Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dálnice přes Český ráj nebude. Je drahá a zbytečná, tvrdí ministerstvo

Dlouholetí odpůrci dálnice Českým rájem mohou začít pomalu slavit. Nebude se totiž stavět. Podle ministerstva pro místní rozvoj dálnice není potřeba a je drahá. Dostatečných řešením je podle studie, kterou si nechalo ministerstvo zpracovat, dvoupruh s občasným třípruhem pro předjíždění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M10a71r17t17i56n 47D39y37t70r53y30c22h 7674134348581

Mám Český ráj rád, ale 4proudová komunikace, jakákoli, bude jediná výrazná změna a zlepšení - a rozhodně mi to nepřipadá jako megalománie nebo ničení životního prostředí. 2proudová komunikace je nebezpečná, vzhledem k hustotě provozu, který na ní bude. na předjíždějí zapoměňte, na rychlost taky, vše se bude odehrávat v kolonách za nejpomalejšími vozidly, stejně jako je tomu doteď... Hezká 4proudovka s cyklostezkou, protihlukovou stěnou a častějšími přechody pro zvěř je nejen ideální, ale i nutná. Takhle zase nějaký jelito odhlasuje řešení neřešení...

+6/−2
17.4.2014 8:21

K46a51r66e94l 37K26r71o98u89l30i91k 7379849545454

Pokud jsme si nechali vše rozkrást, tak na dálnice už nebude. Aspoň ty obchvaty a stoupací pruhy. A kamióny na železnici, ať ty nové úseky hned nerozsekají!

+1/0
16.4.2014 19:08
Foto

J98i84ř71í 15Š37r69á42m14e90k 3918117609221

Na jakou železnici? Mrkněte do mapy, prosím.

0/0
17.4.2014 11:03

P72a61v97e61l 41D93e29u47t36s27c10h 8802869251299

041 - motá se hned vedle silnice :-)

0/0
17.4.2014 13:01
Foto

J62i84ř90í 70Š68r58á16m40e43k 3908547569541

Ano, máte pravdu, je tam. Ale je v tak zuboženém stavu, že si to těžko dokážete představit. Bohužel.

0/0
17.4.2014 21:03

J49i15ř82í 64E64r73b46e58n 1363714886587

Na tu železnici, která už desítky let čeká na pořádnou modernizaci a zkapacitnění. Stačily by už ty čtyři kilometry po rovině mezi Borkem a Libuní...

0/0
17.4.2014 21:20

V36a45c27l97a55v 85W74a84n50d42e32r42e94r 8308786809172

Pokud to nestacil vybudovat Hitler za protektoratu, tak se to Cechum uz nepovede nikdy..:-/Rv

+3/−2
16.4.2014 17:36

T51o17m90á87š 46Z82e71m53a62n 3325598524395

Budovat začali Češi už před protektorátem.

Stop dálnicím dal až v roce 1948 nástup "budovatelů", který pokračuje dodnes.

+5/0
16.4.2014 17:41

J14i57ř55í 52E70r13b30e64n 1583504226347

Stop dálnicím dal už v roce 1942 nedostatek cementu, benzínu a dalších strategických surovin.

0/0
17.4.2014 21:10

J21a54n 84K13o82h56l 4323397661474

Drahá možná, ale zbytečná rozhodně ne. Stávající silnice je peklo, a těch několik obchvatů obcí situaci vyřeší pouze dočasně. Ale hlavně ať už se kopne do země, nemusí pršet, alespoň ať kape..

+6/−1
16.4.2014 16:56

A35l15e85x82a81n94d47r 12K55o70s36t93k88a 5619396739646

Když jsem se tam vyskytl naposled (tj tak 2 roky dozadu) tak mi přišlo, že je to vytížené jako D8 poblíž Prahy. Kamion za kamionem, náklaďák za náklaďákem, pár osobáků..

+8/0
16.4.2014 17:29
Foto

J30i40ř94í 26Š95r46á13m42e10k 3248317339651

To je celkem normální stav

+5/0
16.4.2014 17:43

T21o27m33á27š 73V73é57l32e 1103731935316

Před pár lety jsem byl na školení a tam viděl studii jakou vymysleli a to v úseku Turnov od dálnice přes město a dále na Jičín ale pouze do vesnice Ktová. Tento úsek přibližně 15km. Pod sídlištěm Vyšinka v Turnově velkej tunel, dále pak asi 4 mimoúrovňové křižovatky, čtyřpruh. Rozpočet 30mld kč. Hlavně se o tom mluví už leta a přitom bylo jasné, že na to nejsou a nikdy nebudou peníze.

