Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Miliardy zrychlí vlaky v Libereckém kraji. Dráhy chtějí nalákat cestující

Správa železniční dopravní cesty chce využít snahy o dočerpání evropských dotací ke zlepšení technického stavu tratí, do kterých se léta neinvestovalo, a probíhala zde jen nejnutnější údržba. Velké investice míří na hlavní tratě mezi Libercem a Českou Lípou, Frýdlantem, Tanvaldem a Starou Pakou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P15a24v52e66l 53B82o71u65c17n65í11k 4652971903885

Zásadního zlepšení a zrychlení na regionálních tratích lze dosáhnout jedině jejich zdvoj-kolejňováním. Odstraní se zbytečné čekání vlaků ve stanicích, lze přidávat další spoje, omezí se i zpoždění, neboť jakékoliv zdržení se na jednokolejných tratích dominově šíří. Začít těmi nejvytíženějšími úseky a tam, kde to krajina dovolí. V Česku sice máme nejhustší železniční síť, ale poměr jedno a dvojkolejných tratí je oproti Německu či Rakousko u nás velmi špatný.

+2/0
20.10.2014 10:13

J41i97ř92í 83E88r58b53e87n 1783374276647

Jenže spoluviníkem tohoto stavu je i statistika: ne že máme málo dvojkolejných, ale moc jednokolejných tratí. Stačilo by zrušit pár lokálek... ;-)

(hlavně mě neberte vážně, nebo se toho ouřadové na SŽDC, DÚ a MDČR chytnou!)

.

Dvojkolejné a elektrifikované by měly ideálně být všechny hlavní tratě - spojnice krajských měst. Jenže takový Liberec bude rád, když do něj vůbec nějaký vlak najde cestu. Koneckonců liberecko bylo i oblastí, kde jako poslední v ČSSR dojezdily parní lokomotivy (asi do roku 1982)...

+1/0
20.10.2014 15:37
Foto

J97i32ř97í 66Š86r78á16m56e68k 3218557689121

V Turnově dodnes jednu čoudící potkávám.

0/0
20.10.2014 15:51

S53v76a31t98o39p79l89u73k 89S20i44l15n17ý 4642486609368

Rekonstrukce nádraží v Raspenavě za 400 milionů? Cože?! Dle mě nehorázně předražené a neodpovídající významu ani velikosti nádraží.

+1/0
19.10.2014 18:57

V73i38k35t28o73r 42N19á98r24o86ž91n43ý 3299302528

Za 400 mega na železnici nepostavíte takřka nic..

A tady spíše půjde o výměnu zabezpečovacího systému...

+1/0
19.10.2014 22:11

P34e80t44r 80N32e87c48h57a36n90i17c22k62ý 7613796238670

a snad i vyřešení úvrati

0/0
19.10.2014 22:31

O95l42d46ř26i42c83h 78J43a21n98e25č92e97k 8399706883901

Co si tady představujete s úvratí? Jako že by vlak jel z Liberce do Bílého Potoka přímo bez zastávky v Raspenavě? To je podle mě nereálné. Od té doby, co tu jezdí Stadlery, se v Raspenavě od/do Liberce na/od B.P. nepřestupuje, ale jede přímým vozem, který se v Raspenavě odpojí / připojí

+1/0
19.10.2014 23:02

P79e35t29r 66N37e48c34h80a98n36i66c30k55ý 7473446728330

Pardon asi jsem se spletl, myslel jsem, že v Raspenavě byl nějaký problém s objížděním při cestě do/z Bílého Potoka

0/0
20.10.2014 8:01

M47a85r82e36k 90Š96i65m47o21n 2874337638378

Já se divím, že krajské město Liberec dosud nemá elektrifikované spojení se zbytkem republiky (tedy především s Prahou, která je klíčovým železničním uzlem, ať si pragofobové říkají co chtějí)

+1/0
18.10.2014 22:31
Foto

J61i45ř32í 71Š80r53á93m11e67k 3938227449431

Nejen Liberec, ale celý Liberecký kraj.

+2/0
18.10.2014 23:21

P57e22t23r 64N61e80c30h74a90n83i16c63k88ý 7383636298260

Elektrifikace není ten hlavní problém, zásadní je trasa tratí, která je prostě úplně špatně vzhledem k dnešní době.

