- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
jen nesvéprávný člověk by si tu hrůzu pustil do města.Dnešní problém jízda přes město Kostelní ulicí kolem Merkuru přes Dukelské náměstí na kruhák v Pražské je katastrofální a prakticky neřešitelný by byl přetat kolejema s předností.
Druhý šílený nápad jsou koleje přes Dolní náměstí spojený s bouráním prodejen.
Ty co se chtějí zapsat do dějin Jablonce jako cvoci,odveste do Kosmonos.
Teď ještě na jakém rozchodu. Sice na 1000 mm můžou být menší poloměry oblouků, ale předpokládám, že při nějaké další větší rekonstrukci se celá trať předělá na normální rozchod. Takže jestli už rovnou dát splítku 1000/1435 mm...
Pane Schwarz,to by už bylo lepší,kdyby tranvaj najela u zastávky dolní nádraží na koleje vlakové a tím pádem by se nemuselo nic moc řešit.Odevšad to je stejně daleko,jak píší ve studiích.A kolik by se ušetřilo,asi hodně jenže ti tupci co to projektují jdou jen po penězích ostatní jim je šumák.Tak proč nenavrhly tuto variantu???protože by nic moc nevydělali,neb ony jsou placeny z výše ceny celého projektu.
Bože, stejně na to nejsou peníze, tak proč? Zase daji nekomu vydelat, aby to naplánoval, ale stavět se nikdy nebude.
"Zjistili jsme, že autobusy zajíždějící na nádraží jsou lidmi hojně využívané, proto předpokládáme, že by tomu mohlo být i v případě prodloužení tramvaje,“ řekl náměstek primátora Miloš Vele. - to zjistili asi po půl roce provozu !
Ale "oni" to zjistili ihned po zavedení této linky, což už je více než rok, jestli se nepletu... a právě proto teď dumají, jak to centrum nechat dopravně přístupné i po zrušení NAD.
Mají nejvyšší čas. Změna územního plánu trvá 2-5 let, takže klidně ať jich vymyslí třeba 7.
Soudruzi měli pravdu, tramvaj je historický přežitek. Nejrychlejší a nejekologičnější je transportní paprsek, jaký měli na Enterprise ve Star Treku.
Teleportační technologie je bohužel energeticky velmi náročná. Navíc po dobu přenosu je třeba stálého energetického přítoku, takže není doporučeno používat solární panely...
Když se jakýkoli autobus rozjíždí do kopce (Liberec a Jablonec jsou samé kopce), tak je to jako když startuje vrtulník. Hlavně v létě u otevřených oken. Tramvaj je v pohodě, hlavně další generace nám za rozvedené tratě po městě bude vděčná.
A to si nepřejte bydlet u konečné autobusů, když mají nahozený motor nonstop. V noci topí, v zimě klimatizuje.
Hurá, to byl taky nápad ukončit tramvaje tak daleko před centrem, tehdejší členové ÚV stejně měli služební auta, tak asi nepřemýšleli co plodí. Bylo by krásné tramvaj dotáhnout do Mšena, které je přirozeným zábavním a rekreačním centrem nejen Jablonce a kde se žije více než v centru (kde žijí převážně ti-jejichž-jméno-nesmíme-napsat). Ví se jestli bude tramvaj jednokolejná nebo dvoukolejná? Tipuju, že asi některá hrdla budou muset být stejně jednokolejná.
To ještě máme štěstí, že je konečná tam kde je, původně jablonečtí mocipáni požadovali konečnou v Brandlu.
Doufejme, že po celém Jablonecku budou opět jezdit tramvaje. To je ekologičtější a turisticky atraktivnější než aubobusy na plynové bomby.
Pochybuji, že někdo obnoví tramvajovou linku k vlaku do Rychnova, když je tam vlak celkem špatně konkurenceschopný.