Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kdo hodil sníh do silnice, může skončit před soudem jako viník nehody

Sníh, který zasypal Liberecký kraj, může řadě lidí způsobit nečekané potíže. Pokud totiž odhazují závěje od svých domů a ze svých chodníků na ulici, porušují tím zákon. Stane-li se pak na sněhu třeba nehoda, čeká je i trestní stíhání.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O95t50t72o 35N17o12v25a16k 8250878726169

Tak at prestanou hazet snih z cesty na chodnik ;-))

0/0
28.1.2015 11:05

F41r20a98n55t26a 75L43a22j71a 3395114153100

Konečně s tím něco budou dělat.Vždyť se na tom naházeném sněhu může někdo zabít.

0/0
13.1.2015 19:01

R14o94m80a89n 52H61a76n36u74s 8115367469824

No Zákon o pozemních komunikací hovoří o znečištění, za které hrozí pokuta až 300000Kč. Ovšem co je znečištění se nikde nedovíte. Ale pokud by si někdo vzal právníka tak věřím tomu že by to vyhrál, protože sněhem nic neznečistíte, vůbec né silnici na kterou padá normálně sám a může tam sjet ze střechy, skály apod. Nehledě na to, že řidič má jet takovou rychlostí, aby stihl zastavit na vzdáleniost na jakou má rozhled. Protože místo sněhu tam může ležet dítě, které uklouzne na silnici, protože chodník silničáři už zasypali.

0/0
11.1.2015 13:55

K15a62m63i49l15a 38Z28e70l68e12n15k85o21v37á 3387417415

souhlas.

+1/−1
9.1.2015 7:31

M65i49r66o35s13l17a44v 26K72a36š95p78a66r 3182727181421

Tak hrnout sníh na silnici je blbost neboť při pluhování vám ho vrátí před vjezd. Když vyhrnuju vjezd ke garáži tak hrnu sníh do stran popřípadě házím na kupu ač je to pravda pracnější.

+1/0
8.1.2015 18:22

H69e79l57a 31V34a71n86í39č45k91o74v13á 7412339475

Takže, když nahrnou sníh z chodníku na vchod do domu, nehrozí nic, ale když se pracně prohází člověk, aby mohl vůbec vyjít z domu, tak je to trestné, rozumím tomu dobře?;-O

+8/0
8.1.2015 16:17

J94i42n44d85ř78i57c12h 54Š29k33o42p12e32k 4905121920415

stejné to bude, až ten sníh nahrnou úmyslně na vchod

0/0
8.1.2015 17:04

J76a77n 67P57r82o19c41h76a79z95k67a 1247685229407

Paní Mrázková, kdyby končili před soudem všichni ti, co háží sníh na silnici, jsou u soudu všichni domovníci a majitelů domnů v Bukurešti. Ti jiný způsob úklidu sněhu než jeho naházení na cestu neznají. Ale ono to funguje. Autobusy a nákladní auta sníh poměrně rychle rozjezdí.

+1/0
8.1.2015 14:47

J12i57ř82í 33E72r85b39e83n 1663354386967

Mám dojem, že v Bukurešti obvykle panují trochu jiné sněhové podmínky než v liberecké kotlině ;-)

+1/−1
8.1.2015 20:47

J91a69r64d47a 43C98h43o35v62a65n88e22c 6331135193979

N E U K L Í Z E T !

Dnes už neplatí, že majitel k chodníku přilehlé nemovitosti odpovídá za škody způsobené sněhem či náledím na chodníku, takže není důvod uklízet. A vyhrožuje-li se za úklid dokonce stíháním, pak je přímo hloupost uklízet.

+2/0
8.1.2015 13:25

B61ř44e40t59i21s11l98a73v 18Š77í30m55a 9474921102

Nevyhrozuje se stihanim za uklid, ale za takovy zpusob uklidu, ktery ohrozuje bezpecnost. Nikdo si nemuze myslet, ze je reditelem zemekoule a co on cini, dobre cini.

+3/0
8.1.2015 14:00

M32o53j21m49í17r 25M57o33t25y35č85k77a 3462685704980

Ano pane Šímo, správně. Ale nahrnutí sněhu ze silnice na chodník je také způsob úklidu který ohrožuje bezpečnost. Takže vaše věta o řediteli zeměkoule platí na obě strany.