+3/0
16.4.2014 16:39
Foto

J55i32ř72í 80Š79r29á82m51e61k 3158427299441

Viděl jsem podobné návrhy a ačkoli jsem zastáncem razantní modernizace této silnice, takto megalomanské řešení považuji za absolutně zbytečné a hlavně finančně úplně odtržené od reality.

0/−1
16.4.2014 17:46

T91o15m71á61š 57Z39e35m84a31n 3525628304415

Dvoupruh bude rozhodně lepší než to co je tam teď (v podstatě nenormované okresky), ale pokud už se kopne, tak při výstavbě obchvatů a nového trasování by ten 4 pruh (ne nutně dálníční kategorie) nemusel být nepřekonatelně dražší a bezpečnost s propustností by výzmamě vzrostly.

Na druhou stranu je v ČR vcí míst kde chybí kapacitní silnice daleko více než právě zde. (R35 na východ, R1, D8, D/R3, R6/7, R12)

+6/0
16.4.2014 15:59

D38a39n 10T70a97u84s71s53i24g 1658829583573

Mám ten dojem, že dvojpruh je teď ideální z toho hlediska, aby se za pár let řeklo, musíme to rozšířit na čtyřpruh, neboť silnice to kapacitně nebere. A vesele se bude rozšiřovat, jak dnešní D1.

+8/0
16.4.2014 15:38

K61a25t89e45ř75i35n28a 55P22é25r27o95v25á 2510508687345

přesně takhle to dopadlo třeba v jižním Německu B12 mezi Buchloe a Kempten. tam se rozšiřují některé mostky a úseky už i po druhý. 

a ten kdo to prosadil už dávno leží vedle těch, co na to doplatili.

+4/0
16.4.2014 15:56

F90r43a51n79t57i83š65e88k 60M28o63s61s 8422563199459

Taky bylo by hezké mít všude dálnice, ale je to naprosto zbytečné. Bohatě stačí, pokud to bude rychlostní silnice, byť s jedním pruhem v každém směru, ale s mimoúrovňovými křižovatkami, stoupacími pruhy a obchvaty kolem měst. Dálnice je v tohle případě opravdu drahý luxus.

+2/−6
16.4.2014 15:35

V67l93a58d58i13s96l49a14v 23N41o24h58e30j39l 7608807208721

dalnice je vyrazne bezpecnejsi komunikace, o ekologii nemluve

+3/−2
16.4.2014 15:39

T85o34m74á91š 72Z64e71m80a24n 3915708454765

Pokud bude mít dvoupruh MÚK, obchvaty a stoupací pruhy, tak už o tolik levnější než nějaká levnější forma 4pruhu (třeba S20,5/80) nebude. A 4pruh bude mít nesrovnatelně vyšší bezpečnost a kapacitu.

+6/−1
16.4.2014 15:52

F57r33a47n65t47i52š29e29k 76M11o36s30s 8372543159189

Tak proč jsou všude na západě tak "hloupí", že tyto rychlostní silnice používají v hojném počtu v místech s vyšším provozem, ale ne takovým aby to bylo na dálnici?

+2/0
16.4.2014 15:57

T50o54m77á36š 67Z64e46m79a94n 3225438654425

Všude na západě je ta dálnice a jednička vede jen tam kde dálnici nepotřebují.

U nás se jezdí po jedničkách v místech, kde měla být  už dávno dálnice.

Ostatně se podívejte na mapu Evropy a podívejte se na síť dálnic.

+4/−1
16.4.2014 16:19

F61r71a56n89t93i57š20e76k 20M40o14s18s 8452643969299

Pokud jste někdy jezdi po západní evropě jinak než prstem, tak víte, že dálnice jsou především jako páteřní komunikace. Ale nejsou všude, je tam spousta silnic, o kterých jsem mluvil výše, které jsou hustotou provozu srovnatelné s našimi měně vytíženými dálnicemi.

+2/−1
16.4.2014 16:29

T85o63m23á26š 13Z87e34m15a98n 3955618204135

Jo, ale u nás tu páteř v současnosti tvoří ty jedničky místo dálnic.

