Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Silnice Českým rájem bude mít čtyři pruhy jen místy. Anebo vůbec nikde

Hubená a současně také tlustá, nebo pouze hubená může být nová silnice I/35 z Turnova na Jičín, která protíná Český ráj. Ministerstvo dopravy nechá totiž v úseku mezi Turnovem a Úlibicemi posoudit dvě trasy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O50n94d29ř25e91j 33P28a79r35ý73z83e62k 1954935154718

Každopádně ta silnice tam bude i pro budoucí generace. Každopádně z Liberce do Hradce Králové se jede opravdu strašně.

+1/0
7.9.2015 15:51

T93o17m39á86š 24T87r34o27j51a68n 9737246945776

To si pamatuji, pro Železný Brod, Semily i Lomnici nad Popelkou byla SUPERSEVERNÍ varianta tou nejlepší šancí na nové pracovní příležitosti. A výsledek? Ekoteroristi a podnikavci na lidi kašlou, raději postaví silnici v Českém ráji 8-o

0/0
7.9.2015 12:55

J25a39n 89K70o68h19l 4353757621894

Už měla dávnos stát. Nejlépe ve formátu SUPERSEVER ;-)

0/0
7.9.2015 9:09

J35i21ř10í 54E71r38b86e75n 1503904646647

No, bez ironie by to byla dlouhodobě nejprospěšnější verze pro Železný Brod, Semily i Lomnice nad Popelkou - tato města potřebují kvalitní spojení jako sůl, v severní variantě ale dál zůstanou SM a LnP odkázány na klikaté dýchavičné druhotřídky. Hlavně ty Semily, které jsou dostupné buďto krpálem anebo úzkým údolím :-(

+1/−1
7.9.2015 9:43

J27a50n 35K16o94h96l 4493637531654

Já to nemyslel ironicky. Já to bral právě z pohledu napojení míst, která jsou jinak obtížně dostupná. A zároveň SS vedl většinu silnice buď v tunelech, zářezech nebo po mostech, takže dopad na krajinu a panorama mi přišel nejrozumnější. Daní za to byla samozřejmě vyšší cena, ale to je až druhotný argument. Na prvním místě by měla být vždy spokojenost občanů a ne finanční parametry stavby..

0/0
7.9.2015 10:51

J40a94n 47K47o66h14l 4443137841804

Což je, jen tak mimochodem, v ČR docela problém, protože systém je bohužel nastavený tak, že jakmile nějaký úředník nevybere nejlevnější nabídku, je hned vláčen po soudech nebo minimálně osočován z překračování zásady hospodárnosti.. ale kupovat levné věci se nevyplácí nikdy a v ničem.

+1/0
7.9.2015 10:59

M63a33r34e62k 22P27a96r96a 7452379280363

a jak je v poslední době zvykem, na dvou pruzích nepůjde skoro nikde předjíždět, jak je nepochopitelně na všech nových či opravených silnicích. stejně to mělo vést přes Kněžmost...

0/−3
7.9.2015 6:48

J54a59n 74K71o29h42l 4123397771234

Až budu chtít do Prahy, tak pojedu přes MH, ale při cestě do HK je to strašidelná zajížďka.

+1/0
7.9.2015 9:10

J36a80n 55K68o58h33l 4903307701164

Nemluvě o tom, že oblast kolem Sobotky je pro mě osobně atraktivnější než to údolí, kudy vede stávající silnice na HK, a navíc je téměř nedotčené většími infrastrukturními projekty. Proto je lepší vést silnici, klidně ve formátu třípruhu, někudy, kde má jeho vedení SMYSL a TRADICI.

+1/0
7.9.2015 9:13

R87o79m82a63n 26H11a53n81u79s 8525657189374

Pokud někdo přemýšlí trochu dopředu, alespoň na pár  desítek let tak je jasné že třípruh se bude zase za nějakých 30 let rozšiřovat. Protože auta budou mít křídla až tak za 100 let.

