Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Návrat po 50 letech. Jablonec chce, aby centrem opět jezdily tramvaje

Pozoruhodný projekt, který by ulehčil život tisícům lidí, se rodí v Jablonci nad Nisou. Přemýšlejí tu o tom, že by prodloužili tramvajovou trať, která nyní končí u bývalých lázní a protáhli ji až do centra. Úpravy by si vyžádaly stovky milionů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J14a65n 96Š41p37e87c61i47á77n 2690150479969

V dobe zruseni se řikalo,ze nas spojenec sovetsky svaz nam doda nafty kolik budeme potrebovat. Byl to jeden z argumentu pro zruseni i jinych trati v Liberci.

0/0
23.4.2015 9:24

J92i78ř93í 72E80r26b23e18n 1523324146747

Však taky dodal, ne? A dodává dodnes, byť pod jiným názvem státu, ne?

.

V 50. a 60. letech o ekologické, provozní, bezpečnostní či estetické stránce tramvajového provozu v porovnání s módními a moderními autobusy nikdo nepřemýšlel ani u nás, ani na "vyspělém Západě". Ona totiž Karosa Š11 byla oproti Škodě 706 RTO obrovský kvalitativní skok a tento moderní a vpravdě pohledný autobus se jevil jako ideální řešení všech dopravních potřeb.

0/0
24.4.2015 20:42

J58a65n 24K80o15h71l 4113907601174

Aha. Takže kvůli kolejím vybourají i druhou půlku dolního centra? Jablonec nemá kvalitní silniční síť, a ještě by na kapacitně nedostačující silnice někteří lidé nacpali koleje, což znepříjemní život jak chodcům, cyklistům, tak zejména motoristům. Díky nemám zájem.

Jestli chtějí kvalitní spojení po kolejích, už deset patnáct let tady měl existovat Regiotram Nisa, což byl asi nejlepší projekt, který se tady za ty roky objevil.

0/−8
21.4.2015 23:31

J81i27ř84í 68E42r29b76e14n 1983714616507

Tak ten Regiotram by taky stál asi tak o jeden až dva řády více, než na kolik by přišlo položení těch cca 750 m kolejí od lázní na autobusák.

Tramvajová trať žádný velký zábor nemá, nikde není řečeno, že by se kvůli tomu mělo v dolním centru bourat (a že tam těch asanací od začátku 80. let bylo hodně, já třeba ještě pamatuji rozpadající se starý Merkur s visícími záclonami z rozbitých oken a s padajícími zdmi v zadním traktu). Mimochodem proč by se muselo bourat? To leda v případě, že by někdo prosadil trasu do ulice U Zeleného stromu a na bulvár, jenže to je památková zóna a tři ze čtyř domů mají statut kulturní památky, to naštěstí neprojde. Nejpravděpodobnější variantou je trasa Soukenná ulice - Malé náměstí - Lipanská - autobusák.

+4/0
22.4.2015 0:22

P74e78t21r 98K24o55l33o43m95a23z74n37í62k 8384943320966

a ty dva pravý vingly na dvaceti metrech (nájezd do Lipanské) tramvaj vytočí ?

+1/0
22.4.2015 7:35

P63e42t46r 15S42c70h22w55a95r57z 7798879743281

Muselo by se udělat přímější "esíčko" přes vietnamskou zeleninu, pak by se to tam nějak vešlo. Horší je, kde na autobusáku udělat smyčku, když je AN věčně plný odstavených busů.

0/0
22.4.2015 11:39

P14e12t96r 24N49e11c93h71a85n45i36c72k85ý 7133206418790

Tam vzadu jak se konají ty trhy

0/0
22.4.2015 12:27

J90i80ř81í 12E18r28b14e68n 1463494866687

Na autobusáku ne, ale před autobusákem jo - v tom lichoběžníku mezi Lipanskou a Luční, tento pozemek patří městu - s výjimkou pár m2 uprostřed, které vlastní nějaký pan Rákosník z Libně, a které klidně mohou zůstat uprostřed tramvajové smyčky nedotčené...

0/0
22.4.2015 20:55

J75a62n 17Š47p56e32c59i40á79n 2810940689709

Muze byt obratovy trojuhelnik, kouknete na fotomapu mapy.cz na ulici u zvonařky v Praze.

0/0
23.4.2015 9:15

J59i69ř15í 97E35r51b85e25n 1103964936457

No, on ten obratový trojúhelník je na plochu pomalu náročnější než ta smyčka. Všechna ramena trojúhelníku musejí být dlouhá nejméně 30 m pro najetí tramvajového vlaku + nájezdový oblouk R20, takže to máte ve všech směrech potřebu přes 50 m, a furt je jenom jednostopá. Zatímco do jednostopé smyčky se vejdou dva až tři vlaky za sebou, do dvoustopé vměstnáte i pět vlaků na stejné ploše jako u trianglu. A na tom ovocném trhu je pro smyčku místa dost.

0/0
24.4.2015 20:48

J12i93ř78í 20E80r64b54e83n 1273854596197

První vingl je cca 100° a druhý cca 60°. Kamennou ulici to může vzít šikmo a ne rovnoběžně s chodníky, a naDolním náměstí může být nájezdový oblouk.

