Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Hrozí škrtání tramvají z Liberce do Jablonce. Kraj na nich chce ušetřit

V příštím roce by mohlo mezi Libercem a Jabloncem jezdit méně tramvají. Na meziměstskou trať by vyrážely po dvaceti minutách, místo současných patnácti. Kraj chce totiž poslat Liberci na tramvaje do Jablonce méně peněz než letos. Pokles počtu cestujících by mohl ohrozit i evropskou dotaci na opravu tratě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J96i81ř59í 75E87r86b71e46n 1403824256727

Mimochodem - tenhle článek je o výši provozní dotace, přesněji řečeno platbě Kraje za objednanou dopravu. DPmL musí prokázat, kolik lidí tu tramvaj využívá - a jen blbej (nebo navedenej) člověk by to počítal z aktuální statistiky NAD.

Navíc po rekonstrukci trať opět získá rychlodrážní parametry, zvýší se její cestovní rychlost a tedy i kapacita, na novém kolejišti by měly i klesnout provozní náklady na energii...

0/0
4.9.2014 8:58

M57a37r12t65i75n 95M87u96s28i61l 4380921483151

Pokud o případné optimalizaci a úpravě počtu spojů rozhodne důkladný dopravní průzkum, tak proč ne. Ať se intervaly upravují. Ale ne, že postavím tři studenty na tři současné konečné a za dva dny mám hotovo. Napadá mě, když se jezdí hlavně na čipovky a i papírovka se štípe v elektronickém strojku, není možné získat data rovnou ze systému?

0/0
4.9.2014 7:29

J46i42ř63í 21E48r60b83e45n 1203854776647

Je to možné a je to snadné. ale muselo by se chtít :-)

Mně se stačí přihlásit na IIdol a hned na statistice své karty vidím, kdy kam a za kolik jsem cestoval.

+1/0
4.9.2014 8:55

A72u88g67u64s74t 84F70o97r11m57á84n23e13k 6515929660456

Jo. Papláši si vozí zadky ve služebních autech a ostatní ať si poradí, jak umí.

+1/−1
3.9.2014 18:53

J66a37n 81K49o38h81l 4293437641884

Rozhodně omezit. A postavit konečně kvalitní silnici mezi oběma městy. Ano, tuto linku využívám a bydlím poblíž. Přesto - stávající stav vyhovující není. 5ka a dvě minuty po ní 11ka. Zbytečné.. Jablonec z linky odpojit úplně, co dobrého to Liberci kdy přineslo?

0/−7
3.9.2014 17:39

M22i26l25a86n 21V74i24k 1187595953633

No, on Jablonec také "něco" připlácí, vážený pane!

+1/−2
3.9.2014 18:38

T18o76m17á45š 84H78l96a44d19í89k 3777749422218

" Jablonec z linky odpojit úplně, co dobrého to Liberci kdy přineslo? "

pane Kohl jen taková informace a pro Vás určitě nový poznatek. Víte, že byla nejdřív tramvajová trať Jablonec - vratislavice. Teprve poté došlo k propojení s Liberecem. A jak píše pan Vik, tak jablonec na společnou trasu nedává zrovna málo.

+4/0
3.9.2014 20:27

J37i48ř33í 60E85r45b40e30n 1813844836427

Jablonečáci měli do II. světové války nejlépe fungující dopravní podnik na světě, a meziměstskou tramvajovou trať začali v roce 1947 taky stavět sami.

Vůbec jablonecko byl světový ekonomický zázrak v tom, jak se dopravně a technicky zanedbaná oblast s 15.000 obyvatel dokázala během pár let dostat na světovou špičku sklářského a bižuterního průmyslu, zpětinásobit počet obyvatel, vystavět dvě nemocnice v rozmezí 12 let, divadlo, školy, unikátní radnici, v porovnání s Libercem i mnohem lepší infrastrukturu...

