Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pacienty vozí přestárlé sanitky, krajská záchranka si chce auta půjčovat

Krajská záchranka uvažuje o tom, že si bude půjčovat sanitky od kolegů z jiných krajů. Připravuje sice rozsáhlou obnovu autoparku za 80 milionů korun, ale v mezidobí se musí vyvarovat selhání svých sanitek. Některá vozidla jsou totiž za hranicí životnosti

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J10i10n51d70ř51i36c96h 68Š81k88o62p88e68k 4235741600325

zajímalo by mě, kdo a jakým myšlenkovým pochodem došel k tomu, že sanitka musí mít nájezd do 200 000 km, pak je automaticky špatná

+2/0
22.7.2014 8:03

R79a73d28o73v22a72n 58D52l24u10g71o72s91z 3826651378156

Tak může mít i 300, 400 nebo 500. Pokud jako potenciální pacient v případě potřeby dokážete počkat při případné poruše, nedej bože při bezvědomí, namísto 5 minut třeba 20, 30. Vaše volba ;)

+2/0
22.7.2014 8:32

J66i83n45d78ř29i86c20h 24Š42k61o95p71e56k 4615761220765

pokud auto není nekvalitní šrot již při pořízení, dokáže samožejmě najet při běžném servisu i více než 200 000 km naprosto bez problému. Nebo si snad myslíte, že ujetím 201 000 se auto zničehonic rozsype ?  ;-D

+1/0
22.7.2014 8:37

R49a97d17o41v98a38n 77D78l68u69g68o63s25z 3146261198496

Pravděpodobně neznáte reálie okolo provozu vozidel zzs. Krátké pojezdy, nadměrné zatěžování všech mechanických součástí vozidla, jízda v náročném terénu. Sanitní vozidlo musí být za všech okolnosti schopno ostrého výjezdu. Cílem je dojet k pacientovi, popř. s pacientem do nemocnice.

Tuším, že se tomuto postupu říká preventivní opatření ;)

+2/0
22.7.2014 8:42

J36i63n46d88ř27i76c56h 26Š60k94o45p74e73k 4115631410915

preventivní opatření nezavrhuji. Ale pořád mi nejde do hlavy, proč zrovna hranice 200 000 km, proč ne 250 000 nebo 150 000 km. Že oni to vzali podle max. nájezdu auta v bazaru ;-D

0/−1
22.7.2014 8:53

R53a87d58o45v95a24n 81D63l24u70g11o73s16z 3966591818396

Existuje něco, čemu se říká statistika. Je zjištěno, že při výše uvedené nadlimitní zátěží automobilů, kterou trpí všechny výjezdové vozidla zzs, se okolo 200 000 km začínají projevovat ve zvýšené míře závady, které mohou případně ohrozit život pacienta při výjezdu k němu.

Ono není nájezd jako nájezd, proto Vaše srovnání kulhá, neboť předpokládáte provoz ala běžný uživatel osobního vozu. 

Zkuste do nájezdu 200 000 km jezdit hned po nastartování plný plyn, ostré zatáčky pod plynem, přejezd nerovnosti na plný plny, jízdy 10x / den po 5 km, jízda plyn/brzda a pak si povíme ;-)

+2/0
22.7.2014 9:01

J83i30n95d26ř54i61c42h 66Š97k74o46p85e24k 4815201270295

tak ty jízdy jsou fakt delší než 5 km, při hustotě výjezdových míst a dojezdové době je to jasný.

Zvýšenou zátěží se opotřebovává podvozek, pneu, brzdy, prostě převážně spotřební části vozu. Žádný problém

0/0
22.7.2014 9:30

R89a44d55o34v64a62n 71D82l29u27g73o86s75z 3736491588296

"Tak ty jízdy jsou fakt delší" - u které ZZS pracujete, když s jistotou tvrdíte něco o delších jízdách. Prosím o doložení toho vysněného faktu ;-D. Spíše než výjimkou, jsou kratší trasy pravidlem. O záchranné službě nemáte žádné relevantní informace.

Zopakuji, co jsem už napsal. Najezděte 200 000 km v režimu záchranné služby (pokud máte na pokuty) a pak si povíme ;-). Další debata nemá smysl. Kdo nechce pochopit, nepochopí. 

Ve výčtu vám vypadl motor, servrořízení, silentbloky, nápravy, elektroinstalace. Prostě opravdu spotřební zboží ;-D.

Pravda, mohli bychom jezdit ve 1203.

0/0
22.7.2014 10:42

A49n31t73o93n78í50n 71K31a23t14z63e43r 8342363546490

A co motor inteligente,ten se podle tebe neopotřebovává???Myslím že víc než to, co jsi jmenoval.Ale to tebe nezajímá,že.!!Rv

0/0
22.7.2014 10:46

R50a44d86o97v19a66n 55D18l49u79g22o82s47z 3586531718916

Pan Škopek očividně nepochopil narážku na krátké trasy, které směřovaly právě k nadměrnému zatěžování motoru, který po ujetí 200 000 km odpovídá 400 000 - 500 000 u OA.

