Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Oprava trati připraví Novou Ves o nádraží, lidé proti tomu protestují

V Nové Vsi je pozdvižení. Lidé se bouří, že u nich po dokončení opravy železnice nemají stavět vlaky. O chystané změně se navíc dozvěděli, až když byla na papíře. Z návrhu nových jízdních řádů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V98í92t 97J10ů62z30a 8552896291398

Oni to mají důkladně spočítané, že při určité představě o provozu na této trati se na některých zastávkách nemůže stát .... otázka je, zda ona představa je nejlepší...

Počítá ta představa s tím, že je třeba udržovat, obnovit a rozšířit možnost křižování na více místech, aby nedocházelo k nadměrnému zdržení ani při pravidleném porvozu, ani při jakýchkoli nepravidelnostech?

Počítá ta představa s tím, že má-li železnice z jedné strany vyhovovat požadavkům na rychlost, z druhé strany na obsluhu i všech míst po trati, musí se kombinovat zastávkové spoje se spoji rychlejšími zastavujícími např jen v Liberci, Jablonci, Smržovce a Tanvaldu? Zdá se mi, že se (bez zásadních změn trati, to je při zachování současného trasování) pro oboje nabízí špičkový interval 20 minut s jízdní dobou rychlejších spojů z Liberce do Tanvaldu těsně pod půl hodiny.

0/0
25.9.2014 12:23

P80a39v63e42l 96D57e78u59t74s57c71h 8752269821369

Po 036 jezdím docela často a v Nové Vsi vlak staví málokdy. Dostupnost přímo z Nové Vsi je tragická (buď po serpentinách, kdy vás může smést auto; nebo zkratkou pro kamzíky), to mám pocit, že si pan starosta před volbami honí body.

Na druhou stranu je to ale vynikající obslužnost pro okolní ulice (V Nivách, Trpasličí, Letohradská, Měsíční, etc.). Ti sice vzdušnou čarou mají o kus dál zastávku Jablonec nad Nisou zastávka, ale zatímco na Novou Ves se dostanou snadno zkratkou (no, v zimě bych tam taky nelezl :-)), tak na JN zastávka už to je delší cesta. Jablonecké Paseky pak teda nejsou náhradou ani omylem.

+4/0
16.8.2014 19:03

P95a23v25e74l 91J41á38n 44B36u84v35a97l17a 5867828192219

Rušení železničních "malých" zastávek, malých žst, malých tratí, etc. povede k totální přeplěnosti silnic z dob Monarchie "rychlými auty" a Tíráky XXI. století. Na Slovensku je třeba takováto likvidace vlakové dopravy běžná!!

Birokrati technokratičtí jsou všude stejně duševně a duchovně omezelí a nevyzrálí! Zrušte nejelogickejší a nejekonomickejší dopravní siť co jste po předcích sdědili, TRUBCI NEVZDĚLANÍ!

Proč nezrušíte nadpočetné úředníky a především neschopné úřednice? Bez ohledu na úřad či železnice - BLBOST ČÍM DÁL VÍC KVĚTE!  CCCP - fuj - nýbrž již EU - náš vzor! ;-) Kam se poděly Spojené státy evropské gen. Charlese de Goola? ;-( 

Na stření a navíc EVROPU roubovat "demokracii" amerického stylu byla, je a zůstane PĚKNÉ BÉÉÉKOVINA. ![>-]! vĚŘTE MI.

+2/−4
16.8.2014 12:52

H37o44n77z27a 20K47a37r55á80s47e48k 1275491382868

Zahrňte do svého uvažování zkrácení intervalu ve špičce ze 40 minut na 30 minut a zlepšení návazností mezi vlaky ve většině přestupní stanic. To rozhodně nejsou opatření vyhánějící lidi z vlaku. Ba naopak.

+3/0
16.8.2014 17:12

M14a72r62e75k 50M22a43r50t26i31n 8659474316390

Otázka ovšem je, kam ta návaznost má být. Většinou na Tanvald a Železný Brod, tam je tah na hlavní trať, do Liberce je tedy návaznost nejméně potřebná.

