Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Putin na radnici je urážka, tvrdí Ruska. Je to správné, míní Ukrajinec

Mladí Ukrajinci a Rusové přijeli do Čech studovat vysoké školy a nyní se učí češtinu na liberecké textilní průmyslovce. V poslední době se jejich hovor neustále stáčí na napjatou situaci doma, na obří plakát s Putinem na liberecké radnici i na budoucnost Krymu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L40u39c48i65a88n 93P37a33p25a85z81i89a96n 5724667231785

Liberecká radnice by měla dostat obří pokutu, protože takto zneužívat k jednostrannému šíření pohledu na svět nota bene formou  fašismu na veřejné budově je mi cizí a ostudné. Jestli je to správné, podle Ukrajince, O.K., ale manýry, které si naučili  na mejdanu na Majdanu tady nechceme. Chceme mít dobré sousedské vztahy se všemy, jak s Rusy, tak s Ukrajinci, ale Ukrajina je nyní zemí puče a junty, zemi vládnou samozvanci z mejdanu a ti, co poctivě chodili do práce a pracovali, neměli čas být na mejdanu, jsou nyní odstrčeni a tomu se říká demokracie po ukrajinsku. Diskriminovat menšiny, dokonce i česká volá o pomoc, má strach z banderovců i zákazu používat jazyk svých předků, češtinu. Je mi stydno a hamba za liberecké vedení radnice!

+5/−4
20.3.2014 12:33

P94e87t48r 96G69a84l97č14í17k 9314673857857

Aby ti nepraskla cevka soudruhu...

+2/−3
20.3.2014 14:56

S92t81a14n30i30s58l11a55v 54V92a80l31e79n92t16a 7906528346384

Aby ti nepraskla cévka nácku...

+1/−1
20.3.2014 16:26

H96e67l58e78n77a 73K49a54v38k65o77v50á 5506343880196

Když u nás urážíme Putina, tak proč děvenka neodejde studovat do Ruska?

+4/−2
20.3.2014 12:07

L32u83c92i71a35n 40P97a28p63a97z65i77a75n 5454307451875

Především urážíme sebe sama, naše já. Je nedůstojné se takto vyjadřovat ke státníkovi, se kterým máme řádné diplomatické vztahy. Je to česká ostuda!

+4/−4
20.3.2014 12:34

H92e14l73e72n60a 55K28a73v13k17o74v33á 5236873240876

A ono je jedno, jak ostudně  se ten státník chová?

+3/−2
20.3.2014 13:47

K49l81i62m54e65n78t 28Z88a84d38k33e45v82i75c 6866259524618

To neni zadna ostuda, Putin je diktator, byvaly agent KGB, v 80tych letech

rezident v Drazdanech. Kdyz moji rodice ve 30tych letech minuleho stoleti

protestovali proti Hitleroviö tak to nebyla zadna ostuda!

0/−1
21.3.2014 16:20

J41a12k14u25b 60J57a62n73d17a 6758989628843

hlavně se do toho nějaká primatorka nemá co srát. V českým zájmu je mít dobrý vztahy jak s Ruskem (především) tak s Ukrajinou. Putin ala Hitler na radnici je stejná debilita jako kdyby místo Putina tam byl např. Kličko. Pro mě je Rosenbergová kráva.

+5/−1
20.3.2014 8:15

J31a29k56u40b 56J37a40n24d30a 6528279538853

oprava: Kráva ne, spíše vypočítavá svině, která počítá s tím, že ji tento krok přinese hlasy tupýho lidu.

+5/−3
20.3.2014 8:45

M52i20r98o79s93l85a18v 34J47a42n35o94u25š82e36k 9764931887

Ještě že ty to máš v hlavě srovnaný, viď.

+1/−2
20.3.2014 12:17

L65u48k54á56š 57M67u32l34l82e50r 2567252512565

Právo na svobodu názorů je základ. Není divu, že se to Rusům nelíbí. Kdyby tam byl Obama, tak v tom nic závadného nevidí a skáčou metr vysoko...!! Takže ikdyž to může být nevkusné, rozhodně to nestojí za takovou aféru ;-O;-O

+7/−5
20.3.2014 7:15

J62a85n 49K85o74t54t90a76s 5424389890719

Starostka Liberce a radní se zachovali jako parta slabomyslných uličníků. Urážet představitele světové mocnosti, aniž mají k tomu relevantní důvody a podklady je pod úroveň slušného člověka. A jako komunálního politika  teprve !RvRvRv!!

