Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Doprava v centru Liberce kolabuje kvůli chodcům. U přechodů chybí semafory

Auta nemohoucně stojí, řetěz chodců totiž míří od terminálu Fügnerova v Liberci směrem k bývalé restauraci Plaudit v Lipové. Křižovatka je všechno možné, jen ne plynule průjezdná a bezpečná. To se má změnit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P72e87t91r 48N41e33c46h58a15n55i38c28k91ý 7193846168910

Liberec je naprosto bez koncepce, dopravně totální chaos. Sice má skvělý průjezd městem, ale silnice ve městě jsou tak úzké a nepromyšlené pro současný provoz, že po 20 letech života v Liberci jsem si i v Hradci připadal jako v New Yorku. Liberec má ten problém, že nemá místo takže silnice nejde rozšiřovat, snad by se vešel tunel pod Šalďákem, ještě by šlo na místě bývalé textilany vytvořit mimoúrovňovou křižovatku a taky by bylo fajn celkově Rumunskou a Lipovou prostě pro auta omezit, ať se jezdí okolo po Bídě a Jablonecké (normální řešení center v Evropě, že se musí objet).  Ale i tak bude ve městě hrozně aut.

0/0
15.10.2014 14:35

V25l13a88s60t79i94m26i64l 30H37a83l18b38i85c39h 8763405556148

Jednoduché.Za každého sestřeleného chodce tam,odměna 500Kč.Ihned se pak naučí přecházet v houfu a ne jako husy,jedna pěkně za druhou.

0/−2
14.10.2014 14:16

Z78l47a35t15k85o 52K83o48z20i65c 1271362289

Jestli budou nastaveny tak skvěle jako semafory na Šalďáku, tak to bude fakt zábava...:-/

+1/0
14.10.2014 7:48

P95a97v79e28l 45Š10í88p78e63k 2627124550150

Šalďák to je kapitola sama o sobě! Absolutní přednost tramvají a autobusů DPML je výmyslem na Nobelovu cenu! Jedna projíždějící tramvaj přes náměstí zablokuje nejen ulice bránící jejímu průjezdu, ale i ulice kde by doprava mohla v klidu pokračovat - průjezd Palachova - 5.května blokuje i ulice Husova a Jablonecká směrem do Palachova, to samé autobus při vjezdu do Sokolské - tramvaj jede a všichni stojí a čekají až projede, přes den bych to ještě docela chápal, ale večer to je zvěrstvo!

+1/0
15.10.2014 11:16

T12o11m76á90š 92P85a33l41i31č53k14a 3473709349610

Má pravdu, předseda!!

+1/0
13.10.2014 20:57

T97o28m83a12s 91N82o28v58o31t75n74y 3841506118769

To máte ještě docela fajn, že to aspoň chce někdo řešit. Jakmile vám tam dorazí cyklofanatici, to teprve začne tanec. Praha, Brno, Budějovice by mohla vyprávět jak se uměle vytvoří kolony vytvářením vyhrazených pruhů a pak se řve že jsou kolony...

+1/−2
13.10.2014 19:40

F69r44a22n98t29i52š27e66k 60H79a64n92s44a10l 5614438425187

Bohužel toto město postrádá celkovou dopravní koncepci. Řešením by bylo, kdyby na odboru dopravy seděli lidé s patřičnou erudicí. Dopravu města musí řídit jako celek a ne hasit jen místní ohniska problémů.

+4/0
13.10.2014 13:19

P16e59t14r 40N35e79c30h61a10n98i30c57k73ý 7333216778360

Jenže když celá oblast mezi výpadovkou a muzeem je přecpaná auty, tak je řešení opravdu obtížné. Snad jen podpořit MHD, aby nebyla jednou z nejdražších v ČR. Takové Forum a Plaza v centru jsou tragédie. Natahalo se tam hrozné množství aut, do už tak přecpaného centra. I mnohá sídliště v jiných stotisícových městech mají větší kapacitu silnic než centrum v Liberci.

0/0
15.10.2014 14:38

D47a85g90m68a67r 62F28e32j68g58l73o22v97á 7266441490

Zdá se, že píší samí řidiči, tak tedy napíšu za chodce. Jsem všemi deseti pro semafor, který by nás ochránil před neslušnými řidiči. Většina řidičů dodržuje předpisy, ale jsou tací, co před přechodem ještě zrychlí. A jak v koloně aut poznáte slušného od neslušného? Každé vkročení do vozovky se rovná ruletě (zvláště pro pomalé důchodce). U radnice taky semafor funguje a bez problémů. A ještě poznámka - doprava v centru nekolabuje kvůli chodcům, ale kvůli neukázněným řidičům a bezkoncepčnosti dopravy. Bez investic do nových objízdných komunikací to prostě nepůjde. To jen v Liberci jde hlavní dopravní ;-(tepna středem historického centra.

+5/−1
13.10.2014 12:54
Foto

J14i30ř48í 76Š69r24á64m35e94k 3408487409231

Velké obavy mívám z - povětšinou - řidiček, které se k přechodu pro chodce blíží dvacetikilometrovou rychlostí a nedá se poznat, že nemají v plánu zastavit, ale plynule, pomalu projet svou "bezpečnou" rychlostí

+3/0
13.10.2014 13:01

H93a73n34a 76U46l43r20i73c58h41o47v16á 5231896408255

a co těch pomalých a loudavých rádoby slečen a mladých paní, i na předváděcím molu by šly rychleji!

