Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Z oprav trati už Vratislavice šílejí. Stihneme to, říká dopravní podnik

Už skoro rok denně trpí v autech na výkopy zúžených silnicích, kudy se dá ploužit sotva čtyřicítkou. Do práce cestují rozhrkanými přecpanými autobusy a připadá jim, jako by přes místo, kde žijí, přecházela válečná fronta.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J69i80ř88í 40E24r77b38e64n 1793454926797

Mimochodem: ve článku jsem se o aktuálním stavu prací dočetl tak prd prd cililink, jenom nadávání jednoho vratislavického občana a jeho mírnění ze strany DPMLJ. Mám to trochu z ruky (50 km), ale podle diskutujících na k-reportu se přitom už v listopadu pokládaly koleje u Ústavu sociální péče a u kostela ve Vratislavicích.

Tož kde je pravda?

0/0
27.1.2015 22:02

J55i10ř21i29k 71L12i46p43š 4597140266765

S každým novým řešením se vyskytnou vždy 2 až 3 další problémy... KLASIKA! ;-)

0/0
26.1.2015 14:27

J31i91ř40í 10E78r65b82e96n 1783514966637

Vždyť jo. Jestli se nepletu, tak samotná stavba trati byla z velké části prováděná svépomocí, nenáročnou technikou pro nenáročný provoz (protože dvounápravové vozy byly lehoučké) a trvala asi pět let. Zakreslení trati bylo jednoduché, provedení zemních prací taky, protože tam nevedly žádné kabely, plynovody, kanalizace apod.

Rekonstrukce trati po 20 letech provozu trvala asi čtyři roky a trať se opravovala zgruntu, aby po ní mohly jezdit i hodně těžké vozy Tatra T2, a provoz měl pak hodně dlouho vpravdě rychlodrážní parametry.

Jenže bolševik na to tenkrát uvolňoval prachy najednou. Dneska se s tím DPMLJ a obě města crcají po jednotlivých kilometrech, podle toho, jak se jim kde podaří vydyndat peníze. A teď si taky uvědomme, že pomalu na každých padesáti metrech je v tom drážním tělese nějaký ten překop či protlak pro plyn, pro vodovod, pro nízké napětí, pro telefon, pro optický kabel apod., velmi často v rozporu s dokumentací...

0/0
27.1.2015 21:53

A72n21t86o39n46í44n 97K45a47t12z47e69r 8752193296950

Tím tempem asi sotva,když tam jsou z technikou,tak to jakž takř jde,ale když jsou tam jen samí lopaťáci tak to je hrůza k podívání!!!!!

+1/0
26.1.2015 10:58

B51o90r43i74s 95Z20a86k37o37u88ř77i32l 1699526561469

Jsem celkem zvědavej jak dlouho nové dílo vydrží. Když jsem viděl jak dělali štěrkové lože resp. štěrko-sněhové. 

Nevím jestli je to standardní postup míchat sníh se štěrkem a pak to zaválcovat. 8-o

+1/0
26.1.2015 9:43

P41e98t18r 39K77o13l51o90m29a28z71n84í53k 8374613180886

A zas se tu svorně nadává na dělníka s lopatou v ruce, když ve skutečnosti za ten problém může někdo nahoře, kdo tuhle rekonstrukci vypsal a podepsal na těch asi 15 měsíců ...  Ale to se bojí napsat i redakce.

+1/0
26.1.2015 8:35

M73a76r81t10i15n 29M97u25s76i51l 4180161193671

Takže lze očekávat to si šeptají Vratislavické drbny? Že DPMLJ horko těžko rozchodí po kolejích do léta pětku, aby byl ve Vraťáku klid a pak se tak nějak, jak to půjde, když to půjde pořeší okolí Brandlu. :-P

0/0
26.1.2015 7:22
Foto

L25u42k94á23š 39K76o30b86e22r23a 3404333158

A proč to zase dělají na úzký rozchod? To chtějí donekonečna udržovat muzejní T3?

0/0
25.1.2015 21:51

P90e67t64r 51S44c49h69w61a62r82z 7688589983131

Proč ne? Náhradní díly budou ještě léta, v nejhorším se dá převázat z normálního rozchodu, můžou být menší poloměry oblouků...

0/0
25.1.2015 22:08

J19i79ř87í 74E48r20b22e62n 1273384946667

Protože kdyby to teď stavěli na normální rozchod, museli by pak na trase Liberec - Jablonec asi šestkrát převazovat tramvajové podvozky ;-D

Ona se totiž ta trať rekonstruuje po kouskách. A vše, co je/bude zrekonstruováno, je/bude samozřejmě inženýrsky připraveno na poměrně jednoduché přerozchodování v budoucnosti - laicky řečeno se pak někdy jedna kolejnice povolí a na pražcích posune o 435 mm dál.

0/0
27.1.2015 21:32

P94e59t95r 56S94c86h91w88a74r19z 7858839533641

Teoreticky by při rekonstrukcích až do Vraťáku šla dát tříkolejnicová splítka, aby aspoň linka 5 mohla jezdit na normálním rozchodu, ale popravdě ten úzký rozchod na té trati nijak nevadí.

0/0
28.1.2015 13:17

J73i27ř54í 80E41r40b69e27n 1303834126427

To samozřejmě, technicky to je připravené - ale znamenalo by to vrtat se opět v celé trati už od Fügnerky, stálo by to nějaký ten milionek navíc a DPMLJ rozhodně nemá peněz nazbyt.

