Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Auto skončilo v rybníku, matka s dcerou zůstaly dvacet minut pod vodou

Vážná dopravní nehoda se stala ve čtvrtek ráno poblíž Sekyrkových Louček na Turnovsku. Zatím z neznámých příčin tu do rybníka sjel osobní automobil autoškoly a v něm zůstala uvězněná třináctiletá dívka a její sedmačtyřicetiletá matka. Obě ve vodě bojovaly dvacet minut o život. Matka pak zemřela v nemocnici.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P66e19t81r 14D43v10o72ř13á50k 9944677892570

Matka prý boj o život prohrála :-/

0/0
12.6.2014 19:47

T97o13m73á81š 88H95o58r95á74č98e20k 6667416699568

Ano, včera okolo 14h. zemřela. :o((

0/0
13.6.2014 9:22

A90d27a24m 46R16y55c61h80l21ý 1898607849863

J de o to jestli těch 20 minut byl auto pod vodou až po střechu nebo jestli ta doba kdy mely hlavy pod vodou byla kratší

0/0
12.6.2014 16:56

A78l33ž81b65ě93t74a 37H41e90r14b55e13r46o13v30á 8129351525623

To jsou Sekerkovy Loučky..... když už píšete, tak piště správně!8-o

0/−1
12.6.2014 15:41

M87a81r51e64k 18J87a65n74e42č18k97a 1537576153541

Bohužel 20 minut je příliš dlouhá doba, i když těžko odhadovat za jak dlouho se auto zalilo vodou. Na druhou stranu pokud nezůstali v bezvědomí, mohli po naplnění auta vodou otevřít dveře nebo rozbít okénko a vyplavat ven. Ale je mi jasné, že se to dobře říká, když v šoku to člověku nemyslí a jedná naprosto jinak.

+6/−1
12.6.2014 14:54

J50o71s61e17f 46P38o43r14t37i38k 8417939504

Jenže tady je neštěstí pokud měly zapnuté pásy.

0/0
12.6.2014 15:56

V47l72a25d45i56s52l85a42v 30N28o37h24e31j22l 7308937618691

a ty nejdou odepnout?

0/0
12.6.2014 17:16

P50a75v17e70l 35P60l87e78v47a 2527344984776

Pásy, jak známo, mají snímač polohy a při překročení jistého úhlu naklonění auta se nedají rozepnout, je-li auto koly nahoru tak už v žádném případě.

0/0
12.6.2014 17:32

Ř74e67h46o47ř 27V85l84a33s63á53k 2834984951536

Dá se ten snímač polohy nějak snadno vyřadit.

Být připásaný pokládám za rozumné, ale že to v případě skončení na střeše znamená být uvězněný, to jsem netušil.

0/0
17.6.2014 13:40

A45d21a76m 55R35y88c85h16l94ý 1718717159773

Okénko jen tak v sede nerozbijete..a kladivo po ruce asi neměli

0/0
12.6.2014 16:54
Foto

P97ř39e65m11y19s66l 74Č52e25j35p 8678847828836

Rozbít okénko. Zkuste si to, pěstí, kolenem, ovladačem od rádia, nebo možná budete mít v kapse klíče od dvěří. Jsou auta, kde okýnko nerozbijete ani kladivem.

0/0
13.6.2014 8:18

M24a25r85t31i64n 40S88t26e72r69n 3532944434764

Tohle je zrovna případ, kdy by zřejmě nepřipoutané pásy měly větší šanci se dostat ven (nicméně, sám se přesto vždy poutám, už jen kvůli airbagům).

+1/−2
12.6.2014 14:48

P65a10v71e93l 12D60r26o48t79á68r 7693834199324

Naprostý nesmysl. Voda rozepnutí pásu nebrání, naviják by měl pás vrátit mimo tělo; bez pásu si vrazíš volant o hrudníku, nebo tě náraz airbagů omráčí.

+1/0
12.6.2014 15:29

A80r79t87u39r 61D29e41n20t 4603940151158

Když bylo auto koly vzhůru?

Asi těžko...

Tohle je právě ten jeden případ z tisíce, kdy by je nepřipoutání mohlo zachránit.

+4/0
12.6.2014 15:54

M15a13r36e15k 83T70u85r15n82o40v26e45c 7135122940846

Koly vzhůru - ale pod vodou. Tzn. člověk by neměl viset celou vahou v pásech. Navíc i když jsou pásy zatížené, tak by to snad nemělo bránit jejich rozepnutí, nebo ano?