+8/−11
19.3.2014 21:41

M28a10r42e17k 86T95ů75m66a 4742438856712

Napadení Ukrajiny je snad relevantní důvod! Světová velmoc to třeba je, to máte pravdu, ale ten fakt ji neopravňuje jen tak napadnout jiný stát.

+9/−7
19.3.2014 23:05

L25u23c71i68a48n 74P98a51p27a51z68i48a88n 5464207541445

Ukrajina nebyla napadena. Jen místní obyvatelstvo se vzbouřilo, nechtělo poslouchat pučisty a juntu z toho vzniklou z Kyjeva, zvláště, když jim ještě zakázalo používat rodný jazyk a nutilo k asimilici. To jsou hrubá porušení základních lidských svobod. Vše je trochu jinak, pane Tůmo, více poslouchejte nezávislé prameny, více přemýšlejte a nepodlíhejte jen prvnímu dojmu a přízemní propagandě jedné strany.

+2/−3
20.3.2014 12:37

J18a89k85u34b 33J84a81n77d66a 6978109628643

Naprosto souhlasímR^

+2/0
20.3.2014 8:22

T16o75m21á94š 94M96a21l61ý 5853706193

Pokud jde o slabomyslnost, pak začněte u sebe.

0/0
20.3.2014 11:16

V38á21c22l45a40v 30S31ý41k79o12r27a 6722100567730

Milá Světlano, není to neetické a je to správné. Ano, je to urážka, ale směřovaná jen k těm Rusům, kteří podporují Putinovo diktátorské jednání.

+11/−10
19.3.2014 20:29

J95a69n 95K56o56t82t78a62s 5324379430119

Sýkoro - pouze pokud jste v Rusku nějakou dobu žil - jinak totiž nemáte právo takto mluvit. Vaše slova pak mají hodnotu vylévaných pomyjí...Rv

+5/−6
19.3.2014 21:43

T11o63m57á83š 66Z11e52m55a27n 3825768144425

A ještě něco:

"Když budou Američané chtít, aby u vás, v Chile nebo na Ukrajině byla revoluce, tak na sto procent bude. Na to, co se na Ukrajině děje, se musíme dívat podle toho, komu to co přinese. Když byla proruská, nic se nedělo. Teď když je proevropská, tak se to Rusku pochopitelně nelíbí," vysvětluje zapáleně Rus Danila

Když je demonstrace proruská, tak je klid, když je protiruská, tak Rusové začnou střílet..

Logicky v tom nejedou Američané ale Rusové..

+6/−5
19.3.2014 19:36

T92o85m52á20š 80Z24e83m42a21n 3495528944415

V článku je několik nesmyslů: třeba boj Svazu proti fašistům - nějak si boj s Itálií nemůžu vybavit a s německými národními socialisty (což nebyli fašisté) si ze začátku docela notovali.

Navíc je zajímavé jak se na konci obě skupiny východňáků shodnou, že největší problém je tu (v Česku) s Čechy a oni se mezi sebou docela snesou..

Jste rádi, že jim platíte studium?

+7/−2
19.3.2014 19:32

R96o76m91a79n 91V24i97t50h28o24u16s 3125701986130

Jen na okraj, právě nedávno jsem četl, že ruští politologové začínají už celkem oficiálně pro "putinovské hnutí" používat výraz "nacionalistický bolševismus", o kterém tvrdí, že obsahově je mimořádně blízký nemeckému nacismu.

+12/−3
19.3.2014 19:39

J85a77n 48K22o22t77t93a60s 5504289300359

Jestli tomu věříte - a vaše fotografie je pravá - je potřeba vyhledat lékaře.