+2/0
4.9.2014 5:56

C97y11r37i36l 84P16a49v88e58l59k74a 4136532138315

A bude hůř, počkejte, až se Půtovci dostanou po volbách na magistrát. Ambice mají veliké, ve jménu velkého Martina. Ctihodný pan Hron tam pak nenechá kámen na kameni.

0/−3
3.9.2014 17:09

Z97d55e98n44e51k 81B74a83r36t90a57k 6734605320866

Řešení - zrušte kraj, stojí peníze a je nefunkční. Problém je co s přepracovanými, vysoce kvalifikovanými politiky, kteří prostě nějakou funkci (ač na ní samozřejmě nelpějí) prostě musejí mít.

+3/−2
3.9.2014 14:40

P94e31t61r 51K80o94l17o81m15a70z34n52í62k 8764723290166

Tak šup, šup rychle nějaké kocourkovské řešení řašení, jako např. momentálně provozované posilové autobusy, které často jezdí pozadu za kloubákem a jelikož někdy jedou a někdy ne, tak všichni pro sichr nastoupí do kloubáku a posila pak skoro prázdná ...

+3/0
3.9.2014 14:20

V82i23k41t74o81r 50N41á59r32o27ž11n44ý 3379422888

Absurdistán.. jinak to nelze nazvat.

Na jednu stranu někdo rozhodne o obrovské investici do modernizace tratě. Na druhou stranu někdo jiný někde jinde rozhodne o tom , že tato modernizace bude vcelku k ničemu , protože na provoz pošle méně korun..

Nebylo by smysluplnější (dříve...vím , že dnes je to pasé)...ty prachy spíše nasměrovat do železnice...nové zastávky , zrychlení , zkapacitnění , případně nějaké přeložky , vyrovnání oblouků ?

Dle mého názoru provozovat souběžně dvě tratě je ekonomický nesmysl.

+3/−8
3.9.2014 13:35

P66e70t64r 53N51e11c31h35a90n72i93c72k26ý 7383216178620

Vlak se taky opraví, takže bude rychlejší. JENŽE Liberecké nádraží je v místech kam snad nikdo, jedoucí do Liberce nejede, navíc tramvaj je pro všechny mezi LB a JB, takže si tyhle dva prostředky konkurují minimálně.

+7/−2
3.9.2014 14:56

J71a50n 90K46o89h22l 4223797291914

Nesmysl to je, ale třeba by se to dalo využít pro turistiku - tramvaj se zastávkami v lese hned tak někde nemají.. také za to zlepšení stavů žel. tratí bych se přimlouval. Chybí koridor na Prahu/letiště a stávající síť do puntíku kopíruje původní stav z doby před cca 150ti lety, v době kdy se celá Evropa propojuje, je to stav skutečně tristní. Byl tady výborný plán na Regiotram Nisa, škoda, že se jej nepodařilo uskutečnit.

+2/0
3.9.2014 17:45

L57u77k16á46š 76H38l45o85u91c22a29l 6762150601874

Regiotram právě kombinovala tramvajovou a železniční trať do,jednoho smysluplného celku...

0/0
3.9.2014 22:51

J50i11ř87í 77E25r30b21e19n 1473724856507

Cosi jako Regiotram, ale v nákladní dopravě a v pidiměřítku, mívaly elektrické podniky v Jablonci i v Ústí nad Labem. Tehdy totiž tramvaj jezdila v intervalu 20-30 minut a mezitím mohly manipulační vlaky vozit po městě uhlí, popel, poštu, dříví, zboží...

0/0
4.9.2014 9:00

J51i75ř58í 51E72r32b18e73n 1573844356267

Když už, tak je praktičtější zrušit tu železniční trať, Narozdíl od tramvajové má zastávky daleko od potřebných míst, jezdí jinudy, než lidi potřebují, a má horší poměr náklady/výkon :-)

To je samozřejmě nevážný návrh. Vlak i tramvaj v této oblasti mají své opodstatnění - trmvaj pro místní dopravu, vlak pro kapacitu dálkové dopravy na Tanvald, Turnov i Děčín...

+2/0
4.9.2014 6:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.