+5/0
6.9.2015 19:14

J22o67s92e86f 90T42r24ö69g81l 8519842206966

Křídla asi nebudou běžnou výbavou aut, ale autopilot ano. A v momentě, kdy bude většina aut jezdit na autopilota a budou spolu komunikovat, naroste kapacita silnic, umožní to zvýšení rychlosti i na stávajících komunikacích a třípruh nebude problém.

0/0
7.9.2015 23:14

J80a65n 57V47a72l53o17u56c30h 6652787918180

Šířkový rozdíl mezi tří a čtyřpruhem 8 metrů? Úkol zněl jasně - ten čtyřpruh tam nesmí vyjít... 

No nevím, furt mi ekologicky líp vychází jet kilometr devadesátkou 40 sekund při 2500 otáčkách než ho jet v na stejné otáčky na trojku minutu a půl.

+7/0
6.9.2015 18:22

J13i41ř57í 56E97r70b69e71n 1283564906407

Když už sem mapu nedala redakce, tak ji sem po chvíli prolézání krajského webu  dám já: http://www.kraj-lbc.cz/public/doprava/c_prehledka50000_m_eff842e287.pdf

Jde pouze o stanovení korudorů, ve kterých by se (plus mínus pár set metrů) mohla ta silnice postavit.

Když jsem teď nedávno jel Bavorskem a viděl, jak geniální, přehledné a přitom zjevně nijak nerušící mají tamní silnice I. třídy... U nás se tomu hodně blíží třeba I/38 mezi Nymburkem a Havlíčkovým Brodem.

+2/−1
6.9.2015 14:55

L13u38k38á91š 27N97o40v77á15k 4136726262313

DÍK ZA MAPU

0/0
7.9.2015 14:27

J14i92ř64í 30H64a47n36o17u97s34e20k 4385337938862

Do roku 2050? Prosím vás, přijďte mi k hrobečku říci, jak se vám jezdí...:-):-)

+5/0
6.9.2015 13:55

R49a37d18e47k 10N56o42v49a77k 9284373489800

Jasně, takže budem sestřelovat zvířátka na silnici, sem tam nějaký mrtvý co to neuřídí, pak sem tam pár mrtvejch na úrovňových kříženích.

To už nemusí stavět vůbec nic.

+10/0
6.9.2015 13:43

D60a39n96i37e83l 40D75r65n76e17c 6971919526132

Zde je vizualizace: https://www.youtube.com/watch?v=m60j2Lv3qUc

Osobně tam nevidím nic hrozného.

+2/0
6.9.2015 13:19

M94i40l14a81n 87V73i46k 1907655753643

Takže udělat obchvaty všech vesnic - a pak postavit rychlostní silnici - opravdu geniální nápad (asi ekoteroristů)!

+3/0
6.9.2015 13:17

L77u31c56i59a24n 51P46a19p86a35z46i93a22n 5114487621205

Nejsou to spíše betonteroristé?

+1/−2
6.9.2015 14:28

B82o60h10u49s18l13a38v 53K46r24á55l59í17k 2241480419606

Kam všichni pořád couraj těma autama tam a zpátky?

+1/0
6.9.2015 13:13

K29a61m54i18l 26R91y55b54a42r 7258693924205

Mi přijde že zástupci CHKO se přepravují koňmo a žijí někde na pomezí Slovenska a Ukrajiny.

Mudrcove co tu hlásají jak postačí 3pruh  necht vezmou své rodiny do svých aut (šátky povinné) azkuste si ve všech vesnicích kde I35 vede odbočit do leva. Zkuste si vzít kola a s rodinnou přejet z Radvanovic na Hrubou skálu.

Když už tak 4pruh s nadjezdy(bezpecne řešení) a v kritických místech nacpat silnici do tubusu(jako v Rakousku u Flachau) i kdyby ta roura měla několik kilometru mít (opět příklad Rakousko a Klagenfurt). Jde přeci o Česky Raj. Ono CHKO ve svý podstatě zlepšit dopravní situaci nechce. Páč by zlepšení a zhezčeni oblasti jen přilákalo vic turistu a pomohlo místní ekonomice a to přeci nikdo nechce.  