+2/−7
19.3.2014 21:46

M78a52r27e96k 56T41ů21m82a 4682778226492

Tak ať si Rusáci vystaví Zemana, na revandž, mně to vadit a úrážet nebude. A ještě Putin je d(cenzurováno)...

+7/−5
19.3.2014 19:17

K82a28m89i81l 15K38r36b47á12l43e89k 6254182545283

portrét se jim nelíbí, nám se zase nelíbí fašistický režim v Rusku s fírerem Putinem v čele

+20/−7
19.3.2014 19:05

F48r26a83n77t80i51š95e83k 44B26a52r16t97o83š 5319631735645

Kdo to je "nám". Kde je v Rusku fašismus? Nacionalismus možná....

+4/−8
19.3.2014 19:26

V70á27c61l36a75v 40S25ý49k76o17r81a 6942850847720

Používá jen terminologii sovětské propagandy. Pro ně je taky nacista fašistu.

+3/−1
19.3.2014 20:32

K71a43m70i28l 93K93r59b11á22l60e55k 6664362925573

tak si vezměme dejme tomu fašistickou vládu v Itálii 30.let a její znaky: spojení vlády, armády, policie a velkopodnikatelů, obcházení demokracie, falšování voleb, kriminalizace odpůrců, kult osobnosti, masivní propaganda, cenzura,  polovojenské bojůvka, vypjatý nacionalismus, masové kolektivistické organizace řízené jednou stranou, zapojení mafie do vlády, vnější agrese - pokud jsou toto znaky fašismu, tak v Rusku jsou všechny

+3/−1
19.3.2014 21:52

A85n34n45a 96T68v37a43r70ů44ž42k80o96v16á 4791406375288

Pane Krbálku. Když čtu Váš komentář, tak přesně odpovídá situací ČR v současné době. Už tady máme dokonce i toho diktátora s kultem osobnosti a masívní propagandou. U nás se tomu ale oficiálně říká demokracie.

0/0
22.3.2014 13:59

L68u84c43i20a65n 92P55a13p43a51z31i21a36n 5624177661805

Mne se demokratický režim v Rusku velmi líbí a je pro nás velmi příkladný. Fašistický režim je spíše v EU a na Ukrajině.

0/−1
20.3.2014 12:40

P31a95v32e23l 50Š12í53p49e75k 2687924800980

Tak se tam odstěhuj a neotravuj tady!

+1/0
20.3.2014 14:16

R55o55m33a61n 19V49i67t21h88o65u17s 3625961916100

Nějak ti mladí ruští soudruzi zapomínají, nebo jim možná bylo zatajeno, že s nacisty sice SSSR bojoval, ale až poté, kdy byl Německem 22.6.1941 "po období plodné spolupráce" napaden. Prostě dva spojenci se nepohodli, poprali se, a jeden prohrál a druhý vyhrál. Ale předtím s nacistickým Německem uzavřel Sovětský svaz smlouvu (známý pakt Ribbentrop-Molotov) a v dojemné shodě Německo a Rusko společně napadli a rozdělili si Polsko (část která připadla SSSR byla, jen tak mimochodem, větší, než část německá) a dohodli si "sféry vlivu" i u dalších států (Čech a Slovenska, Estonska, Finska. Litvy, Lotyška a Rumunska.)

+22/−7
19.3.2014 18:39

F89r47a36n11t65i78š60e71k 52B84a58r28t49o63š 5629591145815

Nemyslím, že chce někdo popírat historii. Ale tahat historii do současnosti????

+3/−11
19.3.2014 18:58

R31o25m67a14n 68V80i84t69h58o17u55s 3295691116360

No, pane Bartoši, on "historický rozměr" je z hlediska ruského imperialismu, resp. kolonialismu, nutno posuzovat z většího odstupu, než jedné až tří generací. Například právě na Krymu, v době kdy moje matka byla tak stará jako jsou dnes mé děti,  bylo národnostní složení obyvatelstva úplně jiné, než je dnes a Rusové byli v těžké menšině. Ale stačilo jen původní obyvatelstvo na čas násilně odsunout, usadit tam Rusy, a "důvod" pro definitivní anektování území je na světě.  Pěkně krůček po krůčku.