0/0
19.10.2014 22:32

D59a11v26i70d 74H30o96l83m66a89n 7785325783919

Dokud bude cestování vlakem finanční luxus jako doposud, tak si dráhy žádné cestující nepřitáhnou, i kdyby vlaky jezdily kosmickou rychlostí. Už ve dvou lidech se vyplatí jet autem. S celou rodinou  - ani náhodou.

0/−10
18.10.2014 7:56

O70l90d57ř48i52c33h 55J36a51n43e62č69e61k 8269176903241

zase jeden, co pocita jen benzin... v Cesku jsou jizdenky na zeleznici snad nejlevnejsi v Evrope, teda aspon na zapad od Uzgorodu...

+8/0
18.10.2014 9:19

D39a81v51i44d 21H28o71l81m91a25n 7805945893519

Zase jeden, co je chytrej... To je sice hezké, že jsou nejlevnější, ale pouze za využití nepřehledné změti různých slev a bonusů. Mnohdy ani sami nádražáci nevědí, co vše je vhodné využít a ve spoustě případů ani nelze. Pro představu o "výhodnosti" vlaku :

Vzdálenost : 25km (vlak), 21km (auto)

Cena za 2 osoby : 84Kč (vlak), 55Kč (auto - benzin)

Cena za 3 osoby : 96Kč (vlak), 56Kč (auto - benzin)

Doba jízdy : 58min (vlak), 23min (auto)

Samozřejmě, že auto není jenom benzin, ale i při započítání mikrometrů ojetých gum, opotřebování podvozku, motoru, brzd a řízení nevidím důvod, proč jet s rodinou vlakem a nikoliv autem. Pojištění platím stejně. Vlastně ano - mohu si dát k obědu pivo a jedná se o nevšední zážitek.

+1/−3
18.10.2014 12:19

R51a22d90e44k 72J40a88n21a94t70a 9325586824182

Jízdenka ČD na 25 km pro dvě osoby nestojí 84 Kč, ale 74 Kč. Pro 3 osoby nestojí 96 Kč, ale 95 Kč.

Zanedbat ostatní "nebenzínové" náklady na provoz auta nelze. Jsou totiž vyšší než ten benzín, a platí to zejména u takovéhoto popojíždění po pár kilometrech, kdy se auto dříve rozpadne časem, než opotřebením, a pořizovací náklady tak rozpočítáte na menší počet najetých km ...

Aktuální výše náhrady dle MF ČR, které má krýt tyto náklady, je 3,70 Kč/km.

+5/0
18.10.2014 16:01

M14a68r80e75k 74Š75i48m50o37n 2574597728848

Prosím přepočet pro 6 lidí.

+1/0
18.10.2014 22:23

L66u60c17i73a41n 61P90a21p56a69z80i44a60n 5354287851795

A co Hrádek nad Nisou - Varnsdorf? Kdy bude opravena cesta přes Polsko a kdy zde bude konečně zastávka?

0/0
18.10.2014 3:24

J21i61ř44í 63E76r32b44e14n 1293244126107

Na ten peážní úsek přes Porajów dlouhodobě kašlou Poláci. Od českých i německých dopravců vybírají poplatek za ošoupání kolejí, ale s opravou váhají už třicet let - nemají tam odbočku, trať nevyužívají, nezajímá je to. Přitom už nkdy v roce 2005 nebo 2006 bylo dohodnuto v rámci projektu Luisa, že trať opraví a že si tam obnoví zastávku.

Ale zase se na tu dohodu s námi i s Němci vykašlali, jak pozoruju. Nebo se mýlíme?

+5/0
18.10.2014 5:41
Foto

J84i43ř84í 98Š54r32á59m87e95k 3898967909961

Nemýlíte. Stovkou na čáru, pak krokem přeskákat kousek Polsa a zase stovkou dál.

+2/0
18.10.2014 7:47

M56a97r10e41k 24Š50i30m63o56n 2454967378318

Proč tedy ten kousek trati SŽDC nekoupí (umístění na cizím území není překážkou vastnictví nemovitosti) a nespravuje sama?

0/0
18.10.2014 22:23

O88l37d72ř69i21c46h 88J20a71n36e94č44e15k 8129676973821

Asi proto, že se Poláci šprajcujou i v tomto.