Proti r35 nebojuji místní..ale náplava.. Pokud by se hledalo řešení jak to udělat, tak už tu 4 pruhy jsou a z vyhlídek u Valdštejna by nikdo nevěděl kde vlastně ta dálnice vede. Je mi smutno ze všech těch pomníčku podél té bezpečné i35.

+17/0
6.9.2015 12:15

J68i86ř34í 82E79r81b25e63n 1383224536317

Víte, i třípruh se dá udělat s bezpečným mimoúrovňovým křížením. Přehledná silnice o šířce 15,5 metru s klopenými zatáčkami a rozhledem na 300 m dopředu není nijak složitý projekt a dá se i docela dobře přimknout k terénu.

Když už jste místní, zkuste se projet třeba po jižním obchvatu Jičína, ten je dokonce pouze dvoupruhový a přesto bezpečný. Normalizační projektanti ho v 70. letech navrhli dobře.

+1/−5
6.9.2015 15:01

K70a14m32i63l 36R28y32b54a80r 7498293114645

A proto byly při nedavne rekonstrukci obchvatu Jičína veškeré mimoúrovňové křížení připravené soudruhy na ctyrpruh ucelne znehodnocené na dvoupruh. Tripruh mě od mikrospanku protijedoucího řidiče život nezachrani. U tripuhu plot chránící zvěř před auty taky nikdo nepostaví. Vy pane zastupujete skupinu lidi kteří hledají jak to neudělat než jak to udělat. Než vyhodit peníze oknem za tři pruh tak to at to zůstane jak to je teď. Budu sice nadávat jak na houby to je, ale budu nadávat s pocitem ze nikdo nevyhodi peníze oknem, za stavbu která je k ničemu. Proč to jde na zapade dělat poradně a ne u nás. Viz trasa Salzburg Villach Grazu Villach?,

0/0
6.9.2015 15:53

O74l43d18ř92i62c69h 22J83a53n13e85č72e82k 8409686583451

no právě, proč to jde na západě dělat pořádně a ne v Česku...

argumentujete tu Rakouskem a přitom odsuzujete třípruh - že neochrání před mikrospánkem jiného, že přes něj bude běhat zvěř, že tam budou úrovňová křížení - jel jste někdy ze Znojma na Vídeň? tamní třípruh netrpí ani jedním z těchto problémů

+1/0
6.9.2015 23:46

K65a32m42i64l 93R31y50b32a78r 7878503704645

pokud se na 35ku díváte jako na spojnici dvou měst okresního charakteru (Turnov a Jičín) máte pravdu, stačí tří pruh. Ja 35tku vidím jako mezinárodní tranzitní silnici začínající u Liberce na Německo Polském pomezí a pokračující mezi Hradcem Králove  a Pardubicemi (do kterých z ní vede 4pruh) dále k Olomoucí a odsud až na Slovenské hranice. R35 by dle mého soukromého názoru měla být alternativou k Silnicím D8 -  D1  - D2. (I co se počtu míjených krajských měst týká, je srovnatelná)A inkriminovaný úsek Turnov - Jičín, by měl být rovnou udělan pořádně, 4 pruhem, v místech které Českému Ráji vadí nacpat silnici do tunelů (trubek) zavozit hlínou a osázet stromy. 100 let pak na to nikdo nebude muset šláhnout. Zatímco u třípruhu se po 30ti letech bude řešit co stím uděláme.. Usek má bratru 30km, kritických je tak 10 - 15 které by šli schovat.

