Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Semafory, zábradlí, zeleň. Tramvajová trať do Jablonce bude bezpečnější

Po roce strastiplného cestování kvůli stavbě tramvajové tratě mezi Libercem a Jabloncem si řidiči a cestující oddechnou. A nejde jen o to, že cesta mezi městy bude po blížícím se skončení stavebních prací plynulejší. Stane se hlavně bezpečnější.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P35e20t88r 93S68c61h55w88a59r39z 7508809843871

V Jablonci už 2 dny běhají s teodolity po Budovatelů a Soukennou, že by měřili kudy protáhnout tram až na autobusák?

+1/0
4.3.2015 14:49

M25a43r89t92i55n 25M20u87s31i93l 4730541963771

Třeba v příštím článku bych uvítal info, co udělá MU pro zvýšení bezpečnosti dětí na přechodu u Kostela odkud mnohé chodí ke škole. Přecházecí semafor je na nic, protože značná část řidičů, když zasvítí žlutá, šlápne na plyn, jen to projet. Evidentně neřeší, že malé dítě je fixováno na zeleného panáčka a nekouká kolem. Jak nejsem příznivcem retardérů, tady bych se k nějaké úpravě vozovky zaručující snížení rychlosti klonil.

0/0
4.3.2015 7:13

P70e69t91r 47P67o28t43ů79č61e83k 3971802261739

No pokud vím tak se původně hovořilo, že široký rozchod bude na točnu do Vratislavic a nic. Teď se zalijou koleje do betonu a pak se budou zase pracně vysekávat je to na hlavu postavené blbci, kteří si honí jen politické body a dělají akorát z lidí nesvéprávy. Jinak jsem se doslech , že se to jako správný Potěmkin v dubnu spustí a pak se to o víkendech bude dodělávat. Jestli to je pravda tak pak je to stupidita nejvyššího kalibru a nechal bych za to vyházet celé vedení DPMLJ včetně stranických špiček v dozorčí radě . Vše je nechutné a opětovné plýtvání peněz. Projekt je nedotažený .

+4/0
4.3.2015 6:35

J91i12ř86í 12E21r32b39e37n 1113334286467

Kde že se to budou zalévat koleje do betonu, pěkně prosím?

+1/0
4.3.2015 6:38

P34e72t59r 77P67o10t73ů49č50e28k 3851202431879

Tam kde jsou na betonovém podkladě  taky již jsou zality a přijde na to doufám ještě finální povrch v podobě asfaltu a či betonu.

0/0
4.3.2015 6:41

J47i72ř29í 11E17r57b90e54n 1513424886567

Kde a jak je to dlouhý úsek? Nemyslíte doufám těch pár silničních přejezdů na Nové Rudě či u lékárny...

0/0
4.3.2015 6:53

P26e60t95r 66P98o45t79ů25č31e56k 3321552951579

Jinak pane, když jste nevěřící tak tři koleje končí na křižovatce U lomu. a to, že by byla tříkolej do Vratislavic na točnu je ruzumné, jen na to se vykašlalo. Dodat tam ještě jednu kolej je cena materiálu a uděláno při jednom a hlavně by se dalo jezdit z Vratislavic až na Horní Hanychov a to by spousta lidí taky uvítalo .

Koukal jsem však, že vy jste dobrý opozičák typu Korytář. :-)

0/0
6.3.2015 15:23

J97i37ř77í 28E51r18b43e21n 1583894856827

A o tom, že se bude do Vratislavic rovnou táhnout normální rozchod, se hovořilo leda v hospodě u píva. Teď se totiž předělává ani ne polovina tratě do Vratislavic, a to je pořád jen třetina meziměstské tratě. Kvůli přerozchodování by se musela předělat celá trať od Fügnerky až po Novou Rudu. A na to nejsou peníze. Technicky to je totiž otázka dvou týdnů (uvolnit zádlažbu, povolit šrouby na pravé kolejnici, posunout ji o 435 mm, znovu připevnit a znovu zadláždit), ale finančně to je otázka pěkných pár milionů. Musel byste tedy těch pár kilometrů z Fügnerky táhnout tříkolejnicově už dnes, abyste z Vratislavic do Jablonce mohl jezdit na metrovém rozchodu!

Přestavba celé meziměstské trati na normální rozchod se v roce 2007 odhadovala na půl miliardy. Teď to na tu akci bude alespoň připravené, nebude se muset kopat podloží, tahat nové napájení, nové zabzař, ...

+2/0
4.3.2015 6:52
Foto

L46u17k12á46š 35K86o57b66e91r26a 3574953768

Z fügnerky ale tři koleje už dávno vedou...

+1/0
4.3.2015 7:04

J53i31ř86í 71E85r75b62e11n 1713764746327

Pravdu díš. Na to, jak často jezdím okolo (3× do roka :-)), jsem to úplně zasklil...