Upřímně řečeno nevím, jaký je u běžné tramvaje T2 a T3 minimální poloměr vnitřní kolejnice pro bezpečné zdolání oblouku, ale tramvajové smyčky třeba v Dolním Hanychově i u Viaduktu mají přibližně R20. To se okolo toho roháku na Dolním náměstí vejde (těsně, ale vejde).

0/0
22.4.2015 18:29

J78a65n 62K18o29h59l 4103987171484

Upřímně, to si nedovedu představit. Nevím, jestli a jak s tím počítá tamní územní plán, ale vést to spodem náměstí na AN.. vždyť tam není kudy. Tam se vytočí auto, ale už ne tramvaj, a rozhodně ne v obou směrech. Navíc by musela křížit hlavní tah, takže by se tvořily kolony, dvojnásob vzhledem k novému obchodnímu centru které vzniká nedaleko. A podpovrchové řešení by vyšlo hodně draho.

0/0
22.4.2015 11:22

J57i54ř97í 40E50r61b26e72n 1593624196537

Já si to představit dovedu. Ona ta tramvajová trať totiž může být jednokolejná a na Dolním náměstí se do Kamenné ulice nemusí zalamovat o těch cca 100° a plazit se těsně kolem rohového čp.7 a pak rovnoběžně s uliční řadou, ale může si tam nadjet hezkým obloukem třeba až z třetiny náměstí (ostatně Soukenná ulice se při vstupu na náměstí rozšiřuje tak, jako kdyby tam s tou tratí přímo počítala :-)) a Kamennou ulici vzít šikmo. A do Lipanské už to problém vůbec není, tam je to úhel nějakých 60°.

Mimochodem T2 i T3 spolehlivě vytočily i tak prudké oblouky, jako byl ten v Liberci za divadlem nebo u paláce Dunaj...

+1/0
22.4.2015 18:20

P20e30t65r 61N69e11c39h23a85n41i82c54k87ý 7553846328160

Je to logická varianta, trať tam už vedla. Spíš nechápu proč soudruzi koleje vytrhali až k lázním. Býval tu ambiciózní projekt tramvaje na Mšeno a přes Kunratickou zpět, ale to byla trochu fantasmagorie. Každopádně na realizaci tramvajového projektu je potřeba dokončit přerozchodování současné jedenáctky.

0/0
22.4.2015 12:31

J79i47ř92í 46E93r54b30e64n 1813334136327

A to já celkem chápu, ta tramvaj byla v podstatě nelogicky rušivým prvkem na silnici I/14 a E14 (dnes E65). Najednou se objevila a po dvou stech metrech zase zmizela...

0/0
22.4.2015 19:12

J11a22n 10K56o69h22l 4523877631964

Tak on tady byl i projekt zastavět celý prosečský hřeben panelovým sídlištěm pro 100k lidí, takže tam by ta tramvaj určitě potřeba byla, dvojnásob protože se tam neplánovalo s kvalitní silniční sítí.. dnes je to díkybohu passé :-)

0/0
24.4.2015 9:32

J39i97ř76í 34E71r23b25e84n 1623154406507

Mimochodem, ty kapacitně nevyhovující silnice - co myslíte, kolik lidí a jak rychle převeze po městě jedna čtrnáctimetrová tramvaj T3 v porovnání se dvěma až třemi gumokolkami, které zaberou stejnou plochu? ;-)

+8/0
22.4.2015 0:27

M52i81l70e59n73a 35K21l41o15u29č15k20o62v40á 1704543411850

To jsou zase bláboly, pamatuji tramvaj do Rychnova i na opačný směr, co zrušili,už nikdy nebude fungovat, peníze nemaji,tak ať netlachaji

0/−3
21.4.2015 22:40

J72i78ř28í 26E50r62b48e26n 1293584516667

Bláboly a tlachy předvádíte spíš Vy...

Trať do Rychnova, Janova či Lučan nemá s tímto projektem lautr nic společného. Jde o protažení nelogicky zakončené meziměstské linky tak, aby byl podpořen její smysl - smyčku u lázní ocení jen lidé bydlící v Sadové či Pasířské, zatímco při přesunutí konečné na autobusák by tam mohli okamžitě snadno přestupovat lidé z meziměstských autobusových linek (které přestup u lázní ignorují).

+12/0
22.4.2015 0:06

M48i50l27e69n71a 56K73l98o62u78č61k52o65v34á 1774713241180

Ale ja netvrdím,že jsem proti - špatně jste mě pochopil, ale Jablonec chce tramvaj na autobusak, Jablonec chce kruhac u přehrady, tunel u prehrady a pritom nemají penize. Mi prijdou tyhle články o nicem.

0/−2
22.4.2015 7:27

P81e54t40r 30K28o67l70o34m65a29z96n34í19k 8904813620626

Právě proto je dobré, že se to vytáhne předem a rozproudí to diskusi mezi občany a umožní zaujmout stanovisko námi volených subjektů, včetně objeveni dalších kladů a záporů takovéhle akce.

0/0
22.4.2015 7:42

M66i68l44e69n97a 96K66l86o20u10č65k73o84v37á 1694543141500

No jo, jenže se o tom mluví už asi 5 let a skutek utek ,plány se stále predelavaji,to taky stojí peníze, prostě tomu nevěřím,no

0/0
22.4.2015 10:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.