- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Vcera sem jel z Hejnic do Liberce i s kolem za 60 korun, tak tady nelamentujte, ze je to drahy. Na kole sem mohl jet 2hodiny porad do kopce nebo jet taxikem za 1500, nebo vlastnim autem za 22km * 8Kc/km = 172Kc a spina v kufru. Navic sou ty vlaky nizkopodlazny. K autu se musite na vylete zase vratit.
8 Kč na kilometr? To jezdíte traktorem, ne?
No, tak to nejdřív udělejte tak, aby to bylo trochu konkurenceschopné auto dopravě.
Zrovna včera jsem jel s rodinou vlakem na výlet. Jeli jsme proto, že jsme chtěli odjed odjinud, než kde vystoupíme a pro děti trochu dobrodružství (pro mě taky). Paní na pokladně mi dala jízdenku na 24 hodin po kraji (2 dospělí a 3 děti) za 225,-Kč. Na to že jsme jeli Liberec Sedmihorky a Turnov Liberec docela darda. Teď jsem koukal kolik to stojí normálně, a normálně bych tedy vlakem nejel ani náhodou. Jo, nějakou výhodu to má, nemusím řídit, děti mají větší zábavu, z Turnova nám to málem ujelo, protože z toho hlášení nikdo nepozná, že to jede do Liberce (rychlík do Mladé Boleslavi) a kdybych se nezeptal, tak tam stojíme na další vlak (a nebyl jsem sám)
K tomu přidejme délku jízdy a ekonomicky to je nesmysl. Takže se nejdříve zamysleme, proč tím vlakem vlastně nikdo nechce jezdit.
Tak to musíte ale křičet na stát a jeho správu železniční dopravní cesty, aby ty koleje vůbec postavili. Liberec je právě díky úseku do Turnova totálně konkurenceschopně odříznutý od železniční sítě. Podívejte se ale na trat do Jablonce a Harrachova, do Frýdlantu a Bílého Potoku. Tam jezdí pohodlný vlak se zásuvkama a klimatizací a místy pro kola a lyže každou půl hodinu / 40min. a jízdní doba není od auta zas o tolik odlišná.
"Přepravu dětí do šesti let zdarma mohou využít například mateřské školy při plánování svých výletů," upozornil krajský radní pro dopravu Vladimír Mastník.
Super, ještě kdyby to taky školy a školky nějak koordinovaly s dopravcem. Nic lepšího, než když si 40 dětí a 3 dospělí vyberou neomylně spoj s jedním vozem nebo obsadí půlku atobusu. To pak může dopadnout tak, že naženete do veřejné dopravy školy a vyženete dospělé.
období školních výletů je pro cestující v Českém Ráji obzvlášť boj...
Má to základní vadu. Na začátku března jsme jeli t Turnova do Liberce do ZOO. Po vyjetí od domu jsme byli za půl hodiny na parkovišti u ZOO. Cesta vlakem 40 minut. A to nepočítám čas, který potřebuju s mrňoisem, abych se dostal na vlak. Cca 30 minut. V Liberci jsem na vlakovém nádraží, to znamená další transport přes celé město. Pak absolvovat celou cestu zpět. Vlak stojí 59 Kč. Jeli jsme tři dospělí. 360 Kč jen za ten vlak, bez toho, že se nějak musím dopravit po tom Liberci. Takže když to vše sečtu, autem o polovinu levněji a spousta ušetřeného času.
Libnet+ http://www.cd.cz/mezinarodni-cestovani/jizdenka/cestovani-v-prihranici-s-nemeckem/-4021/
Samozřejmě to neřeší čas, auto je rychlejší, ale ve vlaku si odpočinu, ba i to pivo si k obědu můžu dát
Pro děti fajn, taky jsem kdysi jezdil, ale později už vůbec, dneska jedině autem.. Navíc chybí tady V. koridor - na Prahu a lepší spojení do Polska možná taky, aby byla železnice konkurenceschopná..
Čím se mají lidi lépe, tím častěji využívají indiuviduální dopravu, přestože je dražší a v některých případech ve velkých městech dokonce i pomalejší. S tím se nic nenadělá, protože individuální doprava je přitažlivá právě tím, že je individuální Možná to nějaké socany dráždí a vede k takovýmhle zkratkovitým řešením, ale jsou to marně vyplýtvané peníze
tak zrušme veřejnou dopravu úplně, kvůli těm pár sockám se to přece nevyplatí provozovat
To, že děti do 6ti let neplatí, je všeobecně známá věc. No a koukám, že pan politik má pěkně rozmazlené děti. No, jak si je vychová, takové budou.
jsem velmi přesvědčen, že z běžných přepravních podmínek přepravců platí, že s jedním dospělým (či dítětem starším deseti let) mohou jet maximálně 2 děti mladší 6-ti let zdarma - viz web ČD " .....cestující starší 10 let s platnou jízdenkou může přepravit s sebou bezplatně nejvýše 2 děti do 6 let, pokud pro ně požaduje pouze jedno místo k sezení
každé další dítě do 6 let (nebo dítě do 6 let bez doprovodu) zaplatí v 1. i 2. třídě zvláštní jízdné pro děti..." http://www.cd.cz/vnitrostatni-cestovani/jizdenka/jizdne-a-slevy/-3590/
Agitace dobrá, ale na vlak nebo autobus je to přecejen z domu dál než do garáže a tak má podle mě smysl používat veřejnou dopravu spíš na delší vzdálenosti. Teď nemyslím MHD. Jenže na delší vzdálenosti si člověk zase rád sedne a tak dopravci kteří přepravní kapacitu na stání považují za běžnou provozní a nikoli za nouzovou v případě většího zájmu, nejsou pro mě nijak lákavou představou. Cena takové přepravy navíc musí být citelně menší, než cena jízdy autem. A to není tak jednoduché, protože když už auto mám a nepočítám tedy paušální náklady, které bych platil i kdyby stálo v garáži, tak náklady na samotnou jízdu už ve dvou lidech mohou směle konkurovat většině hromadné dopravy. Teď jsem se díval na cestu veřejnou dopravou do Krkonoš(Strážné), odkud jsem se včera vrátil a veřejnou dopravou bych se tam dneska už nedostal, přestože je jedna odpoledne. Krom toho cesta trvá o dvě hodiny déle než autem. Takže časová náročnost taky nic moc. Tím pádem má z mého pohledu smysl spíš jezdit MHD a místní dopravou do školy, do práce, dálkovou dopravou na hromadné výlety a tím to asi při vlastnictví auta končí.