+2/0
16.4.2014 17:42

J98a15r90o56m72í85r 16P78e19t59l44a74c13h 2424192225383

Lepší bude tam prodloužit vodní kanál Dunaj, Odra, Labe a fasovali by se pramice ;-D

+4/0
16.4.2014 15:34
Foto

M47a78r81t66i78n 18G55r41o37c61h75o93l 7796908586151

nic jiného se ani nedalo čekat, R35 se nijak nedotýká Práglu, takže ji zamítneme s poukazem na nepotřebnost, ekoteroristická sdružení a odpor občanů ... když se ale podíváte na nárust dopravy a cykloturistů v posledních 10 letech, musí dojít k nějakému řešení a to velkorysému s výhledem použitelnosti na 50 let ... dvojpruh i s přidaným stoupacím pruhem, bude brzy přetížen, o bezpečnosti nemluvě ...

+9/−4
16.4.2014 15:24

K85a63t67e28ř11i66n54a 47P84é21r59o80v16á 2900588857365

přesně tyhle typy silnic znám z německa. říká se jim silnice smrti, protože se vám nezdá že jedete nějak rychle a začátečníci nebo neumělci se snaží rychle ještě přejet náklaďák před zúžením jako to dělají ti zkušení. bohužel, efekt je pak selekce. 

to radši klikatou 4proudou s 90kmh omezením než tenhle jakobyšetrnej paskvil.

+20/−2
16.4.2014 14:55

V26l39a82d12i56s67l76a38v 80N77o16h24e29j14l 7728797168841

presne tak, dalnice je vyrazne bezpecnejsi komunikace

+3/−1
16.4.2014 15:40

P40e52t66r 90P62o67s31p85i71s27i95l 4543100445463

HK-Jičín jako čtyřpruh v plánech zůstává?

0/0
16.4.2014 14:41

K21a77t44e90ř37i57n82a 89P22é85r46o50v73á 2140148747495

ano, protože se za Jičínem rozpojuje na vše strany - MB, TU(rnov), pak MHradiště a tak.

0/0
17.4.2014 1:21
Foto

J63i33ř67í 33Š67r94á52m20e84k 3598227769921

?

0/0
17.4.2014 11:12

K43a65t38e79ř38i75n25a 96P26é72r54o15v26á 2260578627565

takže pro občana po lopatě: jestliže se některá silnice rozvětvuje třeba na tři větve, znamená to, že pak po každé větvi pojede průměrně jenom třetina aut než na té hlavní větvi.   to platí tedy i obráceně, že tedy z JC do HK pojede 3x tolik, a že je tedy větší silnice logicky v úvaze.  

dá se to snadně znázornit i pomocí nalámaných větviček

0/0
17.4.2014 14:04

M46i17l92o37š 31N41e49r92a10d 4925838773607

Od toho spolku co máme místo vlády jserm rozhodně nečekal žádné zázraky, ale že vypotí něco podobného, to přesahuje mou nejbujnější fantazii. Cesta od Turnova do Hradce je pro zkušeného řidiče opruz a pro začátečníka horor. Jak vypadá řešení pomocí přidaného stoupacího pruhu v kopci si může každý otestovat na trase Praha České Budějovice. Případné nehody vyplývající z neuváženého předjíždění na rovinkách mívají fatální následky, neboť se obvykle jedná o čelní srážky ve vysokých rychlostech. Proč by se ale měla "vláda" starat o pár mizerných životů ročně, když o prachy jde vždy až na prvním místě.

+18/−2
16.4.2014 14:34

O63n48d33ř83e15j 18O74p58r16š87a11l 5931581173513

Aha, takže z důvodu uspokojení vašich motoristických choutek bude ideálním řešením rozpůlit Český ráj čtyřproudovou silnicí, výtečný nápad :-) Rv

+2/−5
16.4.2014 18:41

P74a15v47e16l 13D90e32u89t44s53c50h 8652459951599

Ehm, stávající komunikace ho nepůlí? ;-)

0/0
17.4.2014 16:23

P24a61v58e92l 88J48e96ř50á67b51e74k 7551512584847

myslím, že pokud je jízda pro řidiče horor, tak si doma večer místo hororu pustí slaďák. Tak oč tu jde,

+1/−1
16.4.2014 23:02

J85i56ř36í 11E85r96b11e61n 1863264196967

No, stoupací pruhy jsou i na trase Jičín - Mladá Boleslav a neudá se mi, že by na sjezdu pruhů na kopci byly hromady rozsekaných aut...

