- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Takže většina bude umět prd (ti, kteří si učit nechtějí) a zbytek se naučí to samé, co na normální škole.
Nejsem sice zastáncem násilí na dětech, ale některé znalosti a schopnosti je třeba do nich vtlouci za každou cenu.
A za pár let zrušíme školy úplně.........
slunickove deti. Budiz jim skola zabavou, ale jestli budou chtit na gymnazium a VS, bude to zabava jineho druhu.
Nas starsi syn miloval prave to, ze dostaval znamky jako potvrzeni, ze si dobre vede. Klasifikace byla pro nej povzbuzenim, aby se ucil, protoze vyborne vysledky ho tesily.
V nasem skolnim systemu, kde jsou statni maturity ze vsech predmetu, prijem na VS a vyber univerzitnich kurzu zavisi na maturitnich vysledcich a poradi studentu ve state, je studentova snaha mit dobre vysledky plne ocenena. Syn se umistil v hornich 0.35% ve state, coz mu otevrelo vstup na kterykoliv univerzitni smer.
Mladsi syn byl pohodar a delal predevsim to, co vedel, ze je nutne. Znamky mu slouzily jako informace kde musi vic zabrat, protoze dobre vysledky ho tesily, ackoliv nebyl ochotny obetovat sve pohodli pro ty nejlepsi vysledky. Jeho konecny vysledek byl v hornich 12% ve state a umoznil pohodlny pristup na smer, ktery ho nejvic bavil.
Ano, Problematikou se zabývám, učím doma. Přeji škole, dětem i učitelům hodně zdaru. Podobný způsob je vyzkoušený v zahraničích ve školách typu Summerhill. Je to úplně odlišný přístup od klasického vzdělání a je založen na přirozené touze dětí poznávat svět, podobně jako unschooling. Dětem je k dispozici učitel, který jim na otázky je schopen dát odpovědi, náměty, vzbudit v nich zájem, aby samy odpovědi hledaly, přemýšlely, hledaly souvislosti... Pokouším se tím to způsobem pracovat se svými dětmi a přijde mi, že děti jsou víc samostatné, zralejší, zodpovědnější, život je víc baví a věřím, že si toto odnesou do dospělosti. Může být trochu otázkou přechod na klasickou SŠ popř. VŠ, ale vzhledek k schopnostem dětí se učit bych se toho zase tak nebála. Věřím, že výsledky budou lepší než v klasické škole a děti to bude hlavně bavit.
Uz je to skoro 10 let, co jsem na takove skole, kde se to delalo prvni myslim dva nebo tri roky, byla.
Problem je to, ze "znamka" je kriterium napr. k prijimacim zkouskam na viceleta gymnazia, takze nejpozdeji ve treti nebo ctvrte dite, pokud tam nekdo chce jit, znamkovat "musite"
Co takhle školy úplně zrušit... šťastné a usměvavé děti budou v dospělosti kreativně lovit veverky a sbírat borůvky... v zimě si půjčí od EU...prostě krásný a radostný sluníčkově-socialistický život...
v tomto by nám mohly jít menšiny příkladem...teda jedna menšina...
vždyť přece jen dítě ví, co je pro ně dobré. A hlavně přece samo ví, co bude v životě potřebovat... Taky se dítě umí samo vychovávat a tím v něm naroste ta nejlepší osobnost...
Mozna vam to prijde vtipne, ale ono to tak opravdu dost casto je. Nikdy jsem nepotrebovala veci, ktere me nebavily a musela jsem je drtit jen proto, aby byla znamka.Taky uz z nich vim sotva desetinu a rozhodne mi to v zivote nechybi.
A umeni se ucit, sebekazen, atp. se stejne tak muzete naucit na tom, co je vam blizke anebo formou, ktera je vam blizka...
Nevim,jestli to funguje na vsecny bez rozdilu, v tom bych byla asi opatrna,ale na lidi, kteri maji potencial zcela jiste ano.
My jsem byli ve škole známkováni a škola nás také bavila. Takže je to jen prý a v konečném důsledku další krok, aby naše budoucí generace byla vhodná na práci v montárnách, tam škola bez známek bude ideální doporučení.
nehledě na to, že se jistě najdou i děti, které, když budou vědět, že nedostanou pětku, se na učení vykašlou úplně