0/0
17.8.2014 14:37

R31a86d49e27k 75J49a69n77a55t67a 9775476564802

Vyženete zde (možná, protože na okolní zastávky je to pod kilometr) 46 cestujících denně (a protože každý jezdí tam i zpět, reálně jen 23).

Stovky až tisíce jich ale získáte, protože doprava na trati bude rychlejší a pravidelnější (což se ukázalo už na trati do Frýdlantu).

0/0
19.8.2014 21:02

H10o88n55z47a 85K80a66r58á94s15e48k 1735671362148

Některé údaje v článku jsou silně zavádějící, snažící se u neznalého čtenáře vyvolat dojem výrazného prodloužení docházkové vzdálenosti z obce, ale zároveň vyvolat dojem, jako by to dnes bylo z obce na železniční zastávku kdovíjak blízko. CIT ON

"Přestože vlak nestaví přímo ve středu obce, po zkratce kolem vody se k zastávce lidé dostanou za pět minut." CIT OFF. Uvážím-li svižnou chůzi 1,5 m/s (5,4 km/h), tak za 5 minut (300 sekund) ujdete 450 metrů. Což (i při použití zmiňované zkratky, která ale - jak je psáno v článku o kousek dále - není v zimním období udržována) stačí sotva k tomu, abyste došli k prvním domům v Nové Vsi: http://www.mapy.cz/s/c8su Oproti tomu jiný údaj v článku, CIT ON "Pokud by lidé měli chodit do další blízké stanice, Jablonecké Paseky nebo Jablonec zastávka, museli by absolvovat tříkilometrový pochod." CIT OFF odpovídá chůzi po silnici namísto "v zimě neudržované fujfuj zkratky" a až do středu Nové Vsi: http://www.mapy.cz/s/c8s6 Jde tedy o neuvěřitelně zavádějící srovnání! Navíc, ta "cesta vedoucí lesem a v zimě neudržovaná" leží mezi obcí Nová Ves a stejnojmennou zastávkou. Nikoliv mezi zast. Nová Ves a zast. Jablonec n. N. zastávka. Tzn. jestli je problém s "neudržovanou cestou lesem", tak jde o problém týkající se i docházky na zast. Nová Ves nad Nisou!

+7/0
15.8.2014 12:02

H76o96n21z33a 24K10a27r86á28s50e46k 1855961232158

Zrušení zastavování v této zastávce je nutnou podmínkou pro umožnění zkrácení intervalu vlaků ze 40 minut na 30 minut. Takže oč se mírně zhorší spojení pro lidi z okolí této zastávky, o to více se zlepší ostatním. Nepříliš daleko od zastávky Nová Ves nad Nisou (která má se stejnojmennou obcí společný spíše jen ten název, protože zastávka leží v Jablonci nad Nisou) je další zastávka, Jablonec nad Nisou zastávka. Využití zastávky Nová Ves nad Nisou skutečně bývalo relativně slabé. Jako náhrada za zrušení zastávky má dojít ke zlepšení autobusového spojení do obce Nová Ves nad Nisou (a to do skutečné obce - ne do oblasti u železniční zastávky, viz mapa http://www.mapy.cz/s/c8qS). Zrušení zastavování v zast. Nová Ves nad Nisou v souladu s uvedenými argumenty považuji za naprosto logické.

+3/−4
15.8.2014 11:18

P72e66t74r 71N78e74c83h53a30n50i75c49k63ý 7463186908730

Nemůžu si pomoct s tou nutnou podmínkou. Přece nemůže být problém nechat tam zastavovat jen některé vlaky třeba po hodině a ještě na znamení. V Jablonci i Smržovce se stejně čeká na křižování (z jednoho či druhého směru), tak to přece nemůže být tak technický problém. JB-Zast. je sice "blízko", ale přes hory-doly. Pokud je tedy nevyhnutelně nutné Novou Ves zrušit, tak ať autobusový spoj jezdí stejně často jako vlak a zajíždí k JB-zast. kde bude mít vlakové přípoje na Liberec a z druhé strany ať jezdí přes Smržovku do Tanvaldu.