Totiž jádrem pudla je, že obdobnou formu "legitimizace" anexe, obdobné postupy při expanzi a obdobné zdůvodňování používá Rusko bez ohledu na státní zřízení už od doby, kdy se vlády v Rusku ujala německá princezna  Sofie Frederika Augusta Anhaltsko-zerbstská, známá též jako Kateřina II - veliká :-). A to už je pár set let. Mimochodem, ten postup není nic nového. Třeba Deutscher Ritterorden (alias Řád německých rytýřů) obdobnou politiku plíživé anexe používal  při své expanzi naopak na východ už někdy od 12 století.

Shrnuto - vždy je třeba hledět na historii. A pokud jde o Rusko a Německo, tak obzvlášť.

+11/−3
19.3.2014 19:36

K84a56m93i68l 47K35r74b92á45l83e92k 6964592125133

jenže tohle nejsou polozapomenuté historické události, ale něco co formuje ruskou současnost, ruské myšení a představy o světě

0/0
19.3.2014 21:05

J35i67ř25í 62K17ü53h73r 2870806560496

Dal sem vám+, ale v době sepsání paktu,byly již trosky Československa pevně v Německém vlivu. Ohledně Finska si také nejsem jist,zda li bylo v paktu někomu předurčeno. Němci sice schvalovali sovětské akce k zabezpečení Leningradu,ale dodávali finům zbraně (především z Polska).

0/0
19.3.2014 19:15

F93r36a75n23t33i44š94e65k 89B58a80r37t88o23š 5279551865285

Týká se něco z toho jednadvacátého století? Poučení z Panamy, Argentiny, Egypta, Indočíny, Tibetu, Afgánistánu, Kašmíru, Baskicka, Korsiky, Irska, Skotska, Bosny, Srbska.....

Ne, poučení není, jen chce být jeden diktát...

+1/−3
19.3.2014 19:19

J97i31ř76í 24K39ü47h53r 2920846540416

Ste si asi spletl vlákno?

+2/−1
19.3.2014 19:27

F25r18a68n93t53i88š89e10k 48B34a89r92t33o43š 5879721605705

Já? Já nešel někam do dvacátého století...

0/−2
19.3.2014 19:34

R87o29m72a26n 47V86i30t72h80o12u41s 3285671546450

Ono to jednadvacáté století dle křesťanského letopočtu je tu nějakých 13 let a většina z nás prožila větší část života v tom dvacátém. A posun kdysi nějakou skupinou lidí dohodnutého letopočtu do dalšího století není žádný mezník, který by rázem změnil svět. Vývoj je, pane, postupný a často jde tzv. "po spirále". Je celkem běžné, že po nějakém pokroku následuje zase recese. A obojí je většinou nějak podobné tomu, co už tu v minulosti několikrát bylo. Že to je často mimo rozsah paměti žijící generace, to je pravda. ale také je pravda, že kdo nezná "historickou zkušenost" s určitými jevy, zejména tu špatnou, je velmi čast odsouzen k tomu, znovu ji prožít.

+7/0
19.3.2014 19:55

R83o62m69a66n 20V42i36t97h57o64u51s 3825911396700

To samozřejmě ano. ČSR byla již cca čtvrt roku rozbitá. A ten "paktík" m.j. tehdy např. Slovensko vyčleňoval ze sovětského i německého vlivu, zatímco část Finska do sovětské "zóny vlivu" zahrnoval.

Pří výčtu států jsme měl na mysli to, kudy signatáři smlouvy namalovali na mapě (je myslím někde na wiki) hranice zón vlivu... Které byly zcela zřejmě hranicemi do té doby či následně Německem a SSSR obsazených území.

+1/0
19.3.2014 20:04

L62u97c61i69a45n 72P30a64p78a13z52i50a65n 5194547101565

Sovětský svaz není Rusko, naopak je to i Ukrajina. Za další, SSSR se s Německy onehdy domluvilo právě proto, aby získali čas, protože samozřejmě tušili, že válka je na spadnutí. Bohužel jim tento pakt příliš času stejně nedal a počátek druhé světové války (vlastenecké války) byl pro SSSR velmi zdrcující. Ukrajina se vůbec neuměla bránit.

