Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Z Liberce do hor jezdí zase vlaky. Na nové trati už se nebudou rozbíjet

Na koleje mezi Libercem do Tanvaldem se v pondělí večer vrátily vlaky. Na opravené železniční trati už nebudou trpět ani moderní vozy Stadler, ani cestující. Trať se díky velkorysé opravě stala bezpečnější. Z osmdesáti procent ji uhradila Evropská unie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P35e92t64r 92N26e33c12h45a91n41i91c87k12ý 7983136948830

Jenže po modernizaci dostaneme 60 minut takt o víkendu, už ty dva stadlery vidím...

+2/0
14.7.2015 16:22

P77e61t63r 34S81c24h35w86a72r19z 7658559813331

Jo, níže to taky píšu. Kdyby udělali 6 a † dopoledne a odpoledne 30 minut aspoň v úseku Lbc - Jbc :-/.

Předloni se sešly slavnosti na Smržovce, v Tanvaldu a tuším v Desné - krásné počasí, v Pasekách narváno a přijede singl.

+1/0
14.7.2015 16:40

O94t46t29o 54P21o15s30p16í39š19i51l 4144925167228

"aspoň v úseku Lbc - Jbc"

Cože? V nejslabším úseku bez turistického potenciálu, kde většina lidí jezdí tramvají? Hmmm...

+1/−1
14.7.2015 17:37

P48e43t59r 16S72c19h53w18a18r62z 7838979463431

Jasně, Lbc-Tanvald jsem chtěl napsat. ;-€

0/0
14.7.2015 20:57

M98a16r97e71k 85M79a81r80t91i73n 8859424726680

Normálnímu člověku dojde, že se jedná o překlep. Pospíšilovi však ne. Proč asi?

0/0
16.7.2015 15:38

P57e21t43r 80N75e80c98h98a22n46i73c70k21ý 7483816218220

Lbc - Jbc je vzhledem k poloham obou nádraží to nejmenší, to využívají hlavně prestupujici někam dál. Ale správně jak píšete, sejdou se akce nebo jen pěkné počasí a je zaděláno...

0/0
14.7.2015 20:24

M98i32l43a52n 38T68r33i10b41u36č15e69k 5894587604740

A nebylo v jednom z minulých článků psáno také o tom, že to zrychlení na 30 minut je dáno také hlavně tím, že se ze zastávky Nová Ves udělá průjezdná a bude se přemýšlet jak ji do grafikonu začlenit, aby se to vešlo do té půlhodiny?

0/0
14.7.2015 10:35

P71e41t37r 62S83c84h98w69a38r94z 7598899743671

Co se jednou zruší, už se těžko obnoví :-/ Těch 30 minut je nadoraz a stejně stačí málo a nebude se to stíhat. Zejména když je nemožnost křižování, třeba zrovna na Nové Vsi už je jen kusá kolej.

0/0
14.7.2015 10:45

M82i58l58a31n 56T72r49i68b25u84č38e20k 5844327474340

No mě ta rekonstrukce docela zaráží. Třeba tady to čtení o Smržovce: http://liberec.idnes.cz/vlak-nadrazi-zastavka-doprava-prejezd-vyhybka-rekonstrukce-prd-/liberec-zpravy.aspx?c=A141126_083524_liberec-zpravy_ddt

Nebo tady právě to o té Nové Vsi|:http://liberec.idnes.cz/reonstrukce-zeleznicni-trate-tanvald-liberec-fos-/liberec-zpravy.aspx?c=A141031_083831_liberec-zpravy_tm

Příjde  mi to, že to byla rekonstrukce z větší části určená jen k utracení peněz z EU.

0/0
14.7.2015 10:54

V14i45k17t37o62r 81N51á82r13o71ž53n77ý 3699852738

Když vezmete všechny železniční rekonstruce a modernizace za posledních 25 let , dojdete k závěru , že minimálně 50% peněz bylo utraceno zcela zbytečně a nehospodárně... nebo , že kdyby některé byly provedeny velkoryseji a na jiné by nezbylo...ve finále by to bylo lepší..

