Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kruhové objezdy se zdí uprostřed. Nenápadných zabijáků jsou plné silnice

Kruhové objezdy s vysokou zdí uprostřed ohrožují řidiče. Jinak relativně bezpečný systém okružních křižovatek se tak může stát pro řidiče smrtelnou pastí. Pokud totiž motorista křižovatku ve větší rychlosti projede rovně, zastaví ho náraz do zdi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J95i83ř20í 52C98á60s16e12k 7359157299763

"Kdyby uprostřed křižovatky nebyla zeď, ale jen pozvolný nájezd, spolujezdec mohl přežít"

To je logika!!!

A taky mohli sejmout nějaké jiné auto na druhé straně kruháče.

0/0
17.6.2015 9:04

J56o63s91e84f 55T52r38ö18g69l 8669692496966

Možná, že je dobře, že tam ta zeď byla. Pokud v opilosti přehlédl kruhák, mohl ten "placatý" profrčet a zastavit podobně o auto v protisměru.

0/0
16.6.2015 23:51

O26l28d13ř81i40c84h 93M56o82u61r66e32k 1101157104936

projektanty a stavitele zabijáckých k.o. obvinit z obecného ohrožení.

+1/−1
15.6.2015 22:51

P67a11v98e91l 51Š56i17m29á48n60e80k 4870928864395

Takove hovado, ktere vleti na kruhac a rozseka se tam, si ani nic jineho nezaslouzi. Lepe at se zabije sam nez aby zabil ci zmrzacil nekoho jineho.

+7/−2
15.6.2015 22:40

J24a70n 55H81e41l12l30e94r 9298355306

No ty jsi přísný diskutér ;-D

Jak už psali v článku ... není cílem silnice zabíjet ty, kteří udělají chybu. Nestavíme schválně pasti s potutelnou radostí, že každý chybující se zabije.

To, co píšeš, je názor prasat. Rv

+1/−3
16.6.2015 11:09

P72e12t35r 61Z55d46e38n23ě12k 2644699564

Do paďous... Když je někdo nepozorné čuně a přehlédne trojúhelník se značkou kruhový objezd a pálí to rovně klidně dál, tak nemá na silnici co dělat. Když se vymlátí, tak je to jen trest za jeho pitomost. Na druhé straně je ovšem nutno dodat, že některé "kruháče" jsou opravdu neprofesionálně provedené, ale tím spíše vyžadují více pozornosti. Mezi další nešvary patří přechody pro chodce v těsné blízkosti kruhových objezdů, to je opravdu "na hlavu".

+1/−1
15.6.2015 19:40
Foto

Z54b68y21n83ě43k 78Č13e15s63á94k 9327528602536

... přechody (přes hlavní) těsně vpravo za křižovatkou (řidič čumí vlevo, zda má volno a když konečně vyrazí, má před sebou chodce).

+2/0
16.6.2015 11:51

P33a67v90e47l 16P78i66l31á83t 8141929855144

Když tak čtu diskusi, tak se myslím shodneme, že v názvu článku by se mělo vyměnit jedno slovo:

"Kruhové objezdy se zdí uprostřed. Nenápadných ochránců jsou plné silnice."

:-)

+4/0
15.6.2015 13:52

O44l59d78ř84i73c53h 24M10o22u30r28e86k 1251267294666

a pomáhačů

+1/0
15.6.2015 22:49

A76n79t81o11n11í23n 69S31t63ř57í89b88r33s84k16ý 5896568736680

8-o Kruhový objezd je tu proto,aby řidič zvýšil svůj postřeh k silničnímu provozu,zmírnil rychlost a uvědomil si kam má odbočit,neboli zvolit správný výjezd,s včasným a srozumitelným použití světla o změně směru (blikače).Toto se v ČR neděje a proto jsou jruhové objezdy lapačem pro neukázněné řidiče.To je jako když přijíždím k zatáčce,nesnížím rychlost,nepředvídám co v ní může být za překážku a ve finále ji projedu rovně.Ostatní odborné posuzování,co je správné nebo není je k ničemu.Mnoho odborníků v dopravě,žádný pořádný výsledek.!!!