Já myslím, že Češi a Němci už i nabízeli, že ten kousek přes Polsko opraví na své náklady - a Poláci nic. Prostě nezájem ;-( Evropský soudní dvůr by měl taky začít vyvlastňovat ;-)

+4/0
19.10.2014 23:07

O30l64d53ř66i30c33h 43J71a15n73e81č45e37k 8969876713331

no konečně.

i když si říkám, jaký má asi smysl rekonstruovat tratě kolem České Lípy na 120 km/, když si nevybavuju, že by ČD měly dieslová vozidla s rychlostí nad 100 km/h?

a rekonstruovat nádraží v Raspenavě a Frýdlantu za 400 milionů? to budou mít asi střechy ze zlata a nástupiště z mramoru (což v tomhle regionu dlouho nevydrží...)

+3/−6
17.10.2014 20:36

M43a32r24e36k 78M59a12r85t84i71n 8159954196470

Jestli ony ty nádraží ve frýdlantským výběžku neprojdou i modernizací z hlediska staničního zabezpečovacího zařízení, což samo náklady prodraží. K tomu peronizace, oprava budovy atd. Nepřijde mi to zase až tolik...

+5/0
17.10.2014 21:35

J62i65ř72í 25E41r83b64e68n 1133384966167

Rekonstrukce nádraží není jenom vymalovat čekárnu a opravit záchody...

+1/0
18.10.2014 5:42

S71v17a73t44o38p16l72u80k 67S45i82l56n51ý 4142516799448

Fakt?... OK. Takže to tedy nebude za 50 tisíc, ale za max za 50 milionů ;-)

0/0
19.10.2014 19:01

P60e38t74r 95Č36e28r79v63e81n55ý 3866671742285

S těmi vozidly se mýlíte - ČD už nějaký ten pátek vozidla na 120 km/h mají:

http://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/001364-Rada-854-CD-uplna/

A pak ještě novější a trochu pomalejší:

http://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/002216-Motorove-vozy-na-nasich-kolejich-rada-843/

+3/0
18.10.2014 10:05

S85v38a71t87o94p22l49u43k 97S33i37l78n27ý 4822256729378

Zapomněl jste na nové Pesy

0/0
19.10.2014 19:01

J41a84n 33S51ů98r31a 4195453873922

Pesa

+1/0
18.10.2014 21:05

M80a56r59e84k 23Š92i26m95o28n 2784267568668

Za prvé: nerekonstruuje se pro ČD, ale pro zatím neznámou množinu dopravců, včetně německých a českých. Vozový park ČD je tedy irelevantní.

Za druhé: co víte o rekonstrukcích dopravních staveb? Asi zřejmě kulovíčko.

0/0
18.10.2014 22:26

M94a27r40t51i68n 56M11u96s47i18l 4280541823511

Miliarda za nádraží v ČL? To jde o mezinárodní uzel s 25ti nástupišti asi několika stovkami vlaků za den? Nejde?! Takže je jasné, že zaklínadlo podchodu na normální lidi normální lidi nemůže zabrat. Normální o(v)čan tuší tunel a pořádnou kapsu kamarádovi. ;-O

+1/−7
17.10.2014 19:49

M75i86r16o61s51l16a28v 68Z85i47k47m23u85n10d 7859963924203

25 nástupišť by stálo tak 20 miliard ....

ČL je typickým příkladem nádraží z c.k. monarchie a když se tam mají postavit  třeba jen dvě ostrovní nástupiště, moderní kolejiště s ohřívanými výhybkami, zabezpečovacím zařízením na úrovni 21. století, tak TO PROSTĚ NĚCO STOJÍ ...

+12/−1
17.10.2014 20:13

S84v27a37t34o68p78l50u88k 86S95i42l48n40ý 4392406519498

Pořád si nemyslím, že to stojí miliardu. Kolik stojí taková ohřívaná výhybka? Kolik stojí jedno ostrovní nástupiště? Dle mě nemůže stát víc než 10 milionů i s podchodem.

+1/0
19.10.2014 19:04

M19a22r27t74i49n 48M36u41s91i14l 4540701103201

asi tak. Nic proti novému či modernizovanému nádraží v Lípě, ale tvrdit, že stojí miliardu? TO opravdu považuji za velmi přehnané!! Bez ohledu na mínusy nahoře.