0/0
22.7.2014 10:51

L45u40c47i95a16n 84P79a21p10a38z17i32a42n 5844397751765

To je cesta do pekla. Proč půjčovat? Je lepší je mít ve svém vlastnictví. Jako pražská záchranka... a mnoho dalších. Hloupý nápad, kdy chudoba čouhá z boty.

0/0
21.7.2014 22:15

J19i28ř40í 19E48r37b47e36n 1453354786797

Když si to auto půjčíš, odpadají ti veškeré starosti s pojištěním, opravami, periodickým servisem a dalšími věcmi, které bys jinak musel zajišťovat ve vlastní režii. Takhle prostě zavoláš majiteli, že s autem je to a to, a majitel se o to (podle nastavení smlouvy) už postará sám...

No a ty jen jednou za měsíc pošleš peníze :-)

0/0
24.7.2014 18:00

M84a81r65t67i37n 48M55u43s49i21l 4360641653331

Chápu správně, že tento zoufalý stav vozového parku je důsledkem manažerského vedení ZZSLK Bc. Mackovíkem? A jeho neschopnosti něco s ním udělat? Nepochybně ano, protože právě Mackovík byl řadu let šéfem a situaci NEDOKÁZAL nijak změnit! Ale hlavně, že dokázal zaměstnat děti politiků a jejich kamarádů. To posunulo Rychlíky o dost dál.

+1/0
21.7.2014 21:01

R37a79d40o40v61a80n 73D97l30u15g44o55s20z 3616661208336

Chápete špatně. Obměna sanitních vozidel z bezpečnostních a preventivních důvodů je norma napříč všemi záchrannými službami v ČR. Řeknu Vám tajemství. Zřizovatelem, a tedy plátcem, je Liberecký kraj. Pokud kraj nedá peníze, může se každý ředitel stavět na hlavu, 1 sanitka cca 2 miliony bez vybavení.

+1/0
22.7.2014 8:51

A28n22t82o60n82í73n 82K30a58t73z19e53r 8812473106770

Tak to už musí být pozlacená!!!8-o!!

0/0
22.7.2014 10:49

R86a55d73o37v24a29n 43D33l74u29g98o56s13z 3296431598876

Byznys je byznys. Vytvoření skříňové zástavby není levná záležitost. Jelikož jsou obvykle odebírány vozy ve vyšším počtu, vyjde poté cena na 1 vůz cca 1,2 mil. Kč. + vybavení. Žádná sranda.

0/0
22.7.2014 11:02

M38a61r81t45i73n 62M69u86s58i23l 4790941213731

Myslím, že chápu správně. Kraj je sice zřizovatel, ale ZZS má svůj rozpočet. Otázka jak napjatý a co dovoluje. To je k diskuzi. Přijde mi ovšem podivné, pokud je sestaven tak, že neumožňuje, když ne průběžnou obměnu, tak alespoň každoroční nákup jednoho, dvou vozů. Nevím, jak je to s pojištěním, ale to fakt není havarijko, které pomůže s částečnou úhradou havárií zničeného kusu? Pokud jsem si dobře projel články v novinách, koupil 3 sanitky v roce 11 za 6 mega Eichler a pak až Půta v roce 13. Opravdu mezi tím nebyl nákup? Pokud ne, tak je na místě se ptát kolik za tu dobu stály platy přátel politiků, které pan Mackovík upíchnul na Rychlé. Možné by to na nějakou sanitku vystačilo.

0/0
22.7.2014 13:39

R40a17d41o89v28a43n 44D14l29u64g79o41s49z 3246931908966

Každá ZZS má politiku obměny vozů nastavenou jinak. Někdo koupí 1/2 vozového parku a 2. 1/2 za druhou polovinu životnosti a někdo obměňuje vozy pravidelně. 

Neznám podrobnosti, netuším tedy, jestli bylo ředitelem žádáno o příspěvek na nová sanitní vozidla, či nikoliv, zda v případě žádosti byla tato zamítnuta apod. 

Rozpočet záchranky pokryje tak tak provozní kapitolu. Pokud není dopředu avizován nákup vozidel, kraj nepřispěje více, než je jeho povinnosti. Na záchrankách většinou kraje šetří a pojišťovny neproplácí téměř nic. Jelikož neznám rozpočtovou kapitolu Libereckého kraje tak netuším, jestli měli možnost nákup vozidel financovat. Mnohdy se vozidla kupují také za spoluúčastí města/obce, ve které se výjezdové stanoviště nachází. Netuším, jak moc byl či nebyl exředitel Mackovik v otázce revitalizace vozů aktivní a zda se nenacházel zrovna v hluchém období, kdy žádné obměny plánovány nebyly.

+1/0
22.7.2014 17:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.