Bohužel , čeští nekvalifikovaní a zbyteční ouřadové řádí...

To máte podobné... startují dvě akce..modernizace České Lípy .Součástí této akce bude cca úsek o délce nějakých několika mála kilometrů , kde se zvýší rychlost ze 100 km/h na 120 km/h. Jenže po projetí tohoto úseku bude vlak brzdit a pojede o nějakých 40-60 km/h pomaleji. Takže vyhodíme těžké prachy , abychom zrychlili některé vlaky o půl minuty.

Další příklad... letos vypukne akce zkapacitnění trati Mladá Boleslav-Nymburk. Hlavní smysl této akce je vyšší kapacita trati pro nákladní dopravu. Nicméně , když už někdo rozhodl se do této akce megalomanské akce pustit , měl být mnohem velkorysejší a měl tu trať zmodernizovat celou..nejenom postavit nové výhybny a zab.systémy...

Na jednu stranu se na jedné z nejdůležitějších tratí před Brnem jezdí 70 km/h (stejně jako před 100 lety a po mnohamiliardové investici) ...a na druhou stranu se člověk dozví o vážném plánu modernizovat regionální trať Olomouc-Uničov na rychlost 160 km/h.

Je mi z toho docela nevolno

+5/0
14.7.2015 11:22

M50i20l78a41n 30T31r42i75b46u61č56e15k 5254587454930

Já vlakovou dopravu moc nevyužívám, spíše ještě méně než málo. Ale třeba minulý týden jsem se rozhodl vzít prcka na výlet vlakem. Jsou mu tři a půl a chtěl jet na výlet vláčkem. Tak proč ne. Ráno jsme vyjeli z Turnova do Ostroměře s tím, že  tam sedneme do vlaku zpět. Každou cestu na jedné straně vagonu, abychom mohli koukat na něco jiného. Jenže k čemu to je, když si prcek část cesty zakrývá uši, že to dělá strašný rámus. Průměrná rychlost cca 30 km/h. Zpáteční vlak narvaný tak, že jsem ho měl na klíně, aby si mohl ještě někdo sednout :-( Tohle ze mě propagátora železniční dopravy neudělá :-(

+1/−2
14.7.2015 11:30

P33e31t67r 95S17c33h84w78a85r15z 7528859863741

Tak zas na druhou stranu - ty lokální tratě jsou vesměs v hanebném stavu a reko potřebují. Zároveň se zrekonstruují i stanice a zastávky, nástupiště budou bezbariérová. Těch pár km zrychlení udělá docela dost u moderních souprav, které brzdí a zrychlují na mnohem kratším úseku - pak se třeba může zkrátit takt o 10 minut v úseku Lbc-Tnv., trať je dost využívaná a většinou rychlejší než se motat po silnici.

VRT je problém, tam vyšší rychlost využije jen pár spojů, které nakonec stejně brzdí ty Os a Sp, co se musí na trať taky vejít. ČR je malá na to, aby se postavily páteře mezi krajskými městy s přestupy na lokálky.

+2/0
14.7.2015 11:42

J28a14n 15H95a89v63r88d70a 2878876571408

Přijde mi úplně hrozné, že při investici takových stamilionů se vitězoslavně bijeme do prsou, jak můžeme nyní jezdit šedesátkou!

Vím, je to samá zatáčka, místy to jede docela blízko domů, určitě se nedá počítat s nijak závratnou rychlostí, přesto - šedesát...

Nevím, jestli se mám smát nebo brečet.

+3/−1
14.7.2015 10:28

V91i77k27t87o27r 61N45á75r46o54ž84n17ý 3879452668

To víte...rekonstrukce na český způsob...vyhodíme těžké prachy a přínos diskutabilní..

0/−1
14.7.2015 10:36

M92i54l54a13n 37T69r49i70b91u25č53e70k 5564467914390

jenomže to je maximální rychlost :-( reálná je někde uplně jinde. Cca 30 Km/h

0/0
14.7.2015 10:38

P88e78t29r 15B33e42z20s68t97a11r78o86s81t47i 2229516453601

Ted jeste dvouhodinovy takt Dresden - Liberec- Jelenia Gora, to by bylo zlepseni...

