- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
rozměr rozchodu zas tak moc velkej vliv na naklánění nemá, když jsou u současných vozů přestavěných z typů T3 (a jezdí i jedna souprava z T2) podvozky a rám spojeny pružným svislým čepem a takovýmu čepu je jedno, jestli jsou kola od sebe 1,435 m nebo 1 m, ten je u obou typů stejnej a kyvy obou typů podvozků na těch čepech jsou taky stejný...
jiný to bylo u starých dvouosých vozů, tam byly osy uchyceny přímo k rámu (přes chabé odpružení) a u takových mohl být kyvný rozdíl mezi oběma rozchody...
dneska to kymácení tramvají má na svědomí hlavně nerovnost trati, na některých úsecích jsou kolejnice hodně zvlněný...
No a zkus si spočítat, jak rozdílný stranový výkyv má skříň tramvaje dejme tomu ve výšce 2 m nad temenem kolejnice, pokud se jedna kolejnice propadne o 1 cm na rozchodu 1435 nebo na rozchodu 1000 mm. Nepříliš těžká goniometrie, zato dost solidní rozdíl. A stejným způsobem jsou na "metru" horší i průjezdy obloukem ve stejné rychlosti apod.
Velká škoda tramvajového provozu v Jablonci. Dnes by to bylo úplně výstavní
Dnes by to bylo tak drahé , že by to nikdo nedokázal zaplatit.
V době , kdy tramvajový provoz v Jablonci vznikal , měl Jablonec s přilehlými částmi více obyvatel , než má dnes.. Jablonec bylo na české poměry veliké město..