+2/0
7.9.2015 6:37

O86l47d14ř81i25c17h 80J54a45n58e82č18e85k 8609286763631

ano máte pravdu - pokud se to vezme jako alternativa k D1/D8, tak by to stavebně oddělený čtyřpruh být měl. ale v tom případě tedy ať vede přes Semily zcela mimo Turnov anebo jak sám uvádíte zhruba mezi Rovenskem a Turnovem (převážně) v tunelech - ony to vůbec nemusí být drahé ražené tunely, stačilo by vykopat a vybetonovat příkop, postavit v něm silnici a pak ho zakrýt. vliv na krajinu minimální - ať už se bavíme migraci zvěře nebo o rekreaci - dopravní přínos vysoký.

jenže ony by obě tyhle varianty byly o hodně dražší než prostě vyasfaltovat čáru krajinou - ať už 15 nebo 25 metrů širokou = v Česku očividně bez šance :-(

+1/0
7.9.2015 12:59

J44o90s85e31f 14T63r77ö32g19l 8499862516406

R35 se nikdy alternativou D8/D1 nestane. Zásadní mezinárodní tranzit po R35 nikdy jezdit nebude, i kdyby tu byl šestipruh. Na to už byly vytvořené studie. Tranzit z Polska směrem na jihozápad pojede spíše po Polské A4 a od Legnice a budoucí D11 než po klikaté R35 od Liberce, i časově to nevychází hůř. Intenzity dopravy mezi Turnovem a Jičínem těžko překročí 10 000 aut / den, což je bráno jako jistý limit pro kapacitu dvoupruhové silnice. Třípruh s nájezdy (viz I/35 od Liberce na Žitavu) tady bude bohatě stačit ještě dlouho.

0/0
7.9.2015 22:46

J90i34ř42í 81E48r97b35e77n 1573524516637

Vy argumentujete rakouským Grazem, já argumentuju bavorským Chamem. Jel jsem tam před měsícem a byl jsem nadšený - a pak zdrcený z toho, ja vypadá navazjící česká I/26.

0/−1
7.9.2015 10:18

J20a86n 82D80l85o44u88h14ý 8116340163780

Nechápu významný rozdíl z hlediska ekologie mezi třemi a čtyřmi pruhy.... ta auta tam musí stejně projet..

+6/−1
6.9.2015 12:07

J78i65ř43í 50E14r92b96e41n 1673924286917

Čtyřpruh znamená stavební oddělení směrových pruhů obvykle pomocí zeleného pruhu s oboustrannými svodidly (běžné na českých dálnicích a rychlostkách). To znamená nepřekročitelnou bariéru pro prakticky všechna chodící zvířata od jelena po ježka. Naopak u třípruhu je to jednoduchá silnice rozlišená pouze tím, co je na ní zrovna nakresleno.

0/−1
6.9.2015 15:04

J83a52n 78D79l77o38u65h43ý 8426790493530

To znamená čtyřpruh je po všech stránkách bezpečnější a tudíž i ekologičtější. ..

+8/0
6.9.2015 15:13

O90l48d38ř62i51c61h 35J88a98n36e13č68e42k 8919376533591

"bezpečný" a "ekologický" spolu nijak nesouvisí - podle toho, jak to popisuje pan Dlouhý, je čtyřpruh naopak neekologický, protože se přes něj zvěř nedostane.

0/0
6.9.2015 23:49

O53l31d51ř92i63c88h 12J90a20n33e32č94e49k 8459466843921

existují jak čtyřpruhy bez stavebního oddělení, tak třípruhy se stavebním oddělením (i když, nevím, jestli v Česku - ony v Česku totiž existují snad jen úsekově formou předjížděcího pruhu ve stoupání...)

+1/0
6.9.2015 23:48

O96l23d53ř68i78c26h 40J92a12n83e26č75e20k 8449466383881

s třípruhem mezi Turnovem a Jičínem naprosto souhlasím - dálnice by byla zbytečný luxus a přílišný zásah do krajiny - ale podle toho, co se píše v článku, si ji nějak neumím představit 8-o

pod 'rychlostním třípruhem' si představím v první řadě to, co je v Rakousku mezi Hollabrunnem a Stockerau (tj. střední část trasy ze Znojma do Vídně). jenže tady se píše, že

- by nebyla nepřekonatelnou překážkou pro zvěř (ta rakouská má mezi oběma směry vysoká betonová svodidla)