+2/−1
14.7.2015 9:28

P60e11t48r 26S64c24h47w16a69r50z 7358319553951

Naopak podle nového GVD od prosince budou o víkendech vlaky jezdit jen jednou za hodinu i mezi Lbc a Tanv.

0/0
14.7.2015 9:47

V27i48k60t73o76r 76N67á90r74o66ž30n89ý 3579972358

Kdo by s tím jezdil a kdo by to platil ? Vy ?

0/−1
14.7.2015 11:10

P41e64t52r 32B39e80z76s90t82a19r77o79s11t85i 2239506583491

Stačilo by jen optimalizovat jízdní rad na polské straně a potom by to nebyl ani km navíc, jen místo přestupů by to bylo jedno rameno a přeci jen to vypadá lépe než milion přestupů, tato myšlenka už snad byla i v rámci regiotramu Nisa...

0/0
14.7.2015 11:47

O15t20t15o 78P31o75s78p40í70š53i49l 4904335597948

Vaše "stačilo by..." si dovoluji věcně doplnit o fakt, že úsek z Tanvaldu do Kořenova je ozubnicový a pro provoz není způsobilé každé vozidlo.

Zkuste tedy vysvětlit Němcům, že mají poptávat dražší vozidla kvůli zubačce v sousedním státě a uvidíme...:-)

0/0
14.7.2015 14:59

P83e39t69r 57B40e72z85s48t68a59r86o62s35t19i 2519696563241

Nevím, zda Desiro může? Ale Vogtlandbahn ma Stadlery... By šlo zapojit do systému jak české tak německé... A Desiro by snad asi taky nebyl problém, vždyť do Harrachova může dnes skoro vše od 810 přes hydry , rakve až po Stadlery tak, kde je problém...

0/0
14.7.2015 15:19

O21t36t31o 56P10o92s98p81í48š56i26l 4954985797178

Vidím, že svému jménu (či nicku) nejste nic dlužen.:-)

Jedna věc je, co tam může papírově (Desiro nemůže), druhá technicky (a to si myslím, že taky nemůže... svého času toto DB zakázalo Českým drahám z obavy o to, že se o ozubnici rozpáře spodek)

A Stadlery? Nutno dodat, že nerostou na stromech...

0/0
14.7.2015 17:40

J31a70n 23H36a12v89r89d27a 2568796691798

proč by proboah jezdil vlak z Drážďan do Jelení Gory přes Liberec???

0/0
14.7.2015 11:45

V16i31k25t59o27r 27N44á32r66o95ž11n90ý 3229412448

Aby se to českému šotouškovi líbilo;-)

+2/0
14.7.2015 11:55

P73e16t40r 47S87c73h35w33a28r60z 7518989443501

Protože z Drážďan do J. G. přímo nic nejezdí a trať přes ČR je v lepším stavu než to hnát přes Bautzen a Görlitz, do Zgorzelce busem a pak po polských kolejích přes 2 hodiny do J.G.

+1/−1
14.7.2015 12:00

P55e25t34r 84B43e81z64s13t33a59r98o97s88t94i 2899366493301

Také fakt, já jsem to uvažoval spíše z hlediska smysluplného oběhu viz R Praha - Jeseník tudíž průjezd Libercem a odstranění poskoku přes hranici...

0/0
14.7.2015 12:06

J70a51n 11H53a30v56r50d28a 2648316791188

to si děláte legraci, že?

+1/0
14.7.2015 12:09

P70e12t20r 47S33c24h46w86a87r80z 7448759273451

V čem - železnice v Polsku je fakt něco, takže z Drážďan do JG je opravdu lepší přes Liberec, ono i na mapě není zas takový rozdíl horem přes Bautzen nebo spodem přes Liberec.

Na druhou stranu dvouhodinový takt Drážďany - Liberec - Jelenia Góra je asi zbytečný, osobně si myslím že přímé spojení Drážďan a JG nebude extra využívané. Ale vlaky Liberec - Drážďany využité bývají dost (hlavně před vánoci), ale ty 2 páry denně stačí.