+2/0
8.1.2015 15:37

J69i76n41d32ř31i93c78h 85Š89k69o89p38e64k 4775861870685

ano, ale při strojové údržbě trochu hůře ovlivníš, kde skončí sníh, než když ho uklízíš ručně

+2/0
8.1.2015 17:42

M65i66c67h21a62l 11M81a13l20a24t 6331341328622

Pokud vím, tak chodníky jsou majetkem města a mělo by je odházet město. O jakých "svých" chodnících to zase lupa píše?

Kdo bude stíhat město za neodhrnuté chodníky? Za co jim platíme daně?

+2/0
8.1.2015 12:49

P15a46v78e60l 77K16u70n77c 9372749358588

Vážená paní Mrázková, na rozdíl od Vás s předností aut před chodci zásadně nesouhlasím. V první řadě musí být (v obci) uklizené chodníky a už vůbec by nemělo docházet k situacím, kdy jediným vyčištěným místem je vozovka, chodci ji (nesprávně, ale logicky) používají a vystavují nebezpečí jak sebe, tak řidiče. K odstranění (= odvozu, jinak to prakticky nejde) sněhu mimo vozovku i chodníky jsou daleko lépe vybaveni ti, kdo uklízejí vozovky; navíc jim obec může pomoci tím, že v závažnějších případech vypomohou dlouhodobě nezaměstnaní.

+2/0
8.1.2015 12:48

T47o34m28á68š 46K47l97í18m79a 4114127863163

Cely clanek se vyjimecne zabyva jen motoristy, ale co chodci kdyz se musi brodit prosolenou **** po chodniku k domovu!!!!  To uz je asi vporadku???

A vysledke je vlastne jasny na jednotlivce si posvitime, ale na skupinu jsme kratci...

+3/0
8.1.2015 12:43

B74e58n 28P21a79v54k60a 1667163847901

Ano, je to spiknutí výrobců obuvi. R^

0/0
8.1.2015 12:47

V85a27c19l81a97v 87P38e92r85o14u63t57k83a 6518777854361

no tak chtěl bych opravdu konkrétní případ, kdy fakt někdo honí k soudu či uděluje pokutu,že odházel sníh před domem z chodníku na silnici. Jinak ti pisálkové co tu pořád píší o zákoně a právu asi fakt nežijí v realitě. Jak myslíte,že na vesnicích nebo malém městě kdo to uklidí z chodníku aby se děti a starší lidé dostali do škol za nákupem apod? Myslíte,že v každé obci čeká mančaft lidí s hrably a technika co se vrhá na úklid? Ani náhodou dělají to lidi co tam bydlí prostě z rozumu a nutnosti. Ono by stálo za to zveřejnit kolik milionů tahle sranda stojí,aby se někdo chytil za hlavu a za jedno upřednostnil chodník, protože z domu je třeba někam vyjít  a za další by obec mohla dokonce v tomto občanovi dát malý příspěvek a doufám že nikde se nebude řešit to,že svědomitý občan vyčistil chodník patřící městu ..

+1/0
8.1.2015 12:42

M23i81c13h44a90l 53M12a56l52a66t 6571291738902

Ono se vždy řeší jen to, o kolik okradl daňový poplatník stát. Nikdy se ale neřeší, že stát okrádá občana stále a ve větším měřítku. Nehledě na to, že stát-město-obec je nedotknutelná ve věcí neplnění povinností a zákona. Příkladem jsou neodhrabané chodníky města.

+3/0
8.1.2015 12:52

M40o49j37m82í28r 38M25o20t91y72č19k11a 3122215104430

Vlastně jste mi teď vnuknul myšlenku. Pokud občan vyčistí chodník který mu nepatří tak to má tato situace dvě řešení: a) poskytnul službu a pokud se proti ní majitel chodníku neohradil a tím pádem ji přijal (byť "mlčením"), má občan právo na příslušnou kompenzaci,;-) b) občan úklidem chodníku spáchal přestupek zásahem do cizích práv (o povinnostech se zde nemluví) a měl by za to být patřičně "popotahován" ;-D

+2/−1
8.1.2015 13:49

P69a12v68e33l 53M33a81t56a94s 1731165340547

Chvíli jsem se snažil o reakce, ale tady to nejde. Většina diskuze je snůška nepodložených nesmyslů od pisatelů, kteří vůbec nevědí, o čem je řeč.

