Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V České Lípě opravili nádraží. Teď vedle něj postaví nové za miliardu

V České Lípě budou mít do konce roku 2015 zcela nové železniční nádraží. Přitom před deseti lety se za devět milionů opravovalo to původní, které stojí na stejném místě již od roku 1892. Nové by mělo stát téměř jednu miliardu a navíc vyroste asi 300 metrů od toho stávajícího.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J91i54ř86í 72Ř46e42h38o98ř 9598188346318

dotace se musí čerpat, i kdyby to bylo páté nádraží vedle sebe, prachy se musí točit

0/0
14.2.2014 10:08

V17á48c38l72a66v 69J66í74r40a 5502207622755

Ne, že bych to České Lípě nepřál. Ale možná by bylo lepší zrekonstruovat celou trať z Děčína až do Liberce. Zrychlit a udělat tak, aby i po pár měsících provozu se mohl cestující napít, aniž se "pobryndal".

+2/0
13.2.2014 10:37

M84a50r59t67i15n 60M67u13s95i53l 4300221533411

Kdyby byla ČL uzlem, kde projedou stovky vlaků denně, neřeknu ani popel. Ale proč za miliardu budova a nástupiště, a proč ne trať? Třeba ta na Liberec. Jasně bezbariérovost je dneska zaklínadlo. Ale spočítal někdo kolik lidí ji opravdu využije a kde by jen postačily úpravy typu jezdící schody (výtah, plošina)? A znouv k té trati, už jsme to tu kdysi řešili. Trať Libe-Lípa má nevhodné poloměry i výšky min. od Rynoltic po Karlov. Umím si představit tu prošustrovanou miliardu jako dobrý základ přeložky tratě v tomto úseku. Tak jak byla uvažovaná už před 30-40 lety, tedy přes Bílý Kostel.

0/0
13.2.2014 8:38
Foto

J82i61ř23í 52Š16r97á19m27e37k 3548207829101

Od tohoto nápadu se upustilo z důvodu obrovkého převýšení mezi B.Kostelem a Rynolticemi. Jinak s Vámi souhlasím. Tratě u nás na Liberecku potřebují velmi zásadní opravy víc, než budovy

0/0
13.2.2014 11:19

M95a12r61t44i92n 12M54u65s90i72l 4460181283461

Za souhlas díky. Vzhledem k tomu, že byla zpracována studie (četl jsem) tak to provést šlo. Nevybavím si zda tunel, zářez + smyčka, ale problém byl (tehdy) jen v penězích. A připomínám Rynoltice 350 m.n.m. - Bílý Kostel 300 m.n.m. Takže nenechme se mýlit silnicí, která nejprve stoupá do 450m, aby následně prudce klesala do 300m.

0/0
13.2.2014 12:30
Foto

J62i11ř86í 69Š69r69á26m45e61k 3868187379111

To ano. Jenže trať by se s tím kopcem také musela nějak 'popasovat' a provrtat se pod Jitravským sedlem by nebyla sranda. Někam mezi Horní a Dolní Suchou by to bylo skoro 6km pod zemí.

0/0
13.2.2014 12:36

P61e41t44r 60N57e87c32h22a91n22i52c34k20ý 7903966888590

Tam byl plán tu trať připojit až někde před Chrastavou, takže stoupání by nebylo takové.

0/0
13.2.2014 17:20

P68a86v25e35l 72Ř18a19p17e56k 7812226359425

Miliarda za malé nádraží? Když si vezmete, že nejméně polovinu musíme spolufinancovat a režijní náklady a náklady na údržbu takové Potěmkinovy vesnice budou nemalé, tak se ta dotace secsakra prodraží. Na první pohled to vypadá, že jsme vydělali, ve skutečnosti je to naopak. EURv

+2/−1
12.2.2014 17:15

R90o27b56e49r67t 56Š62i70m83e76č82e85k 6145221648568

mě teda vadí i to plýtvání europenězi, takových peněz z EU jde v niveč jenom proto, aby se vyčerpaly...

+2/0
12.2.2014 21:39

P76a57v72e21l 51Ř94a21p47e51k 7922536299355

Peníze z dotací jsou plýtváním už z definice. Skutečný průšvih je v tom, že ty prostředky musely být někomu proti vůli odebrány.

+1/0
12.2.2014 22:11

M84a79r22e15k 44M40a40r97t77i98n 8789424196100

Od kdy je 70 - 80 % polovina? 8-o

0/0
12.2.2014 22:49

P40e61t63r 87F41. 8352318516685

Jsem jediný, komu se zdá miliarda za nádraží nějak moc? 8-o

+4/−5
12.2.2014 15:14

J78o64s43e53f 44K96u71b44e24š 9285895329634

Těžko říci... Nová nástupiště, budova, koleje a zabezpečovací zařízení nejsou levné záležitosti...

+4/0
12.2.2014 15:54

P22a65v35e97l 21Ř38a94p46e45k 7962186719705

Ono je to z části drahé právě proto, že se takové věci často pořizují z dotací. Když vám někdo nasype do kapsy miliony, také přestanete hledět na ceny.

+4/0
12.2.2014 17:21

J32a36n 16Š36p32e26c20i31á33n 2760130209859

Radsej to maj investovat do silnic a z trati udelat velmi atraktivni cyklostezku,kde bez bez ohledu na jested a krystofak cyklista bez hnusnych prevyseni dojede do lipy.

+2/−17
12.2.2014 13:56

V97í18t 95J88e32ž93e64k 4686489559595

Že vy nevyužíváte vlak, neznamená, že ho nevyužívá nikdo další.

+5/0
12.2.2014 22:22
Foto

M92a60r39e16k 16T30o63m28e30k 1353976387249

lít peníze do silnic je nejenom neekologické, ale dokonce i neekonomické.

0/0
13.2.2014 16:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.