Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zubačka slaví 113 let, zachránit ji pomohl komunistický premiér Štrougal

Sedmikilometrový železniční úsek mezi Tanvaldem a Kořenovem o víkendu opět přivítal na své ozubnicové trati historické vlaky. Navzdory tropickým vedrům si jízdu po nejstrmější trati v Čechách nenechaly ujít stovky lidí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L23u55k62á93š 46V90e45v33e63r13k48a 1697646920

to zase psal nějaký novinář odborník, o výkon tu fakt nejde, teda samozřejmě do kopce je potřeba, ale ne ve vztahu k použití ozubnice, dnešní motoráky nejsou zdaleka tak výkonné jako ozubnicové lokomotivy, co je důležité je dnešní regulace výkonu a systémy brzd, což při stavbě byly pouze parní lokomotivy, kde regulace výkonu je dosti "rázová" což vede k prokluzu, stejně tak disponovaly pouze jedním brzdným systémem

+3/0
5.7.2015 1:47

J70a84r12o21s96l87a72v 89H86a77š48e54k 8149340512558

Co v Tanvaldu zavrhováno, v Praze oslavováno... tak aby na to vydržely penízky, jinak tu brzo rula a svor

0/0
5.7.2015 1:10

V69í79t 11J74ů20z68a 8522816221728

Jo dnešní výkonné vlaky ozubnici nepotřebují ....spíš že ten motoráček, nebo pár nákladních vagonů se zvládne bez ozubnice, dříve tam jezdily skutečné vlaky ...

+2/0
4.7.2015 23:17

A78l93e19x63a86n78d86r 15K79o46s96t48k50a 8512908366764

Motorák s lidmi je lehký, ale jak tak koukám na historii, vozívalo se tam uhlí, což je onačejkší váha :)

+1/0
5.7.2015 0:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.