0/−1
20.3.2014 12:43

A15l59e82s 26D83r41d97a 8719802843941

Slečně Světlaně se nelíbí Putin zobrazený jako Hitler. Mě se zase recipročně nelíbí, že by slečna Světlana měla studovat v České republice. Je to riziková osoba.

+10/−6
19.3.2014 18:37

F15r28a41n62t44i86š81e82k 90B75a27r52t36o40š 5219841715555

V historii jsou i větší likvidátoři než Hitler. Nebo ne? Jste riziková osoba....

+3/−8
19.3.2014 19:00

A73l71e22s 22D56r75d71a 8839922623871

Prázdný žvást.

+7/−1
19.3.2014 20:06

R48o79m92a27n 21V38i46t43h94o64u62s 3485491736870

Ve světle teze současného ruského vedení o právu "chránit zájmy" ruské národnosti (nikoli pouze ruských občanů!), a to i za použití násilných prostředků a kdykoli a kdekoli, je rizikovou osobou jakýkoli Rus, který se zdržuje na území ČR a potažmo EU.

+6/−2
19.3.2014 19:06

F75r50a28n22t59i22š76e16k 79B76a42r52t83o54š 5799601945165

Tato "teze", odpovídá vojenským doktrínám USA, Číny i Ruska (i když Putin prohlásil že jedná v zájmu ruských občanů). Ve světle Somálska, Lybie, Syrie, Jugoslávie, nyní Mali... Je tedy rizikovou osobou každý občan (či příslušník jiného státu), dlící na území ČR.... Někdo tu šel do historiie... Tenkrát se to nazývalo "svatá inkvizice"....

+1/−5
19.3.2014 19:23

R65o48m48a85n 40V51i68t64h20o98u43s 3615241456490

Osobně jsem přesvědčen, že cizinci MOHOU být v každém státu potenciálním rizikem. A to zejména v závislosti na tom, jaká je (dlouhodobá) politika případného domovského státu. Jinak přiměřená ochrana zájmů VLASTNÍCH OBČANŮ žijících v cizině je jednou ze základních povinností státu.

Postoj např. USA a Ruska se ovšem liší v tom, že zatímco americký vychází z občanství, tak ruský (ale i třeba čínský nebo německý) často vychází z národnosti, či jen jazykové příslušnosti. a to je podstatný rozdíl.

+2/−1
19.3.2014 20:16

J71i82ř19í 94K54ü81h94r 2300686630796

A to jako jak riziková? Vy jí znáte a nebo jste jen idiot?

+1/−8
19.3.2014 19:19

R77o42m80a79n 56V25i88t59h73o32u69s 3625901156450

Ta rizikovost přeci nespočívá ani tak v ní, jako v tom, že je prostě rusky mluvící občanka Ruské federace. A dále v imperiální doktríně současného ruského vedení, která v podstatě připouští a apologizuje silové zásahy ve prospěch "čehokoli ruského kdekoli na světě" (jsou-li proveditelné bez odplaty), dá se říci bez ohledu na státní jurisdikci, kombinované navíc s tím, že ona tuto doktrínu zjevně akceptuje.

Odtud už je jen krůček třeba k nerespektování zákonů hostitelské země (s tím, že když by něco, tak mne Putin ochrání). Jistě, míra rizikovosti jedné takové osoby je malá. Ale problém je v tom, že bude-li takových osob třeba 20 tis. v jednom městě (viz již dnes vysoká koncentrace Rusů třeba v KV), začnou se vám tam chovat nikoli podle českých zákonů, ale "podle svého", a současně při snaze státu je umravnit začnou vykřikovat, že jsou diskriminováni z národnostních důvodů, můžete se snadno dočkat toho, že se vám do snahy nějak situaci vyřešit velmi rádo začne "montovat" Rusko. A v tom je ta rizikovost.

+2/−1
19.3.2014 21:02

J53a42n 10K72o36t92t87a72s 5324599730949

Váš šovinismus vás požírá, ale vy už to necítíte. začal vás totiž požírat od hlavy...

+1/−3
19.3.2014 21:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.