+4/0
14.6.2015 12:22

R55a83d19i57m 97N45e52b21e46l 5726605909629

To, o čem píšete, platí pro kruhové objezdy, ale ne pro jejich karikatury o průměru 5 metrů s výjezdy vzdálenými od sebe 2 m. Na těch ani nelze dodržet pravidla pro jízdu kruhovým objezdem, ale z mé praxe takových potkávám v českých zemích většinu. Rv

+4/0
14.6.2015 16:03

H46o63n17z34a 20B83o13b30u88l57a 9316269633349

Nevím, v době, kdy se podle silnic dělají například lampy tak, aby se ohnuly při nárazu a nezastavily tak auto na jednom místě, dát doprostřed silinice zeď mi přijde hodně ujeté. Stačí mi, když vidím, jak jsou rozbité ty kruháče narychlo postavené z betonových zábran. To je, vzhledem tendenci dělat všechno bezpečnější, naprosto mimo.

+3/−1
13.6.2015 20:54
Foto

Z76b37y24n37ě39k 50Č57e73s82á66k 9317838642586

... máme tu také jeden takový (už ho zdobí pár křížků). Možná měl ten policajt z Pardubic spíš zmlátit architekta, který tyhle velkostavby vymyslel (a úřednickou bandu, která je schválila). Na druhou stranu: jezdit se má opatrně a má se při tom čumět na cestu (čekám, kdy se policajti mimo službu začnou vrhat na motorkáře, předjíždějící po zadním kole a působící kravál zajisté nad stanovenými limity).

+3/0
13.6.2015 16:53

R32a57d13i66m 36N52e69b76e80l 5786715709479

Mně obecně vadí všechny kruháče, u kterých nemám přehled o situaci na všech příjezdech. Vidím jenom pár metrů doleva a po vjezdu na kruháč mám najednou na kufru auto nebo motorku.Rv

+1/0
13.6.2015 11:53
Foto

K66a36r87e40l 43S21e75i83d32l 8459315490158

S kruháčem se zdí jsem se ještě nesetkal. Socha, nádrž - to ano, ale většinou jen mírně vyvýšené místo... Že by severská specialita?;-)

0/0
12.6.2015 20:49

V72l80a49d12i36m29í53r 28F65i98b28i58g36e81r 5174591431584

To já jich znám hned několik. V místech kde by se dala čekat kolize to je rozmlácené. Vždycky se někdo chytí i když je před ním snížení rychlosti na 30. To je sice velmi podstřelené omežení ale když tam někdo vjede v 70 a nezní to tam tak je to skoro jistota.

0/0
12.6.2015 22:08

I66v78o 19B16o55u77š90e 5502537818

Naopak - česká specialita.

0/0
13.6.2015 12:30
Foto

J28a10r22o80s27l31a79v 87B36e77ň52o 2526267287100

...nehodu sposobil alkohol...

Nie nie. Nehodu sposobuje blbec, co sa napije a sadne za volant. Este som nepocul o tom, aby flasa rumu ticho sediaca v spajzke na polici, sposobila nehodu...

+11/0
12.6.2015 15:47

A37l69e81x17a39n68d33r 88C85h64y69t94i65l 2344702215851

Kdyby tam nebyla ta zed, tak se zastavi o protejsi auto, takze to vlastne zivoty zachranuje.

+8/0
12.6.2015 12:48
Foto

P75e71t10r 64Š85m46e41j15k11a28l 9325640158237

K naprosté dokonalosti zbývá jen ponechat zeď a odstranit kruhový objezd...