0/−1
12.6.2014 17:22

M62i66l88a53n 78K92r20á67l 8633498671371

obávám se že se poleží zřejmě dlouho jako Schumi

0/0
12.6.2014 14:26

P91a94v23e65l 20Ř71a43p80e44k 7772726839305

Jestli byly v tom teple pod vodou 20 minut, tak jejich boj o život už skončil, bez ohledu na to, že formálně jsou označeny za živé.

+10/0
12.6.2014 14:11

A52n42e37t11a 94S28o92u64k91u52p32o12v20á 4905489927

Přesně tak...;-(

+1/0
12.6.2014 14:23

J64a70n 13U35l18r41y97c19h 4721127750118

nepochybně, a formulace "obě ve vodě bojovaly dvacet minut o život" je tak bohapustě pitomá novinářská fráze, že si jí snad autor mohl odpustit; ty to dobojovaly mnohem, mnohem dřív (což je mimochodem jedině dobře, čím dřív, tím líp)

0/0
12.6.2014 17:07

V10í65t 68J12e96ž11e55k 4906109769255

Záleží na okolnostech co znamená pod vodou... zvlášť jestli měly vzduchovou kapsu, nebo měly od začátku hlavu pod vodou...

0/0
12.6.2014 14:28

A56n12e66t88a 68S15o33u21k61u70p77o67v76á 4725289617

K nevratnému poškození mozku stačí cca 5 minut bez kyslíku. Pokud byly ve vodě 20 minut, tak nemají šanci. Pokud byly jen přidušené, ale v kapse, budou asi do konce života odkázané na pomoc ostatních.

+2/−1
12.6.2014 14:30

K49a45r36e54l 13N28o26v49á44k 7491654238500

To jako myslíte, že se uvařily?

0/0
12.6.2014 18:08

J84a24n 80S13a10l35o66m40o68n 4799570331665

Pokud se vám něco podobného stane, nedej bože, pak zachovejte klid. Pokud máte ručně ovládané okénko otevřete ho (elektrika ho patrně nedokáže stáhnout nebo bude vyzkratovaná). Pokud ne v klidu počkejte až se auto naplní více skoro celé vodou, nadechněte se, v klidu otevřete dveře (po naplnění vozu se tlak vyrovná a otevřít dveře už lze zcela normálně) a v klidu vyplavte ven. Utopení se v autě ponořeném pod vodu (ještě navíc takhle mělce) je opravdu úplně zbytečná věc a svědčí pouze o zmatku.

Pokud si nejste jistí že by jste to vydrželi a chcete se pojistit, tak se prodávají kladívka pro rozbití okének, kterými pak opět v klidu vyplavete.

+17/−2
12.6.2014 14:03

J49a55n 96S46a52l62o61m60o89n 4779580911105

Nějak mi tam přebývá slovíčko více. ;-D

0/0
12.6.2014 14:04

K74a98r66e63l 11N74o64v41á14k 7461204288300

Hlavně vám tam asi 3x přebývá ten klid vy idealisto teoretiku.:-/

0/0
12.6.2014 18:12

P74e81t18r 86J82a74n63k35o69v33s48k68ý 9498979599481

Děkujeme za radu. Ale nemusí to svědčit pouze o zmatku, ale třeba o zranění, které vám neumožňuje dostat se ven, což je podle mě i pravděpodobnější. Jinak obecně to máte zmáknuté ;-).

+3/0
12.6.2014 14:19

J19a59n 48S97a62l24o48m19o92n 4969480451835

No jo, pokud vás tam něco skřípne, tak je to prostě smůla no.

+1/0
12.6.2014 14:23

J74a91n 71U75l28r23y91c21h 4901287200818

jojo, nebo pokud se tím pádem něco nezkřiví, dveře se neopírají o dno, nějaký balvan, pokud jste se stačil pořádně nadechnout atd. atd.;

jo cvičně plácnout s autem do bazénu (i s tou potápěčskou asistencí), to bych samozřejmě zvládnul v pohodě a s jednou rukou strčenou kamsi...,

v reálu to ovšem vypadá kapánek jinak - absolutně žádná příprava, koncentrace + třeba jen 15-20 sekund na nadechnutí (když máte ty prázdný plíce) - to si pak zkoušejte odepnout pásy, otevřít dveře (jiný  dveře, když ty první nejdou), nebo okno, nebo ho dokonce vyrazit, postarat se o dceru... - naprostá brnkačka, to musí zvládnout každej, pokud se trochu uklidní...

+13/0
12.6.2014 14:34

T49o35m11á13š 48P62ř64i70b44y64l 7118367528382

jo a viditelnost třeba nulová....

ono se to takhle říka ale když to přijde je to šrumec kde jde o vteřiny....