Ono to asi chce úctu z obou stran.

+2/0
13.10.2014 18:25

T41o60m32á59š 43P18a97l25i47č86k16a 3713969949430

tak se běž na ty kačery podívat ... ...nezastaví se, nerozhlédnou, se sklopenou hlavou tam vlítnou ...

+1/−1
13.10.2014 20:59

P85e80t87r 57Č84i25h80á60k 7201310584737

Takže pokud tomu správně rozumím, dnes doprava kolabuje díky chodcům. Takže po instalaci semaforů, bude doprava kolabovat díky světlům, protože díky dlouhému proudu chodců budou neustále mačkat tlačítko. Nevím jestli i toto je řešení, ale aspoň něco, protože průjezd dolním centrem Liberce je prostě horor. Nejlepší je to tam od půlky listopadu do štědrého dne, kdy vrcholí Vánoční nákupní šílenství a sjíždí se sem snad celý Liberecký kraj a okolí. Tak auta de facto pouze stojí.

+1/−5
13.10.2014 11:49

P14e17t25r 47S63c30h26w96a24r11z 7528169313751

Mačkat tlačítko sice můžou jak vzteklí, ale zelená jim hned nenaskočí. ;-)

+5/0
13.10.2014 12:03
Foto

J38i43ř60í 61Š31r25á73m26e66k 3548127689801

V obdobných místech jsou semafory pro chodce bez tlačítka

0/−1
13.10.2014 13:02

M36i53c16h21a78l 87M80a28j32e85r62č64í75k 6283146514302

Problém vzniká kvůli tomu, že lidé neumí řídit.. I na světelné křižovatce každému trvá, než se rozjede.. Každý udělá takovou mezeru, že sníží potenciál průjezdnosti o 50%. Za většinu kolon si můžou řidiči sami a toto změní jen to, že ty dotyčné začně někdo učit, jak efektivně jezdit. A to je utopie.. Takže řešení není.

+10/0
13.10.2014 10:53

G36a35b68r51i63e93l 65H28o88r91t63e79n 9711409513504

Přesně tak. R^

+1/0
13.10.2014 13:04

J38i25ř95i77k 66L53i65p10š 4197380186405

...že by???

A to tam musel uváznout pan radní aby se něco začlo dít :-P

+6/0
13.10.2014 9:06

D94a89n14i74e12l 60K46u50k91l57a 1728731446796

Zprůjezdněním Revoluční ulice by se část aut jedoucích Rumunskou ulicí z Šalďáku odklonila už před tímto přechodem a kruhovým objezdem. Jo a kolony nevznikají kvůli kruhovému objezdu, ale proto, že většina řidičů nedává znamení o změně směru jízdy při opouštění kruháku. Tím blikáním se totiž dává na vědomí, že na kruháč může vjet další auto.  Pokud se nebliká, tak tam všichni stojí a čekají co se bude dít. Semafor u přechodu pomůže necourání se lidí po jednom, ale fronty (někdy) až na Šalďák, tam budou nadále.

+15/0
13.10.2014 8:55

J36i46ř52í 12P36u17t95í21k 7198273933222

Přesně tak, bohužel se zde tluče několik zájmů a rozumné řešení se bude hledat jen těžko. A to až zase začnou jezdit tramvaje do Jablonce, bude situace ještě horší. Možná by pomohl podchod/nadchod od Fugnerky k bývalému Plauditu, ale tím by se vyřešila jen část, protože těch přechodů je tam daleko víc - v podstatě na každém výjezdu z kruhového objezdu je do 20m přechod pro chodce. A to v článku není uveden ten pro chodce dle mého nejnebezpečnější, ten od Fugnerky přes M. Horákové od kraje zastávky busů Student Agency, je 10 metrů za výjezdem z kruhového objezdu a chodec jdoucí od Fugnerovy tam je vidět až na poslední chvíli.

+3/0
13.10.2014 9:52

V22o94j39t78ě46c88h 91H14l80a48d10k15ý 2168970951719

Efekt zprůjezdnění Revoluční bude podle mne zanedbatelný. Naopak možná přivede do Rumunské auta, která tam teď vůbec nejezdí, protože je objíždějí druhou stranou kolem Šavlovny. Když občas popojíždím kolem Fügnerky, bývá kruháč plný aut a je v podstatě jedno, jestli vyjíždějící řidiči blikají nebo ne. Valná většina bliká.

+1/0
13.10.2014 10:13

M23a90r72e92k 51P58a57r53a 7892909440943

přesně tak, pro mě je směrově Revoluční ulice zásadní, přesto s tím absolutně nemám problem a ani mě to nijak zásadně neomezuje. Na kruháči není problém blikání, ale nechápání že se musí projet pomalu tak, aby se umožnilo zařazovat čekajícím autům. To jsme se u nás ještě nenaučili. Je taky neuvěřitelný, že je pro někoho minutové čekání na přechodu problém. A to se stane leda ve špičce.Pokud to někomu vadí tak má jít v tom případě taky pěšky. Cíl v koncepci dopravy musí být jednoznačně v upřednostňování hromadné a pak ekologické formy dopravy jako je chůze nebo kolo před automobilovou dopravou. A to říkám, i když sám dnes už jen výhradně jezdím autem, je to pohodlnější, rychlejší i levnější než MHD, ale taky nemůžu čekat, jelikož tak myslí většina, že projedu vždy zcela plynule a budu mít kde parkovat.

+3/−1
13.10.2014 10:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.