Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Po trati na Jablonné zase pojedou vlaky. Ale jen pro někoho

Pár týdnů zbývá do konce opravy železniční trati Liberec – Jablonné v Podještědí. Loni v létě ji zasáhla povodeň. Mimo jiné strhla násep u Křižan. Výluka se dotkla mnoha lidí, úsek je součástí frekventované trati ve směru na Českou Lípu a Ústí nad Labem. Hodně ji využívají i cykloturisté.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M29a11r97t88i53n 53K16u34b44í53k 9697389816623

Trať se opraví a kraj neobjedná vlaky, na tomto příkladu je vidět, že je něco špatně. Zajímalo by mě jaký byl přínos pro železnici vznik krajů, od té doby umí tratě jenom rušit- pardon- neobjednávat železniční dopravu- pod záminkou že je drahá. Nikdo se neptá proč je drahá a proto je jednodušší tratě poslat do kopru. Protože myslet bolí a nějaký autobusový lobbista na rozdíl od nelobistů na dráze se vždy a rád objeví a zaťuká na kraji. No nic.;-€

+1/0
28.5.2014 16:48

M27a37r72t31i40n 26M94u51s82i39l 4900461673821

Znovu se jen potvrzuje, že tato trať měla být dávno /dle projektového záměru z 80.let/ přeložena a svedena z Rynoltic do Bílého Kostela.

+4/−1
19.5.2014 23:14
Foto

J84i11ř35í 26Š63r14á36m70e11k 3398147849761

O tom jsem také slyšel, ale nikde se mi nepodařilo dohledat jakékoli přesnější informace nejen o plánované trase, ale také o tom, proč byl - vyjma ceny - projekt uložen k ledu. Kdybyste jakékoli informace měl, byl bych Vám vděčný.

+1/0
20.5.2014 9:16

K64a89r24e25l 78N91o73v46á93k 7681474718300

Kudy? Zkratkou přes Havran nebo Kozí hřbety? Asi podobná utopie jako tunel pod Ještědem.;-D

0/0
20.5.2014 11:16

M17a76r28t68i96n 16M85u33s49i42l 4280531743761

Ha, ha. Mluvím o státním projektovým ústavem zpracované studii. To nebyla žádná fikce. Vše podložené čísly, kolik toho po trati projede a za jaké náklady. Co stojí údržba a podobně. Trať do BK by využila jak terénní zářez, tak tunel. Tuším cca 1 km. Takže ne nějaký závratných délek. Koleje se měly u Jítravy napřímit. U BK připojit jako druhá (od počátku plánovaná) kolej. Výsledkem bylo výrazné snížení přepravních nákladů, větší propustnost trati atd. Úsek od Křižan k Liberci (ke Karlovu?) měl být snesen. Trať Rynol - Křižany by se změnil na vlečku k uranovému dolu. Pokud si to matně vybavuji. Bohužel studii nejsem schopen dohledat (což mě samotného štve). Nicméně skutečně vznikla a třeba jí někdo kdo do železnice dělá někde má. Výzva pro autora článku k dotazu na SŽDC? ;-)

+2/0
21.5.2014 17:02

K36a55r35e42l 27N55o48v40á61k 7671234228540

"...Když chce někdo do sousedních Křižan a nemá auto, musí buď do Liberce a autobusem, a nebo šlapat tři kilometry přes kopec. ... popisuje starosta Kryštofova Údolí Pravoslav Svačinka."

Tak proč nejdou zkratkou tunelem? Je to po rovině, kratší a v případě špatného počasí se jde pod střechou.:-/

Když jdu od Šolcova rybníka do Oldřichova v Hájích, tak by mě ani nenapadlo lízt přes Hemmrich, když za chvilku prolezu tunelem a hned jsem za hřebenem.:-)

+3/−7
19.5.2014 16:25

L92u45k89á42š 87V53e42v96e58r52k42a 1427966980

třeba protože to je zakázané? :) a taky i trochu o hubu, protože i když je výluka můžou jezdit pracovní vlaky na opravu trati

+5/0
20.5.2014 0:59

K53a24r56e95l 70N14o24v47á90k 7681364298260

Víte, že pro běžnou populaci je zakázané jezdit v autě nepřipoután?

Víte, že tunel má dostatečný profil a jsou v něm výklenky?

+1/−3
20.5.2014 11:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.