- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Liberec je naprosto bez koncepce, dopravně totální chaos. Sice má skvělý průjezd městem, ale silnice ve městě jsou tak úzké a nepromyšlené pro současný provoz, že po 20 letech života v Liberci jsem si i v Hradci připadal jako v New Yorku. Liberec má ten problém, že nemá místo takže silnice nejde rozšiřovat, snad by se vešel tunel pod Šalďákem, ještě by šlo na místě bývalé textilany vytvořit mimoúrovňovou křižovatku a taky by bylo fajn celkově Rumunskou a Lipovou prostě pro auta omezit, ať se jezdí okolo po Bídě a Jablonecké (normální řešení center v Evropě, že se musí objet). Ale i tak bude ve městě hrozně aut.
Jednoduché.Za každého sestřeleného chodce tam,odměna 500Kč.Ihned se pak naučí přecházet v houfu a ne jako husy,jedna pěkně za druhou.
Jestli budou nastaveny tak skvěle jako semafory na Šalďáku, tak to bude fakt zábava...
Šalďák to je kapitola sama o sobě! Absolutní přednost tramvají a autobusů DPML je výmyslem na Nobelovu cenu! Jedna projíždějící tramvaj přes náměstí zablokuje nejen ulice bránící jejímu průjezdu, ale i ulice kde by doprava mohla v klidu pokračovat - průjezd Palachova - 5.května blokuje i ulice Husova a Jablonecká směrem do Palachova, to samé autobus při vjezdu do Sokolské - tramvaj jede a všichni stojí a čekají až projede, přes den bych to ještě docela chápal, ale večer to je zvěrstvo!
To máte ještě docela fajn, že to aspoň chce někdo řešit. Jakmile vám tam dorazí cyklofanatici, to teprve začne tanec. Praha, Brno, Budějovice by mohla vyprávět jak se uměle vytvoří kolony vytvářením vyhrazených pruhů a pak se řve že jsou kolony...
Bohužel toto město postrádá celkovou dopravní koncepci. Řešením by bylo, kdyby na odboru dopravy seděli lidé s patřičnou erudicí. Dopravu města musí řídit jako celek a ne hasit jen místní ohniska problémů.
Jenže když celá oblast mezi výpadovkou a muzeem je přecpaná auty, tak je řešení opravdu obtížné. Snad jen podpořit MHD, aby nebyla jednou z nejdražších v ČR. Takové Forum a Plaza v centru jsou tragédie. Natahalo se tam hrozné množství aut, do už tak přecpaného centra. I mnohá sídliště v jiných stotisícových městech mají větší kapacitu silnic než centrum v Liberci.
Zdá se, že píší samí řidiči, tak tedy napíšu za chodce. Jsem všemi deseti pro semafor, který by nás ochránil před neslušnými řidiči. Většina řidičů dodržuje předpisy, ale jsou tací, co před přechodem ještě zrychlí. A jak v koloně aut poznáte slušného od neslušného? Každé vkročení do vozovky se rovná ruletě (zvláště pro pomalé důchodce). U radnice taky semafor funguje a bez problémů. A ještě poznámka - doprava v centru nekolabuje kvůli chodcům, ale kvůli neukázněným řidičům a bezkoncepčnosti dopravy. Bez investic do nových objízdných komunikací to prostě nepůjde. To jen v Liberci jde hlavní dopravní tepna středem historického centra.
Velké obavy mívám z - povětšinou - řidiček, které se k přechodu pro chodce blíží dvacetikilometrovou rychlostí a nedá se poznat, že nemají v plánu zastavit, ale plynule, pomalu projet svou "bezpečnou" rychlostí
Takže pokud tomu správně rozumím, dnes doprava kolabuje díky chodcům. Takže po instalaci semaforů, bude doprava kolabovat díky světlům, protože díky dlouhému proudu chodců budou neustále mačkat tlačítko. Nevím jestli i toto je řešení, ale aspoň něco, protože průjezd dolním centrem Liberce je prostě horor. Nejlepší je to tam od půlky listopadu do štědrého dne, kdy vrcholí Vánoční nákupní šílenství a sjíždí se sem snad celý Liberecký kraj a okolí. Tak auta de facto pouze stojí.
Mačkat tlačítko sice můžou jak vzteklí, ale zelená jim hned nenaskočí.
Problém vzniká kvůli tomu, že lidé neumí řídit.. I na světelné křižovatce každému trvá, než se rozjede.. Každý udělá takovou mezeru, že sníží potenciál průjezdnosti o 50%. Za většinu kolon si můžou řidiči sami a toto změní jen to, že ty dotyčné začně někdo učit, jak efektivně jezdit. A to je utopie.. Takže řešení není.
...že by???
A to tam musel uváznout pan radní aby se něco začlo dít