No pasarán...:-)

+4/0
12.6.2015 0:59

T62o89m16á28š 18B18í42l24ý 2235930217

Namísto zdi je dnes u středového ostrůvku jen nízký obrubník, který přechází v pozvolný val. Auto na něj v případě kolize plynule najede a tam by se mělo zastavit.8-o8-o8-o

A kterej  byseměl ho zastaví:-/

+1/0
11.6.2015 23:53

P35a26v56l35i23n63a 65H66a66m76p54l28o44v50a 7321498129372

Jen at tam ty zdi nechaji. Kdyz tam bude krovi, tak ho takovej magor proletne a zabije nekoho na druhe strane kruhace.

+9/0
11.6.2015 21:47

I49v11o 34B79o50u17š15e 5592167628

Tam nemá být ani křoví, tam má být všude vidět, kde kdo je.

0/0
13.6.2015 12:31

A12n52t61o57n16í53n 59S30á84d78l87í64k 7668979483463

Je pravdou,že nejlepším řešením je mimoúrovňové křížení komunikací.Všichni víme,že je poměrně velmi drahé a vyžaduje velkou stavební rozlohu.To naopak kuhové objezdy jsou mnohem levnější,jen je někde málo místa,protože ty bývalé křižovatky byly na rozlohu asi nejméně náročné.Pokud však nebyly řízeny semafory,byly zajisté mnohem nebezpečnější,než třeba ty kruháče. Buďme rádi i za ty malé kruháče! Je lepší projet i dvacítkou,než čekat na semaforu dvě a více minut! Navíc,před každým kruháčem je dopavní značení,jen agresivní nepozorný řidič vjede na kuháč rovně a je v pořádku,že narazí!

+2/0
11.6.2015 21:44

S17t71e70p76a85n 68T40o85t72h 8918869555758

V anglii pichli doprostred krizovatek "kolik" a oznacili to kruhacem... a svete div se, funguje to. 

Nejsme jedinej stat na svete, kdo ma maly kruhace, presto mame ale more kecalu na diskuzich, jaky je to nesmysl a tak... 

Kdyby lidi znali pravidla, vedeli by, ze na kruhac muzou vjet auta ze vsech smeru a dobre to funguje. Je jen malo krizovatek, kde neni moc casu na pripojeni, protote vjezdy jsou mene, nez 90 stupnu. Ale i tak ta krizovatka funguje. Ze lidi jezdej jako prasata, za to zed fakt nemuze.

+9/0
12.6.2015 6:08

L49u30k63á57š 13M63a23l24í95č22e90k 3903122645327

Fajn, zrušíme kruháky a hned potom křižovatky ve tvaru T, kde je na protilehlé straně dům, zeď, strom, sloup... a kde je také zapotřebí otočit volantem. Nebo že by to bylo ještě jinak? ;-)

+4/0
11.6.2015 17:33

H49o84n44z35a 41B13o98b43u88l38a 9756439213749

Jinak je to zcela jistě. Hlavně to vaše srovnání.

0/−2
13.6.2015 20:51

P84a23v65e14l 53P45i58l33á17t 8631439355324

Možná že to je jinak, ale analogii má správnou.

+3/0
15.6.2015 13:55

J20a58r78o85s83l14a18v 46P87o57k60o23r72n49ý 1866747283360

A při tom stačí tak málo -  místo zdi husté křoví. Řidič vidí "pevnou" překážku, ale nezabije se v ní. Jinak souhlasím s tím, že zdrogovaní a nezodpovědní nemají za volantem co dělat!

+3/0
11.6.2015 13:56

K30a11r49e21l 97L34a86n57a 28I72n25g77. 9806911152

Když neví řidič, že kruhový objezd se objíždí, tak jej není škoda !

