Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Serpentiny z Jablonce do Liberce zmizí, stavba vytoužené silnice začne

Konec nebezpečné a pomalé jízdy v serpentinách mezi Jabloncem a Libercem se blíží. Přípravy na stavbu dva a půl kilometrů dlouhé přeložky frekventované silnice I/14 by mohly začít do konce letošního roku. O stavbě se mluví již od počátku devadesátých let minulého století.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J61i52ř46í 91V74o12l72e82k 6451164753749

Mapa zde http://www.rsd.cz/rsd/rsdcat.nsf/0/BA190F3E5C0C3FFFC125755100470A59/$file/s14-kunratice-jablonec.pdf

0/0
5.11.2014 8:17

J25i78ř39í 13E71r30b61e72n 1203264526797

Pozitivem této stavby by mělo být, že jako jediná snad nezasáhne do současného provozu mezi Libercem a Jabloncem - na rozdíl od rekonstrukce tramvajové trati, vratislavické silnice nebo železniční trati, které kvůli svému trasování spojení mezi městy silně ochromují.

I když u nás je taky možné všechno a "zodpovědní" úředníci a stavbyvedoucí jsou schopni zdržovat provoz i v nedotčených lokalitách.

0/0
3.11.2014 19:09

P28e22t90r 92N87e81c83h31a37n89i13c54k26ý 7603166248490

To není pravda. Kvůli stavbě téhle silnice bude na starých "zatáčkách" několik omezení, kyvadlový provoz a pár měsíců prý budou zatáčky uzavřené úplně

0/0
4.11.2014 8:45

J53i71ř90í 31E20r69b47e80n 1983924276277

A já doufal, že když se staví "vedle" staré silnice, že to bude klidnější ;-(

Při stavbě nové silnice Jičín - Mladá Boleslav před 30 lety tomu tak bylo.

0/0
6.11.2014 9:15

P71e92t19r 71N28e78c83h18a84n11i61c83k47ý 7843226338220

Ona totiž úplně "vedle" nepovede, spíš přes. Už se nechal někdo slyšet, že bez občasné uzavírky to bohužel nepůjde.

0/0
6.11.2014 9:17

J51i64ř15í 21E28r48b34e30n 1683584746197

No jo, je to tam:

"Průběh výstavby bude ovlivněn nutností zachovat dopravní obslužnost stávající obytné zástavby a firmy Plastkov. Počítá se proto i s úplnou uzavírkou silnice III /29024. Tranzitní doprava bude využívat stávající silnici I/14 přes Vratislavice."

Na to jsem zvědav :-/

+1/0
6.11.2014 9:19

P93e93t64r 66N59e44c79h41a36n46i76c97k38ý 7473916868530

Je to tak, na dopravu ze Mšena do Liberce jsem fakt zvědavý

0/0
6.11.2014 9:32

R46i97c45h34a38r43d 86P15o98d33z67i88m12e69k 2141737246

Tak to je supr. Já čekal, že to zavřou na 3 roky komplet.

0/0
4.11.2014 15:03

J89i46ř93í 34V13o14l80e96k 6741734663759

Celou jednu sezónu bude silnice uzavřená, zahájení závisí na dokončení rekonstrukce tramvajové tratě a tudíž průjezdnosti Vratislavic pro nákladní dopravu.

0/0
5.11.2014 8:15

M72i35l60e80n82a 70K22l49o79u59č16k59o66v35á 1754903381660

M tudy jezdime hodně často,ale dokud se nesvezu po nové silnici,neverim,ze kdy bude.Takovych slibů už bylo......a stavět ji budou 33 měsíců??? Chacha,už se tady nějaká stavba dokoncila v terminu? Myslim,že já už se nedoziju.

+3/0
3.11.2014 17:46

M42a13r82t48i11n 96Z62a49c42h 5274480592642

...mapka je k mání na stránkách ŘSD už asi 5 let + mnoho dalších plánovaných silnic v celé české republice, doporučuju navštívit a prostudovat, je to moc zajímavé čtení, jak by se nám jednou mohlo pohodlně jezdit...

+1/0
3.11.2014 14:21

J76a21k41u72b 71H86a15v41l56í64č92e64k 6821860375975

poznamenal bych, ze nejdulezitejsi na tom je to slovni spojeni JEDNOU MOHLO... nicmene ty projekty jsou hezke a kdyz uz ne prilis mnoho skutecnych novych silnici, tak aspon tu dokumentaci a vizualizaci maji hezkou :-)

+1/0
3.11.2014 15:05

J36o22s51e40f 42B70a83l37o71u38n 4970406495521

Já nevím,není ta mapka obráceně?Pokud by nová silnice ve směru od Liberce do Jablonce vedla vpravo byl by potřeba spíše tunel než mosty....:-)

0/−1
3.11.2014 13:42

J73o88s25e82f 94B27a93l63o88u84n 4960196775191

Vpravo od té současné ;-)

0/0
3.11.2014 13:43
Foto

J28i64ř24í 69Š63r23á29m75e18k 3278937919821

Skutečně povede vpravo od té současné

0/0
4.11.2014 11:36

P69e44t72r 56Č65i87h82á74k 7771800874687

Hotovo bude za 33 měsíců od zahájení stavby? V České republice se staví 2,5 kilometru dlouhý úsek tak dlouho? To i v Japonsku postaví 100 km silnice za kratší dobu... No budiž, hlavně že už se něco děje...