- by se na ní nemusely stavět nadjezdy a podjezdy (na té rakouské žádná úrovňová křížení nejsou a celkově myslím, že je současný trend se na hlavních tazích úrovňovým křížením maximálně vyhýbat, i když to nejsou čtyřpruhé komunikace)

- maximální rychlost by byla 90 km/h - na novostavbě třípruhu vedoucího mimo obce, s mimoúrovňovými křižovatkami a s vyloučením cyklistů, traktorů, mopedů apod. si 100 až 110 km/h dokážu v pohodě představit

- navíc, pokud by na případném čtyřpruhu byla maximální rychlost 100 km/h, co by to prosím bylo za kategorii? takovou přeci v Česku nemáme - nyní vlastně jen 90 a 130, v budoucnu snad 90 / 110 / 130 - tak kde vzali 100?

+2/−2
6.9.2015 10:57

J82i36ř27í 11E96r83b48e60n 1593514116657

No, ona ta konstrukční rychlost je něco jiného než legislativně povolená rychlost. Přes vesnici "můžete" často jet klidně sedmdesát i víc - bráno z pohledu konstrukce vozovky i vozidla. Ale s ohledem na zákon a na ostatní účastníky provozu samozřejmě nesmíte.

0/−1
6.9.2015 15:07

O14l85d66ř32i57c97h 40J40a15n83e52č34e62k 8709856273741

ale jistě - a v článku se předpokládám píše o povolené rychlosti a tu mám i já na mysli. proč by případná čtyřpruhá R35 měla být nějakou specialitou se 100 km/h, když v Česku žádná kategorie silnic s takovou "základní" rychlostí neexistuje?

0/0
6.9.2015 23:51

D44a23n86i58e21l 55D62r58n74e94c 6261689306272

Postavte to v kategorii R 25,5/120 a povolte tam normální 130 km/h!! Ta silnice se všem CHKO vyhne. Stejně si myslím, že v CHKO by neměl platit zákaz stavby dálnic, ten 50 m široký koridor krajinu nezdevastuje, zvířata nezabije, naopak je tam nikdo nesrazí. To české šetření stylem "ušetříme z 50 metrů 4 metry, bude se tam ale jezdit jen 100 km/h, tak dáme tam radary a bude" my jde fakt na nervy. Ta silnice by pomohla více než 15 000 lidem denně, kolik je odpůrců? Pár stovek, možná tisícovka...

Bohužel se to s tou ochranou přírody v některých ohledech strašně přehání :-/

+10/−6
6.9.2015 10:52

J66i88ř90í 46E79r40b18e87n 1863474966587

1) navrhovaná trasa silnice není v CHKO, ale vedle ní.

2) 50 m široký koridor je hodně velkým zásahem do krajiny - čím širší vozovka, tím náročnější zemní práce a tím větší objem násypů, zářezů i tunelové rubaniny

3) provoz na I/35 je srovnatelný třeba s provozem na bavorské B20 v úseku Landau - Cham - Furth im Wald. A taky jim tam stačí třípruh s trvalou rychlostí 100 km/h.

0/−1
6.9.2015 15:15

M76i51l73a76n 43V23o61t42a83v16a 5874776541732

Hlavne kdyz tam maji dost prace a nemusi pri dojizdeni za ni kazdy den nadavat na dopravni nedostupnost ci neprostupnost a radi si poradne dychnou exhalaci z pomalu jedoucich a rozhizdejicich aut

+1/−1
6.9.2015 10:03

Z21d68e98n32ě44k 24S45a63m35e66k 5721796493

Ať to udělají pořádně, 8 nebo 10 miliard ? A´t to postaví s budoucností, třeba tunely, mosty.Daleko víc peněz už socdemáci od svého zvolení promrhali Stačí vzpomenout je Němečkův resort, 10 miliard v tahu. Tak na čem je tedy potřeba šetřit ? Nejdražší je ČSSD ve vládě, to by bylo nejmíň na pět čtyřproudovek z Turnova až do Hradce, kdyby tam nebyli.