+8/−1
11.6.2015 10:58

M79a88r83t19i51n 91S38i13m38e95k 2651156896

Je fascinujici, kolik lidi bazi po smrti a trvale invalidite druhych lidi a kolik lidi ma odvahu prezentovat svuj "omezeny" nazor. Je zcela jasne nam vsem, ze lide zhuleni a opili nemaji na silnicich co delat! Jestli je smrt adekvatnim trestem za takove jednani, to bych si opravdu nedovolil soudit. Napadlo vas vsak, ze v aute se vam muze stat cokoliv a ze muzete tez byt obeti mikrospanku, nevolnosti ze zdravotniho duvodu, nahleho srdecni selhani, selhani brzd ci jine technicke vady na vozidle ci treba mokra/ledu na vozovce apod.? Je smrt v takovem pripade "zaslouzenym trestem"? Pokud nekdo dela opatreni na silnicich, aby ty byly bezpecnejsi, tak neni resenim delat opatreni sama o sobe nebezpecna, ktera mohou zabijet, kdyz existuji opatreni bezpecnejsi! A v tomto pripade bezpecnejsi reseni kruhoveho objezdu zcela jiste existuje .... anebo mame radost z toho, ze lide umiraji? Z komentaru pod clankem se mi zda, ze snad mozna i ano ... bezpecnost az na poslednim miste Emotikona frown

+5/−5
11.6.2015 9:09

S79t95a71n58i87s36l23a33v 81S98r60b54a 4985354848454

nesouhlasím. když postavím vysokou zeď, zachráním třeba 100 životů, protože blázni přestanou jezdit přes kruhový objezd rovně. Když postavím zídku nízkou, nebo dokonec pohyblivou, zachráním třeba 1 život toho, komu selhaly brzy a 1 život toho, koho zrovna na kruháči postihl infarkt. Rozíl je zcela zřejmý. Zfetovaných závodníků na silnicích přibývá geometrickou řadou, cajti jsou bezmocní a nečinní, zeď je jedinou ochranou těch, co předpokládali, že auto přijíždějící na kruhák jede normální rychlostí.

+5/−1
11.6.2015 10:12

K30a20r75e68l 17L91a59n12a 65I76n44g90. 9976211252

Přesně tak. Debilové, co si řidičák koupili,  za volant nepatří !

+3/0
11.6.2015 11:00

P42. 29N95o77v32á10k 1665889536

Asi máte problém s chápáním čteného. Píše se o smrtelném nebezpečí právě nízkých zídek, které dle Vás ale údajně život chrání...

0/0
11.6.2015 19:57

A81l97e89x32a63n52d65r 52C67h17y85t88i46l 2814872455681

Kazda zidka chrani...zejmena dalsi nevinne ucastniky silnicniho provozu

+3/0
12.6.2015 12:55

A91l21e90x32a34n70d82r 28C35h12y57t62i44l 2624302315891

S novejsimi auty a biometrickymi merenimi se stejne dostaneme do stavu, kdy budou auta jezdit sama, ci budou ovlivnovat sve chovani podle pozornosti/zdravotniho stavu silnice.

To, jestli je adekvatni smrt za jeden z duvodu, ktere jste uvedl je naprosto podruzne. Zkuste zjistit, kolik takovych smrti na kruhovych objezdech nejdrive bylo a pak se snazte menit stavajici objezdy.

Kdyby ten pan napalil do auta, ktere stoji naproti, misto do zdi, bylo by mrtvych pripadne zranenych jeste vice.

+1/0
12.6.2015 12:54

A35l93e69x78a11n33d78r 47C40h14y38t52i82l 2244882865401

haha zdravotniho stavu ridice pochopitelne, ale omezovat rychlost napriklad dle stavu silnice a cteni znacek neni na prekazku:)

0/0
12.6.2015 13:02

J73o77s61e55f 56T36r16ö14g38l 8499182896326

Pokud pojedete povolených 50 km/h, připoutaný, tak pravděpodobnost smrti i při nárazu do takové zídky není velká, i když usnete nebo na ledovce zatočíte volantem a auto pokračuje stejně rovně.

Smrt samozřejmě není adekvátní trest za nic, ale lepší mrtvý opilec, který za ten volant sedl, než mrtvý řádný účastník silničního provozu. A bohužel takových je hodně.