Organizace, která uklízí silnici, NESMÍ sníh uklidit jinak, než na OKRAJ své komunikace. To samé platí o úklidu chodníku. Pokud při úklidu komunikace zatarasí výjezd, ale sníh je na uklízené komunikaci, bohužel pokud si ho vlastník výjezdu uklidí sám, pak tedy opět jen na předmětnou komunikaci, ale v žádném případě tak, že ho nahrne doprostřed té komunikace!

Že může být situace v praxi trochu jiná se stane, ale pak je bohužel třeba to řešit přes Policii a případně Silniční správní úřad. Jiná legální cesta neexistuje.

Doporučuji všem zúčastněným, aby začali používat rozum popř. obyčejnou selskou logiku a ktomu se seznámili s příslušnými předpisy, než začnou psát nesmysly.

A teď do mě, čekám spršku mínusů, rozumný člověk však můj příspěvek pochopí;-D;-D

+5/−2
8.1.2015 12:30

B30e80n 72P22a22v32k17a 1567673587561

"Hele, starosto, jak je támhle ta ulice Národního přizdibobánků, tam se nám to fakt blbě uklízí. Jako to jinak nejde, než to nahrnout na ten váš chodník."

"Jasně, jako klidně, ale nechte jako aby na tom chodníku taky bylo nějaké místo."

"Jo, jasně, není problém"

Přilítne stará Nováková celá nasr... a začne řvát na starostu, že jaký jsou ti pluhaři deb..., že má před brankou sníh a ona si to přitom tak hezky zametla. A to by v tom byl čert. Když oni můžou, tak já jim to vrátím!

0/0
8.1.2015 12:38

J21a13n 89F40r35o89l51í89k 6556180965554

Ovšem poslední móda zklidňování obecních komunikací vytváří úzké jízdní pruhy omezené pevnými překážkami. Radlice to vyhrne na chodník a další obecní radlička to shrne s chodníku do vozovky, která nemá žádnou krajnici.

0/0
8.1.2015 12:47

B60e49n 47P16a67v79k87a 1547313897641

Tak už má.

+1/0
8.1.2015 12:50

J70i91ř45í 87E89r87b92e86n 1113524216227

Copak zúžením jízdního pruhu zaniká kus zemského povrchu?

Nerozšiřuje se tím náhodou neutrální zelený pás mezi chodníkem a vozovkou, který je (jako) stvořený pro oboustranné skladování sněhu?

0/0
8.1.2015 20:51

P50a43v51e31l 15S31t26a77v46j33a34n22í71k 6738265497761

Kdo nic nedělá nic nepokazí. Málokdo má chodník na vlastním pozemku, takže v takových případech je zbytečné sníh uklízet a riskovat pokutu. Tyto záležitosti si může řešit majitel pozemku.

+1/−1
8.1.2015 12:12

J79i13ř35í 30K47ü28h47r 2880116610116

Pak třeba děda bude přeskakovat půl metrovou hromadu sněhu?

Dobrý.....co ještě navrhujete.

0/0
8.1.2015 12:15

B62e30n 94P12a49v37k96a 1727263587821

To by nebylo špatné vzkříšení pacmana. Byl by tam stařík o holi a honila by ho hrouda sněhu.

A co když stařík narazí na plot? A co když je v cestě maminka s kočárkem? A co když... uáááááá... si představuji, jak ten stařík mašíruje po tom chodníku, najednou narazí na hluboký sníh, zastaví se a tam bude poklepávat holí o chodník, dokud ho příbuzní za týden nenajdou.

+2/0
8.1.2015 12:21

H32a15n22a 28U46l66r33y26c25h71o52v20á 9310493848918

Kolik lidí asi tak vlastní chodníky? Nevím, ale neuklízí třeba ten majitel restaurace sníh místo města z městských chodníků?

0/0
8.1.2015 12:09

P12a25v13e41l 13M69a24t24a25s 1381325710447

Ale to vůbec nesouvisí s tím, že ho uklízí na silnici, což nesmí.

