychvalovaná trať do Źitavy je sice co se týče jízdenka vyřešena, ale polský tranzit je katastrofou a stále v Polsku chybí zastávka ač o to usilují nejen Poláci. Liberecký kraj sám na vše nestačí, doufám, že nové vedení českého ministerstva dopravy bude více pomáhat těmto přeshraničních projektům, že nebude brzdit spolupráci jako to bylo za éry vlády pravice. Zajímají nás činy, nejen řeči! V každém případě mám radost, že vedení Liberecka si konečně uvědomuje význam tratí do Polska! Třeba se zase jednou dočkáme přímého spojení Liberec, Frýdlant - Zhořelec nebo Liberec - Vratislav.
Jsem v názoru plně s Vámi pane Luciane, ale vzhledem k minulosti nového ministra nečekejte nic pozitivního pro železnici. Nechal se slyšet, že prioritou budou jen dálnice.Ještě nikdy v našich novodobých dějinách, se žádný ministr nestaral o rozvoj českých železnic, jak by zasloužili. Finančně podhodnocené a bez koncepce rozvoje. Máme nejhusší železniční sít na rozlohu v Evropě a nedokážeme toho využít. Pak se není divit, že se modernizuje tak pomalu. Škoda...
polaci to je nestesti pro Evropu. Kazdy rok dostavaji od EU dotace ca. 330.000.000.000 slpvy tristatricet miliard korun a stale jim to je malo. Berou nejvetsi dotace ze vsech zemi unie. Tenhle narod cibularu nebude nikdy makat. Jo kseftovani a nejaka corka tom jim jde. Bodet ne maj to uz po staleti v krvi. Proc to funguje Liberec-Zitava a tady to nejde? to zas ceka nekdo s naprazenou prackou na Eura z Unie.
Protože ČD prohlásilo, že nehodlá provozovat dopravu do Sklarzske Poreby. Uniká vám fakt, že to Poláci opravili tu trať, ČR opravila jen asi 2 kilometry na našem území.
To je skvělé, že snaha je a naděje neumírá. Ta trať má obrovský potenciál a já věřím, že bude využit. Už teď jezdí do Sklarzske Poreby vlaky z celého Polska, tak by bylo pěkné, kdyby na ně navazovaly vlaky přinejmenším do Liberce
To tady bude zase Polských zlodějů jako much v červenci.To aby se lidi báli vylést po setmění z baráku či paneláku.
tak zůstante doma. v každém státě jsou zloději, ale vše svádět na poláky? No fuj
Jojo, ale ať si jezdí tím vlakem, protože co tady Poláci předvádějí za prasečiny na silnicích, to je síla....
češi jsou větší prasata, než polácí. jsem autodopravce, tak vím o čem mluvím.
Jinak super nápad
Výborný nápad. Příhraniční styk je třeba rozšiřovat a občanům usnadňovat.