0/0
17.6.2015 0:01

A53n64t66o55n56í92n 74J88i90r86á22s83e93k 7666546746525

Ale nadpis je OK .... zabijáků za volantem jsou opravdu plné silnice !

+3/0
11.6.2015 6:18

M87i67r74o14s88l51a69v 44A77d66a63m74k72o83v69i56c 2179590723

Proletel mi zubr zdi,

myslel, ze to ubrzdi.

U baraku nam panely-icky vyznacenym kruhacem projel nekdo jednou do roka. Vetsinou v noci, kdyz si to valil v obci nad povolenou rychlost, jednou rano - vjel tam jako fungl novy pasat se zelenou znackou, vyjel coby fungl nova kupa srotu. Chlapovi se tehda nic nestalo, krome pohmozdeneho ega.

+2/0
11.6.2015 2:51

P84a36v67e95l 21N50o82v90o48t70n62y 8699612387853

Příčinou nehody nebyl objezd, který se chtěl pusinkovat. Stejně tak stromy neskáčou do cesty s úmyslem se svézt. Silnice málo kdy končí, pouze je tam zatáčka.

Odstraňme příčinu většiny nehod za silnic. Bezohledné a nezodpovědné řidiče. A kecy o infarktech apod jsou k smíchu. Statistiky se asi nevedou, ale rychlá jízda, alkohol a drogy jasně vedou nad příčinami nehod z jiných důvodů.

+12/0
11.6.2015 0:52

M61i49r25e28k 64G23a96j21e77r 5361216249280

Je to blbost. Jasně se v článku píše, že "Nehodu způsobil alkohol" a ne zeď.

+1/0
10.6.2015 23:19

M13a51r37t85i16n 80P89r25o30s71t63ý 9620153600309

nehodu nezpusobil alkohol. Ten je v tom nevinne.

+3/0
10.6.2015 23:54

T72o25m95á12š 45V85e31s30e41l88ý 5945598860259

Přesně. Já se také včera při grilování napil a dojeli jsme v pořádku. Řídila manželka ;-D

+6/0
12.6.2015 10:08

M88a68r10t35i64n 87P96r43o75s62t80ý 9480703400779

R^

0/0
12.6.2015 10:12

K60a64r58e62l 76H47o62r39á18k 2788419803313

Hlavně je potřeba už někoho, kdo staví tyhle kulaté nesmysly, zavřít!

+3/−11
10.6.2015 22:38

K94a95r21e30l 13L98a41n12a 62I36n49g71. 9336391482

Pokud umíš jezdit jen rovně, potom má tvůj názor opodstatnění. V autě je ale volant, tím se otáčí (umí to i mnohé blondýnky)...

+10/0
11.6.2015 11:20

A43l31e96x25a90n51d79r 34C45h96y20t76i35l 2394902565321

Tyhle "kulate nesmysly" setri hromadu casu a pozitivne ovlivnuji kolony a nehodovost. Statistiky jsou dostupne jak ceske tak zahranicni, veskrze s podobnymi vysledky. Moje osobni zkusenost je, ze kdyz u nas udelali kruhac, tak zmizely kolony a  doba prijezdu ke kolone az k projeti krizovatky se na postizene odbocce snizila tak o 90 procent.

+3/0
12.6.2015 13:01

J16o74s47e79f 51T59r45ö70g98l 8749972376196

Obecně máte pravdu. Ale třeba v Bílině se díky kruháčům naopak kolony prodloužily. Souvisí to s dominantními směry a s tím, že kruháče jsou malé a když po nich jede třeba kamión, tak kouká z obou stran a naopak zdržuje. U starých semaforů se toto nedělo.

0/0
17.6.2015 0:04

E89v53z18e24n 95S86o81u26k88u79p 1257714746338

No ono se někdy při řízení auta musí i otočit volantem...

+3/0
10.6.2015 22:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.