0/0
20.10.2014 7:06

J50a24n 18K69o64h23l 4513277361214

Tady pomůže už jenom jedno: prokopat ty kopce a vést to tunely.. jinak to konkurence pro silnici nebude nikdy. Hlavně mezi Libe a Turnovem. Vyplatilo by se i lepší spojení do Polska..

+7/0
17.10.2014 16:32

R62a29d31e35k 47J16a17n82a43t59a 9755836754452

Liberec a Turnov ano, ale spojení do Polska ne. Obchodní a kulturní vzahy s Polskem jsou ve srovnání se Západem minimální a není to neexistencí trati.

Daleko více potřebujeme kvalitní trať do Bavorska.

+5/−1
17.10.2014 17:57

J45o78s11e91f 75T74r95ö28g85l 8859912336326

I ta R35 mezi Libercem a Turnovem je pěkně klikatá, i když na klikatici železnice nemá (tam je to hlavně kvůli stoupání). Podobně další silnice na severu; třeba taková I/13 také není zrovna rychlostka...

0/0
17.10.2014 20:52

P69e74t37r 97N91e84c15h21a29n26i10c93k84ý 7963716368490

A to započítejte zimu v regionu, která dosahuje celonárodních maxim. Nezřídka se stane, že |/13,14,35 jsou těžce průjezdné kolem zapadlých kamionů a některé silnice druhých a třetích tříd téměř neprůjezdné.

+2/0
19.10.2014 22:43

L44u65c48i71a33n 85P22a58p50a61z24i44a43n 5454437231825

To se mýlíte, vztahy s Polskem jsou pro tento region také velmi důležité. Není jen Bavorsko.

+2/0
18.10.2014 3:25

M46a17r16e61k 83Š98i69m33o25n 2614107978908

To se mýlíte. Vztahy mezi Prahou a Varšavou jsou sice slabé, ale vztahy česko polského pohraničí jsou podstatně silnější.

+2/0
18.10.2014 22:30

P76e33t90r 45N50e36c84h60a46n87i25c48k50ý 7333896768850

V pohraničí jsou proudy nezanedbatelné, turistika a nakupování jen kvete oboustraně a možné spojení LB-JG nebo JG-Zittau by také mělo něco do sebe i šance dojet vlakem až do Wroclawi za rozumnou dobu. Poláci udělali pro spojení Krkonoš s vnitrozemím víc než my, ale zas jim toho víc zůstalo po Němcích.

0/0
19.10.2014 22:36

M79i66r79o11s59l63a29v 87Z59i66k77m47u17n34d 7219593594833

Nikoli, stačí natahat dráty a jezdit elektrickou trakcí ... kouzlo spočívá v tom, že elektrická trakce má velké zrychlení při rozjezdu ... před nějakými 30 lety na klasických rychlících (480/481, 1480/1481) jezdily dva brejlovce a dokázaly z Hradce do Liberce zkrátit i 30 minut zpoždění proti situaci, kdy jela lokomotiva jen jedna ...

+6/0
17.10.2014 18:26

J90i52ř96í 93E17r38b32e10n 1283894226437

Nemluvě o tom, že elektrická trakce dokáže při brzdění vracet zmařenou energii do troleje, kde ji třeba v tu chvíli může využít rozjíždějící se vlak o pár set metrů dál...

+3/0
17.10.2014 20:28

J74o78s56e39f 80T43r28ö88g27l 8699702576906

To ale není elektrickou trakcí (jak nakonec potvrzujete zmínkou o brejlovcích), ale měrným výkonem vozidla (soupravy), tj. poměrem výkonu a hmotnosti. Řešení je proto v lehkých motorových jednotkách s moderními výkonnými a při tom úspornými motory. Doporučuji se projet nějakým dieslem v Německu (třeba mezi Chebem a Norimberkem, tam jezdí motorové jednotky až 160 km/h,naví s klopením jako Pendolina a velice svižnými rozjezdy).

Investice do elektrifikace se vyplatí jen tam, kde je opravdu silná příměstská doprava (jezdí často kapacitní jednotky - Praha,Brno,Ostravsko) nebo kde je silná nákladní doprava.