0/0
14.7.2015 12:25

P56e61t34r 15B61e75z59s96t78a87r10o37s60t12i 2149346213611

Já to myslel jako průjezdné spojeni, ze by někdo jel celou trasu s tím nepočítám, ale po delších úvahách, když se R Pardubice plánují na pulu místo celé do budoucna, zda by nestálo zvážit variantu PCE Dresden a OS od Tanvaldu propojit s Frýdlantem přeci jen nejsem zastánce krátkých ramen a když jdou dvě ramena spojit, můžeme někomu ušetřit přestup a " nic " nás to nestojí...

0/0
14.7.2015 13:01

P91e85t36r 84S60c11h16w18a90r73z 7128349933491

Jo takhle. Otázka ale je využití té části Lbc-Dresden a dohoda s polskou stranou, stačí jak se staví k peáži na trati Lbc-Zittau.

0/0
14.7.2015 13:20

J29a25n 93H73a68v66r52d91a 2188426501188

Liberec - Drážďany nenamítám nic

0/0
14.7.2015 14:43

O42t97t12o 83P93o11s54p59í24š26i39l 4484695597138

Vážený pane, vlaky Liberec - Dresden jsou hojně využívané JEN v období před Vánoci. Jinak to je bída s nouzí, drtivá většina cestujících jsou vnitro frekvence. Mezinárodní se počítá na jednotky a z toho ještě pro většinu je cílem Žitava.;-)

0/0
14.7.2015 17:44

V37i81k20t76o63r 93N35á68r93o58ž22n26ý 3779212838

Měl bych jednu otázku. Kolik lidí denně potřebuje spojení Dresden-Jelenia Gora ? A když někoho takového najdete , zjistíte , že spojení po české horské lokálce by pro něj bylo z hlediska doby jízdy značně neatraktivní..

0/0
14.7.2015 13:31

V53i37k81t76o16r 14N62á41r58o84ž94n55ý 3789682218

Apropo...ono i takové přímé železniční spojení z Tanvaldu do Jelenii Gory je celkem k ničemu ... po silnici je to mnohem a mnohem rychlejší...

Jakuszyce nějakou myšlenku mají...turistika , kolo , běžky...ale to je pouze sezónní záležitost a na denní použití pro jiný účel než k výletům a turistice je ta trať k ničemu...

0/0
14.7.2015 13:36

P65e91t57r 88B88e96z81s72t56a58r29o81s34t71i 2199576273761

Celou trasu možná 5 lidi za den a to možná ještě prehanim... Ale ve výsledků by to Desiro jelo plné v úseku Dresden Kořenov, postupná obměna cestujících s tím, že co je dnes pojem neznámý, Liberec by se projel skrz bez nutnosti přestupu... A je to přeshraniční, třeba by na to EU něco přidala...

0/0
14.7.2015 13:42

V46i19k35t84o38r 11N27á42r35o41ž18n51ý 3379432208

Trasa Dresden-Liberec má svůj potenciál a perspektivu. To samé Liberec-Tanvald...ale Tanvald-Kořenov je pouze o turistice.. i kdyby v mimosezóně všichni ti , co bydlí v okruhu kilometru od Kořenosvkého nádraží do toho vlaku každý sedli...  to  Desiro by bylo poloprázdné... takže přímá trasa Dresden-Tanvald..proč ne ? Ale to je asi tak vše.

+1/0
14.7.2015 13:59

P14e69t25r 43S15c64h35w34a55r57z 7148959563451

No a přímé vlaky Dresden - Tanvald jezdily a už nejezdí, je tam v Liberci přestup.

0/0
14.7.2015 16:29

O64t21t75o 69P70o49s67p93í33š65i26l 4804475687488

Přímá trasa Dresden - Tanvald vede k tomu, že místo přestupu 5-ti Němců v Liberci přestoupí třeba 100 lidí v Tanvaldu... Tak to je výhra, panečku.;-D

0/0
14.7.2015 17:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.