+8/0
3.11.2014 13:07

P42e44t47r 37N53e30c64h60a65n71i56c67k44ý 7273306768650

33 měsíců od zahájení stavby 2.5km úseku je pořádná darda. Předpokládáme-li, že se začne v červnu 2015, tak konec bude v nejlepším (a ne reálném) případě v lednu 2018 a to je ještě sakra daleko. Do té doby doprava mezi městy bude zažívat mordor. Nejen uzavření spojky z Rýnovic do Kunratic, ale taky neustálé nekonečné opravy Vratislavické silnice, oprava tramvaje, která se zatím pořádně nestíhá a je pravděpodobné, že o rok, dva později se dočkáme dalšího přerušení provozu. Opravy železniční trati Jablonec - Liberec už jsou také na spadnutí, ačkoli železnice mezi městy toho kvůli polohám nádraží příliš neřeší.

+8/0
3.11.2014 12:22

L71u30c89i21a57n 59P89a41p29a19z36i12a41n 5464767551365

Bohužel se stavba koná deset minut po dvanácté, no lepší tak než nikdy. Ale stavba začíná pozdě, měla již dávno sloužit, nejpozději v roce 2011. Ale uvažovalo a slibovalo i mnohem dříve. Inu kapitalistické plánování nefunguje. Dárek k výročí revoluce letos také nebude. Prostě pozdě. Špatný výkon ekonomiky vlivem vlád pravice a k tomu jako bonus zbytečná devalvace od temných sil v ČNB  přebytečné české koruny udělalo svoje. Nejen Německo, ale již i Slovinsko, Slovensko náš vzor!

+1/−2
3.11.2014 11:44

P29e74t91r 31N86e61c42h36a21n23i75c38k39ý 7453206268120

Poděkujme Vítu Bártovi, který přišel s veverkami jako spásou národa a jen dosednul do křesla, tak seškrtal a zastavil všechny stavby což zpozdilo čerpání dotací a teď se honem rychle všechno musí postavit najednou.

+5/0
3.11.2014 12:18

M56a90r75t20i82n 53M15u17s44i92l 4610291283931

Zeptám se dopravního specialisty, zda pro eliminaci dopravních komplikací navrhl dočasné zrušení mýta v úseku Rádelský mlýn - Lbc-Doubí, aby tranzitní kamionová doprava měla v úseku Jbc-Lbc kudy uzavřenou silnici objíždět a nespala se nám třeba do Lukášova? Jinak autorovi díky za článek i mapku.

+3/0
3.11.2014 11:12

P10e40t24r 51N37e55c77h20a87n63i10c44k82ý 7613126838970

Samozřejmě, že na ně kašlou, přikážou jim objížďku, ale penízky ať se sypou. Tímhle šikanováním kamionové dopravy jen zhoršujeme pozici místních dopravních firem a zdražujeme zboží.

+2/0
3.11.2014 12:17

M19a10r83e55k 11P44a53r74a 7692849850923

ale zlepšuje se tím životní prostor místních lidí, když jim před barákem nejezdí a to je nepochybně nadřazený ekonomickým zájmům. Pokud se u stavby argumentuje kamióny, tak mě to přijde jako zbytečná stavba. Kamióny by všude od nás na západ museli jezdit po dálnici. Když nepotkáte kamión tak jste jste do 15 minut v centru druhého města. Jestli je kvůli tomu nutno stavět novou silnici, když 2/3 silnic v kraji jsou v mizerném stavu. Viděl by ty priority jinde

0/0
4.11.2014 8:35

P10e23t17r 26N22e45c23h87a17n64i48c91k68ý 7363746758100

A právě proto, aby byl životní prostor vhodný, bychom měli podporovat kamiony, aby po dálnici jezdily a ne jim neustále zvedat mýto a v případě objížďky nebo uzavírky je stejně kasírovat. Pak se všechno zdraží, cizinci nás budou objíždět, místní dopravci to budou mít těžší a vykukové najdou jak to objet přes ten životní prosotr místních lidí. Zpoplatnění vjezdů do měst (mimo vybrané hlavní průtahy) by mělo mnohem větší smysl než zpoplatnění dálnic - u těch by dálniční známka bohatě stačila.

0/0
4.11.2014 8:44
Foto

J91i13ř33í 46Š83r61á45m72e91k 3648857499811

Konečně. Navíc děkuji autorovi za vloženou mapu. To, bohužel, nebývá pravidlem.

+14/0
3.11.2014 10:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.