- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Obnovený průjezd Revoluční rozhodně vítám, a to jako návrat důležité spojnice horního a dolního centra. Opravdu nemám zájem jezdit kolem Babylonu, když jedu ze Šalďáku do Barvířské. A zaznívají-li tu hlasy, že je to na úkor bezpečnosti, co brání úpravě Revoluční tak, aby se chodník rozšířil o cyklo pruh? Klidně na úkor parkování (schválně se mrkněte na fotomapu kolik se do parkovacího pruhu původně vešlo aut, já napočítal 15, takže to těžko zachraňovalo místní obchodníky ). Myslím, že většině lidí požadujících otevření jde především o možnost průjezdu a ne o parkování. Na to skutečně stačí Forum, když už.
Aha, asi si stěžoval nějaký kamarád paní primátorky, že se nedostane svojím Hummrem ke svému krámu. Ostatní lidi zaparkují zadarmo ve fóru a těch 50 metrů v pohodě dojdou. Nemám sice rád cyklisty v dopravě, ale tady s nima souhlasím.
Vemte si někdy padesátimetrové pásmo a zkuste si to – podle měse nedostante ani k prvnímu eskalátoru natož ven z Fóra. Mezi parkovistěm ve fórua Revoluční je optimální vzdušná vzdálenost min 150m, reálná pěší nebude o mockratší než 0,5 km.
Udělat z Revoluční pěší zónu by mělo význam tak před deseti lety, kdy hlavně z Pražské ulice vycházelo na Soukeňák velké množství lidí a ten přechod pro chodce pod Pražskou byl dost frekventovaný jak chodci, tak auty. Dělat tam pěší zónu před dvěma lety už takový smysl nemělo, protože Pražská už byla téměř vylidněná. Z tohoto důvodu už je úplně jedno, zda se tam ta auta vrátí. Ale věřím, že kolem žijícím občanům, to zase znepříjemní život. Ale nejsou v tom sami jen ti bydlící v centru, odbor dopravy Magistrátu města Liberce se snaží mršit co může a znepříjemňovat život lidem i na jiných místech Liberce.
Nechápu, jak mohla uzavírka ovlivnit tržby obchodů. Vždyť se tam stejně nedá zaparkovat, takže si nedovedu představit, jak někdo jede cíleně do konkrétního obchodu v Revoluční ulici.
To je vtip? Já v Revoluční dřív parkoval velice často a odtud jsem chodil do Pražské, Moskevské nebo třeba do KFC
At tam daj třeba prahy každých 10 metrů, ale ať je to průjezdný. Takhle to tam chcíplo.
A přitom všichni propagátoři šlapálistiky (ne, opravdu nejde o cyklistiku) tvrdí, že "zklidněná" pěší zóna přinese spoustu nových zákazníků - lidé budou korzovat a nakupovat jak diví.
Že by to byla jen obvyklá propaganda?
Samozřejmě, že jim klesly tržby a že se odřízla celá část centra města od hlavní komunikace. Na to nebyla potřeba to zkoušet, bylo to jasné hned od začátku. Někdo by měl veškeré dopočitatelné náklady na zneprůjezdnění (a opětovné zprůjezdnění) zacvakat ze svého.
Hot, čehý. Ty vole, z těch slov mě brní uši.
Proč? Když jsem jako dítě jezdil s koňma, tak to byly zcela běžné povely
mimochodem jeden ten spalek na fotce stoji 300 tisic kc. Vivat Liberec
Bydlím na Soukenném Náměstí. A jsem rád, že mám kolem domu jednosměrky z malým provozem. A pěší zony. Děsí mě představa, že vyjdu z domu a Barviřskou se pohrnou kolony aut. Navíc přechody na konci Moskevské a Pražské ulice byli dřív dost nebezpečná místa. A pokles tržeb obchodníků nezpůsobila pěší zona ale dostavba obchodního domu Fórum!
Ta poslední věta mluví za vše. Spojovat tržby s pěší zónou je nesmysl, spojovat je se znásobenou konkurencí (umocněnou řádným krytým parkovištěm) už smysl dává - ale to by se nad tím někdo musel zamyslet, zejména redachtóři