+6/−2
6.9.2015 9:51

P47a44v36e34l 10Ř20a23p95e84k 7162106279815

za 10 miliard by se železniční trať vedoucí podél dnešní silnice mohla zrenovovat a zkapacitnit natolik, že provoz nějakých smradlavých popelnic by proti tomu ztratil veškerý smysl.

+2/−3
6.9.2015 9:53

P55a67v84e81l 82V12e67r34n65e95r 1283873252617

pri neschopnosti managmentu CD Cargo (podivejte se na propad za minuly rok) je zeleznice uplne k nicemu. tedy nevim jestli jde o neschopnost, nebo spise o zainteresovanost prehrat zakazky z zeleznice na auta. jinak, z vlastni zkusenosti vim, ze na ceste Brno Liberec mam pres Prahu o 1,5 l mensi spotrebu, nez pri ceste pres HK-Jicin-Turnov, ve vysledku vyjdu na stejno, protoze pres Prahu najedu vice km. Potavenim ctyrpruhu by doslo k navyseni dopravy, ale snizenim emisi by byl, dle meho nazoru, vysledek vlivu na zivotni prostredi stejny.

+3/−1
6.9.2015 10:07

J44a41n 86D48l19o70u43h22ý 8946490783620

Neumíte počítat. 10 - 8 = 2 a ne 10...

0/0
6.9.2015 12:10

J77i43ř59í 24E82r91b31e27n 1413884956507

Aletovíšžejo.

A nejhorší bylo, když ČSSD vládla skrz své nastrčené figurky Topolánka, Tlustého a Kalouska - a zatla sekeru 180 miliard za jediný rok ;-D

0/−1
6.9.2015 15:18

E84d89a 76D81r22á77b39e15k 7229942603617

„Třípruhová silnice by zapadla mnohem lépe do krajiny než čtyřpruhová,“ prohlásil Mocek. „Nemusely by se na ní navíc budovat nadjezdy a podjezdy. Čtyřpruhová silnice by znamenala neproniknutelnou překážku pro zvěř.“

Zdroj: http://liberec.idnes.cz/silnice-dalnice-obchvat-doprava-kamion-studie-fo4-/liberec-zpravy.aspx?c=A150903_094708_liberec-zpravy_ddt

moc to nechápu, třipruhovou jako každý chodec, automobilista či srnka hravě přeběhnou, nebo na ní udělaj křižovatku, zato u čtyřpruhové jsou potřeba nadjezdy, podjezdy a přechody pro zvěř?

+4/0
6.9.2015 8:53

M53i28l61a18n 21C22h55a88l42u13p48a 7894896157813

Je to tak. U čtyřpruhu máte střeďák se svodidlem a všechny křižovatky mimoúrovňové. Třípruh je obyčejná silnice se střídavým přidáváním pruhu pro předjíždění pro jeden a druhý směr. Je na 90, tudíž křižovatky mohou být úrovňové a nemusí se dělat plot proti zvěří. Pokud mají podmínku od MŽP, že by se tam smělo jen 100, tak 4 pruhy opravdu nemají význam.

+1/0
6.9.2015 9:38

P45a94v92e44l 12V51e90r97n34e79r 1653393812707

obyvatele chteji obchvaty a soucasne protestuji s transparenty jako na fotografiich? tak tomu rika slusna schyzofrenie.

+8/0
6.9.2015 8:41

J49a56r64d48a 97H62o39f73m69a18n30n 4760495604

ted jde o to kdo to s těmi ,,transparenty,, je ve skutečnosti...

+4/−1
6.9.2015 8:43

L52a85d37i91s31l72a57v 69P27a12j26e58r 9110362625838

Mělo být plus. Myslím, že ekoteroristi. Je jich čím dál víc a nepřináší nic pozitivního!!!

+5/0
6.9.2015 9:40

J40a56r25d16a 70H63o91f34m51a16n29n 4150315324

ta cesta je tam velmi potřeba, bohužel se o tom jen mluví a mluví.....

+14/0
6.9.2015 8:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.