0/0
4.3.2015 7:51

P94e19t42r 59K68o62u68b87o80v92s71k80ý 9191971413

Nejsou náhodou tři koleje z Fügnerky až na Novou rudu?To se přeci dělalo v rámci úžasného projektu tratě na Dobiášova.Nehledě na to,určitě si pamatujete na projekt z 90 let ,,Regiotram,, z kterého zbyla tak možná jen přípravná dokumentace za  x  milionů.

+1/0
4.3.2015 7:21

J68i23ř20í 90E34r41b91e63n 1593754296417

Pamatuju si na to, jenomže nikdo nesehnal těch plánovaných asi sedm miliard nebo kolik to mělo stát.

0/0
4.3.2015 7:25

P41e89t15r 92P84o24t73ů49č21e94k 3651302481819

Blbost je jasné , že to mělo být tříkolejně, ale jen do Vratislavic výhybna. A taky jsou míst, kde tři koleje jsou . do Jablonce měl být jen rozchod úzkokolejný

0/0
4.3.2015 12:16

P72e80t43r 87K36o13u33b16o73v29s77k15ý 9921231963

Ono to je vážně na úzkém rozchodu? Tak teď už vážně nerozumím proč se to celé dělá:-/

+3/−1
3.3.2015 20:17

J77i72ř46í 57E70r44b56e87n 1383214156897

Protože od postavení trati uplynulo hodně přes šedesát let a od poslední modernizace skoro čtyřicet let.

Kdybyste to chtěl přerozchodovat, musel byste do DPMLJ nasypat o pěkných pár (desítek) milionů korun víc. Ona se totiž rekonstruuje jen část trati, víme? Takže kdyby ji dělali na 1435 mm, musely by tramvaje na cestě mezi městy 6× měnit podvozky ;-D

Navíc rekonstruované úseky jsou rovnou dimenzovány na budoucí přerozchodování. Kolejové lože je širší, jsou tam Y pražce s připravenými úchyty na normálněroczhodnou kolejnici apod.

Ono to chce si to tom něco zjistit dřív, než začnete vykřikovat do diskuse :-)

+1/0
3.3.2015 22:50

P65e10t78r 17K27o15u19b66o52v52s64k20ý 9971921583

Děkuji za poučení pane.Stále ale nevidím tak nějak důvod rekonstrukce jen části tratě.Samozřejmě že je to o penězích, ale máte pocit že takhle to dělat je normální? V Liberci možná ano.T

Takže za pár let doděláme další úseky a pak zase oprava již zrenovovaných a tak stále dokola.Mimochodem, jezdíte denně tramvají do práce?

+1/0
4.3.2015 6:40

J26i34ř58í 96E86r70b26e15n 1303464526437

Motáte se v kruhu. Víte sám, že nejsou peníze na celou trať, ale že ta trať je přitom na mnoha už v takovém stavu, že se musí opravit alespoň částečně - směrové a výškové odchylky kolejí ani stav zabezpečení už neodpovídají požadavkům na bezpečný provoz. Peníze na celou trať dokázali v 70. letech sehnat jen komunisti a vybudovali za ně tehdy rychlodráhu. Tak se teď holt opravují ty nejhorší úseky, tedy trasa linky 5 a Brandl-Měnírna.

.

Ano, takže postupně se budují ty jednotlivé úseky. Městská trať se taky dělala na etapy - a máte dojem, že by to na Rybníčku vypadalo hůř než na mnohem mladším úseku v Hanychově?

Tramvají denně do práce nejezdím, bydliště i pracoviště mám dost daleko od trati. Proč?

+1/0
4.3.2015 6:59
Foto

L88u59k83á65š 24K89o54b61e71r27a 3414483938

A proč je to zase na retro úzkém rozchodu? Světové zásoby reznoucích T3 se tenčí.

+3/−1
3.3.2015 19:15

J87a33n 40Š76p93e39c40i64á34n 2880450859559

V augsburgu maj uzkej rozchod a jsou uz cely nazhaveny nam ty jejich vraky prodavat. My se budem rozplyvat nadtim jak je to nove a moderni. Ale T3 si umi poradit i s trati v katastrofalnim stavu. Ty nemecke budou kazdou vlnku na kolejich prenaset do vsech zadnic.

+2/0
3.3.2015 22:22

J93i90ř72í 50E62r82b67e18n 1313954356477

Co dokáže Tatra (T3): https://www.youtube.com/embed/madyXWc_5W4

+4/0
3.3.2015 22:53

J44a72n 55Š59p69e65c49i91á81n 2960250639429

Tak toto jsem necekal, ja mel za havarijni trat tu co vedla do hanychova pred rekonstrukci v devadesatkach. Ale v rusku je vsecko mozny.

+1/0
4.3.2015 8:02

K12a15r13e48l 10V36e53č87e30ř60a 8243956477386

Technická:V Rusku je sice všechno možný,ale tohle video je z Oděsy.Ukrajina.

+1/0
4.3.2015 18:15

J47i92ř41í 67E36r40b56e71n 1563124916197

Páč se nepředělává celá jedenáctikilometrová trať, ale jenom její dva úseky!!!

0/0
3.3.2015 22:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.