+3/0
15.8.2014 11:33

H72o16n93z19a 20K51a14r94á88s65e40k 1465681922488

Při zkrácení intervalu vlaků ze 40 minut na 30 minut už žádná "čekání na křižování" v žst. Jablonec nad Nisou ani v žst. Smržovka nebudou; naopak tamní křižování budou velmi "ostrá".

+2/−1
15.8.2014 11:35

P17e58t28r 51N59e62c63h47a11n35i41c57k40ý 7553966468520

JÍzdní řád dělaný tak na krev, že každá skupina cyklistů na zastávce jej rozhodí do konce dne není zrovna ideální řešení ať s Novou Vsí nebo bez. A stejně si myslím, že jeden spoj ráno, dva spoje oddpoledne a pak mimošpičkové co budou v intervalu 60 minut (tedy i většina víkendu) tam zastavovat mohou bez větších problémů.

+4/0
15.8.2014 11:48

H11o82n49z87a 32K40a10r59á80s61e67k 1325791572408

Do konce dne určitě ne, pokud má být ten 30minutový interval aplikován pouze ve špičce. Skupinám cyklistů snad pomohou bezbariérová nástupiště (je rozdíl nastupovat s kolem do téhož nízkopodlažního vozidla z vysokého nástupiště vs. z velmi nízkoho nástupiště). U mimošpičkových spojů by asi byl problém v tom, že sice není potřeba stíhat křižování v žst. Smržovka, ale je potřeba stíhat jednak křižování v Jablonci v celou hodinu a jednak ostrý obrat soupravy v Josefově Dole "o půl". Takže dodatečné zastavení mezi Jabloncem a Smržovkou si nelze dovolit ani mimo špičku. Ad "jeden spoj ráno a dva odpoledne" - co by takové nahodilé zastavování řešilo? Reálně nepoužitelné, v oblasti, kde zalidněnost je tak vysoká, že půlhodinový interval by ve špičce měl být standardem (nejen u vlaků, ale i u autobusových linek páteřního charakteru).

+1/0
15.8.2014 14:34

P83e44t12r 94Š52i69n82a25g53l 6642436565564

Na zastávce Nová Ves stěží potkáte někoho z vesnice toho jména. Těch pár lidí co tam občas vystoupí či nastoupí bývá z domků kolem, které jsou částí Jablonce nad Nisou.

Do Nově Vsi (skutečně do vsi, nikoli do zastávky takového jména vzdálené od vesnice kilometry daleko) bude přetrasována většina autobusů mezi Jabloncem a Smržovkou+Tanvaldém, které zde jezdí skoro jako MHD - takže spojení vesnice Nová Ves veřejnou dopravou bude na obě strany naprosto nejlepší v celé její historii.

To jen "novináři" nemají o čem psát a tak krmí čtenáře účelovými, manipulativními a zavádějícími pollopravdami bez tušení reality.

+6/−2
15.8.2014 12:15

L14u12c69i57a17n 10P90a70p55a95z15i75a78n 5624377311625

Může být to i to, svobodná volba občanů. Mohou využívat skoro jako MHD to či ono, proč jedno zakazovat? Zastávku tohoto jména samozřejmě mohou využívat nejen místní z dané obce, ale další z okolí či blízka, třeba z okolních domků. Pro ty by skoro MHD daleko v obci daného jména byla nejhorší v novodobé historii. Proč nedopřát slušnou dopravní obslužnost pro všechny? To, že zde vlak přibrzdí a v případě zájmu místních či přespolních vlak zastaví na minutu v grafikonu má vliv do dvou minut a zvýšené náklady nula nula nic.