0/0
17.4.2014 21:13

M66a48r19t57i59n 96P57a93u21l 4554619651837

Další prodleva, která bude delší než volební období a stavět se tím pádem nezačne asi nikdy. Mimochodem stále je dost obcí, které vidí v R35 velkou spásu, protože jim teď frčí kamiony pod okny a nedá se ani přejít přes silnici.

+5/0
16.4.2014 14:11

A33l40e91x64a54n15d45r 43K17o51s64t68k43a 5449716969516

Jsou i obce, které vidí v D8 spásu. Děkujeme milí ekoteroristé zha zdržení.

+1/−2
16.4.2014 17:27

D61a36n50i38e49l 89R70e93i79c43h94e95l 8299129323

Varianta, která vede nejcennější oblastí jakékoliv CHKO je už z principu zavržitelná, jelikož jestli vyhlašujeme chráněná území proto, abychom pak mohli udělovat všemožné výjimky, ztrácí takovéto lokality svůj význam, viz NP Šumava, kde je náplň NP okleštěna na naprosté minimum.

Buď ochranu těch území zrušme, nebo na ně nešahejme.

+13/−16
16.4.2014 14:10
Foto

J94i19ř31í 51Š94r25á52m19e67k 3428977149741

Je vidět, že vůbec nevíte, o čem mluvíte. Tato silnice se nikdy neměla v plánu ani přiblížit nejcennějším oblastem Českého ráje. Dokonce v žádném místě neměla ani překročit jeho hranici. Než příště vypotíte podobná moudra, podívejte se aspoň do mapy. Nebo je u Vás v Brně či Plzni nemáte?

+25/−4
16.4.2014 14:14

D84a62n54i94e67l 70R26e22i74c22h39e60l 8579689573

Ano, máte pravdu, ale uvědomte si, jak je CHKO Český ráj "šalamounsky" navrhnuta, rozkouskovaná. A severní varianta měla vést mezi nejcennějšími částmi Českého ráje.

+4/−8
16.4.2014 14:20

P85a43v21e22l 42Š43í26p48e28k 2287874820280

Vždyť severní varianta neměla být použita!

+6/−1
16.4.2014 14:23

M37i46c63h63a37l 25Z97i21k72m77u83n53d 2884923440601

LOL. ;-D

+1/0
16.4.2014 14:24

J93i19r81k41a 95H35o98n80c65ů 2554654731718

Severní varianta je ale ta přes Semily a Lomnici ...

+1/−3
16.4.2014 14:25

M76i39c33h62a57l 47Z96i41k48m84u89n72d 2424533270761

Ne, to je superseverní.

+5/0
16.4.2014 14:28

M80a80r32t39i46n 86M90u57s29i56l 4800171973621

Tady je asi dobré připomenout, kdo (turnovští zelení) superseverní zvěrstvo přes Malou Skálu a Semily navrhli a prosazovali!!

+2/0
16.4.2014 17:20

J52i31ř81í 48E25r36b16e90n 1613954756707

Superseverní varianta by aspoň mohla přivést nějakého většího zaměstnavatele do Semil. Tohle město je jinak utopené, všemi směry odjíždíš buď krpálem, serpentinami anebo úzkou klikaticí podél řeky.

Za posledních 20 let tam zanikly všechny velké firmy s výjimkou AXLu (= Technometry), největším zaměstnavatelem je tam dneska špitál a MěÚ...

0/0
17.4.2014 21:18
Foto

J30i75ř37í 23Š29r53á27m57e36k 3198787829241

Český ráj nebyl nikdy navržen rozkouskovaně. Ani nijak jinak vychytrale. CHKO vznikala postupně. Nejprve zahrnovala jižní část a až výrazně později se přidávaly i další oblasti, které ovšem s tou původní nikdy netvořily jeden celek, ale bylo by nesmyslné zakládat je jako zcela nové CHKO.

+8/0
16.4.2014 14:37

M56i82c52h54a59l 83Z54i20k65m45u74n46d 2354613650791

Prosím vás, podívejte se na mapu. V mnoha místech by se dálnice přibližovala hranici samotného CHKO na několik málo kilometrů (třeba u Jinolic), místy přímo ochranný koridor spadal do území CHKO (u Rovenska, u Turnova). Na internetu je podrobná mapa. Takto blízká dálnice by nepochybně CHKO ovlivnila (hlukem, prachem, výfukovými plyny, esteticky, z hlediska migrace zvířat). Navíc CHKO je pouze část Českého ráje, není tam třeba Tábor a jeho okolí.

+3/−7
16.4.2014 14:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.