+1/0
8.1.2015 12:14

V75a52c33l27a95v 79P30e18r28o80u79t65k84a 6458397204201

což je blbina a  o tom tady diskutujeme ..

0/−1
8.1.2015 12:18

H72a61n63a 45U93l56r22y27c78h62o89v96á 9120183448608

To je nakonec fakt, nemá ho uklízet vůbec. Ať si to uklidí majitel.

0/0
8.1.2015 13:19

J48a28r28o91s34l68a63v 83M83e43d32u74n28a 6342848147140

takže pluhaře bude zásahová jednotka odebírat s klepety ještě na silnici? a když mi nahrne sníh na MOJI část chodníku, smím ho v rámci nutné obrany zneškodnit? to jsou zase chytráci... prý komunikační inženýři? 8-o

+1/0
8.1.2015 12:07

P64a69v17e98l 81M95a20t10a26s 1271405200267

Zákon platí pro všechny a závadu ve sjízdnosti (potažmo i schůdnosti) komunikace je povinen NEPRODLENĚ odstranit ten, kdo ji způsobil. Následné řešení je bohužel možné jen přes Polici ČR a Silniční správní úřad.

+1/0
8.1.2015 12:17

V71a45c14l13a95v 20K90a28l47i92n10a 3601203225890

Kdyz pluh mi za silnice zahrne snehem vjezd, ze nemohu vyjet a na moje dopisy k naprave nereaguji, tak mi ani nenapadne to odklizet jinam nez odkud to prislo.

+9/0
8.1.2015 12:00

P51a60v38e15l 92M96a53t73a53s 1811665320187

Bohužel na jedno porušení zákona reagujete dalším porušením, což se Vám bohužel může vymstít.

+2/0
8.1.2015 12:18

M91o18j51m33í72r 66M71o85t70y25č37k73a 3222855264760

Ale nemělo by, pokud "vrátí sníh" jen na okraj komunikace ze které pochází - tedy samozřejmě ne! doprostřed. On ten pluhař by jej taky neměl hrnout na chodníky, cizí pozemky ... ale pouze na okraj komunikace.

+1/0
8.1.2015 12:35

V17a47c70l82a30v 57P65e88r34o27u28t28k70a 6608307394861

pokud jakýsi  Fořt tady vyhrožuje občanům co svědomitě uklízí chodník, něco není vpořádku. Přednsot by měl mít občan tedy upravený chodník před silnicí .

+1/−2
8.1.2015 11:51

B82e36n 39P50a75v87k52a 1507133807441

Přednost... hmmm... můžete to nějak zdůvodnit?

+2/0
8.1.2015 11:56

T10o40m79á21š 36V96e45l44e95m49a86n 4435515627983

a občané co jezdí autem nemají práva ?

+1/−1
8.1.2015 11:58

J54a48r52o25s19l94a97v 86M38e59d85u35n40a 6582278417270

práva mají všichni, zdravý rozum ... nemá pan koming Fořt

+2/0
8.1.2015 12:08

P76a30v87e92l 47M17a90t72a24s 1841435460957

Jak už jsem napsal: Zákon platí pro všechny a závadu ve sjízdnosti (potažmo i schůdnosti) komunikace je povinen NEPRODLENĚ odstranit ten, kdo ji způsobil. Následné řešení je bohužel možné jen přes Polici ČR a Silniční správní úřad. Tedy žádná přednost, obě komunikace jsou rovnocené.

0/0
8.1.2015 12:20

J92a87n 86T76a42r14a97b86a 4716496129539

To je zajímavé. Správce komunikace mi sníh ze silnice na můj vlastní chodník nahrnout může a nic mu nehrozí. Totéž ale opačným směrem a šup, hned mi hrozí flastr. Správce komunikace za ponechaný sníh na silnici neodpovídá ale já ano?

Správce komunikace solí neodhrnutou vrstvu sněhu vyšší, než povoluje prováděcí vyhláška a nic mu nehrozí. Když já posolím můj vlastní chodník, přijde obecní biřic a udělí mi pokutu. Podotýkám, že chodník před mým domem je na mém, nikoli na obecním pozemku. Když si babka zlomí nohu na obecním uklouzaném chodníku, měla nevhodnou obuv. Když na mém, odpovídám za to.