+1/0
15.8.2014 13:27

H86o30n72z72a 35K60a97r65á62s17e98k 1875951282488

Ano, zastávku mohou využívat i lidé bydlící v Jablonci poblíž té zastávky a je paradoxní, že v článku toto vůbec není uvedeno (přitom by to byl argument pádnější než o lidech z obce vzdálené od této zastávky poněkud dále + pseudoargumenty autorky článku "5 min. na dnešní zastávku vs. 3 km na jinou zastávku po zrušení té stávající". Slušnou dopravní obslužnost pro všechny (pro většinu lidí vlakem; pro ostatní v této oblasti autobusem) se objednatel, dle mého názoru, snaží dostatečně. P. S. Ty 2 minuty (i když - spíše jen 1 minuta) zdržení při nezrušení zastavování v zast. Nová Ves nad Nisou bohužel hrají (v otázce zkrácení intervalu na 30minutový) roli zásadní.

+6/0
15.8.2014 14:39

L25u56c94i46a14n 20P28a76p87a82z75i44a21n 5334957731775

Já to za logické nepovažuji. Může to být zastávka na znamení. Takže vlak projíždí, pokud nikdo nenastupuje a nevystupuje. A to, že tuto zastávku vlak projede a nezastaví, neušetří se deset minut. Železnice má stavět na všech zastávkách a stanicích, pokud se nejedná o rychlík. Ten nechť třeba tuto zastávku vynechá.

+1/0
15.8.2014 12:24

H49o73n11z15a 35K93a26r80á95s83e81k 1485911152928

Zastávka na znamení to byla nejméně posledních několik let - a přesto, nebo právě proto, tam nevychází to zastavení při nutnosti zkrátit jízdní dobu vlaků mezi žst. Jablonec nad Nisou a žst. Smržovka na ccca 14 minut. "Železnice má stavět ve všech zastávkách a stanicích" - nesouhlasím. Z různých důvodů může být takové dodatečné zastavení nevhodné až "určitému zlepšení bránicí". O jakých 10 minutách mluvíte? (zkrácení INTERVALU ze 40 min. na 30 min. nerovná se zkrácení CESTOVNÍ DOBY ze 40 min. na 30 min., jestli míříte tímto směrem!)

+1/−2
15.8.2014 14:31

M87a15r87e82k 44M87a16r16t90i82n 8689614166820

Problém je, že srovnání taktu je divný argument, protože i když se zruší Nová Ves, tak se ten takt i přes rekonstrukci pravděpodobně stejně nevyjezdí.

0/0
17.8.2014 14:41

M19i81l85a72n 87V63i98k 1537705753813

Kdyby se zrušily všechny zastávky mezi Libercem a Tanvaldem, tak by se cesta stihla možná i za 15 minut ;-D;-D

0/−2
15.8.2014 18:24

H93o40n78z26a 11K95a90r98á92s95e28k 1275131852718

Je zvlášní, že se NIKDE v článku nepíše o tom, z kolika/na kolik minut se cestovní doba mezi Tanvaldem a Libercem zkrátí. Nepletete si také pojmy "cestovní doba" a "interval" (zatímco o cestovní době tam není ani slovo, tak o intervalu, který má být zkrácen ze 40 na 30 minut, tam zmínka je)?

Jinak je text vašeho příspěvku podobně demagogický jako tvrzení paní místostarostky o "snadnosti zrušení zastavování (či vůbec existence) autobusu poté, co bylo snadné zrušit zastavování vlaku". :-(

+4/−1
15.8.2014 21:20

M60i90l65a27n 28V86i35k 1967375313743

Humoru asi nerozumíte.

0/−1
16.8.2014 12:52

M64i82l33a17n 25V27i33k 1827905273393

Ale minusovat umíte perfektně!

0/−1
16.8.2014 17:21

M34i96l51a88n 45V15i86k 1287825913763

Jak e opět potvrdilo!;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
17.8.2014 13:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.