+4/0
17.10.2014 20:48

V68i16k22t38o63r 13N87á89r49o98ž33n87ý 3859592508

Přesně tak. I takové Desiro má velice solidní zrychlení. Mezi zastávkami , které jsou od sebe 3 km vlak vedený Desirem těch 120 km/h běžně jede , pokud to díky trati lze.

Elektrifikace na této trati je k ničemu , navíc vyšla by také na pěkný balík. I vzhledem k tomu , kolik by se muselo přizpůsobit tunelů

0/0
18.10.2014 8:09

O77l59d44ř39i74c25h 91J97a90n76e52č77e41k 8699656303801

dokud to bude z Turnova do Liberce 38 kilometrů, tak tam nepomůže ani railjet s druhou připřaženou lokomotivou.

ano elektrika by to zrychlila, sám dobře pamatuju, jaký je to časově rozdíl, jestli z Turnova do Rychlova dva vagony táhne motorový vůz nebo lokomotiva. ale dokud jízdní doba po železnici bude dvojnásobná oproti silnici, tak ani zrychlení o 20% nic nezmůže.

tratě z Liberce na Prahu a Hradec mohou na plně konkurenceschopné dálkové spojení povýšit jedině mnohamiliardové investice - v podstatě kompletní přestavba

+3/0
18.10.2014 9:26

P49e13t47r 31N20e71c64h86a33n52i34c78k32ý 7513946828760

Úplně nová trať do Turnova s napojením na Prahu i HK bez úvratí by vyřešila hodně problémů. Pak už jde o dílčí modernizace a přeložky, ale ten Turnov zabije jakoukoli smysluplnou investici "pod kopcem"

+2/0
19.10.2014 22:38

O20l67d34ř41i81c74h 76J18a30n60e21č35e56k 8299826783521

však jen to, aby se z Liberce do Turnova dojelo za čtvrt hodiny, by byla mnohamiliardová novostavba. z Turnova do Prahy už si pak obstojnou modernizaci dokážu představit za rozumné peníze - i když teda nevím, nakolik by bylo zrušení úvratě reálné, při zachování zastávky v Turnově a při provozu souprav s řídícími stanovišti na obou koncích to snad není ani tak nutné - z Turnova do HK a Pardubic by tak jako tak byla potřeba více méně novostavba, ať už přes Jičín, kde by se snad aspoň z části dalo využít stávající drážní těleso, ale koleje by se asi musely komplet vyměnit (a přejezdy přestavět / zrušit), nebo přes Semily, kde by bylo potřeba narovnat spoustu oblouků a tedy postavit řadu tunelů...

ale jinak je to s Lbc - Turnov něco jako s rakouským Semmeringem: dokud se pod Semmeringem nepostaví tunel, tak jakékoliv investice na Südbahn dost ztrácejí smysl

+1/0
19.10.2014 23:23

P47e82t22r 29N67e87c79h51a50n72i66c28k68ý 7353576948630

Trať by musela být opravdu pořádně rychlá, aby zajíždění do Turnova a tím ztráta tak 5 minut nevadila, ale asi to jinak nejde. Na HK a Pardubice je na výběr cesta řidce obydleným Českým Rájem nebo obydlenou hornatinou Podkrkonoší, ani jedno není zrovna ideální. Ještě tu je třetí varianta přes Mladou Boleslav a Nymburk, cesta touhle cestou je už nyní do Pardubic rychlejší i s přestupy a prostojí, při zkapacitnění a zdvoukolejnění (u 231 ztrojkolejnění) Turnov - MB - Nymburk - HK by šlo vést vlaky tudy a velmi rychle. Na 030 bych dal vrstvu spěšnáku podobnou dnešním R jen s více zastávkami (Koštálov, Horka u S.P, Mostek, Bílá Třemešná a Kuks o víkendu/v létě).

0/0
20.10.2014 8:14

K59a97r94e49l 67S37t69r23ž89a20n53o60v76s32k50ý 1108795145

I když říkají, že se to vyplatí, tak mě přijde půl miliardy za cestu rychlejší o dvě minuty i tak hodně.

+3/−1
17.10.2014 12:50

P22a70v57e52l 79Ř54a88p40e12k 7192886619345

Ono to není jen o tom zrychlení, ale i o tom, že se ta trať za pár dní nerozpadne. Investovat se do toho muselo tak jako tak.

+11/0
17.10.2014 13:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.