Diskuze

Stezky proslulé kouzelnými výhledy zarůstají, turisté nevidí přes stromy

Kdysi se z nich turistům otevíraly nádherné výhledy. Nyní zarůstají stromy, které nejen cloní, ale kvůli nepevnému ukotvení do skal se navíc mohou kdykoliv zřítit. To je případ populární Riegrovy stezky v údolí řeky Jizery i dalších oblíbených míst v kraji.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Naši předci užívali stromy ke svému prospěchu. Na starých fotografiích měst neuvidíte vzrostlé stromy, které by stínily pohledu z oken. Stromy byly udržované v optimální výšce všude tam, kde nesloužily k těžbě. Dnes jsme zblblí řečmi polovzdělaných tzv. ochránců přírody a neumíme, nebo jsme líní, stromy upravovat

1 0
možnosti

J55a54n 91V56y12d21r57a

18. 8. 2014 9:33

Naši předci dřevem především topili a používali ho na stavební materiál, proto bylo tak málo stromů. Proti dřívějšku je v současnosti krajina hodně zarostlá, protože je potřeba dřeva výrazně menší a vůbec to nesouvisí s polovzdělaností vaší nebo někoho jiného.

1 0
možnosti

Nejsem odpůrcem prokácení výhledových partií. Vždycky si vzpomenu na dávno zaniklou tzv. Prosečskou vyhlídku, která se nachází na cestě od Myší skály do Bítouchova. Vybudovali jí turisté ještě za první republiky, ale dnes už tam neuvidíte ani zbytky zrezivělého zábradlí. Vyhlídka dávno zarostla, přitom nabízela zajímavý pohled přes údolí k Ještědu.

8 0
možnosti

Souhlasím, mám rád prírodu, ale i estetické cítění je mi vlastní.Kadý extrém je škodlivý a to at vykácené holiny či náletový porost . Kompromis je rešením.

3 0
možnosti

Takže aby na tu přírodu bylo vidět tak ji musíme vykácet? To mě hlava fakt nebere. Bydlím od Semil kouse, Riegrovku chodím každý rok. Ten vzrostlý les je krásný. Nejedná se převážně o žádné smrkové monokultury jako jinde, divoký les v divékém kaňonu Jizery. Tak já si představuji přírodu.

10 6
možnosti

Jestli nepřeháníte. Aby z vyhlídkové stezky byla vidět ta krásná příroda, kvůli níž ta stezka byla zřízena, jistě není třeba "vykácet přírodu" - celou. Ale jen stromy, které překážejí.

15 1
možnosti

Stromy do přírody patří, stezky nikoli. Ráz krajiny se časem mění, co je na tom divného? To musíme pořád přírodě nařizovat jak se má chovat? Nechme ji na pokoji. !!!!!!

5 13
možnosti

A když se nad vaším barákem bude naklánět vzrostlý smrk tak také budete čekat, až na něj spadne?

Na tomto nevidím nic špatného. Naopak. Zrovna tak by se mohly vykácet vrcholky kopců kde jsou třeba zříceniny hradů.

17 2
možnosti

J71a71n 18Z62a20b40a92b43a

16. 8. 2014 10:59

to řikám furt. Stromy překážej, ptáci řvou, kytky smrděj... já bych to tady celý vybetónoval...

4 4
možnosti

J66a90n 63M90a93c80u24r75a

16. 8. 2014 10:38

V ČR je příliš mnoho stromů a tak ubývá motýlů. Pasekám a lučinám zdar!

Podobný případ je rozhledna na zámku Zbiroh - vidím, že nic nevidím.

12 0
možnosti

J29a83n 92H53u22b41e86n34ý

16. 8. 2014 10:33

No co si to ty stromy  a keře v přírodě dovolují, vždy ony rostou! Zato taková čerstvá mýtina, to je nádherný zážitek, za nímž jistě spousta turistů míří. Také to lze celé postříkat pořádným herbicidem z vrtulníku a přejet párkrát buldozerem, pak by bylo vidět nejlíp.

7 13
možnosti

J46a13n 65K26o72h63l

16. 8. 2014 10:35

Ano, já vyhledávám mýtiny, paseky a palouky. Vy ne?

11 0
možnosti

J47a81n 41J79e30ž81e51k

16. 8. 2014 10:06

> vezmou motorovou pilu a případnými vývratěmi si cestu znovu proklestí.

Myslím, že vyvrácený strom je "vývrat" a je rodu mužského, ne?

4 0
možnosti

16. 8. 2014 10:15

Ta vývra.

2 2
možnosti

J48a47n 41K28o66h81l

16. 8. 2014 9:55

Vykácet a vrátit do původního stavu. Já jsem jednoznačně pro.

8 2
možnosti

Je vidět, že alespoň někde zůstal rozum. Akorát to v dnešní zelenou ideologií prolezlé době bude asi těžké dotáhnout do konce, když je problém i s kácením nebezpečných stromů u silnic. A to tady ani nejde o bezpečnost.

0 0
možnosti

J83a26n 17Š74e75b70e12s52t81a

16. 8. 2014 11:46

Úplně s Vámi souhlasím. Ale o čem to vlastně mluvíte?

13 0
možnosti