Diskuze

Oprava trati připraví Novou Ves o nádraží, lidé proti tomu protestují

V Nové Vsi je pozdvižení. Lidé se bouří, že u nich po dokončení opravy železnice nemají stavět vlaky. O chystané změně se navíc dozvěděli, až když byla na papíře. Z návrhu nových jízdních řádů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VJ

V81í53t 54J52ů85z69a

25. 9. 2014 12:23

Oni to mají důkladně spočítané, že při určité představě o provozu na této trati se na některých zastávkách nemůže stát .... otázka je, zda ona představa je nejlepší...

Počítá ta představa s tím, že je třeba udržovat, obnovit a rozšířit možnost křižování na více místech, aby nedocházelo k nadměrnému zdržení ani při pravidleném porvozu, ani při jakýchkoli nepravidelnostech?

Počítá ta představa s tím, že má-li železnice z jedné strany vyhovovat požadavkům na rychlost, z druhé strany na obsluhu i všech míst po trati, musí se kombinovat zastávkové spoje se spoji rychlejšími zastavujícími např jen v Liberci, Jablonci, Smržovce a Tanvaldu? Zdá se mi, že se (bez zásadních změn trati, to je při zachování současného trasování) pro oboje nabízí špičkový interval 20 minut s jízdní dobou rychlejších spojů z Liberce do Tanvaldu těsně pod půl hodiny.

0 0
možnosti
PD

Po 036 jezdím docela často a v Nové Vsi vlak staví málokdy. Dostupnost přímo z Nové Vsi je tragická (buď po serpentinách, kdy vás může smést auto; nebo zkratkou pro kamzíky), to mám pocit, že si pan starosta před volbami honí body.

Na druhou stranu je to ale vynikající obslužnost pro okolní ulice (V Nivách, Trpasličí, Letohradská, Měsíční, etc.). Ti sice vzdušnou čarou mají o kus dál zastávku Jablonec nad Nisou zastávka, ale zatímco na Novou Ves se dostanou snadno zkratkou (no, v zimě bych tam taky nelezl :-)), tak na JN zastávka už to je delší cesta. Jablonecké Paseky pak teda nejsou náhradou ani omylem.

4 0
možnosti
PJB

Rušení železničních "malých" zastávek, malých žst, malých tratí, etc. povede k totální přeplěnosti silnic z dob Monarchie "rychlými auty" a Tíráky XXI. století. Na Slovensku je třeba takováto likvidace vlakové dopravy běžná!!

Birokrati technokratičtí jsou všude stejně duševně a duchovně omezelí a nevyzrálí! Zrušte nejelogickejší a nejekonomickejší dopravní siť co jste po předcích sdědili, TRUBCI NEVZDĚLANÍ!

Proč nezrušíte nadpočetné úředníky a především neschopné úřednice? Bez ohledu na úřad či železnice - BLBOST ČÍM DÁL VÍC KVĚTE!  CCCP - fuj - nýbrž již EU - náš vzor! ;-) Kam se poděly Spojené státy evropské gen. Charlese de Goola? ;-( 

Na stření a navíc EVROPU roubovat "demokracii" amerického stylu byla, je a zůstane PĚKNÉ BÉÉÉKOVINA. ![>-]! vĚŘTE MI.

2 4
možnosti
HK

Zahrňte do svého uvažování zkrácení intervalu ve špičce ze 40 minut na 30 minut a zlepšení návazností mezi vlaky ve většině přestupní stanic. To rozhodně nejsou opatření vyhánějící lidi z vlaku. Ba naopak.

3 0
možnosti
HK

Některé údaje v článku jsou silně zavádějící, snažící se u neznalého čtenáře vyvolat dojem výrazného prodloužení docházkové vzdálenosti z obce, ale zároveň vyvolat dojem, jako by to dnes bylo z obce na železniční zastávku kdovíjak blízko. CIT ON

"Přestože vlak nestaví přímo ve středu obce, po zkratce kolem vody se k zastávce lidé dostanou za pět minut." CIT OFF. Uvážím-li svižnou chůzi 1,5 m/s (5,4 km/h), tak za 5 minut (300 sekund) ujdete 450 metrů. Což (i při použití zmiňované zkratky, která ale - jak je psáno v článku o kousek dále - není v zimním období udržována) stačí sotva k tomu, abyste došli k prvním domům v Nové Vsi: http://www.mapy.cz/s/c8su Oproti tomu jiný údaj v článku, CIT ON "Pokud by lidé měli chodit do další blízké stanice, Jablonecké Paseky nebo Jablonec zastávka, museli by absolvovat tříkilometrový pochod." CIT OFF odpovídá chůzi po silnici namísto "v zimě neudržované fujfuj zkratky" a až do středu Nové Vsi: http://www.mapy.cz/s/c8s6 Jde tedy o neuvěřitelně zavádějící srovnání! Navíc, ta "cesta vedoucí lesem a v zimě neudržovaná" leží mezi obcí Nová Ves a stejnojmennou zastávkou. Nikoliv mezi zast. Nová Ves a zast. Jablonec n. N. zastávka. Tzn. jestli je problém s "neudržovanou cestou lesem", tak jde o problém týkající se i docházky na zast. Nová Ves nad Nisou!

7 0
možnosti
HK

Zrušení zastavování v této zastávce je nutnou podmínkou pro umožnění zkrácení intervalu vlaků ze 40 minut na 30 minut. Takže oč se mírně zhorší spojení pro lidi z okolí této zastávky, o to více se zlepší ostatním. Nepříliš daleko od zastávky Nová Ves nad Nisou (která má se stejnojmennou obcí společný spíše jen ten název, protože zastávka leží v Jablonci nad Nisou) je další zastávka, Jablonec nad Nisou zastávka. Využití zastávky Nová Ves nad Nisou skutečně bývalo relativně slabé. Jako náhrada za zrušení zastávky má dojít ke zlepšení autobusového spojení do obce Nová Ves nad Nisou (a to do skutečné obce - ne do oblasti u železniční zastávky, viz mapa http://www.mapy.cz/s/c8qS). Zrušení zastavování v zast. Nová Ves nad Nisou v souladu s uvedenými argumenty považuji za naprosto logické.

3 4
možnosti
PN

Nemůžu si pomoct s tou nutnou podmínkou. Přece nemůže být problém nechat tam zastavovat jen některé vlaky třeba po hodině a ještě na znamení. V Jablonci i Smržovce se stejně čeká na křižování (z jednoho či druhého směru), tak to přece nemůže být tak technický problém. JB-Zast. je sice "blízko", ale přes hory-doly. Pokud je tedy nevyhnutelně nutné Novou Ves zrušit, tak ať autobusový spoj jezdí stejně často jako vlak a zajíždí k JB-zast. kde bude mít vlakové přípoje na Liberec a z druhé strany ať jezdí přes Smržovku do Tanvaldu.

3 0
možnosti