Tak mám zvláštní pocit, že s rovností před zákonem to u nás je nějaké podivné. Hodně podivné.

+19/−1
8.1.2015 11:38

L50u60d50ě70k 14N84o77v18ý 2691659303731

Vy si hodně podivně představujete rovnost. Za prvé - silnice se reálně jinak uklízet nedá. Vy si můžete vybrat, tam tou lopatou hodíte. A za druhé - sníh z pluhu na vašem pozemku je sice nepříjemná a otravná záležitost, to souhlasím, ale nikoho neohrožuje na životě. Ten váš na silnici ano. Bez přehánění. Čili tam žádné rovnítko není.

+3/−5
8.1.2015 11:44

Z15d17e40n60ě51k 93T19r63u49t42n66o97v48s63k26ý 7223423396150

Na zivote ne, ale na zdravi ani...a treba zrovna majitele toho chodniku, ci pozemku

+1/0
8.1.2015 11:48

Z80d84e49n95ě55k 50T12r19u98t64n38o35v36s66k23ý 7703343736460

...ano....

0/0
8.1.2015 11:48

L45u76d39ě47k 13N18o93v51ý 2321509683641

No, proto jdete a ten sníh z chodníku uklízíte ne? A tady je řeč o tom, že když už se uklízí, že by se neměl vracet tam, odkud byl uklizen předtím. Jestli někoho baví hra "když jste mi to hodili na chodník, já vám to hodím zpátky", tak je mi ho docela líto. Jak už jsem psal - pluh nemá alternativu, není to od něj schválnost. To snad není tak složité pochopit. Teda asi jak pro koho. Schválnost je to až od toho, kdo odklízí chodník a vrací to zpět na cestu. Považuju to tedy nejen za nebezpečné, ale i za hloupé "přetahovat se" s pluhem, který nemá jinou variantu..

+3/0
8.1.2015 11:57

J74a39n 60T49a87r65a21b84a 4196496839199

Ale jděte, pluh mi nahrne sníh na chodník, babka chromajzl o něj zakopne, upadne do silnice a přejede ji auto. Trochu přehnané ale ne zas až tak moc. Budu stíhán já za sníh na chodníku, který jsem objektivně nemohl odstranit nebo pluhař za to že mi ho tam objektivně nahrnul? Obávám se že pokřivené je vaše vnímání reality tak, že erár dělá, protože jinak nemůže a tedy neodpovídá zatímco občan odpovídá vždy ať jinak může nebo nemůže. tak to totiž v CZ opravdu funguje. Už jste viděl stíhání správce komunikace za nehodu se zaraněním na vozovce, kde posypal vrstvu sněhu vyšší než 3 centimetry, což se nesmí, protože je a) taková vozovka obtížně sjízdná a B) je to poškození životního prostředí. Ne, on sice v takovém případě solit nesmí, ale i tak neodpovídá. Řidič, který nabořil v 8cm sněhové kaše samozřejmě odpovídá.

+2/0
8.1.2015 11:51

L16u39d40ě35k 91N90o48v95ý 2921379503471

Tady nejde o erár ale o holou logiku - nebo snad má možnost ten pluhař projet silnici tak, aby vám to nenahrnul na chodník? Ano nebo ne? A máte vy možnost to hodit potom jinam, než zpět na cestu? Ano nebo ne? To je celá podstata. Ale vy jste zřejmě programový bojovník proti eráru. Tak si holt s erárem přehazujete sníh tam a zpět. A princip je ten, že se tady bavíme o variantě, kdy vy už jdete sníh odklízet. Takže příklad babky, co uklouzne na sněhu, co nahrnul pluh na chodník, je jaksi mimo :-) Bavíme se KAM odklízet a nikoli JESTLI uklízet..

+2/0
8.1.2015 12:01

J45a87n 60T98a78r68a40b98a 4626946749279

Nejsem programový bojovník proti eráru, Jen se mi nelíbí nadřazenost eráru nad občanem a nulová odpovědnost eráru vůči sobě samému. Pokud tedy za erár považuji úřední moc všeho druhu. Protože jeden z nosných principů demokracie je ten, že erár slouží občanům, jen v CZ je to krapátko naopak.

+3/0
8.1.2015 12:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.