Diskuze

Z Jablonce do Smržovky už zase jezdí vlaky. Jsou teď tišší a rychlejší

Tisícům lidí z Jablonecka se ulevilo. Po výluce se totiž vrátily vlaky na koleje mezi Jabloncem nad Nisou a Smržovkou, takže mohou zase pohodlně a rychle cestovat do škol, práce či za zábavou. Je to první opravený úsek trati z Liberce do Tanvaldu, kterou rekonstruuje Správa železniční dopravní cesty.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VJ

V59í14t 54J57ů35z22a

26. 11. 2014 12:23

Ta průměrná šedesátikilometrová rychlost by umožňovala spěšné vlaky z Liberce do Tanvaldu za půl hodiny ... ale ostatní parametry mě moc nepřesvědčují, má-li se počítat i se zastávkovými a nákladními ...

0 0
možnosti
PS

Na téhle trati má smysl přeprava v pravidelném taktu a ten Sp tam časově nenacpete (pokud se po reko trati z Liberce do jablonce povede ve špičce 30 minutový takt), už jen proto, že mu teď nemá Os kde "uhnout".

2 0
možnosti
PN

Hurá, je to opravdu jedna z mála investicí do železnice v LK po strááášně dlouhé době. Trať neskutečně prokoukla a to před 5-10 lety byla smetiště toho nejhoršího v ČR (milovníci železnic si zas přišli na své, ale nemuseli tím jezdit každý den). Rozhodně to má své mouchy (hlavně málo výhyben, zrušené odstavné koleje, především jen 3 koleje na Smržovce a nástupiště jak pro koncert U2), ale ve výsledku to je radost tam jet, vlak je pocitově o hodně rychlejší a tišší a pohodlnější, to uzná každý kdo tam jezdil dřív a jede teď. Znamená to také delší prostoje ve stanicích kvůli starému jízdnímu řádu, ale aspoň nebudou velká zpoždění. Celkem darda bude od prosince 7min. prostoj na Smržovce směr Tanvald, protože ještě nebude možné zavést 30min. interval. Jestli je mi něčeho nostalogicky líto, tak je to nádražíčko v Jabloneckých Pasekách, ty krásné mechanické závorky, které tam paní výpravčí ve dne, v noci, vedru i sněhové vichřici sundavala měly své kouzlo. Stejně tak teplá čekárna s fotkami, informačními materiály a pokladnou už je otevřená jen do 13:50 (protože to mělo být o rok dřív a všichni tamní zaměstnanci si dali umístěnky jinam, jenže se to protáhlo a nejde najít někoho, kdo tam bude přechodně prodávat lístky i sundavat závory) a za rok už nebude vůbec. Sice tam přibyl nový přístřešek, ale nebude to úplně ono - no doba jde dál :-)

5 0
možnosti
PS

Ten nový přístřešek v J.P. už stihl nějaký "yntelykent" počmárat (potagovat). :-/

Zajímalo by mě taky, proč se ale třeba v Pasekách snesla výhybka, stejně tam vlak staví a teď není x kilometrů místo třeba pro nouzové křižování.

0 0
možnosti
ME

...hlavně, že se všude píše zboží na vagóny a pak se při rekonstrukci zruší koleje..

4 0
možnosti