Ale pro milovníky fotozvláštností by bylo pošušňáním vyfotit si míjení linky 5 na normálním rozchodu s linkou 11 na metrovém, a to na stejné trati... ;-)

0/0
3.2.2015 20:45

H51a57n66a 79U55l12r34i15c53h13o65v12á 5851216638215

já bych to typovala na dodržení harmonogramu prací!! Od listopadu do března by měl být sníh a proto se s venkovními pracemi nepočítá. To, že sníh není a počasí by práce dovolilo, s tím harmonogram nemůže počítat. Počkáme až budou jarní deště a pak budou objektivní potíže k prodloužení termínu dokončení stavby!

+3/0
25.1.2015 17:04

M20i29l15a77n 88V63i66k 1577885103823

"Stavba má určitý vývoj. To je jako když budete doma malovat a řeknete si, že to zvládnete za sobotu. A najednou zjistíte, že se omítka loupe, musíte škrábat, sádrovat a všechno je jinak.“

Pak to je ale moje blbost, že jsem si nezjistil předem stav malby. U takovéto stavby se URČITĚ dopředu vše podrobně naplánovalo tak, aby stavaře nemohlo nic zaskočit - nebo se mýlím??

+2/−1
25.1.2015 16:10

M24i34c63h88a78l 36S20e84m58r47á26d 3522156387509

Tak nejdřív je zaskočilo nalezené pohřebiště (světe div se, kdo by to u kostela čekal) a potom je překvapilo, že je třeba (pokud kudlám do svahu) sanovat proti sesuvům... komedianti...

Ale vrchol pitomosti bylo překvapení Metrostavu, který kutal v Jablonci protipovodňovou štolu, že je podloží žulové...

+12/0
25.1.2015 16:56

D40u67š72a51n 24K39o54t57y63k 2182727821360

nevím proč se rozčilují. Můžou být rádi že vlastně není ani zima. Nevím co by dělali kdyby tu napadlo v říjnu a byly 2 metrové závěje až do dubna :-)

+5/0
25.1.2015 13:59

M72i68c12h23a96l 23S33e32m39r77á11d 3232166847529

No nevím, považují oslovení lidi za pitomce? Pokud se kouknu na rychlost rekonstrukce kolejových drah ve Švýcarsku (a tam jsou podmínky nesrovnatelně složitější), nebo lokálních tratí v Německu, mám dojem, že tam jde lidem o co nejkratší výluky a tempo práce je úplně jiné... Pracuje se ve dne i v noci při umělém osvětlení, naopak se dělají pauzy při nevyhovujícím počasí (jsou činnosti, které v mrazu prostě kvalitně nejdou - chemie nechemie)

+6/0
25.1.2015 12:28

J36i60ř81í 88P34r82ů35š25a 7275302365409

S prací v noci narazíte na dva základní problémy za prvé hluk v zástavbě a v její blízkosti zpravidla nesplníte hlukové normy a za druhé prachy třísměnný provoz na stavbě je teoreticky možný sice občas narazíte na problém technologické pauzy (což se dá řešit důkladně připraveným harmonogramem) a cena...za třetinový čas ale cena bude o půlku vyšší. 

A za další u nás na to stavební firmy nejsou zvyklé a zadavatelé staveb to nevyžadují a ani není odvaha požadovat krátké termíny.

+1/−1
25.1.2015 17:47

J10i94ř19í 40E25r27b46e12n 1323734566507

S těmi penězi bych to viděl obráceně. U takovéto akce nejvíc stojí použitý materál (štěrk, pražce, kolejnice, sloupy trakčního vedení, troleje, ...) a přidružená technologie (zabezpečovací zařízení, radiokomunikačnízázemí, telematika), menší část pak jsou nájmy a leasingové splátky za stavební stroje + spálená nafta, a až kdesi vzadu jsou ty mzdy přímých dělníků - ty tvoří jen zlomek rozpočtu.

Navíc, čím rychleji mám zakázku hotovou (i za cenu dejme tomu 20% - 40% příplatků za práci v noci a o víkendech), tím rychleji mi proteče hotovost a zvýší se časový výkon. Navíc, pokud si třeba nějakou mechanizaci pronajímám (speciální bagr, náklaďák, jeřáby aj.), je sakra rozdíl ve výši platby za týdenní nebo za měsíční pronájem. Nebo, je-li ta mechanizace moje a koupená na leasing, vydělá mi nonstop pracující stroj na to splácení mnohem rychleji, než kdyby byl v provozu dvě hodiny denně...

.

Otázkou je, čím přemýšlejí a co preferují hlavouni v COLASu, což je hlavní dodavatel této rekonstrukce...

0/0
27.1.2015 21:44

T91o40m37á16š 45G43r73o22s25s47m72a20n80n 6224108472471

protože jsou placeni od toho jak rychle to bude a ne jak to zvladnou .. a hlavne kvalitne.. v Nemecku se také silnice opravuji v noci, kdy je nejmene aut... a tady? přes den a ještě snecim tempem.. ;-D

+3/0
25.1.2015 20:20

J84i75ř96í 79J91o96z91a 3398813910811

Me by spis zajimalo, kdy konecne zacne jezdit tramvaj do Rochlic. A taky proc DPmLJ nenasadi kloubove vozy na linku 12, kdyz kratke autobusy na tuto linku nestaci. O tomto problemu se vi jak dlouho, ale nikdo se do dnes nerozhodl k tomu zacit nakupovat 15ti nebo 18ti metrove vozy, ktera maji vetsi kapacitu nez soucasne 12ti metrove vozy nasazovane na linku 12

+4/0
25.1.2015 10:45

J90a67n 16P34a38v17e41l 3834905931863

Stanislav Raš, který vykonává technický dozor stavby, to vnímá odlišně.

Stanislav Raš zřejmě něco dostalRv!!;-D

+4/−2
25.1.2015 9:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.