+2/0
12.6.2014 15:10

P13a15v88e73l 89P62l71e16v59a 2517984424486

Pokud bylo, jak píší, auto koly nahoru, tak se zablokují bezpečnostní pásy a nejdou uvolnit. Pokud nemáte řezač pásů (bývá součástí toho bezpečnostního kladívka na rozbití oken), tak je to neřešitelné.

+5/−1
12.6.2014 14:31

F93a20n84k54a 88H14a43n61u86s94o79v89á 5909598711922

Dobrá rada, jenže...auto bylo na střeše a jestli se zabořilo do bahna, dveře by nešly otevřít, a pokud tam bylo zranění, bezvědomí, neměl je kdo otevřít.

+3/0
12.6.2014 14:32

M21a29r64t26i76n 24B59l72a96s18s 3341379596301

Mythbusters mají relevantní epizodu - doporučuji se podívat...

+1/0
12.6.2014 14:52

J66a51r61o66s83l79a52v 15P38o43l41e19n48s88k22y 5596404899

Tohle bylo tusim uz testovano v praxi. nekde v bazenu. Vysledek ovsem nebyl zdaleka tak v klidu. Nez se tlaky vyrovnaji tak to trva velmi dlouho a s nejvetsi pravdepodobnosti se toho nedockate neb vam dojde vzduch. Takze rada odborniku znela dostat se z auta okamzite jak je to mozne. Pokud ne tak pan Buh s vami.

+1/0
12.6.2014 14:58

J74i97ř35í 24K48ü22h80r 2520576280696

Příručka SAS (ULOŽená k volnému stáhnutí na nejmenovaném serveru) to vidí trochu jinak. Volněji

Pokud to půjde,tak opustit vozidlo dříve než klesne (např oknem) , případně jim prostrčit děcka.Pak okno pevně uzavřít a hlavy ke stropu....auto se postupně naplní vodou. Okamžitě vypnout el. blokování otevření dveří.

Až bude vůz skoro naplněn vodou...nadechnout se.....otevřít dveře a hurá ven.

Ti co opouštějí vůz stejnými dveřmi, by se měli držet za ruce....

0/0
12.6.2014 16:14

K18a61r37e32l 52N63o70v50á12k 7461224628310

Dobrý rady, ale pro trochu jiné případy, než je ten popisovaný, že?:-)

0/0
12.6.2014 18:15
Foto

P53ř65e90m61y74s46l 90Č53e59j15p 8668507688396

U některých aut a okýnek vám nepomůže ani kladivo. Málo které auto má vodotěsné pojistky. Co bezpečnostní pásy? Jdou odepnout, i když na nich visíte? atd ...

0/0
13.6.2014 8:21

J29a18n 13S23a39l49o67m26o80n 4199640811965

Pak prostě umřete. ;-D Ta kladívka obsahují nůž na pásy (podobný používaji i parašutisté) a jsou zkoušena aby s nimi šla rozbít všechna okénka u aut (ovšem pokud na nich náhodou nemáte "tuningovou" fólii :-)).

0/0
13.6.2014 9:17
Foto

P59ř83e92m97y30s47l 29Č56e96j52p 8518327488246

Co je to tuningová folie? Asi myslíte okenní zatmavovací, jsou to PVC a jsou slabé a jdou lehce poničit. Nebo případně nějakou bezpečnostní, která má stejně efekt ten, aby se sklo nevysypalo. To kladívko asi musíte mít za opaskem jako parašutista :o) Jinak umřete stejně, když na něj nedošáhnete.

0/0
13.6.2014 9:36

J56a78n 21S68a15l71o53m16o67n 4149860371685

Vy jste to v životě asi neviděl ;-). Většinou má uchycení na stínítko předního okna a tam dosáhnete vždycky :-) Třeba toto http://shop.hqh.cz/vychytavky-do-prirody/zachranne-kladivko-lifehammer-emergen-1990. Jinak se nebojte, jakmile se to sklo poruší a praskne, tak se také prohne (i když se nevysype) a tím se jím prostě voda rychle dostane dovnitř a o to jde.

0/0
13.6.2014 9:49
Foto

P32ř33e27m71y15s76l 93Č49e31j21p 8908207718566

Hlavou dolů upnutý bezpečnostním pásem. Není sklo jako sklo. Není dobré sledovat jen US filmy ...

0/0
13.6.2014 12:42

J69a24n 46S58a16l71o45m80o88n 4219850401645

Tak panikařte a utopte se. Já se raději utopím v klidu když už to bude muset být a do poslední chvíle budu přemýšlet jak z toho ven ;-). A věřím že já se ven dostanu a vy ne.

