Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Umíme jezdit levně, brání se dopravci vyloučení krajem ze soutěže

Podezřele nízké ceny. To je zdůvodnění, proč Liberecký kraj vyřadil ze soutěže na dopravní obslužnost čtyři uchazeče. Peníze, za které nabízeli, že budou deset let jezdit, se zdály výběrové komisi podseknuté. Dopravci by za ně podle ní nebyli schopni udržet stávající komfort a vydržet celou dobu vozit cestující.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J66i72ř92í 79E68r29b48e64n 1683434516877

ICOM má busy staré v průměru 4 roky? No, jezdí tu s MB Intouro a občas mají problém vyjet kopec, pokud to řádně nerozjedou už pod ním.

BusLine u nás na semilsku jezdí převážně s rezivejícími Karosami 930 a 950 (i třeba dálkovou linku Vrchlabí - Ústí nad Labem) nebo s vymlácenými SORy odhadem 5-15 let starými. A i když se tu teď objevily dva nové SOR CN 10,5, uvidíme v jakém stavu budou za tři roky. Co tu bylo nového (MANy), to předisponovali na viditelnější linky na západ od Liberce...

+1/0
20.8.2014 21:44

L11u32k72á78š 24H28l10o95u86c28a11l 6772780261654

tipnul bych si, že zájmem kraje hlavně bylo dostat ze hry BusLine, přičemž ICOM tu cenu ještě víc podstřelil, tak museli jít taky...

+1/0
20.8.2014 11:59

L35u64k74á91š 18V98e93v75e26r66k94a 1897576730

a kdo byla ta firma co zůstala? tipuju, že by jí pak záhadně příští rok koupil busiline nebo opačně ;-D

+1/0
20.8.2014 13:23

L22u35k35á60š 50H69l42o85u95c76a21l 6142380221644

vyloučeno to není :-)

anebo je tu ještě jedna varianta - hrotit to dlouho, do momentu ukončení stávajících smluv, resp.do doby kdy nebude možné plynule přejít od starého dopravce k novému, a prodloužit současné smlouvy pod záminkou ohrožení dopravní obslužnosti

+2/0
20.8.2014 16:08

A93l23e62x12a93n83d89r 75K35o51s92t35k16a 5159836339696

Zajímavé. Tak už ani zákon o veřejných zakázkách, který říka, že je správné vybrat nejnižší nabídku tyto krajské lumpíky nezarazí? Oni si najdou výmluvu, proč tam má jezsit kamarád  za podstatně vyšší ceny..

+2/0
20.8.2014 11:56

J36i82ř60í 92E50r37b19e82n 1793384866627

Mám dojem, že v zákoně není vysloveně termín "nejlevnější", ale "ekonomicky nejvýhodnější" nebo tak nějak. A to nemusí být vždycky ttoéž...

0/0
20.8.2014 21:28

A87n79t86o39n80í12n 14K91a95t73z82e45r 8102833666250

Když takto se dá krást víc než když je cena tam kde má být.Za předražené ceny se schová kde kdo a tím je prostor pro korupci.Tak to je vidět že všichni ti co o tom rozhodují jsou jeden korupčník vedle druhýho.Ano velebnosti je mi z takových vyčuráků blivno!!!Rv

+1/−1
20.8.2014 10:49

L62u36k12á72š 16N83o30v77á29k 6249668145787

Přesně ta Změna to je korupce sama!

+1/−1
20.8.2014 13:10

J31a64n 95P36a87v54e64l 3634545131113

Vyřadit, to je jediná obrana těch co rozhodují. Je nezajímá cena, ale to co dostanou bokem, nic nedáš , tak jezdit nebudeš. Rozhodují o dopravě na deset let lidé co tam nemají co dělat.Kraj je větší banda nýmandů jak sebranka z liberecké radnice, to je fuj tajbl a hnus velebnosti.Rv

+4/−3
20.8.2014 10:09

J90i37ř95í 52E47r59b19e82n 1223554566777

Ještě štěstí, že mluvíš o liberecké radnici a ne o kraji.

0/−1
20.8.2014 21:30
Foto

D65a80v78i67d 11S66t25e23p97h34a69n 3405761565

JIŘÍ ERBENE....JAN PAVEL MLUVÍ O KRAJI I O RADNICI...

0/0
22.8.2014 7:57

J57i54ř28í 13E69r59b35e20n 1453194416827

Mea culpa, byl jsem nějak utahaný a přehlédl půl řádku :-)

0/0
22.8.2014 22:46

L27u19c40i54a57n 32P53a98p25a57z30i53a96n 5484407151765

Kapitalistický Kocourkov.

0/−1
20.8.2014 9:44

J30i95ř29í 95H88o15v89o79r51k95a 8317676302705

Existují i společnosti, které dokáží vykouzlit ceny kolem 23 Kč/km s klasickými autobusy. V článku uvedené ceny jsou obvyklé pro atraktivnější oblasti, takže reálné. Už vidím, že ÚOHS vydá předběžné opatření a pravděpodobně "odmítnuté" dopravce vrátí do hry.

+3/0
20.8.2014 9:42

A46l83e83x57a83n67d50r 12K26o41s60t97k37a 5119316639386

Ostatně, jestli by dali podnákladovou nabídku, tak si budou stěžovat ostatní (odmítnutí) dopravci. Takže bych tomu nevěřil. Rozdíl je hlavně v tom, že jedni už mají zázemí a autobusy, druzí by museli obojí zařizovat, brát si na to půjčky atd a to není zadarmo.

+1/0
20.8.2014 11:58

J54i57ř88í 48E89r44b92e21n 1283594136617

Za 23 Kč/km na liberecku nedokáže jezdit nikdo. Jedna zatáčka střídá druhou, jsou to štreky hore dole kotárama dolinama, několik měsíců musíš jezdit se zapnutým přídavným topením, zahřívat i půlhodinu před vyjetím, projezdíš na 100 km mnohem víc nafty a na nerovnostech opotřebuješ bus mnohem rychleji než na jih od Ještědsko-táborského hřbetu.

BusLine si vymyslel "newsletter" a v něm nedávno jásavě informoval, že ve vnitropodnikové soutěži o spotřebě nafty vyhrálo středisko Hořice. Rokytničáci a Jablonečáci ukázali organizátorům zdvižený prostředníček, protože oni kvůli pofiderní soutěži nebudou nechávat mrznout pasažéry a do zasněženého kopce se holt jinak než na dvojku jet nedá...

+4/0
20.8.2014 21:39

P11e85t78r 53M20a45c68o48u63r72e63k 5744148636677

No a ICOM přesně tohle dělá. Netopí, nesvítí (pasažérům ráno a večer) a pokud má řidič vyšší spotřebu než je spočítaná na daný měsíc, tak za každý litr nad tento průměr 20Kč dolů. Další věc je, že mají prodloužené časy v jízdním řádu, kvůli pomalejší (úspornější) jízdě.

0/0
24.8.2014 10:52

K96a61r13e67l 26S22t50r72ž77a80n80o12v90s71k38ý 1348645875

Není nic jednoduššího, než si do smlouvy napsat, jaký má být zachovaný standard.

+4/0
20.8.2014 9:05

O10l40d62ř16i87c90h 41V82e10s65e89l82ý 1844843313475

Vždy záleží na nastavených podmínkách. Alespoň tak to funguje v zemích na západ od nás...

0/0
22.8.2014 11:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.