0/0
13.6.2014 12:48
Foto

P35ř54e17m98y57s97l 36Č38e46j35p 8958817188126

Místo, abyste ještě vytáhl nějaký argument. Vytáhl jste jen klasické pivní vytahování. Je vidět, že ve filmech jste toho viděl hodně, ale v praxi je to úplně jinak, než v tom Hollywoodu ...

0/0
13.6.2014 17:47

J65a49n 17S75a87l26o60m66o74n 4139770421305

A jaký argument mám asi vytáhnout proti někomu, kdo nezná nic o předpisech pro konstrukci automobilů a plácá mi tu cosi o tom že každý má jiná okna :-D. Čelní ano, ale boční mají všechny podle jednoho předpisu!

0/0
13.6.2014 17:58
Foto

P69ř73e34m89y43s68l 51Č96e67j23p 8188357708646

Můžu vidět ten předpis, nebo je to tajné? Přeci jenom si zkuste rozbít okno u Chevroleta, nebo u BMW X5 ...

0/0
13.6.2014 18:09

J79a80n 96S85a90l41o67m66o48n 4679510221165

Z hlavy vám to neřeknu, protože už víc jak 10 let v průmyslu zabývajícím se silničními vozidly nedělám, ale určitě by se dal najít na netu. Jinak tím kladívkem to rozbijete snadno, je na to specificky udělané. Totiž aby jste rozuměl tak ta skla jsou teplotně předepjatá (boční). Náraz tupým předmětem vydrží velice snadno, ale hřebíkem nebo ostrým hrotem porušíte povrchovou vrstvu skla a to se pak vysloveně rozsype. Netýká se to čelních a zadních skel, ve kterém je naopak vložena fólie, která rozypání zabrání (z důvodu možného kontaktu skla s prudce letícím ostrým kaménkem).

0/0
13.6.2014 18:32
Foto

P73ř91e84m65y11s89l 84Č28e12j75p 8698257108206

Ten průmysl se zabýval všemi typy vozů, nebo jste dělal jen ve škodovce? Opět bych Vám doporučil zkusit si kladivem rozbít okénko třeba u Chevroleta, a pak u BMW. Jinak ten předpis bych docela i rád viděl, škoda, že je to zatím v oblasti sci-fi ...

0/0
13.6.2014 18:49

J26a73n 17S48a19l49o57m19o54n 4689390841565

Předpis č. 341/2002 Sb.Vyhláška Ministerstva dopravy a spojů o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích stanovuje v příloze 1, že na vozidle musí být homologované bezpečnostní zasklení. Samotné parametry toho zasklení najdeme v materiálech pro homologaci které se řídí předpisem EHK 043 Bezpečnostní zasklení. To už si najděte sám, protože procházet kvůli vám znovu takovou tunu materiálu se mi opravdu, ale opravdu nechce. Vola ze mě sice uděláte snadno, ale ne v případech kdy jde o technické záležitosti .;-)

0/0
13.6.2014 21:12
Foto

P63ř68e83m48y71s40l 91Č80e81j67p 8128917608626

A to platí pro všechny vyráběné vozy na světě? A co přesně určuje ta homologace, jaké parametry? http://mezinarodni-predpisy.tuv-sud.cz/cs/predpisy/ehk-osn-integrovane-ceske-preklady/ehk-043.html

Stále jste mi totiž nedokázal zodpovědět, proč u jednoho modelu auta se na boční sklo jen škaredě podíváte a ono se vysype, a u jiného vám nepomůže ani kladivo.

0/0
13.6.2014 21:20

J25a70n 41S49a76l46o72m38o80n 4909140811375

Protože jeden vůz je homologován pro provoz v EU a druhý pro provoz v USA přičemž vůz homologovaný pro provoz v USA nemůže být bez provedení certifikace provozován v rámci EU. Ale to si taky najděte na internetu, protože toho co to musí splňovat je opravdu kopec. NAvíc jsem vám odpověděl prakticky tou vyhláškou ministerstva, kde to máte také uvedeno :-).

Mimochodem ta SOS kladívka prodávaná pro EU jsou vám v USA právě z tohoto důvodu prd platná. Tam musíte mít kladívko jejich a to má jiné parametry. :-)

0/0
13.6.2014 21:56
Foto

P66ř11e61m92y84s28l 32Č81e36j51p 8228547538676

No ale https://www.youtube.com/watch?v=uMWkEnde2gI

https://www.youtube.com/watch?v=an6qQ5veMbY

A to ještě ani nevíte, že se prodávají bezpečnostní folie na auta, které chrání sklo proti rozbití, ano tyto folie jsou s homologací a jsou normálně v prodeji. Některé typy aut jsou odolnějším sklem již vybaveny z výroby. Najděte si to na internetu ...

0/0
14.6.2014 7:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.